Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

дизел срещу бензин (окатавия)


branc

Recommended Posts

ще купувам шкода октавиа...сега, консултирах се с дилъра и ми каза че новите дизели са много добри каот разход, пъргавина, шум...въобще няма да усетиш разликата между нея и бензина казва...а гамата бензинови двигатели е мноого остаряла, количеството отделен въглероден двуокис е много голямо, около 17о г/км...но пък дизела е по-скъп, дявол да го вземе...ще бъда благодарен ако сопделите мненеия, собствениците на коли октавия(нова) бензин или дизел...а и всички други които могат да помогнат..

в събота съм на тест драйв на дизел! бензин да тестваш просто няма..тук ссе продават предимно дизели, мама му стара...

предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,

 

За бензините информация не мога да ти дам, но пък имам дизел. Разхода наистина е забележително нисък (6.5 градско, под 5 София-Варна). Возията е добра. Изработката прилична.

 

Поздрави

 

PS: Не псувай толкова много, особено без причина...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 1.6 бензин и съм доволен. вярно, разходът е по-голям, но пък моторчето е по-тихичко. Мене ме задоволява напълно като динамични характеристики.

Ако ще минаваш голям пробег годишно те съветвам да вземеш дизел. Разликата в цената ще се компенсира.

Успех с покупката :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз въпреки че карам Фабия,а не Октавия-ще се произнеса-аз съм за ДИЗЕЛА.Ако не те дразни неговия звук.Икономичен е-140коня са пъргави и няма да имаш проблеми с него-доста добри характеристики има-страхотен въртящ момент!Ако пък имаш бензин в кръвта-си вземи бензинка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pepi повдигна важен въпрос. Колко километра очакваш да минаваш годишно? Ако е под 20к не си заслужава дизела. Ако ще е повече не се замисляй и се мятай на дизелака.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще ти препоръчам дизела, много читав двигател :)

Все пак ако не си карал дизел, ще ти трябва малко време да свикнеш, но си струва отвсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно за дизел, моята е 1.9TDI-PD, 105к.с.

тази с 140к.с. е по добре естествено, но е доста по скъпа.

3 000лв по скъпа от бензина, заслужава си, дори и по малко от 10 000км на година да минаваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"но пък дизела е по-скъп, дявол да го вземе ..."

И маслото за Pumpe-Duese също, дявол да го вземе ... :-)

Някой ще обади ли каква е разликата бензин-дизел в цените на техническото обслужване (барабар с маслото вътре) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло + м.филтър + труд = 127лв (ако не се лъжа) на предишната смяна. Маслото е за PD нищо че не ми е такъв двигателя.

 

Поздрави

 

PS: Ако ми кажета защо псувате ще е добре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предния петък взех като на колегата Николас - 1.9 ТДИ 105 коня.

 

Тук си описах впечатленията:

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=4079&start=30

 

 

Да не отварям нова тема, реших тук да си напиша впечатленията.

 

Направо съм очарован от колата. Навъртях 800 км със среден разход 5.4. А последното пътуване от 300 км беше със среден разход на гориво 4.8 л/100км според компютъра. И при това при неразработен двигател. Смятам, че като се поразработи двигателя, разходът на гориво ще падне до стойностите, които те дават. И съм държал средна скорост 85 км/ч. Типично извънградско шофиране.

 

Супер икономична.

 

Мощност - перфектна. Или поне на мен ми е достатъчна. С мен + още двама пътника в наклон, на който надолу пише "8%, не изключвай от скорост". Аз като го катерих от 80-90 на 5-та си качва без проблеми на 110 за изпреварване. В интерес на истината от 110 - 120 малко бавно набира нагоре към 130-140, но това не е проблем.

 

Возенето също е добро според мен. Двигателят почти не се чува. На равно с 90-100 като поддържаш тази скорост се чува само шума от колелата и вятъра. Скоростта изобщо не се усеща. И те кара да натискаш газта все повече и повече. Добре че самоограничавам. Laughing

 

БМВ 3-та серия не вози толкова добре. Обаче мерцедес С си вози по-добре. Ама не вози чак 3 пъти по-добре (3 пъти по-скъп). Вози по-добре и от доста други коли, на които съм се возил само. :-)

 

Има доста екстри и една камара хитринки. Една част от тях сигурно няма да ги науча как да ги ползвам даже. Но някои са доста полезни и функционални. Дано само да не си мисля, че правя едно, а то да става друго, като натискам дадено копче.

 

 

Просто колата надмина очакванията ми. Не очаквах толкова добра кола за парите, които платих. Ставам твърд фен на марката. :-)

 

 

 

 

 

Само да допълня.

 

До сега не бях карал дизел. Не мисля, че има някаква разлика. Може би малко по-бавно реагира като настъпиш. Но тръгне ли, добре набира.

 

Освен икономичността има и друго нещо - макс. въртящ момент. Просто като си в оборите където се постига колата дърпа като за световно. На 1.9 105 коня мисля, че бяха на 1900 оборота. При тях просто като натиснеш усещаш как мощно набира колата, без да превключваш никакви скорости.

