Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Относно автоматичното включване на фаровете...


Боби Доктора

Recommended Posts

Колеги, описал съм го и на друго място - явно темата вече ви е досадила и никой не поглежда там. Осен това вече мина 1 март, но все пак... За следващата зима:

Взимаш две релета (20-30 А) със стойка, закрепваш ги със стойка съответно до левия и десния фар.
1. Клеми "85" на всяко от тях - на маса.
2. Клеми "86" - на алтернатора - тънкия кабел, който отива навътре в купето (за лампата за заряда).
3. Клеми "30" - през бушон (15А) - на плюсовата клема на акумулатора.
4. Клеми "87" - съответно на плюсовия кабел за късата светлина във фара.

П.П. Моят съвет е да не връзваш късите, а "Н3" - за мъгла. Никой не може да ти каже, че не си на фарове, но ако решиш - може и късите.
Ако ти се играе повече - можеш да сложиш след клеми "87" по един резистор - 4 ОНМ, 20 W, задължително метален с радиатор и да го закрепиш за ламарината, за да има добро охлаждане.
А ако искаш системата да не работи винаги - сложи едно цк-ключе (моето е на долната част на кутията за възд. филтър) и прекъсни кабела за клеми "86" - така ще избираш лято-зима.
Цената на релетата, резисторите и бушона отива към 5 лева.
С монтажа аз се справих за около 40 мин. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ЕТ ми казаха, че на Октавия (за II 100%) има опция в ел. джаджите за настройка на фаровете да се включват при палене на мотора без никакви уйдурми... Което според мен си е куул ;) .

 

Но за кои други модели го има не можах да разбера :roll: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redline__, това важи само за Октавийте със светлинен асистент. Врътката за фаровете е с 4 положения (нормално е с три)

 

http://ws.skoda-auto.com/download/eng/manual/newoctavia/OCA5_Main_06_06_ENG_web.pdf Виж на 18 стр. е каталога.

 

0-всичко изключено

Св. Асистент-каквото си му настроил

Габарити

Къси светлини

 

Допълнително изтегляш врътката към себе си за фаровете за мъгла.

Този светлинен асистент има няколко функции:

1. Coming home - след като изгасиш двигателя и заключиш, фаровете остават вкл. още 30 сек. да ти осветяват пътя до входната врата.

2. Leaving home - като отключиш с дистанционното фаровете светват да ти осветят пътя до колата.

3. Tunnel Light - когато притъмнее, фаровете светват сами.

4. Daylight - при запалване на двигателя, фаровете да се включват автоматично.

И шофьора сам може да настрои коя от всичките или всичките функции да използва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, хора. Казвам ви, че устройството, което ви описвам (за дневно автоматично палене на фаровете) може да се направи на всяка една кола. Толкова е елементарно.

Светлинния асистент - фаровете след заключване на автомобила - съм си ги направил с алармата. Какви Октавии II, какви програмирания, какви чудеса ми говорите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Какви Октавии II, какви програмирания, какви чудеса ми говорите?

 

Боби, става въпрос за екстра, която просто не е активирана (така да се каже). Redline__ иска да каже, че в софт-а на колата си го има въпросният "светлинен асистент", но не е активиран (за OCTAVIA 1Z). За целта, купува се ключе с позиция за "светлинен асистент" и се сменява с обикновенния ключ за светлините. После, през OBDII се актвира "асистента" и вече може да се поздравим с една екстра повече на новата кола. Аз смятам да си взема лостче за мигачите с функция "круз контрол" и след като го сменя със сегашното лостче, да си активирам функцията през OBDII ;) Алармата и фаровете...ще ги правя при теб! Само да се върна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ, автоматичното палене на фаровете през нощта изисква фотоелемент, по-всяка вероятност фотодиод. Освен това със сигурност ти се губи жило за св. асистент. А по всяка вероятност и платката през която ти се палят фаровете паралелно. Така че може да имаш софта, ама нямаш хардуера. Но пък може и да греша... :|

 

Bobi Doctora ами ако сваля ключа за светлините, сложа едно реле с 2 НО (нормално отворени) контакти, през които прекарам паралелно жиците за габаритите и късите светлини преди и след ключа за светлините, + на бобината го размножа от жицата на късите преди ключа на светлините(те светят само при контакт на ключа на запалването), като сложа и едно цк-ключе, масата я завия на първата рапидка в ламарината която мерна и ще имам напълно действаща инсталация.

