Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Предни накладки Фабия


yohi

Recommended Posts

няма проблеми защото като нови те са около 10мм.и спокойно можеш да ги караш примерно до1-2мм а и вероятно имаш лампа на таблото за износени накладки която почва да свети когато са за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните на ладата се издухаха на 30 000 км.

Намерих едно схлупено магазинче - човекът рече: Има четЕри вида - съветски, руски, украински, арменски, какви искаш?

Викам: Ти с к'ви си?

Казва: Арменец съм - с арменски.

Викам: Давай!

 

В момента са на 100 000 - не са мръднали ни дисковете ни накладките, при това карам почти само градско, вярно ИППХ-то помага много - почти не спирам със спирачка.

Оба-че - изненада - стъпках една локва, след малко намалих да отбия и подминах с два метра - като са мокри - не спират, трябва да се боднат поне един път за подсушаване.

Не свирят, не скърцат, не тресат.

 

По-голям куриоз бяха задните - изчезна ми изведнъж ръчната и като отвориха барабаните се оказа едната разпъваща пластина изскочила от леглото. Задните на 130 000 не бяха помръднали - ни барабани, ни накладки, а монтьорът вече ме гласеще за здраво дране :mrgreen:

 

Явно автоматът за разпределение на налягането, който много колеги откачат си е вършил добре работата.

 

Аз все си мисля, че консумативите нарочно се правят малотрайни, че да им се появяваш по план в сервиза.

Щото на една модерна кола какво може да се развали?

Механиката и материалите стават все по-добри, електрониката става все по-надеждна - остават консумативите - филтри, чорби, накладки.

То и за свещите пише да се сменят на 10-тина хиляди, ама с новите безоловни бензини електродите няма от какво да се износят - в момента на ладата съм с едни ВМЗ от бай Тошово време, които са на 60 000 и са като нови.

 

Като купих Шкодата собственикът рече, че е сменил преди месец ОРИГИНАЛНИТЕ с които е купена колата с някакви японски, хич не съм ги и поглеждал. Свалените бяхя в едно торбе и ги разгледах най-най-най-внимателската - никакво износване на централния електрод, страничният си стои правоъгълен в сечение и нямаше язви срещу централните, леееко карамел - идеална свещ.

Питам го: Що ги сменява, бре?

Виак: Миии един комшия каза, че им е време :mrgreen:

 

120 000 км!!!

 

Сега ме е яд че ги раздадох една по-една на разни закъсали и закъсващи колеги( трите влязоха в един вартбург, дето не можеше да изплава едно баирче у наше село, а последната в някаква уест трошка - наля бензин на бензинаджийницата и не можа да тръгне :mrgreen: ), ама от друга страна никой не е рекъл че има проблеми.

 

По идея на производителя трябваше досега през тази шкода да са минали поне 10 комплекта 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 40 000 мисля се сменят свещите и ако имаше бобини като мен на всяка свещ и земат да горят като свещи4ки една по една и ти нямаше да 4акаш 120 000...:))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Здравейте! Моята Фабийка 2 е от 2008г. сега е на 47000км. Имам икономичен стил на каране, при който обаче използвам повече спирачки, особено при спускане от височини. Зимата на 2012г. при смяна на летни със зимни гуми видях, че предните накладки са се износили до 1мм. Реших да ги сменя. Предложиха ми следните модели - Японски Акибоно, Феродо, Валео, Симекс и Брембо. Сложих Брембото, но нямам още впечатления. Може ли някой да сподели опит, ако е карал с някоя от тези марки. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за Брембо - би трябвало да са много добри

на моята Фабия - заводските бяха Pagid , но не успяха да ми намерят умниците от Косер .... затова си взех Ferodo от Руди 96 - и съм страшно доволен от тях - няма скърцане грам ... студ , дъжд ..... не им влияе !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните ги смених зорлан на 45000км като след анализ се оказа че има живот за около още 8-10000км. Бяха заменени в ЕТ пак с оригинални и към момента 82000км не дават никакви признаци за края на живота им. За дисковете не мога да кажа същото. За тези 82к км са прилично износени. Така като гледам ме съмнява да изкарат до края на живота на 3-тия комплект накладки. Не подценявайте Софийското каране, коренно различно е от провинцията и го трърдя от опит. То си е гас-спирачка постоянно в сравнение даже и с Пловдив. А това е нормално да се отразява не само на износването на части като скорости, съединител, спирачки, но и на разхода.

 

Брембо ги избягвайте, много са зле тези, които ги предлагат у нас (имам чуството че се предлагат някакви "универсални" дискове и накладки, а не това което трябва да е). Даже TRW са по-добри от тях. Според мен оригиналните са доста прилични, единствено може да избягаш от цифроманията за монтажа в ЕТ.

 

Офф-топик: Един приятел се притесняваше за неговото Grande Punto 1,9 Multijet Дизел как може да му гори 9,5-10л/100 в София. Вкара се в един филм за пикаещи дузи, но като покара в Пловдив разхода му падна драстично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може и аз да се включа по повод изказването на колегата "Червената стрела", че стилът му на каране при спускане по наклон било икономичен - не мога да се съглася с него. Хаби гориво също така съкращава и живота на накладките.

