Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странен проблем със спирачките


skoda 120L

Recommended Posts

Здравейте значи имам следния проблем преди около 2 седмици смених спирачна помпа маркуча на сервото едно спирачно цилиндърче и лагери на полуоските и още като си я взех колата усетих че педала на спирачката потъва много надолу докато днес ми светна лампата погледнах спирачната течност и си беше догоре доспипах около 20 гр даже дойде малко в повече защото остана и над седката спирачна течност не видях че е до горе :oops: та искам да питам някой имал ли е този проблем и дали може да не е обевъдушена спирачната ситема и затова да потъва педала мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах подобен проблем.смених цилиндърчетата на задните спирачки, обезвъздуших ги-всичко както си му е реда.обаче педала все потъваше и не искаше да стане твърд както трябва.обаче една сутрин баща ми отивал на работа и като почнал да спира на едно къстовище педала "изпувал" нагоре и спирачите сега са ми перфектни.не знам как от самосебеси се оправиха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега, добре ще е, ако дадеш малко повече данни за проблема, например при напомпване на педала дали се вдига нагоре :!: евентуално имаш ли въздух в системата.Ако не и си със серво-има една регулировка от един винт на тласкача на сервото-може да опиташ с него, обаче ако не бъркам трябва да се развият тръбопроводите, за да махнеш помпата :? .

3-ти вариант е да не ти е нормална хлабината в задните челюсти(която се регулира сама-по принцип), обаче на мойта старата беше някакъв апарат с ексцентрик и ставаше ръчно :oops:

п.п. Течността откога не е сменяна? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не и си със серво-има една регулировка от един винт на тласкача на сервото-може да опиташ с него
- Със такова изказване объркваш адски много колегата. Тази регулировка е заводска на системата и не трябва да се пипа. Проблема може да бъде на много места, но не и там. На нито една кола не се променя тази регулировка, за която споменаваш.

 

Трудно е да се дават съвети без де се види колата, но общо взето колегите са написали най-важните неща - въздух в системата /ако педала се втвърдява след напомпване/; неуплътняващи гумички на спирачната помпа, въпреки че е нова - ако в казанчето за спирачната течност стават бълбуци, значи налягането се връща и помпата не работи! Обездвъздушаване като се прави ръчната спирачка не трябва да е дигната - споменавам го защото някои забравят и стават смешни работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за съжаление колоеги аз не разбирам много от коли и на един роднина негов познат ходих и той прави смяната :( иначе съм със серво колата е skoda 120L 1987 а при напомпване мисля че малко се повтвърдява сега ще я покараммалко и ще кажа което забелязах е че при изключен двигател си е твърд педала както трябва и като запаля много потъва но сега ще пробвам напомпването и ще кажа а за течноста нз от кога не е смяняна :oops: но съм си купил цяло шишпенце преди ремонта от една руска :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи днеска много внимателно я поразходих количката след напопмпване съвсем малко се втърдява педала загледах задните гуми и само на едната имаше като вадички и теч но май беше на тази на която сменях цилиндърчето и си е от преди тези вадички :( и сега изкам да ви питам как се обезвъздушава за да пробвам първо с него а после ще се ходи пак до някой майстор ако не е това :| :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и сега изкам да ви питам как се обезвъздушава за да пробвам първо с него а после ще се ходи пак до някой майстор ако не е това :| :cry:

 

 

Обезвъздушаването се прави по следния начин:

1) Лицето "А" сяда и напомпва педала докато се качи

2) Лицето "А" задържа педала натиснат

3) Лицето "Б" отвива пробката и изпуска въздуха.

4) Лицето "Б" завива пробката

5) Лицето "А" може да отпусне педала

6) Ако при изпускането от пробката излиза само спирачна течност процедурата се прекратява. Ако не - точка 1

 

Процедурата се повтаря за всяко колело.

 

Помпането в точка 1 е с цел свиване на въздуха в системата

Причината за задържането на педала (2) в точки 3 и 4 е, че ако отпусне педла след точка 3 в системата ще влезе въздух (главния спирачен цилиндър създава подналягане при връщането си). А задържането в точка 3 е необходимо за създаване на налягане което

да изхвърли въздуха/спирачната течност.

За да се следи излизането на въздух от системата може да се използва (всъщност е препоръчително) прозрачно маркуче което да се потопи в буркан. Така хем спирачната течност няма да опръска всичко (а тя е доста агресивна) хем по-лесно се следи дали все още има въздух в системата.

 

Цялата гореописана процедура е възможно да бъде извършена със специализирана машина представляваща балон под налягане който се монтира на казанчето за спирачна течност. След това е необходимо само да се отвиват пробките и да се следи течността в казанчето да не падне под минимума...

 

Гореописаната (в точки) система е тествана нееднократно и работи безотказно. Втората съм ползвал при смяна на спирачната течност и определено е по-добрия вариант за целта (смяна на сп. течност).