Между другото при някои коли може да се сложи и само едно цк-ключе с два НО контакта за габаритите и късите, а захранването да става само от захранването за късите светлини, размножава се преди двата контакта. Но тогава консумацията на ток по жицата за късите светлини ще се вдигне с няколко ампера, така че който не знае за какво говоря, да не пипа. ПРИЛОЖИЕМО Е САМО ПРИ ОПРЕДЕЛЕНИ МОДЕЛИ!!! Има опастност да си изгорите ел. инсталацията, ако не съобразите амперите с дебелината на проводниците си.

По нататък, с още едно реле и диод може да допълни схемата така че когато включите габарити например, целодневното осветление да се изключва само докато не върнете ключа на светлините в положение изключено.

По първия метод добавяте едно реле, което паралелно на ключа за светлините включва габаритите и късите при контакт.

По метод номер две, променяте леко захранващата схема за захранване, но само за габаритните светлини. Когато изключите цк-ключето и запалите през фабричния ключ токът ще минава през фабричните захранващи проводници.

При двете схеми можете да включвате и изключвате дългите когато си искате от лоста на волана, без да е неоходимо да въртите фабричния ключ. Токът за фаровете си минава през фабричните бушони. Всички индикации си работят, дори и тази за не светеща крушка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ, автоматичното палене на фаровете през нощта изисква фотоелемент, по-всяка вероятност фотодиод. Освен това със сигурност ти се губи жило за св. асистент. А по всяка вероятност и платката през която ти се палят фаровете паралелно. Така че може да имаш софта, ама нямаш хардуера. Но пък може и да греша... :| ...

 

Съгласен! Аз малко не съм споменал, какво имам впредвид ;) Coming home/Leaving home - може да се активира спокойно без фотодиод-а. Просто трябва да се свърже със заключването и ако не се лъжа, изисква се активация на функцията. А свързването става елементарно - има си схема, която показва как се свързва кабела - къде се поставя на ключа и къде на таблото с предпазителите. Искам само да кажа - за колата изрично пишеше, че има възмойност за автоматично палене на фаровете при смрачаване, но просто ключа нямаше тази позиция и новия, който дойде имаше с него предпазител и схема :) За новия Пасат става дума. За другите две - Tunnel Light/Daylight - наистина си требе този диод. Там просто няма как иначе да стане. На колата ми го имам (не на Шкодата за съжаление) - мисля, че са даже 2 броя - един на огледалото, а другия на таблото - точно в средата на предния джам. А какво е това жило? Разглеждал съм ключа на кола, която имаше въпросната екстра, но явно не съм догледал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко уточнение по гореспоменатите от мене начини за целодневни светлини. При някои коли има така наречените паркинг светлини. Т.е. при ИЗКЛЮЧЕН двигател, ключ за светлините и ВКЛЮЧЕН пътепоказател (мигач), да светят габаритите отпред и отзад от лявата или дясната страна. Тогава от ключа за светлините за габаритите тръгват два проводника, за левите и десните габарирти. В такъв случай трябва да се сложат два диода, по един за левите и по един за десните габарити, събрани в обща точка при клемата на релето или цк-ключа и свързващи се с проводниците за левите или десните габарити. Така при изключен двигател, ключ за светлините и включен пътепоказател (мигач), ще светят габаритите отпред и отзад от лявата или дясната страна.

 

zloQQ, понеже в работата си използваме кабели съставени от отделни проводници и за по-кротко на всеки проводник казваме жило, за да знаем че имаме впредвид еди кой си проводник от еди кой си кабел. Професионално изкривяване. Извинявай zloQQ, ама много бързах при писането.

Иначе функцийте Comming/Leaving Home и Tunnel Light, аз си мисля че точно те искат фотоелемент. Щото не съм видял кола на светло да и светят фаровете за да те изпращат. А целодневните светлини, при тях когато и да запалиш двигателя, трябва да светнат. Така че май точно те не се нуждаят от фотоелемент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко уточнение по гореспоменатите от мене начини за целодневни светлини. При някои коли има така наречените паркинг светлини. Т.е. при ИЗКЛЮЧЕН двигател, ключ за светлините и ВКЛЮЧЕН пътепоказател (мигач), да светят габаритите отпред и отзад от лявата или дясната страна. Тогава от ключа за светлините за габаритите тръгват два проводника, за левите и десните габарирти. В такъв случай трябва да се сложат два диода, по един за левите и по един за десните габарити, събрани в обща точка при клемата на релето или цк-ключа и свързващи се с проводниците за левите или десните габарити. Така при изключен двигател, ключ за светлините и включен пътепоказател (мигач), ще светят габаритите отпред и отзад от лявата или дясната страна.