 

Относно шума. Отвън се чува едно приятно мъркане. Тракане не чух на моята, въпреки че съм чувал други и тракат леко. Вътре когато поддържаш постоянна скорост двигателят не се чува. Като даваш газ се чува съвсем леко, нещо като ръмжене. Предполагам Октавията има по-добра шумоизолация от Фабията.

 

 

И накрая тази тема я дискутирахме. Потърси я по-надолу във форума. Там има и сметки, колко ти гори, какви пари и така. Отделно в друга тема дискутирахме конските сили и що е то макс. въртящ момент и каква е ползата от него. :-)

 

 

Имай предвид, че сега от скоро пуснаха бензинките с ФСИ. Преди Нова година ги нямаше в листата. Тогава имаше само МПИ бензин. Та тези ФСИ са по-добри от МПИ, но някой който има от тях да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Аз карам Октавия 2 1,6 бензин.На дълъг път ми дава разход 5,5/5,6 ако се кара в диапазона 90-120 км/час.Градско около 8,5/9,0.Тих двигател, пали от раз, не харчи масло.Разбира се много е важно колко ще се кара колата.Но помнете ми думата, че дизела в скоро време ще скочи доста над бензина.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Но помнете ми думата, че дизела в скоро време ще скочи доста над бензина.

 

Това е доста спорно:

1) Все още Щатите (най-големия консуматор на петрол) масово ползват бензин

2) Доста технологий за Био Дизел се появиха. А EU натиска да се ползват.....

 

Лично аз смятам че ще се качи до към 30% над бензина, но не повече.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо за дизела, карал съм много автомобили и съм стигнал до този извод :) Големият въртящ момент си казва думата, няма да съжаляваш ;) Аз не говоря за икономия на гориво, а за вървеж :) Икономията не я коментирам изобщо - това е повече от ясно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че карам бензин 1.6,става дума за старата Октавия,мисля да гласувам за дизела-по-икономично е,а това все пак е доста важно почти всички хора според мен!Иначе ако не вземеш бензин от рода на 2.0 смятам че няма да откриеш наистина разлика между дизела и бензина!Новите дизели са наистина чудесни!Каквото и да решиш-успех!

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

az sam sas oktavia 2 1.9tdi 105 hp kato varveg sam gore dolu dovolen mogebi 140hp 6te e po dobra no benzina e gorivoto na minaliq vek nqma kakvo da se razviva pove4e dokato pri dizela e na4aloto.kato razhod gradsko mi e 7.5 -8 /100 a izvan gradsko sam q svalql malko pod 4. spored men tova e kolata i motora= predi da q kupq 6tqh da vzema ford focus noviq no ne sagelqvam

 

Mod. Edit Stenly - Добре дошъл във форума! Моля пиши на кирилица и прочети правилата на форума!!! Следващите постове на латиница ще се трият без предупреждение!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм твирдо за дизела ,до преди 2 години съм карал само бензин

но след като карах дизел не искам повече бензин , харесва ми как

върви,а и е по-икономичен и подкрепям изцяло мнението на / stenly /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре аз като неопитен да питам какъв е смисълат от този "Големият въртящ момент"... Тир ли или баири ще катериш...майтап :lol::lol::lol:

 

Големият въртящ момент се усеща при доускоряване, например при изпреварване. Не ти се налага да минаваш на по-ниска предавка, което се прави именно, за да се повиши вътящия момент. Освен това можеш да поддържаш избраната скорост с по-ниски обороти, което намалява износването на двигателя и консумацията на гориво.

Въобще на далаверка си отвсякъде ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще купувам шкода октавиа...сега, консултирах се с дилъра и ми каза че новите дизели са много добри каот разход, пъргавина, шум...въобще няма да усетиш разликата между нея и бензина казва...а гамата бензинови двигатели е мноого остаряла, количеството отделен въглероден двуокис е много голямо, около 17о г/км...но пък дизела е по-скъп, дявол да го вземе...ще бъда благодарен ако сопделите мненеия, собствениците на коли октавия(нова) бензин или дизел...а и всички други които могат да помогнат..

в събота съм на тест драйв на дизел! бензин да тестваш просто няма..тук ссе продават предимно дизели, мама му стара...

предварително благодаря!

 

Арееее – пак дизел/бензин. Колега – търсачката си работи и има изписано дооооста по тоя въпрос! Потърси и прочети – ще ти е от полза!

Естественно, че продавача ще ти каже, че дизела е убав – нали е по-скъп – требе и за него да падне некой лев вповече. А ако прочетеш повечко – ще скиваш, че гамата от бензинки изобщо не е остаряла и не замърсява околната среда (ти кво – да не си некой върл природозащитник?). 2.0FSI 110 kW...кое е старото тук?

В събота, като си на тест драйв (ма то предварително се записваш ли – малееее) вземи и покарай и бензиновия мотор – нема как да немат! Ако се прават на интересни – кажи, че си мислиш евентуално дори за RS :) Или просто кажи, че ще се разходиш до някъде другаде, където има бензинови коли (къде е това, дето няма бензинови коли бре?). Или искай да говориш с шефа на представителството!