Ще му дам жокер - аз съм с бензинов мотор и когато спускам наклони винаги използвам моторната спирачка (разбира се не спъвам колата прекалено рязко). Това много помага за удължаване живота и качествата на накладките. Имам борд компютър и в момент на спускане, когато е настроен за моментен разход показва 0.0, т.е. дюзите изключват подаването на гориво. А когато спускате на празен ход е някъде 1.2 и хабите неимоверно много феродото, за да намаляте скоростта. Вярвам ще са го измислили и при дизела да е така (да се спира подаването на гориво), не само при бензина (не важи за карбуратор).

Още един жокер - при спускането ако е лято освен моторната спирачка пускам и климатика да си 'дъни на макс -> защото си работи на чиста аванта. А и колата спира още по-бързо, защото климатика допълнително натоварва мотора, а оттам и инерцията се убива по-бързо.

Мисля, ще се съгласите с това, че по този начин увеличавате живота на накладките си страшно много, а разхода на гориво пада...

 

П.П. Колегата Червената стрела ако иска да има икономия на горивото при спускане по наклон освен трябва да правеше като мен, когато карах жигулито на баща ми - просто гася мотора (без да заключвам волана разбира се, но ако не знаете как се процедира никога не го правете), тя няма серво на волана, няма даже и серво-усилвател на спирачките. Това с гасенето го правех, когато я карах на бенз, но от както си е на газ никакво гасене. А при колегата ако започне да гаси фабията няма да е много добре, а ако спира само на спирачки по наклон и при мокро и заледено не ми се мисли... За това моят съвет е ползвайте моторната спирачка при спускане, особено при тежкотоварните автомобили е задължително -> споделям го от опит smile027

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Гого за съвета!А за брембото мога да кажа, че ударих джак пота!УНИКАЛНИ СА!Покарах вече около 500км и страшно се кефя на спирането!Почти спира като Волво В40!Даже за куриоз днес един дядо с постарата фабийка ми изкриви вече задната броня!Излезе и вика "Момче, съжалявам и аз карам шкода, ама как спря така!?"За мое най-голямо съжаление това не е шега :( ! Сега дядото ще плаща боядисването.В понеделник съм на бояджия. За Бога братя, не купувайте БРЕМБО!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Гого за съвета!А за брембото мога да кажа, че ударих джак пота!УНИКАЛНИ СА!Покарах вече около 500км и страшно се кефя на спирането!Почти спира като Волво В40!Даже за куриоз днес един дядо с постарата фабийка ми изкриви вече задната броня!Излезе и вика "Момче, съжалявам и аз карам шкода, ама как спря така!?"За мое най-голямо съжаление това не е шега :( ! Сега дядото ще плаща боядисването.В понеделник съм на бояджия. За Бога братя, не купувайте БРЕМБО!

 

С тоя стил на каране ела пред мен да видиш как задната минава отпред и си заминавам пред учудения поглед. smile092 С колко караш, че говориш за скоростно спиране?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

................Даже за куриоз днес един дядо с постарата фабийка ми изкриви вече задната броня!Излезе и вика "Момче, съжалявам и аз карам шкода, ама как спря така!?"За мое най-голямо съжаление това не е шега :( ! Сега дядото ще плаща боядисването.В понеделник съм на бояджия. За Бога братя, не купувайте БРЕМБО!

Колега, силно се надявам, че не си пробваш спирачките в трафика и не поставяш на изпитание рефлексите на останалите участници в движението.

Правилника съм го чел 84та г. но си спомням някои неща. Цитирам по памет:

"Забранява се рязкото/внезапното/ спиране, освен при предотвратяване на ПТП"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Гого за съвета!А за брембото мога да кажа, че ударих джак пота!УНИКАЛНИ СА!Покарах вече около 500км и страшно се кефя на спирането!Почти спира като Волво В40!Даже за куриоз днес един дядо с постарата фабийка ми изкриви вече задната броня!Излезе и вика "Момче, съжалявам и аз карам шкода, ама как спря така!?"За мое най-голямо съжаление това не е шега :( ! Сега дядото ще плаща боядисването.В понеделник съм на бояджия. За Бога братя, не купувайте БРЕМБО!
доста тъп пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки има право на погрешно мнение! smile056 Просто исках да кажа, че ЛИЧНО АЗ СЪМ ДОВОЛЕН от качествата на накладки с марка брембо!Благодаря на всички изказали мнения по въпроса!Всичко друго е просто спам. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фабията смених първите накладки на 92000км. Но факта, че новите ми излезнаха 40лв и 1 час за смяна, ме накара да преосмисля стилът си на каране :реших, че трябва да ги използвам много повече, защото смяната на съединител ще е 20 кратно по - скъпа...

Карам предимно в София, но икономичното шофиране е част от подсъзнанието ми. Разходът ми на градско е 5.5,извън градско: 3.6-4. Дизел разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не уточняваш на колко км. са били , като си я купил - или си я купил нова и си карал 92 хил . с оригиналните накладки

ако двигателят ти е без турбина - можеш да направиш невероятно нисък разход с плавно ускорение и моторна спирачка - за TDI не е особено удачно постоянното каране в ниски обороти с цел икономия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.6 не е нисък разход и мога да го намаля драстично? :-)

 

Единствения начин да го намалиш драстично този разход е да не си караш колата. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.6 не е нисък разход и мога да го намаля драстично? :-)

 

Единствения начин да го намалиш драстично този разход е да не си караш колата. smile049

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.