Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Германия спира 8,4 милиона "смърдящи" автомобила


Ради

Recommended Posts

Както се казва препечатвам статията с леки съкращения :mrgreen: от в-к Труд от 02.03.07 г.

Надявам се статията да е полезна за хората пътуващи към Германия със стари автомобили, пък и е интересно как в "другата" Европа :mrgreen: решават нещата с замах.

 

 

Автомобили без катализатор или с такъв от първо поколение, както и всички стари дизелови коли няма да могат да се движат из германските населени места.

Новата наредба, която влезе в сила вчера, забранява "смръдльовци на колела" да тровят въздуха, като се очаква 8,4 млн. коли фактически да бъдат спрени от движение. Най-вероятно голяма част от тях ще се насочи към Югоизточна Европа и това ще доведе до падане в цените на колите втора употреба.

Прошка няма да има и за чуждите автотуристи, ако возилата им не отговарят на немските стандарти за отработени газове.

Пръв в началото на лятото въвежда строгата мярка Щутгард, следват Хановер, Есен, Дюселдорф, Кьон, Дрезден, Франфурт на Майн, Аугсбург и Фрайбург. Забраната за Берлин ще важи от края на годината, но властите може да я налогат и по-рано.

.........

Всички автомобили, включително и на туристите, трябва да минат през сервизи или незиностанции, където се измерва количеството отработени газове. Услугата струва 5 евро за лек и 10 евро за тежкотоварен автомобил.

Според резултата на шофьорите се издават зелени, жълти или червени плакети, които пък дават право на движение в съответните градски зони. В центъра може да се влиза само със зелено картонче.

......

Шофьор без плакет в населено място се глобява 40 евро, отнема му се точка от талона. При повторно прегрешение може да се лиши от книжка, а глобата скача многократно.

Поставянето на нов кателизатор в Германия струва около 800 евр. При такъв разход държавата опрощава 330 евро от данъците.

Новата наредба цели да се спрат изобщо от движение старите автомобили. Те стават непродаваеми в Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Новата наредба цели да се спрат изобщо от движение старите автомобили. Те стават непродаваеми в Германия.

 

Неразбирам какво пречи това примерно на една стара Фелка, която няма катализатор да и се монтира такъв(действащ), който ще и намали емисиите и ще влезе в нормите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше чел внимателно щеше да видиш - 800 евро! Ми тя Фелката толкова струва...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[

 

Незнам колега, дали може да се монтира действащ катализатор, вярно стандартите са различни, но дали някой би си сложил катализатор на автомобил, който струва колкото катализатора :?: :!:

Препечатих статията защото и при нас се говори за ограничаване на възраста на автомобилите ама...... при нас всичко се купува и продава :!:

По някой път като гледам какви коли са минали технически преглед и ме хваща страх, направо все едно гледам анимацията Флинстоун, само дето на нашият мил роден шофьор с аспух на квартален Ремууус :mrgreen: все още не са му изпаднали краката :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше чел внимателно щеше да видиш - 800 евро! Ми тя Фелката толкова струва...

 

Поздрави

 

Един действаш катализатор струва между 200 и 400 ЛЕВА (чисто нов) , колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поставянето на нов кателизатор в Германия струва около 800 евр. При такъв разход държавата опрощава 330 евро от данъците.

 

Чети, колега, чети!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше чел внимателно щеше да видиш - 800 евро! Ми тя Фелката толкова струва...

 

Поздрави

 

Един действаш катализатор струва между 200 и 400 ЛЕВА (чисто нов) , колега!

 

 

цената зависи от това за кой модел точно става въпрос - има доста разлика между такъв за Фаворит и такъв за Октавия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ви кажа:

-от една страна мога да им кажа евала на германците, че могат да да го направят това ограничение .Предполагам,че там това ще се спазва а не като при нас при много от забраните и законите защото и глобите са им глоби, ама и сезнанието им си е съзнание..... все пак става дума за опазване на ок. среда и въздуха , който дишат -и те и децата им..... :-k

- от друга страна пък не знам как ще го приема ако примерно от утре вече няма да мога да си карам Шкодичката във Варна , ами трябва да я закарам на село например и да си я карам там :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би след години това нещо ще се случи и в България това са хубави работи но сега няма нужда да ви казвам колко от хвърлените автомобили ще доидат дтък да тровят нас

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в германия могат да си позволят да въведат такива ограничения - най-малкото,защото могат да си сменят автомобилите - остават им достатъчно след като си платят тока-водата-наема-заема-таксата-на-детето-за-детска-градина - говоря средностатистически гражданин на Германия. а и други страни.

