Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въздушен и горивен филтър


nikistan

Recommended Posts

Здравейте на всички! От 1 година карам Fabia 1.4 MPI 44KW 2002 (втора ръка). Преди няколко месеца смених в ЕТ масло и маслен филтър.Заедно с това смених и паразитна ролка на ремъка (чаках я доста време от Чехия),както и нов антифриз.Смених си праховия филтър на купето, но горивен и въздушен филтър не съм сменял!Някой знае ли на какъв интервал се сменят или при смяна на маслото (15000 км или 1 година) се сменят всички филтри! Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип въздушния е добре да се сменя максимум на 15 000,а горивния на 30 000,стига да не зареждаш от калпави места!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,аз моите ги смених на 14 300км всички ( горивен,въздушен,поленов,маслен) колата е на няма 8 месеца и въздушния беше черен,а поленовия беше още по-черен,с листа в него и кви ли не ла...на 8) но такива са ни пътищата :cry: а и с тея бензини които сипваме-аз на друго място освен на Лукойл не сипвам,ама въпреки това....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да ви попитам защото ми предстои смяна на масло и филтри и се чудя дали и горивния е за смяна!? За пояснение ще допълня, че от миналата му смяна са минали около 8к километра.

За въздушните, то си е ясно 'щото като ги видях онзи ден и ме е страх да си спомня направо.... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички! От 1 година карам Fabia 1.4 MPI 44KW 2002 (втора ръка). Преди няколко месеца смених в ЕТ масло и маслен филтър.Заедно с това смених и паразитна ролка на ремъка (чаках я доста време от Чехия),както и нов антифриз.Смених си праховия филтър на купето, но горивен и въздушен филтър не съм сменял!Някой знае ли на какъв интервал се сменят или при смяна на маслото (15000 км или 1 година) се сменят всички филтри! Благодаря предварително.

 

Добре дошъл, колега ;)

Консумативите като маслото, маслен и въздушен филтри, както и този на климатика се сменят на един сервизен интервал - както си писал - 15К. Горивния принципно е на 30К. Не мисля, че е проблем за него да изкара 30К. Лично аз сменям консумативи на 10К, а горивен на 20К. За мое спокойствие - не за друго :mrgreen: Да те питам - тая паразитна ролка...само една ли е при твоя двигател? И само нея ли смени? Хубаво е, след като взимаш кола на старо да смениш освен нещата, които си описал и ангренажния ремък /верига/ + всички ролки + водна помпа.

Надявам се Фабията да не те разочарова ;)

 

А какъв е ефектът ако се забави смяната на въздушния филтър-по тегаво ли върви колата или какво?

 

Принципно - намалява се пропускливоста на филтъра. Но на дали ще се усети, ако не е някой автомобил с 300+ коне ;) По-важното е да се обръща внимание на това да не се скъса филтъра и да попаднат разни боклуци в двигателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При човека при който сменям масла (той Велко знае), беше казал че 2 дена преди мене, някакво Пежо на 4 000 км - служебно.

Пристига пича и казва - моля те виж какво става както харчеше 5-6 - стана 11-12 - не мога да се отчета с бензина.

Каза въздушния филтър беше черен като въглен и едва ли не кора хванал - кой знае къде са ходили, но ето ти още един проблем от не смян, който ти бърка здраво в джоба.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,Фабията я взех на 39500 км със сервизна книжка попълвана от ЕТ.Надявам се че км са реални :D От вътре също е много запазена.Веднага след като я купих смених:задно гърне,акумулатор,температурен датчик (не показваше),филтъра за купето,сложих 4 нови гуми "BARUM".Малко след това смених маслото + маслен филтър и антифриза - сложих "розов",предния беше син.От ЕТ казаха,че разяждал алуминия.Дано преди това да не е карана далго време с него :? След около още 2000 км започна да се чува шум от към ремъка-спомагателния (двигателя е с ангренажна верига-за което много се радвам).От ЕТ казаха,че едната от ролките е за смяна заедно с държача.Сега сте сменя въздушен и горивен филтър.Четох във форума,че верига се сменя на около 100-120000 км.За сега не смятам да я сменям.Иначе много съм доволен от колата и си я поддържам с голямо желание.Сложих и даже калобрани на предните и задните калници-много добре стоят :D Май сгреших само с избора на гуми-доста са тварди и друса повечко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един тъп въпрос:

къде се намира този бензинов филтър, под резервоара ли е?