 

zloQQ, понеже в работата си използваме кабели съставени от отделни проводници и за по-кротко на всеки проводник казваме жило, за да знаем че имаме впредвид еди кой си проводник от еди кой си кабел. Професионално изкривяване. Извинявай zloQQ, ама много бързах при писането.

Иначе функцийте Comming/Leaving Home и Tunnel Light, аз си мисля че точно те искат фотоелемент. Щото не съм видял кола на светло да и светят фаровете за да те изпращат. А целодневните светлини, при тях когато и да запалиш двигателя, трябва да светнат. Така че май точно те не се нуждаят от фотоелемент.

 

Хахаха - определено ме шашна с това жило, ей! А иначе колата си ме изпраща с фарове, без значение, колко е светло. Т.е. с "халогените", но те са си на ключа, а и са фабрични - според мен няма разлика дали ще са късите или фаровете за мъгла. Както и при отключване - светят, докато не отворя шофьорската врата. Аз за това си мисля, че не е проблем липсата на фотодиод за Comming/Leaving Home. А за "паркинг светлините"...доста странно го описваш. При мен, на Шкодата се пускат само от мигача, а на другата кола - само от ключа за фаровете - има си 2 специални положения - за ляв/десен габарит. Не съм виждал да се ползват едновременно ключа за фаровете и лоста за мигача. Или грешно съм разбрал.

А случката с фаровете - от където горе долу знам, та изразявам мнение (иначе съм лаик - признавам си - там където има жици и ток - не пипам). Дойде Пасат - 2007 и съответно един пич си го хареса, но искаше да има точно тая функция Comming/Leaving Home. И имаме един техник - голям пич - следва намеса през OBDII в ECU-то - резултата - чудо. Просто трябваше да се активира. В последствие, човека попита дали може и автоматично да се пускат фаровете при смрачаване. Имаше късмет, защото колата беше екипирана подходящо - с въпросния фотодиод (или там, както точно се казва). Поръчахме друг ключ, който дойде и един от техниците го монтира. Пак се изискваше активиране през OBDII. Извода за мен: колата (специално тоя Пасатор) имаше възможност за Comming/Leaving Home и Tunnel Light, но по една или друга причина, беше с обикновен ключ. В началото без смяна на ключа, техника активира Comming/Leaving Home, а по-късно, след смяна на ключа за фаровете с такъв с позиция "Auto" и отново активиране, бяха на лице и Tunnel Light. Но за последната функция - определено трябва да е екипирана колата с фотодиод. На Пасата беше в огледалото. Може би има някаква връзка с другата фотоклетка, която отговаря за "Auto diming" на огледалото. Щот не виждам смисъл да има фотодиод и да е с обикновен ключ за фаровете... Явно тоя фотодиод си идва с автоматичното затъмнявне на огледалото. Абе - шашава работа! Аз по моята няма да пипам, а ще се оставя в ръцете на профитата в областа. От мен е бирата, която е нужна по време на монтажа, за правилното му изпълнение :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай ти, не бях се замислил, че става и с едно реле, вместо с две... ID A, много ме кефят колеги, които опростяват нещата. Супер. Ще трябвя да обменим опит и на живо.

 

Специално за теб ще опиша какво точно съм направил с моите фарове с подробности:

 

- В нормалния Н4 фар съм монтирал биксенонова крушка (една ампула, която сменява къси/дълги с промяна на положението на ампулата). Тя работи само на къси и дълги (без светкавица)

- на тази крушка съм монтирал Н2, която ползвам за светкавица (сеткавицата е само Н2, а когато включа дълги постоянно - ми светят и ксенона и Н2)

- дневните автоматични светлини с гореописаната моя схема съм ги вързал през резистори (4 Ohm/20 W) на Н3 - лупите - така че да светят през деня на 30% от мощността си. За топлината - няма страшно - резисторите са с метален корпус (радиатор) и са закачени от долната страна на роговете - разсейват прекрасно.