Мога да те затрупам с няколко кофи цифри – всякакви данни и чудеса...ма за кво???

Ходи – карай и двете и си вземи тая дето ти е на сърцето :) Важното е да ти харесва на теб! И гледай да е възможно най-готината кола – да си имаш всичко, а не да коментираш после – тая сигурно е по-добра, но мен и моята ме урежда!

А тези, които са им малко 105 коня – врътнете един телефон до тунинг-обирджийте и си ги наравете количките по 130 магарета...не мога да разбера кво му мислите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще купувам шкода октавиа...сега, консултирах се с дилъра и ми каза че новите дизели са много добри каот разход, пъргавина, шум...въобще няма да усетиш разликата между нея и бензина казва...а гамата бензинови двигатели е мноого остаряла, количеството отделен въглероден двуокис е много голямо, около 17о г/км...но пък дизела е по-скъп, дявол да го вземе...ще бъда благодарен ако сопделите мненеия, собствениците на коли октавия(нова) бензин или дизел...а и всички други които могат да помогнат..

в събота съм на тест драйв на дизел! бензин да тестваш просто няма..тук ссе продават предимно дизели, мама му стара...

предварително благодаря!

 

Бях привърженик на бензина, но вече имам октавия дизел и съм страшно доволен. Нисък разход, когато искаш набира, когато искаш караш спокойно :mrgreen: Честно казано ако се вярва на показанията на компютъра с 55 литра съм минал около 700 км. и то градско, като не трябва да се забравя че редовно се радвам на климатроника, макар че все по навик си отварям прозореца :mrgreen: :mrgreen:

 

И виж има една тема пусната от мен ако не се лъжа беше със заглавие октавия FSI 150 или TDI 140, там доста колеги изписаха по въпроса.

За което съм им изключително благодарен. А относно подръжката специално за тези два двигателя за 200 000 км дизела излиза с около 400 лв по скъп ако не ме лъже паметта, става въпрос за консумативите. Поне това ми казаха от ЕТ, тъй като редовно ги смятали за клиенти които се чудят дали дизела не излиза по-скъп от гледна точка на консумативи.

 

Успех в избора, и както каза там един колега вземи това което ти е на сърце, а и още едно нещо за накрая ако октавията е FSI двигател забрави за бензин 95, препоръчва се да не кажа задължително 98.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси н всички за отговорите!

и извинявайте че псувам, ама съм много нервен... :D ще бъде труден избор и дизела си има предимства и бензина...никога не съм карал дизел и някак не мога да се реша. А иначе дилъра в момента наистина нямаше бензин (само да уточня , ще купувам колата в чужбина) и обеща да достави ако трябва, но определено натиска за дизел :D а за емисиите ще става все по-важно-до 10 години ще има санкции и съответно поощрения съобразно емисиите на CO2, порсто работя до известна степен в тази област...много са високи емисиите на бензинките-не знам защо така? а на новите дизели са много прилични...а междудругото в момента има много изгодно предложение за новата kia cee'd тука, дават 7 години гаранция,малко по евтина идва от октавията, правена изцяло в новия завод на Киа в словакия, и бензиновите и дизеловите и двигатели ми изглеждат по-нови като дизай от тези на шкодата и са определено с по-ниски емисии.. Но сърцето ме тегли повече към шкода! до един месец ще реша окончателно каквао ще е ....Приятно каране на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А къде си? И колко минаваш годишно? Това ще определи кое е по-добре за теб. Бензина е с по-малко данъци и при малко километри (10-15к годишно) е по-евтин. След това си заслужава дизела.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

branc-казваш до 10години-ти тази кола да няма да я търкаляш 5год!То сега да не кажа модата-но практика е като се изплати колата(дали 3,4год лизинг)-да я върнеш на дилъра и да си вземеш пак нова!Е пак трябва след това да плащаш лизингови вноски,но ще караш пак нова кола!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...много са високи емисиите на бензинките-не знам защо така? а на новите дизели са много прилични...а междудругото в момента има много изгодно предложение за новата kia cee'd тука, дават 7 години гаранция...

За емисиите - от къде черпиш информация, нямам представа какво е точното количество на тези емисии, но едно е повече от ясно - почти всички нови бензинки покриват Евро4. Така че не знам какво те притеснява това?

А за корейците - и тук (в БГ) на Киа е толкова гаранцията, а пък на Хюндай (специално за СантаФе се интересувах) е 5 год.

 

Конкретно за дилемата ти - не ми е ясно какво все още се чудиш. Ако не ти е достатъчно инфото, което дават колегите в полза на дизела, обърни внимание на друго - в момента масово се купуват дизели. Защо ли ;) А какво ще бъде след 10 години (както пишеш) - ами то никой не знае :lol: Всъщност ти мечти и цели нямаш ли в този живот, та си мислиш, че и след 10 год. ще караш същия автомобил ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.