Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ашко Fabia 1.2 12v 2004


Ашко

Recommended Posts

Привет на всички!

Бихте ли ме светнали за:

1/Какво масло следва да се използва за 1.2 12v HTP?В сервизната книжка е толкова неясно,само разбрах,че се сменя на 15 К.Предишният собсвеник твърди,че трябвало синтетично.Аз не съм сигурен.

2/Запушена е дюзата на пръскачката на задното стъкло,как се отпушва?

3/Някой знае ли магазин за Skoda между летището и Младост 2,защото нямам време за по-далечни.

Впрочем,новата ми кола ме кефи извънредно. Климата се оказа наистина автоматичен.Сега се боря с документацията.

Благодаря за вниманието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. На сайта има линк за инфо на моделите на Шкода - http://www.skoda-club.ru/yuri/default.htm

Там има и за масло - но все пак някой колеги, които имат такива д акажат - аз съм с дизел:)

2. Сигурен ли си, че е запушена - доста чест дефект е откачане на маркучето при разклонението за отред и отзад ( всъщност се напира отпред и трябва да прокапе под колата или в краката ти).

3. Аз лично незнам

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Аз карам с Castrol XTX - което си е пълна синтетика. (такова си избрах в ЕТ)

2. Аз също мисля че не ти е запушена пръскалката.

Имах същия проблем, но при мен не течеше вътре а на замята. Беше де откачил маркуча който отива назад. Има едно съединение което се намира някъде около компютъра (като се опиташ да пръскаш на задното стъкло и добре ти облива корпуса на компютъра ;););) )

Много лесно се оправя - просто го закачаш

3. И аз не знам такъв магазин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съшкодници,благодаря за съдействието!

Всъщност,не съм оглеждал внимателно дюзата на задната пръскалка/едва снощи "влязох във владение",не смогвам/,но бившият/вече/собственик ми каза,че се запушвала редовно и при периодичните прегледи в ЕТ я били отпушвали.Приех го за възможно,защото потокът/заедно с всички софийски миязми/се спуска стръмно от покрива покрай задното стъкло и има логика да запушва дюзата с всякакви нечистотии,после зе завихря около бронята с посока напред и отново й доставя нечистотии.

За маслото вденах,ще сложа минерално,намерил съм едно Lyqui Molly 5 л с молибденови присадки,за 40 кинта в Билла,при щадяща експлоатация това май ще стигне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,намерил съм едно Lyqui Molly 5 л с молибденови присадки,за 40 кинта в Билла,при щадяща експлоатация това май ще стигне.
'

 

 

Аз лично не бих си купил от "закусвалнята" отсреща биелни лагери за 1-ви ремонт на колата :smt018 въпреки че колата ми е 86-та година(за по-нова да не става дума).Но това си е лично мое мнение! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е добро, колега!

 

 

Карам от две години(12 хил км.) с това масло - няма грижи и стои чисто като ново.

 

Хубавото е,че го има и на всички бензиностанции на Лукойл, ама е по-скъпо.

 

P.S. Като го наливаш да не се стреснеш, че е сиво - така е от присадката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам от две години(12 хил км.) с това масло - няма грижи и стои чисто като ново./color]

 

Следователно не е добро :) . Щом стои "като чисто ново".Имаше цяла тема посветена на това, там си пише защо, на мен не ми се занимава да пиша цели фермани точно в момента.

 

А за фабийката - синтетика му е майката ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е добро, колега!

Карам от две години(12 хил км.) с това масло - няма грижи и стои чисто като ново.

 

Да помогна на Гогата :mrgreen:

 

Маслото освен да маже трябва и да чисти. Ако след 5ооо км не е почерняло (за бензиновите, за дизел след 50км!) означава че не чисти двигателя. Т.е. маслото е менте/боклук.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yohi - за пръскалката беше прав!Точно под компютърчето,разкачих го и наместих маркучите при свръзката.Благодаря!

За маслото - не е за парите,а за принципа.Синтетиката е за heavy duty експлоатация/високи обороти,температури,натоварвания/.Аз карам вече 3 години това масло със старата ми Toyota Starlet diesel,не го пие,работи по-тихо.Това се дължи май на молибденовите присадки.

Петьо - магазинът е закусвалня,съгласен,но Lyqui Molly не е бургер,друже,а една от първите фирми,които започнаха да произвеждат присадки и добавки,зная ги от 60-те години.

Gogata - за това,че чисто/по принцип/не си прав:една от задачите на маслото е да обира всички мърсотии от двигателя/нагари,примерно/,и затова ако е читаво,не би трябвало да е чисто.Чини ми се,че си се заблудил от това,че си е сиво по принцип.

Моля за извинение,че си позволявам мнение,бидейки новобранец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет за пръскалката - това е много често срещан проблем и ако не искаш да ти се налага да сменяш снадки слагай концентрат директно за чистачките,особено като позастудее както тия дни. Патил съм си ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gogata - за това,че чисто/по принцип/не си прав:една от задачите на маслото е да обира всички мърсотии от двигателя/нагари,примерно/,и затова ако е читаво,не би трябвало да е чисто.Чини ми се,че си се заблудил от това,че си е сиво по принцип.

