Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Задни светлини за мъгла...


yosif

Recommended Posts

Не са задължителни, но са грижа за собствената безопасност - много пъти съм въздъхвал с облекчение когато видя кола пред мен и разбера че е достатъчно далече - просто човекът си е пуснал светлините за мъгла, даже и на зацапани фенери се виждат доста по отдалече.

А идва и месец април - месецът на мъглите :mrgreen:

 

Та.

Има всевъзможни решения на проблема.

- най-простото решение - подменят се крушките в задните габарити с по-мощни, 20 W например, или само в левия габарит;

- в лявата светлина за заден ход се поставя червена крушка, откача се кабелът на левия заден габарит от бушон No3 и се прекарва през ключ на таблото( + се взема от бушон No3); отзад се откача кабелът от фасунгата на левия габарит и се закача на фасунгата на лявата светлина за заден ход( нейният кабел се изолира); от фасунгата на десния габарит се прекарва кабел към свободното перо на фасунгата на левия габарит( връзват се в паралел двата габарита);

- в рефлектора на всеки заден габарит се прави профилен отвор( като за фасунгата за осветяване на номера) за още по една фасунга( щото шкодичките нямат стандартна фасунга за крушки с две жички 5+15 W), поставят се фасунги с по-мощните крушки; габаритите се свързват в паралел и се захранват по единия кабел от таблото, новите светлини за мъгла също в паралел по кабела за другия габарит през ключ на таблото и съответните бушони;

 

и накрая:

- във фасунгите се поставят по-мощни крушки, кабелите за габаритите се откачат от бушони NNо3, 4 и се връзват по схемата на картинката, отзад масата на левия( или десния) габарит се откача и кабелчето се закача директно на акумулатора; в ляво положение на ключа( т.нар. ЦК-ключ, но внимавайте като го купувате защото има много варианти на свързване на контактите от плъзгачите в ключа), та, в ляво положение на ключа двете крушки са свързани последователно и светят с намалена мощност - габарити, в дясно положение на ключа се захранват с пълното напрежение на борда и светят с пълната мощност - задни светлини за мъгла

 

002392358.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра идея, но струва ми се има далеч по-елементарно решение - купуваш си един допълнителен 3-ти стоп за външен монтаж, от тези полските, с формата на халоген (има и др. ама тези са читави). Захващаш го под/над бронята, пускаш един кабел, едно ключе и си готов. Палиш когато прецениш. Нищо не преправяш по колата. И си свиркаш ;) Аз доскоро бях с два такива (отляво и отдясно). Светят перфектно, ако не е мъгливо - дори досадно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Пускаш допълнителен кабел" е нещото, което ме стряска :mrgreen:

 

При това си има достатъчно кабели прекарани най-надлежно 8)

 

Освен туй скинарите много ги обичат тия допълнителни фенери, затуй още се триумя как да си сложа трети стоп :mrgreen:

 

Бе, аз споделих мисли, нека обсъдим, може някой да подскаже нещо по-хитро и по-мързеливо :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за трети стоп може да ползваш мойта идейка - вградена в пластмасовата решетка на задния капак ;) само трябва да намериш подходящ рефлектор и капаче ;) вързва се директно към стопа. ще снимам днес и ще ти пусна снимка.

 

иначе защо трябва да преправяш схеми като така или иначе си посочил най-лесното решение за светлини за мъгла - по-силни крушки :idea: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Шкодите от втората половина на 80-те фабрично е монтиран заден фар за мъгла. Оригиналното му разположение е отзад вляво, под бронята, като за целта има отвор за закрепване на маската и съответната инсталация. Ключът при 120Л е разположен в долната лява част на арматурното табло.

Отдясно също има отвор за монтиране, но съгласно закона фарът трябва да е един и то отляво, за да не се бърка със стоп - сигнала. Цена на фара - 6 лева беше някога си... Преди няколко месеца на Симеоновско шосе искаха 12 ли, 15 ли, не помня вече. Не купих - изрязах парче червена пластмаса на мястото на счупеното стъкло. И без това шкодата съм я зарязал... :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа, че не случайно фаровете за мъгла и отпред и отзад се слагат ниско - светят под мъглата и се виждат по-добре.

 

как така "под мъглата"?! :roll:

Според мен причината да се поставят ниско е, че мъглата отразява светлината и ако са нагласени да бият нависоко отразената от тях светлина ще заслепява самия водач

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като потърсих, виждам че има различни обяснения на въпроса, защо фаровете за мъгла се поставят ниско. Това, което аз имах предвид - мъглата е доста по-рядка близо до повърхността на земята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

joeless, направо ме роди човече :mrgreen:

 

Не знаех че по закон е само една светлината за мъгла отзад - на ладата ми е оригинално с двойни крушки в двата габарита :cry:

 

Знам че някои по-късни шкоди имат готова инсталация и ключ, обаче на моята не можах да изровя кабела, а и вместо ключ има отвор за него на конзолката вляво под таблото - инак на таблото има крушка в индикацията за включени светлини за мъгла. Пак ще се разровя, ама май се скланям към слагане на по-мощни крушки в габарита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен причината да се поставят ниско е, че мъглата отразява светлината и ако са нагласени да бият нависоко отразената от тях светлина ще заслепява самия водач

 

Хабсолютно съгласен!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и едно друго решение което обаче е свързано пак с преправяне. Купувате си фасунка от Жигула тя е двоина и лесно се напасва на мястото на Шкодовата и си правете стоп и габарит на едно. На освободеното място за стоп лампа си слагате светлината за мъгла. Убедил съм се че върши добра работа тва габаритче отзад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.