Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Запитване за двигател


dancho-d

Recommended Posts

Здравейте

Нов съм във форума и искам да задам един въпрос: има ли увеличено износване на двигател 1.2 HTP 64hp при каране на високи обороти,около 5000-5500? Питам, защото не знам дали е добре за 3-цилиндров двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Нов съм във форума и искам да задам един въпрос: има ли увеличено износване на двигател 1.2 HTP 64hp при каране на високи обороти,около 5000-5500? Питам, защото не знам дали е добре за 3-цилиндров двигател.

 

Напълно неаргументирано становище, но аз мисля, че тези обороти са просто убийствени за малкото трицилиндрово двигателче. Нищо чудна обаче, това да не е така. Чувал съм, че по- малолитражните двигатели са и по- високооборотни за достигане на по- висока мощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-високи оборотите толкова по-голямо е износването.

А тия 5-6к хич не са добри за никой двигател.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-високи оборотите толкова по-голямо е износването.

А тия 5-6к хич не са добри за никой двигател...

Най-точно и ясно казано :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите подобни "миксери" бяха 850 cc и 1000 cc на Daewoo Tico - малки злобни трицилиндрови машинки 8)

Та те си вадеха мощността( около 50 коня) нейде на 5 500-6 000 оборота :mrgreen:

 

9.jpg

 

10.jpg

 

Откъдето става ясно че максималните обороти на 47 KWt( 64 к.с.) 1.2 HTP са 6 000, на 40 KWt( 54 к.с.) 1.2 HTP - съответно - 5 500 об/ мин.

 

Ето и за другите шкодовски мотори:

http://www.talavana.cz/chip/00001.html

 

Skoda Fabia - 1.2 12V HTP/ 47kW/ 64 к.с.

http://www.autotrading.ua/faq.asp?grid=22

 

Кодовете на двигателите Шкода:

http://www.autotrading.ua/faq.asp?grid=22#37

AZQ Y 1.2 47 64 5 ст. 02/2003-............ Skoda Fabia (3) EU-4

 

В тази презентация подробно е описано и показано с картинки:

( изберете Save и после разгледайте с MS PowerPoint)

http://www.autotrading.ua/data/img/down ... %201.2.ppt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Нов съм във форума и искам да задам един въпрос: има ли увеличено износване на двигател 1.2 HTP 64hp при каране на високи обороти,около 5000-5500? Питам, защото не знам дали е добре за 3-цилиндров двигател.

Както и другпът съм казвал тоя мотор си иска 3000об./мин под 2500об. като се заслушаш може да чуеш аванса/има детонации/, а това скапва мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,

 

къде са 3000-3500, къде са 5500-6000!?!! Ясно че бензинов мотор (особено 3 цилиндров) не можеш да го креташ на 1500, но и да го въртиш като швена машина на 5500 също не е разумно. А въпроса беше дали двигателя се износва на 5500-6000 оборота. Ми май две мнения няма - ИЗНОСВА СЕ!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя се износва и при 1800 оборота така че... Аз съм с такъв и установих, че е най-добре да се кара между 2100 и 4000 - тогава е пъргав, няма излишен шум и вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбирам колегата Астон/Мартин?/,той пита конкретно за AZQ,и то защото е 3-цилиндров,аз смятам,че това няма отношение към износването,то е функция от натоварването,оборотите,температурата/и на антифриза,и на маслото/на двигателя,има и по-маловажни фактори.Е,това е теоретически,за всеки двигател.Също така теоретически,по-малките двигатели с относително висока литрова мощност се износват по-бързо.Имам едно съмнение,и то идва след разглеждане на mobile.bg,за Фабия,продават се най-много таксита,половината 1.2 на метан,другата 1.9 дизел,не съм говорил с таксиметрови шофьори,та за причината може само да се гадае.Но в резюме бих казал,че ако има по-енергично износване,то то не би могло да се установи при нормални условия в рамките на 100к-150к,а само при лабораторни изпитания,каквито съм сигурен в завода са правени и ако имаше нещо тревожно,щяха да вземат мерки.

Интересно ми е във фактурата какви операции бяха изброени,освен смяната на масло,филтър и самото масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и още едно питане.Досега спорехме с един fr дали има някаква разлика в техническите показатели(разход,ускорение...) на седан,комби и хечбек.Аз твърдо държах на мнението че няма разлика,но все пак искам да съм сигурен.Какво е вашето мнение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dancho-d - Разликата в теглото се отразява и на разход и на ускорение. Ако разликата е малка и ефекта ще е минимален, пък и тези показатели не могат да бъдат разгледани обективно, защото всеки кара по различен начин и използва различно гориво.