Моля за извинение,че си позволявам мнение,бидейки новобранец.

 

Странно, ама аз казах точно същото, каквото и ти ;) .

 

А синтетиката - не е за "heavy duty експлоатация/високи обороти,температури,натоварвания/", ама това е друга тема. Ако беше за това, нямаше всички нови коли да излизат със синтетични масла, а щяха още да си движат с 15W-40. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е добро, колега!

Карам от две години(12 хил км.) с това масло - няма грижи и стои чисто като ново.

 

Да помогна на Гогата :mrgreen:

 

Маслото освен да маже трябва и да чисти. Ако след 5ооо км не е почерняло (за бензиновите, за дизел след 50км!) означава че не чисти двигателя. Т.е. маслото е менте/боклук.

 

Излиза, че мойта кола не прави нагар! ;) Не споменах, че съм на газ? Може би това е ключа от палатката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хапсолютно! Аз пък забравих да спомена че при каране на газ няма нагар, т.е. няма какво да се чисти!

 

:smt044

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за маслата съм чувал следното (изобщо не претендирам че разбирам, даже напротив):

5W40 - пилна синтетика - "тънко" малсо и се използва са нови двигатели и такива без луфтове. сменя се до 15000 км

15W40 - минерално - използва се при по износени двигатели. сменя се на 5-7000 км

10W40 - полу синтетика- средна работа сменя се до 10000 км

(това са масовите, естествено има и други видове)

също така вискозитета на синтетиката се променя много малко в зависимост от температурата, докато при минералните има голямо влияние.

 

Поради тези събражения аз избирам 5W40 за моя автомобил които е на малко километри, по натам ще видим.

Съвсем друг е въпроса дали ще попаднем на истинско масло или на някой ментак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gogata - моля за извинения най-челобитно!Точно това си написал и ти.

Старост-нерадост,братле,забравям,и се обърквам.

И би ли ме светнал за синтетиката?Питам най-любопитно,не от заяждане.Това,че новите коли излизат само със синтетика според мен/скромно мнение!/не означава много.Плащаме я ние,а не производителя.Да,вискозитетът е висок,да,сменя се по-рядко.Може би е въпрос на разчет?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ашко, колега, в голяма грешка си, като мислиш, че синтетиката е за груба и т.н. експлоатация. Gogata е прав - защо според теб всички нови автомобили излизат от завода/магазина с пълна синтетика в търбуха си? Масовия автомобил не е нито високооборотен, нито ще се ползва в екстремни условия и т.н. Ще бъда възможно най-кратък, а ти ако искаш още - разрови се из форума, наистина има много изписано по въпроса. Маслата основно се делят на 3 вида - синтетично (0 или 5W40), полусинтетично (10W40) и минерално (15W40). Най-общо - при нов и/или запазен двигател се налива синтетика. Когато дойде времето двигателя да прекалява с хапването на тази синтетика, се минава на полусинтетика. Аналогично - след полусинтетиката се минава на минерално масло. Пълната синтетика се сменя на 15 000 км, полусинтетиката с някои малки изключения се сменя на 10 000 км. Минералното - ако е от читав производител - на 10 000 км. Минаването от най-рядкото към най-гъстото масло - няма точни цифри кога трябва да става това. Всичко зависи от начина на каране, от поддръжка и т.н. Едната ми кола вече е на 150 000 км, но все още си я карам със синтетика по простата причина, че не ми се налага да доливам до следващата смяна. А ти на тази нова Фабия - грехота е да й сипваш минерално масло :mrgreen: Е, ако е с поиздухан двигател, ако е "масларка", ще те разбера. Ама иначе... Не я мъчи колата - колкото по-гъсто масло й слагаш, толкова повече ще я товариш. При моята 120-ка има голяма разлика в поведението на двигателя (палене, звук, работа) с минерално и с полусинтетично масло.

 

Не съм запознат с историята на Lyqui Molly. Но едно е сигурно - на всички читави масла на етикета пише нещо свързано със щадящата експлоатация, присадки и т.н. Просто на всяка марка този текст е формулиран по различен начин. Загледай се по етикета например на Castrol Magnatek (полусинтетика). Ако го прочетеш предполагам ще забравиш за присадките на Lyqui Molly :mrgreen: Това не означава обаче, че масла като Елф, Мобил, Арал и др. са с по-лоши мазителни и почистващи качества, или пък, че не "щадят" двигателя. Просто всичко е въпрос на рекламна политика и на лични убеждения на клиента.

 

Успех в избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:mrgreen: Не си прави шеги с маслото! :mrgreen: Няма да пиша, какво съм чел и видял, но...ето ти няколко линк-а да им хвърлиш по едно око! Ще кажа само, че ако искаш да нямаш проблеми с колата - грижи се за нея и и отделяй малко повечко внимание!

 

Много интересен линк - таблица 1... http://autoparts.dnsalias.org/SKODA/kmasla.htm

 

Ето и други интересни линчета от форума:

 

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... 0%F1%EB%EE

 

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... 0%F1%EB%EE - особенно последното мнение!

 

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... 0%F1%EB%EE

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.