 

докато тук за 80% от гражданите - работещите, като си платят тока-водата-наема-заема и не остава за детска градина на детето и го дават на бабата да го трови по парковете мръсните..

 

Ако не е така - докажете ми... :mrgreen: :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в германия могат да си позволят да въведат такива ограничения - най-малкото,защото могат да си сменят автомобилите - остават им достатъчно след като си платят тока-водата-наема-заема-таксата-на-детето-за-детска-градина - говоря средностатистически гражданин на Германия. а и други страни.

 

докато тук за 80% от гражданите - работещите, като си платят тока-водата-наема-заема и не остава за детска градина на детето и го дават на бабата да го трови по парковете мръсните..

 

Ако не е така - докажете ми... :mrgreen: :evil:

 

 

Напълно съм съгласен с теб, само че никой не ни пита ние кво мислиме :evil: Решават господата и го налагат. Пък ние бедните,ако ще и да мреме никой не го интересува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен диалог се получи. Но едно не разбрах - защо намесвате България и недоволствате? Някой да е казал/решил, че ще ни спрат старите коли? А замисляте ли се за бума от преди няколко години, когато българина изкупи западните боклуци, набори на жена ми :lol: Колко от вас са си затваряли прозорците, защото колегата до/пред тях е бил с някакъв барутарник, правещ димна завеса? Добре, човека не е имал пари за по-ново, ама аз какво съм длъжен да му дишам газовете, какво са длъжни вашите деца да бъдат тровени по този начин?

 

И нека не си говорим за безпаричния българин. Ние сме царе на оплакването и "колко ми е зле". Бедни хора има навсякъде по света, вкл. и във въпросната Германия. За тези 80%, за които говори joeless - я се огледайте по улиците - вижте как се е подновил автопарка. Погледнете паркингите на хипермаркетите - пълни до пръсване, особено събота и неделя. Огромните задръствания, които се получават в по-големите градове, са причинени от масовото купуване на автомобили. Няма как всичко това изброено да е причинено само от 20% от българите, нали :) Всичко това говори за повишаване, макар и бавно, на стандарта на живот в БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са административни мерки с цел подпомагане увеличаването на продажбите на нови автомобили.

Като всяка административна мярка тя се прикрива умело с екоизисквания.

 

Общо-взето глупости на търкалета, щото е спорно кой цапа повече - десет трошки или един чисто нов камион.

А пък ако се вземе предвид и пробега за година - камионите не спират, трошките по презумпция са половината време в сервиза.

Освен туй все още съм на мнение, че 15-годишен голф, фиат, рено, ситроен, волво или каквото и да е, е по-добре във всяко едно отношение от чисто нова лада.

 

Гаче още преди 17 години щяха да спират двутактовите? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че България не е Германия не е, че стандартите са различни различни са. Но като гледам сутрин задръстванията в София, се чудя нармална държава ли сме?

Нормално ли е данъка за нови автомобили да е убиствено висок, а за 20 годишна да е 15 лв (примерно)

Нормално ли е да си купиш кола за 2 000 лв. която е на 80 000 км. :mrgreen: щото я карала една възрастна жена :mrgreen:

Нормално ли е на ул. Цар Симеон да се прадават авточасти 18 употреба без никакви проблеми?

Нормално ли е около Горубляне да има автосервизчета в който новият внос става още по нов :mrgreen:

Нормално ли е срещу 30 лв. колата ти да мине технически преглед, независимо от това че спирачният и път и димната завеса са от тук до Перник :mrgreen:

 

Изглежда че за 3 - 4 000 лв. сме готови на рискуваме и нашият живот и живота на околните :cry:

http://www.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1019436

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално ли е данъка за нови автомобили да е убиствено висок, а за 20 годишна да е 15 лв (примерно)

 

на мен не ми се струва нормално ако е обратното. ти караш кола за 30 000лв(примерно де) с всички екстри и як двигател и плащаш 15 лв, а аз карам кола за 400 лв (както е в случая) на 22 години гола като пушка от към екстри и да платя данък 200лв. то аз карам тая кола защото нямам пари иначе и на мен ми се иска новичка и хубава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера се връщах от драгоман и забелязах около 20-на автовоза с които се разминавах в порядъка на 30 мин .явно отиват към германия да изкупуват старите им коли и да ги карат към нашата родина.та както в софия имало 600000 коли да си станат направо 1 000 000 :smt045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално ли е данъка за нови автомобили да е убиствено висок, а за 20 годишна да е 15 лв (примерно)

 

на мен не ми се струва нормално ако е обратното. ти караш кола за 30 000лв(примерно де) с всички екстри и як двигател и плащаш 15 лв, а аз карам кола за 400 лв (както е в случая) на 22 години гола като пушка от към екстри и да платя данък 200лв. то аз карам тая кола защото нямам пари иначе и на мен ми се иска новичка и хубава.

