Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

TDI и SDI


Recommended Posts

Не съм много навътре с дизеловите модели и ми се ще да попрочета малко. :) Какви са предимствата и недостатъците и по какво се различават двата двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SDI е атмосферен дизел, тоест няма турбо.

TDI е с турбо.

Иначе като цяло са еднакви двигателите. SDI-то на Шкода, ако не се лъжа е 68 к.с. , а TDI-то от 90 до 115. Пак казвам, ако не се лъжа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI - Turbo Diesel Injection

SDI- Standard Diesel Injection

 

Демек до колкото ми е в компетенцията единя е с турбина, другия без!

TDI-то има по-добро ускорение за разлика от SDI-то

Разлика в разхода TDI-то има незначително по-голям разход, който се компенсира от вървежа.

 

ПОЗДРАВИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло си прав. Само дето разлика в разхода май няма. Дори TDI-то май е по-икономично, особено на по-големи натоварвания поради по-доброто КПД...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм много наясно, но TDI или SDI, въпроса ми е за I-то, не е ли Intercoller, а не Injection??? И дали има нещо общо или някаква разлика между двете I-ta? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I е Intercooler. Поне за това съм сигурен. :)

 

Колко си сигурен ;) При SDI, I какво означава? Има ли интеркулер при SDI?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I е Intercooler. Поне за това съм сигурен. :)

 

Колега, подвеждаш всички, или поне тези, които не са сигурни за значението на I във TDI и SDI. Отвори книжката на колата или напиши TDI или SDI в интернет търсачките и ако излезе, че I е за Intercooler, а не за Injection - бирата е от мен !!!

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам от тази статия и двамата сте прави, т.е. означава и direct injection turbocharged, както и Turbo Diesel Intercooler

 

http://bg.wikipedia.org/wiki/TDI

 

Айде от двамата по една бира ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам от тази статия и двамата сте прави, т.е. означава и direct injection turbocharged, както и Turbo Diesel Intercooler

 

http://bg.wikipedia.org/wiki/TDI

 

Айде от двамата по една бира ;)

 

Няма проблем за бирата, винаги съм насреща, но ние говорим за TDI с главно I което съотвветно се отнася за :

 

TDI е съкращение от direct injection turbocharged diesel engine което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото.Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.

 

А тук вече имаш TDi, което иде да покаже, че въпреки еднаквия начин на изговаряне, замяната на главното I с малко такова се отнася за друга функция при двигателя, а именно :

 

"TDi" означава също "Turbo Diesel Intercooler".Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло(най-често радиатор).Това топлоотделящо тяло е разположено на място,където въздушната стуя може лесно да го охлади-най-често в предницата на автомобила.За какво точно служи то?При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане.

 

Заглавието на темата май е " TDI и SDI ", не виждам " i "никъде.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малиии, аз трябва да черпя, изобщо не обърнах внимание, че едното I e голямо, а другото малко :oops:

Моята шкода е TDI, значи е injection. :)

A да ви питам, за новите диз. двигатели Комон рейл, на новите шкоди такива ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малиии, аз трябва да черпя, изобщо не обърнах внимание, че едното I e голямо, а другото малко :oops:

Моята шкода е TDI, значи е injection. :)

A да ви питам, за новите диз. двигатели Комон рейл, на новите шкоди такива ли са?

 

Не само твоята TDI кола е "injection". Прочети малко за устройството на дизеловия двигател и ще видиш, колко мнооооооооооооооооооооого са "injection"-ите.

Колкото до съкращенията:

TDI - Turbo Direct Injection

SDI - Standard diesel injection

Ако използваш търсачката на форума с думичките "Комън рейл", "Помпа-дюза","common rail", "PD" може би ще изскочат разни темички ;)

Между другото, не мисля, че има някакво значение дали е малко или голямо "I"-то в TDI/SDI. Просто при VAG означава само едно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото

 

CDI - Common-rail Diesel Injection

 

Така означават Мерцедесите ;)

 

PS За да ви улесня апа и да не питате само т'ва к'во е онова к'во е! Преди да питате посетете този линк http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=609&highlight=cdi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте, дизел дето да не е инжекцион няма! Просто принципа му на работа е такъв. Но има два основни типа дизели:

1) С директно впръскване (TDI/SDI на VAG са такива)

2) С предкамера

Разликата е че при единия има камера в която се извършва първоначалното запалване а основното горене се извършва в цилиндъра. Втория тип (с предкамера) отдавна не се ползват при леките автомобили. Май са разпространени при по-големите двигатели.

 

Относно TDI на VAG си спомням че бях чел че идва от Turbo Diesel direct eInspritz. Т.е. Турбо дизел с директно впръскване.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте, дизел дето да не е инжекцион няма! Просто принципа му на работа е такъв. Но има два основни типа дизели:

1) С директно впръскване (TDI/SDI на VAG са такива)

2) С предкамера

Разликата е че при единия има камера в която се извършва първоначалното запалване а основното горене се извършва в цилиндъра. Втория тип (с предкамера) отдавна не се ползват при леките автомобили. Май са разпространени при по-големите двигатели.

 

Относно TDI на VAG си спомням че бях чел че идва от Turbo Diesel direct eInspritz. Т.е. Турбо дизел с директно впръскване.

 

Поздрави

 

Фолксваген груп ли е VAG? По принцип мисля, че само техните коли се означават с TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комън рейл и помпа-дюза са различни неща.

При комън рейл има една помпа за високо налягане и тя го поддържа в тръбите до всяка дюза.

При помпа-дюза от името се разбира, че по тръбопроводите до дюзите горивото е с ниско налягане, защото всяка дюза е обединена с горивонагнетателна помпа.

В момента май само Фолксваген груп правят помпа-дюза.

Тази система е измислена обаче от Фиат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста време ми беше интересно какво е СДИ! Радвам се, че сега обяснихте и няма да се чудя винаги, когато го вися като абривиатура, по колите.

Доколкото разбирам, в момента всички двигатели /дизелови/ работят на един принцип, но се обозначават по различен начин. Единствено колите на Фолксваген, са с остърелите ПД, но и те преминаха на Комънрейл.

Някъде бях чел, че дизеловите двигатели на ФИАТ- JTd, били едни от най-добрите и икономични. Вие какво мислите по въпроса? Кой е най-добрият дизел в момента? Не говорим за съотношение цена/качество или някакви такива сравнения. Просто според вас кой дизелов /или по-точно на коя фирма/ двигател е най-добър. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто според вас кой дизел /или по-точно на коя фирма/ двигателите са най-добри. :roll:

 

Мерцедес :mrgreen: . Аз освен на Шкода, съм пословичен фен на гореспоменатите немци :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерцедес :mrgreen: . Аз освен на Шкода, съм пословичен фен на гореспоменатите немци :) .

 

Аре щом си фен

 

100_3177.jpg

 

Ако ти е интересно, погледни линк-а отдолу. Има разрез на новия дизел ма МБ ;) И други интересни нещица...Има около 250 снимки...

 

http://new.photos.yahoo.com/vparleff/al ... 3779#page1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добри дизели правят в момента БМВ и Ауди-съответно 3,0л секвенционално турбо и 5,5 л В12.БМВто дава между 90 и 130 к.с(след чипосване) на литър(говорим за дизел) и е най-икономичния мотор за постоянно движение с високи скорост и няма никакъв лаг.Аудито пък е първия дизел в суперспортна категория-500коня от 5,5 л битурбо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.