Цитата е на колегата PRR. :)

Аз само ще добавя, че последователността на колелата, доколкото си спомням, е следната : задна дясна, задна лява, предна дясна, предна лява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи днес май открих проблема какъв е след напомпване на педала на включен и изключен двигател по няколко пъти видях на гумата която сменях спирачното цилиндърче че е капало и беше мазна :cry: малко течност беше изгубила та вапроса ми може ли това цилиндърче да правило потъването на педала и от там да е глътнало въздух

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:? Напълно е възможно от там да ти прави мизериии-провери си щуцера за обезвъздушаване-да не би случайно да не е затегнат, но по-вероятно спирачното цилиндърче ти е за смяна, или поне уплътненията му :roll: Вероятно вътре в барабана всичко е мокро, тъй че според мен най добре е да се свали и да се види, обаче НЕ пробвай спирачният педал на свален барабан, понеже става една.... :!: :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много колеги за помоща и съветите само още един въпрос да попитам къде точно се намира този щуцер :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много колеги за помоща и съветите само още един въпрос да попитам къде точно се намира този щуцер :oops:

От вътрешната страна на главината(откъм двигатея).За ключ 9 е, с отвор в средата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много колеги за помоща и съветите само още един въпрос да попитам къде точно се намира този щуцер :oops:

От вътрешната страна на главината(откъм двигатея).За ключ 9 е, с отвор в средата :)

Мерси много колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи проблема се разреши оказа се че сменената спирачна помпа се беше спекла или блокирала и майстора каза че я е отворил мазал с вазелин и се оправи порблема днес си я взех и мерси за съветите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мазал с вазелин
- При майстор дето маже спирачни помпи с вазелин те съветвам да не ходиш повече.

Ами колега да ти кажа незнам но с части за наще стари коли е така ново нещо да даде дефект толкова скоро :oops: а какво е лошото че е слагал вазелин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега да ти кажа незнам но с части за наще стари коли е така ново нещо да даде дефект толкова скоро
- Изобщо не е така - ако проблема е найстина в помпата, отиваш с майстора ти и с касовата бележка в магазина и връщаш помпата или искаш замяна. Относно вазелина - няма място в спирачната течност за подобни замърсители. Помпата се смазва от спирачната течност и не и е необходимо вазелин.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sergei - колегата ти е обяснил на доста разбираем език грешката на "майстора" ти. Всякаква примес, без значение от количеството, се явява замърсител на спирачната течност и променя свойствата й. В някои случаи, в зависимост от вида на замърсителя, може да се стигне и до неправилно функциониране на даден възел от спирачната система и съответно - до ремонт или замяната му с нов. Какво нелогично виждаш тук? Ти водата как я пиеш - чиста или с добавка от сол или тиня?

Ако ще обръщаш темата на майтап, да беше го споменал в самото начало, за да не пишат серизони хора в нея, а ти да си останеш с вазеличнето за началото на февруари. Даже мога и марка да ти препоръчам. Всичко не по темата изчезва утре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за съжаление колоеги аз не разбирам много от коли и на един роднина негов познат ходих и той прави смяната :( иначе съм със серво колата е skoda 120L 1987 а при напомпване мисля че малко се повтвърдява сега ще я покараммалко и ще кажа което забелязах е че при изключен двигател си е твърд педала както трябва и като запаля много потъва но сега ще пробвам напомпването и ще кажа а за течноста нз от кога не е смяняна :oops: но съм си купил цяло шишпенце преди ремонта от една руска :roll:

 

С тая руска спирачна течност, виж дали е ДОТ-3 или ДОТ-4, ако е 4 може да имаш проблеми с гумичките и да почнеш да ги сменяш. Напълно възможно е да си купил дефектна спирачна помпа, аз също купих навремето нова от магазина и не работеше, докате не смених буталцата. Може и да има някакво запушване с боклуци по системата - промива се със спирт за горене. А обезвъздушаването ако трябва го направи още няколко пъти докато стане както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за съжаление колоеги аз не разбирам много от коли и на един роднина негов познат ходих и той прави смяната :( иначе съм със серво колата е skoda 120L 1987 а при напомпване мисля че малко се повтвърдява сега ще я покараммалко и ще кажа което забелязах е че при изключен двигател си е твърд педала както трябва и като запаля много потъва но сега ще пробвам напомпването и ще кажа а за течноста нз от кога не е смяняна :oops: но съм си купил цяло шишпенце преди ремонта от една руска :roll:

 

С тая руска спирачна течност, виж дали е ДОТ-3 или ДОТ-4, ако е 4 може да имаш проблеми с гумичките и да почнеш да ги сменяш. Напълно възможно е да си купил дефектна спирачна помпа, аз също купих навремето нова от магазина и не работеше, докате не смених буталцата. Може и да има някакво запушване с боклуци по системата - промива се със спирт за горене. А обезвъздушаването ако трябва го направи още няколко пъти докато стане както трябва.

 

Ами колега да ти кажа ДОТ4 но и предишния собственик е карал с ДОТ4 но на петрол но тази казаха че е по добра а пък като се сменя спирачната течност нали трябва доколкото знам да се обезвъздушава съединителя и няма да мога да го направя ще видя по натам в някой сервиз да го направя защото и тази като гледах още е бистра и може би скоро е сменяна 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвай кво ти разправят продавачите, те гледат да си пробутат стоката, та и за ДОТ-5 ще ти кажат че е хубава, и то е вярно, ама не е подходяща за твойта кола. Просто с ДОТ-4 има вероятност от разяждане на гумичките на главния спирачен цилиндър и на другите цилиндърчета, имай го предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на спирачната течност не е нужно обезвъздушаване на съединителя, стига да не се го натискал при празно казанче и да е влезнал въздух и при него. Ако можеш да обезъвъздушаваш спирачните апарати, съединителя е още по-лесен. На такава Шкода не е желателно да използваш Дот 4, а и няма смисъл при положение че е и по-скъпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, един съвет и от мене-обезвъздушаването си го направи както писаха колегите-с помощта на съд със спирачна течност и маркуче ;) , а не по мързеливият начин-само с развиване на щуцера.На мен веднъж така ми направиха на задните цилиндърчета и ефектът беше, че всичко беше олято-накладки, барабани и почва едно подсушаване-много мизерна работа :roll:

И щуцера си го развивай с някое гедоре, че лесно се окръглят стените :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.