 

Да това е така, но това е в противовест с така велико прорекламираната и про незнам си какво :mrgreen: теза за стимулиране покупката на нови автомобили. Както и незнам защо някой е решил че колите над 74 kW нищо че са с катализатор и отговарят на ЕВро4 нямат право на 50% намаление от данъка?!?! А сега да помислим къде нещата опират опират до екологични или стимулиращи съображения и къде до чисто финансови?!?! Или логиката е следнато щом си е купил кола над 74 kW, пък и човека е успял да си купи нова кола - дай да го дерем !!!

 

Просто за сравнение ми хрумна следното сравнение за Октавия 2 на изхвърляният CO2 (g/km) всички отговарят на EVRO 4 стандарта:

1.4 MPI 59kW - 168

1.6 MPI 75kW - 173 - 187 в зависимост от оборудването

1.6 FSI 85kW - 158 - 182 в зависимост от оборудването

2.0 FSI 110kW - 182 - 202 в зависимост от оборудването

1.9 TDI PD 77kW - 138 - 162 в зависимост от оборудването

2.0 TDI PD 103kW - 149 - 167 в зависимост от оборудването

 

Странно нали има коли който изхвърлят еднакво или по-малко от кола с двигател до 74kW, но намаление не се полага.

 

Просто искам да каже че докато в тази държава няма стимули за хората който решат да си сложат торбата в главата (образно казано) и да си купят нова кола, ще си внасяме излезлите от употреба коли от ЕС, ще си плащаме да минаваме по вторият начин техническите прегледи, ще си купим поредната кола на 80 000 км карана от възрастна жена, ще и сложим газова уредба и ще си мислим че всичко ни е наред, а сутрин докато седя в градският транспорт в поредното задръстване ще си мисля абе найстина ли сме толкова бедни или сме толкова богати че си купуваме толкова много стари коли??!?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм чувал, че катализатор първо поколение е около 800 лв. Не знам дали е вярно. От друга страна, кат. се сменя на около 8 години,а в ръководството на фабийте пише, че при употреба на оловни бензини и много по-скоро. Евро 4, пък може да се постигне само с ECU. Спомням си, че на предишната ми кола въобще не сменях кат., като мина 8-то лято, а пък познат имаше кола и ползваше отстъпка от данъка за кат., а на неговия модел въобще не се монтира кат. Без коментар.

Миналата неделя, по пътя за Лом, след Костинброд, един москвич 412, смъкна предавка точно в момента в който подадох мигач за да го изпреварвам. Не ме затрудни, но синкавият облак изгорели газове и масло, осмърдя цялото купе. И това става при всяко изпреварване.

С извинение към колегите със коли за моргите, ама като човек няма два лева в з****ка си къде е тръгнал. С гуми галоши, с потрошено окачване и без пари да си оправи колата? До 2004 пазих Ладата на баща ми, модел 1974г. Беше в перфектно състояние и при най-малкото съмнение за някой детайл, съм го сменял. "Подарих" я за 400 лв., и малко след това, разбрах че са и блокирали двигателя, като са го оставили да прегрее. :cry:

Старите коли са опасни, най-вече поради факта, че 90% от собствениците им не са в състояние да ги поддържат. А една кола, която е в лошо техническо състояние е заплаха за всички учасници в движението! Чувал съм, че в Германия старите коли плащат по-висока гражданска отговорност, точно поради факта че по време на движение е много по-вероятно да възникне неизправност, която да доведе до ПТП. Влезте в http://www.mobile.de и вижте колите на 10-12г. и цените им. Ето една обява за рядката Felicia Fun Pick-up http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260099005736&category=9801&ssPageName=WDVW&rd=1 цена 1300 евро за кола 1999г.

Хората сами си карат колите в моргите на тази възраст, а БГ търговци ги изкарваха оттам и ги докарваха тук.

Ради, въпреки че съм с 74 kW, напълно те подкрепям. Безумие е кола с 75 kW да плаща 4 пъти по-голям данък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А една кола, която е в лошо техническо състояние е заплаха за всички учасници в движението!

...

 

В България произшествията поради техническа неизправност на автомобила са под 3% от всички произшествия на пътя, главно неизправни спирачки( според статистиката на МВР), но и изгорял габарит или мигач или стоп също се броят за техническа неизправност причина за произшествието.

