Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Първоначално регулиране на дроселите БЕЗ сваляне на карба


yosif

Recommended Posts

Първоначално регулиране на дроселите БЕЗ сваляне на карбуратора

 

От доста време мисля по въпроса и се чудя не може ли някак по-просто и безболезнено да се извършва тази регулировка.

То приспособления, микрометри, сваляне на карба, затаен дъх :mrgreen:

Та.

Регулировката е важна и трябва да е доста прецизна - простите сметки показват, че на 0.10-0.12 мм по индикатора отговаря разкриване на сърповиден процеп с ширина едва 500-700 микрометра - т.е. дроселите на шкодака са затворени почти напълно.

Общото сечение на този сърповиден процеп( заедно със симетричния от другата страна на дросела) не надвишава 1 мм2 и през това сечение минава всичкият въздух за двигателя на този режим( + сечението на въздушния жикльор на смукача).

Разглеждайки обаче карбуратора не е трудно да се забележи, че регулировъчните винтове "подпират" лостчетата на клапите приблизително там, където се препоръчва да се постави сондата на индикатора от вътрешната страна.

Това дава възможност да се регулира тази величина( 0.10-0.12 мм) по хода на регулировъчния винт - стъпката му може да се измери и превърне в обороти на винта за един милиметър, оттам за 0.10 мм съответно.

Всъщност не ни трябва да знаем това, защото може да се направи просто приспособление, което да мери с колко се е увеличил процепа между лостчето и основата на карба - триъгълна пластина от някакъв листов материал - колкото процепът се увеличава, токова повече пластината може да влезе под лостчето.

Пластината предварително може да се разграфи с шублер през 0.05 мм.

Вместо тази пласътина може да се използва комплект хлабиномерни пластини( всъщност са достатъчни 0.05, 0.1, 0.2, 0.4 и 0.8 мм за да се получат всички хлабини от 0.05 до 1.55 мм през 0.05 мм).

Остава проблемът с достъпността на регулировъчните винтове.

Всъщност е достатъчно да се отвият( под този на I камера има 40-50 мм свободно място и с достатъчно къса отвертка става, на II камера иска две самоделни отвертки с Г-образна форма и пера завъртяни на 90 градуса - ловкост на ръцете и стабилни нерви :mrgreen: ).

После, на мястото на винтовете се поставят пак отдолу такива с глава шестогран( даже може да се вземат по-дълги, че да се сложи и контрагайка, която да се затегне след регулирането).

 

И така накратко реда на подготовка и регулировка.

Приемате, че карбът е регулиран добре и сменяте винтовете като запазвате досегашната регулировка:

- с триъгълната пластина( или с хлабиномерни пластини) измервате и записвате( бележите) големината на процепа между лостчето, което лежи върху регулировъчния винт и основата

- извършвате маймунджулъците по отвиването на досегашните винтове и навиването на новите с шестогранната глава

- проверявате с пластината( или с хлабиномерни пластини) дали новите винтове са навити така че да се получат същите процепи между лостчетата на I-ва и II-ра клапа и основата.

Би трябвало всичко да е ажур и двигателят нормално да запали.

 

Докато сте търсили винтчета измерете стъпката на резбата им - колко оборота са необходими за, да речем, 5 мм - така ще знаете с колко се изменя положението на лостчето без да използвате измерителната пластина, а като броите оборотите на винта.

Макар с пластина да е по-удобно.

 

Втора възможност.

Първоначално регулиране на дроселите БЕЗ сваляне на карбуратора:

- развивате регулировъчните винтове докато клапите се затворят съвсем

- измервате процепа между лостчетата и основата(с триъгълната палстина или с хлабиномерни пластини)

- навивате винтовете до получаване на изменение 0.10-0.12 мм в хода им( по оборотите на винтчето или с триъгълната пластина( или с хлабиномерни пластини)).

- проверявате дали двигателят пали и работи нормално на ПХ и дали винтовете за сместа и допълнителния въздух оказват предписаното влияние на регулирането на оборотите.

 

Както виждате дори не е необходимо да се откачат възвратните пружини на дроселите.

 

Очаквам вашите коментари и възражения за да обсъдим въпроса хубавичката.

 

Измерителната пластина се изработва с ъгъл при върха 10-15 градуса, за да може добре да се "разлеят" милиметрите ширина на процепа по дължината на пластината. Ако "човката" й пречи може просто да се отреже или подгъне за да се мери в необходимия диапазон.