 

Колкото до 1.2 в мобиле.бг ключовата дума е метан. На който и двигател да сложиш метан ще се скапе след време, да не говориме метаново такси...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да си взема Фабия поразпитах доста таксиджий с такива коли. Писал съм за това няколко пъти, но с две думи - тези преди фейслифта се оплакваха от някои дребни неща, тези след фейслифта бяха много доволни и изключение на изхабяващи се дискове и виещи лагери. Всички обаче бяха единодушни, че 1.9 дизела не е подходящ за Фабия - бил много тежък и износвал дисковете и носачите, нещо такова беше, вече не си спомням.

 

Колкото до метана - имам и едно Деу Ланос, което е на газ откакто е произведено и купено през 1999. Сега е на около 110к и колата НЕ Е МРЪДНАЛА! Никакви, ама никакви непланирани ремонти! Перфектен автомобил! В същото време има мприятели, чийто автомобили от по-реномирани марки след като им сложат газ започват проблемите...

 

Предпогама и че за метана нещата са подобни. Логично е - все пак двигателя е конструиран да работи при определени условия. Някои двигатели понасят добре нови условия на работа, други не - явно този на Шкода не се понася с метана, но това не означава, че е лош...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до метана - имам и едно Деу Ланос, което е на газ откакто е произведено и купено през 1999. Сега е на около 110к и колата НЕ Е МРЪДНАЛА! Никакви, ама никакви непланирани ремонти! Перфектен автомобил! В същото време има мприятели, чийто автомобили от по-реномирани марки след като им сложат газ започват проблемите...

 

Предпогама и че за метана нещата са подобни. Логично е - все пак двигателя е конструиран да работи при определени условия. Някои двигатели понасят добре нови условия на работа, други не - явно този на Шкода не се понася с метана, но това не означава, че е лош...

 

Не си особено прав за газта и метана. Газта не скапва двигателя (поне не колкото метана), докато метана го прави. Принципно всяко едно гориво, което е различно от бензин или дизел скапва двигателя. При работа с друго гориво (дори биодизел ако щеш) двигателя става по-неефективен и не работи оптимално. Малко глупав пример, даде ми го Жоро Колев от "Ауто мотор унд Спорт" - ако на една печка, предвидена да работи на въглища, й сложиш ананаси, тя гори кофти :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

доколкото си спомням от теорията, там се казва следното нещо: при два пъти увеличаване честотата на въртене на коляновия вал(оборотите) износването се увеличава около четири пъти. Това важи за всички двигатели - и бензинови и дизелови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

доколкото си спомням от теорията, там се казва следното нещо: при два пъти увеличаване честотата на въртене на коляновия вал(оборотите) износването се увеличава около четири пъти. Това важи за всички двигатели - и бензинови и дизелови.

А при детонации в ниските обороти виждал ли си какво се получава с буталата и главата. По-добре е големи обороти без детонации. Пораженията се оправят само с нови части.

Газта е много по-леко гориво от бензина и двг-то си бачка перфектно.При нас газта е доста мазна и няма голямо износване. Просто отзад пропушва от маслото в нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

никой не говори да връткаш двигателя на 1000-1500 оборота с пълна газ (то само тогава има детонаций!). Карай си нормално с 2000-3500 оборота и няма да имаш грижи. Това което си спомням от теорията е че атмосферния бензинов двигател има най-голямо КПД при 3000-3500 оборота (зависи от самия двигател). По-нагоре рязко спада, като и рязко се качва износването.

 

Що се отнася до "мазноста на газта" - в голяма грешка си! Газта е толкова суха че повече не може. Но пази повече двигателя защото не скапва маслото (няма конденз на гориво по стените на цилиндрите който да се стича в картера) и защото не образува нагар. Най-големия проблем е че газта гори по-бавно от бензина и изгорелите газове напускат горивната камера с по-висока температура от тези на бензина. Това може да доведе то прегаряне на клапаните. Особено при каране на високи обороти.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

никой не говори да връткаш двигателя на 1000-1500 оборота с пълна газ (то само тогава има детонаций!). Карай си нормално с 2000-3500 оборота и няма да имаш грижи. Това което си спомням от теорията е че атмосферния бензинов двигател има най-голямо КПД при 3000-3500 оборота (зависи от самия двигател). По-нагоре рязко спада, като и рязко се качва износването.

 

Що се отнася до "мазноста на газта" - в голяма грешка си! Газта е толкова суха че повече не може. Но пази повече двигателя защото не скапва маслото (няма конденз на гориво по стените на цилиндрите който да се стича в картера) и защото не образува нагар. Най-големия проблем е че газта гори по-бавно от бензина и изгорелите газове напускат горивната камера с по-висока температура от тези на бензина. Това може да доведе то прегаряне на клапаните. Особено при каране на високи обороти.

 

Поздрави

Няма конденз на гориво, но на вода да. Отделя се доста вода при горенето, а при метана още повече. Това и е лошото на газта. Неслучайно ауспусите гният повече като се кара на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колегата с "детонациите" ще му кажа само, че повечето модерни ДВГ имат детонационен датчик, който при появата на детонационно горене веднага променя ъгъла на запалване и предотвратява самозапалването на горивото в горивната камера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.