Според мен техническото състояние на автомобила не може даже да е предмет на вълнуващ разговор - много повече произшествия стават по причина на лошите пътища.

 

Сега да не почне някой да говори за стъкмистика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

От друга страна, кат. се сменя на около 8 години,а в ръководството на фабийте пише, че при употреба на оловни бензини и много по-скоро....

 

:smt039

Колега, използвайки дори един път оловен бензин катализатора заминава веднага! Оловото се отлага и го запушва.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе Ради, твоето изказване как да го разбираме?

"Всички вие цървули, които нямате пари да си ремонтирате колите и незнам си колко лева в з....а - слизайте от колите и ходете пеш веднага?? "

 

Причина за катастрофите май не е стари коли..защото когато караш кола с проблем - ти се съобразяваш с това - не се съобразяваш, когато си мислиш че колата ти е ок - и тогава стават най големите бели - мога да ти дам примери. Не искам изобщо да защитавам неизправните автомобили - да не останете с такова впечатление, ама айде да не обиждаме колегите които си се грижат за 120-ките, че даже и за Москвичите. Какво лошо има.

 

Най-много катастрофи стават заради

1. Каране без книжка или пиян или дрогиран/това последното пък май никой не го следи/.

1а. Незнаене или незачитане на правилника /тип мутренско поведение, въпреки че не си мутра обикновено, пък и да си/

2. Самонадеяно каране на нова лъскава кола и несъобразяване с "тъпите барутарници"

3. Каране на барутарник и несъобразяване че има "ниско прелитащи самолети"

4. едва тук идват дупките...

 

и т.н.

 

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжелявам за :smt039 , но

FAV135, доколкото си спомням "стъкмистиката" на МВР, най-много жертви дават пътуващите със стари коли. И не ми говори за КАТ-МВР, според които ПТП поради лоши пътища са нищожен процент. Всички знаем какви са ни "хубави и без нито една дупка" пътищата. От друга страна понятието "движение с несъобразена скорост" фигурира в почти всяко обяснение за ПТП, като в закона никъде не се описва начина за определяне на съобразена скорост. Може ли, аз да знам един муньо кога ще реши да скочи насрешно в моята лента, че да карам с по-ниска скорост от разрешената. То и това не е гаранция, че може да се избегне ПТП-то. Може би трябва да си монтирам едно стъклено кълбо на лоста за скоростите или да наема някоя врачка да казва кога да намалявам, защото насреща се задава джигит.

 

Така че, дано и ние да възприемем челния опит на Германия и да разкараме моторизираните ковчези от пътищата. Това не означава отпадане на всички стари коли, а само на онези, които не отговарят на условията. =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дрън-дрън.

Нищо общо няма както е очевидно броят на произшествията и старостта на автомобила или почти нищо( 3%).

 

Обаче сигур' си от тези дето не си падат на гърба.

Убива превишената и несъобразена с мокро, хлъзгаво и прочие скорост, после забляванията на шофьора( включително арогантността на пътя, чак на пето място е алкохолът - вчера едно главно ченге се изказа точно по тоя повод, ПОРАВНО С НЕПРАВОСПОСОБНОСТТА).

 

Нищо общо с "моргите", че даже и с износените гуми.

 

А пък за "пушеците" направо е смешно да се говори - да не би да става пелена и да става намалена видимостта?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без каране, моля!

 

Съгласен съм с ID A, че докато в ЗДП съществуват изрази като "несъобразена скорост" няма да се оправим. Просто няма формула по която да се определи съобразената скорост. Миналата (или по-миналата) година имаше случай в който жена обърна колата си по покрив защото някакъв трап не беше обозначен. При това с 30km/h! И я изкараха виновна. Известни са стотици случай в които са потрошени коли заради дупки по пътищата а КАТ пишат акт за несъобразена скорост. Само на мен не можаха да ми напишат такъв акт щото скоростта няма нищо общо с рушенето на мостовете в София. Голяма мъка им беше...

От друга страна няма нормална европейска държава в която да се движат такива кошници както в България. Автомобил който очевидно не може да мине ГТП заради лош (меко казано) външен вид. И същия тоя таралясник ми се шматка по улиците.

От горенаписаното си правя извода, че проблема не е в КАТ а в тия които пишат законите. Защото ако закона е достатъчно рестриктивен и ясен няма начин да бягаш по тъч линията. Ама едно "несъобразена скорост" така отваря вратичките за заобиколки, че настава пълен хаос...

 

Поздрави и Sorry за off-topica...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.