-ЕСТЕСТВЕНО - като включа габаритите - дневната ми система се изключва (масата на двете релета през "NC" контакти на реле, свързано за габаритите)

-Н3 за мъгла съм ги вързал с допълнително реле да се палят при включване на ксеноновите дълги.

 

Ако теглиш една черта - през деня светят Н3 (слабо), късите са ми ксенонови, светкавицата на дълги е нажежаема (Н2), при постоянни дълги светят ксеноновите, Н2 и Н3!!! Само да не си срещу мен...

 

П.П. Поръчах си от Milotec една екстра - допълнителни фарове за мъгла в долните решетки - на HELLA. Мисля и тях да ги направя ксенонови и дотук вече да спра с фаровете.

 

ID A ако имаш други интересни идеи за разработка - свиркай. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bobi Doctora, чудех се за какво ти е съпротивлението и малко бавно ама загрях :idea: Това е хитро да намалиш тока през фарове. По този начин ти пада и консумацията на гориво през деня. Само едно не ме кефи в твойта схема: доколкото разбирам си прекарал захранването за фаровете през един предпазител, което при евентуално късо ще извади и двата фара за мъгла от строя. При фабричните инсталации всяка крушка е на отделен предпазител и така при евентуално късо, само нейния предпазител го отнася, т.е. другия продължава да свети.

Браво за работата 8)

 

zloQQ, при бусчета на мерцедес, МВ100 ли или МВ1000 бяха, ключа за светлините има и четвърто положение паркинг светлини. Така че за да ги включиш трябва да включиш и лоста на мигача и да врътнеш ключа за светлините.

Не съм виждал схеми на ел. инсталацията на шкодите, но преди имах един VW GOLF и веднъж ми се наложи да му разглобя ключа за светлините и понеже имаше твърде много проводници, си намерих една книжка на HAYNES и отам разбрах като гладах схемите, че за габаритите има 3 (три) проводника които излизат от ключа, по един за левите и десните и един към таблото. Предполагам че при Шкодите е абсолютно същото. Иначе проводниците бяха 6 или 7 бройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Боби, мисля да си правя Октавията с автоматично включващи се фарове, но едно нещо не ми харесва в твоята схема - габаритите не се включват и за да ползваш дълги светлини трябва да включиш първо ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес трябва да монтирам три броя от устройствата на колегата L&R. Нещо ме домързя да правя вече разработки по темата със зимните светлини, пък и момчето гледам, че се е постарало (откъм функции, начин на изработка и леснота за ползване)

 

OFF - L&R - не се сдържах и отворих едно от устройствата да го разгледам. Предполагам не се притесняваш, че ще ти окрадна идеята :mrgreen: ХИТРО!!! И добро изпълнение. ЕВАЛА! Надявам се - нема да ми креснеш за "гаранцията" - просто професионален интерес. OFF

 

Не сме партийно с него и му правя съвсем безкористна реклама. Просто мисля, че 30 лв са съвсем нормална цена за устройството, което изработва/предлага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 години по-късно...

Аз БЯХ с едно много интересно  за мен електронно у-во което има само 4 проводника и много лесно за монтаж.Двата са на акумулатора + и - по този начин следи дали алтернатора зарежда.Другия се закача на единия фар може на коя да е крушка ,защото свети с 50-60% мощност.Аз си го бях вързал на лупата на фара за мъгла.Четвъртия е опция (когато му подадеш + у-вото се изключва) .При мен го бях вързал на габарита.И така като запаля не свети нищо след няколко секунди (докато изключат подгревните свещи и напрежението се покачи до около 13.5в) светват лупите когато загася двигателя  и напрежението падне май около 13.2в. изгасват. По този начин следиш в движение дали ти зарежда алтернатора.Така се пести ток и :) не чак кой знае колко гориво, но се запазват крушките тъй като светят на половина.Вечер като завъртя ключа на габарит се изключва у-вото.Ползвах го около година и нямаше проблеми но при едно ходене към Търново му изгоря транзистора и сега съм го  демонтирал.От 6 такива у-ва на мой познати и роднини мойто за късмет издаде багажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.