 

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/alb ... m_down.jpg

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/alb ... l_Ireg.jpg

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/alb ... _IIreg.jpg

 

 

normal_from_down.jpg

 

normal_Ireg.jpg

 

normal_IIreg.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що те е страх да свалиш карбуратора? От прочетеното - трябва подготовка за такава регулировка, а свалянето на карбуратора не отнема толкова много време. А не мисля, че ще стане толкова точно, колкото ако мериш по клапите, разбира се трябва да имаш индикатор и планка за целта. Ето някои въпроси, по които може да помислиш:

- края на винтовете може да не е плосък (да не е перпендикулярен на оста им). Т.е. може да въртиш винта и да мериш например половин оборот в посока отваряне на клапата, а тя да се затваря или да не мърда;

- карбуратоторът е алуминиев и с времето се криви, така че трудно ще знаеш какви пластини да подложиш под лостчетата до винтовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... - края на винтовете може да не е плосък (да не е перпендикулярен на оста им). Т.е. може да въртиш винта и да мериш например половин оборот в посока отваряне на клапата, а тя да се затваря или да не мърда;

...

Сега ще проверя в нет-та как се прави плосък краят на винтче, мисля с пила става?

 

... - карбуратоторът е алуминиев и с времето се криви, така че трудно ще знаеш какви пластини да подложиш под лостчетата до винтовете.

...

Измерването става всеки път когато регулираш. В рамките на тия 20-тина минути едва ли плоча от алуминий дебела 10-12 мм ще се изкриви съществено. Реда е описан по горе - развиваш винтовете докато клапите се затворят напълно, измерваш, навиваш отново така че да се получи 0.10-0.12 мм в повече процепа.

 

Виж, просто ми се струва сложно да разкача въздушния филтър, пружината, сума маркучи, кабела на елклапана, да рискувам гуменото уплътнение, да сменя всички гарнитури, да олея всичко в бензин от поплавковата камера и накрая да получа нещо съвсем различно, когато мога да си въртя колкото искам винтчетата извънка докле ги докарам до дередже :mrgreen:

А и точността с индикаторен микрометър не е кой знае каква щом пишат 0.10-0.12 мм - е, колко точно е това?! Или пробваш 0.10мм, монтираш всичко обратно и ако не стане демонтираш и правиш 0.11 мм или 0.12 мм?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще проверя в нет-та как се прави плосък краят на винтче, мисля с пила става?

 

Нека сме наясно, плосък краят на витче не можем да направим. Можем да го направим плосък с някаква точност. Ако можеш с пилата да го направиш плосък в точност няколко стотни от милиметъра - ок, давай.

 

Измерването става всеки път когато регулираш. В рамките на тия 20-тина минути едва ли плоча от алуминий дебела 10-12 мм ще се изкриви съществено. Реда е описан по горе - развиваш винтовете докато клапите се затворят напълно, измерваш, навиваш отново така че да се получи 0.10-0.12 мм в повече процепа.

 

Тук си прав, не бях разбрал първия път като прочетох.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да доразлая кучА'Ата :mrgreen:

 

http://images14.snimka.bg/002300130.jpg

 

002300130.jpg

 

 

В зелената книга е написано буквално:

...

Сега чрез развиване на регулиращия винт за дроселната клапа тя може да се затвори, като се подпомогне с лек натиск на опорния лост. В това положение индикаторният часовник се нулира и чрез завинтване на регулиращия винт клапата се отваря, докато часовникът покаже стойност от 0.10 до 0.12 мм.

...

 

Обаче, както е видно на нескопосаната ми скица, работата с точностите не е съвсем читава, макар в крайна сметка след монтиране на всички лостчета и пружини регулировката да е правилна.

Просто в процеса на регулиране показанията на индикатора след като клапата се отдели от стената на въздушния канал, започват да "играят" поради луфта между опорното лостче и оста на клапата.

По удачно е да се постави и лостчето за газта и то да се придържа по време на регулирането.

 

Не знам това недоглеждане на германеца( Хорст Илинг) ли е или и в оригиналната чешка книга е описана така регулировката?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

http://www.wartburgpeter.de/tm_vergaser2.htm

 

http://www.w353.cz/technika/karburator.html

 

И в двата сайта се описва регулировката на варианта SEDR 32 за Wartburg 353, който е идентичен със SEDR-а за Skoda 120L, с изключение на механичния привод на II-рата клапа.

 

В зелената книга е описана регулировката на ESDR( 0.10-0.12 мм и на двете клапи).

 

Никъде не можах да намеря какви са регулировките на I-ва и II-ра клапа за Skoda 120L със SEDR.

 

Разликите са големи: Wartburg - I-ва 0.59, II-ра 0.17 мм( сондата на индикатора е на 2 мм от края на клапата).

 

Как се регулира SEDR-а на Skoda 120L - като Wartburg или като ESDR?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.