Тук има една картинка от ЕТКА

 

http://i.data.bg/08/02/20/819986_orig.jpg

ама нека някои да ми го опише с думи къде се намира и дали се сменя трудно.

брагодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз трябва да сменя всички филтри. Мисля за тази манипулация да се отбия в ЕТ Варна. Според вас струва ли си да ходя там, или в някой друг сервиз?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Смяната на въздушния и горивния филтър освен километри обвързана ли е с време, както например маслото 1 година или 15 хил км. ?

До тук виждам постове само за километри, ако например карам по 5 хил. км. на година значи горивния има да мине време докато стане време за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на въздушния и горивния филтър освен километри обвързана ли е с време, както например маслото 1 година или 15 хил км. ?

До тук виждам постове само за километри, ако например карам по 5 хил. км. на година значи горивния има да мине време докато стане време за смяна.

 

Ами, след като максимума време на повечето течности ти е 2 години... Много е логично да има такова време и за филтрите. Все пак, ако караш малко колата, това е по-лошо от това, да я караш много... Пък и като стои на едно място колата ще се напраши много повече, отколкото като я караш.

 

Общо взето не мен ми е интересно друго... Как са Ви черни филтрите (въздушните) и къде ги карате тези коли... Моят е на 25 000км и го гледах миналата неделя - розово-бял стои, само леко към сивичко отива вече... Опитвах да го тупна да видя какво става - ами, не ме нацапа. Поогледах го и му "ударих" една прахосмукачка, тупнах го - нищо му няма... Само забелязвам, че поленовия събира адски много боклуци, оси, мухи, глупости всякакви, които ги чистя регулярно, което ме подсеща, че вече е време да го погледна пак... Колата не е излизала от София от доста време/седмици.

 

Може да го снимам, да не би нещо да бъркам цветовете, че нов не съм виждал наживо какъв е на цвят.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, след като максимума време на повечето течности ти е 2 години... Много е логично да има такова време и за филтрите. Все пак, ако караш малко колата, това е по-лошо от това, да я караш много... Пък и като стои на едно място колата ще се напраши много повече, отколкото като я караш.

 

Мдаа и аз така предполагах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поленовия на мен не е черен, защото не е с активен въглен. Не е за показване, защото е леко зле той. За него съм съгласен, но ето ми го въздушния.

 

Коментари към снимките.

 

Покажете един скапан филтър каран в София?

 

Поздрави

 

ПП: без да искам го тупнах леко силно и се строши... Хем с ръка - тъпа работа... :)

post-5293-13845329092_thumb.jpg

post-5293-138453290924_thumb.jpg

post-5293-138453290927_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
един тъп въпрос:

къде се намира този бензинов филтър, под резервоара ли е?

Тук има една картинка от ЕТКА

 

http://i.data.bg/08/02/20/819986_orig.jpg

ама нека някои да ми го опише с думи къде се намира и дали се сменя трудно.

брагодаря

 

 

Бензиновия филтър се намира от към дясна задна гума ,мисля 4е точно под дясна задна врата !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един тъп въпрос:

къде се намира този бензинов филтър, под резервоара ли е?

Тук има една картинка от ЕТКА

 

http://i.data.bg/08/02/20/819986_orig.jpg

ама нека някои да ми го опише с думи къде се намира и дали се сменя трудно.

брагодаря

 

 

Бензиновия филтър се намира от към дясна задна гума ,мисля 4е точно под дясна задна врата !

 

Точно там е, http://www.autohausaz.com/secure/PartImages/71028.jpg . Веднага се вижда :) А иначе знам, че горивния се сменя на 60 000км първа смяна, след това не знам на какви интервали, но предполагам пак след толкова. Друг е въпроса с нашите горива колко държи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А когато колата е на LPG горивния филтър ползвали се? Тоест минава ли от там газ , че аз май вече 40 000 км карам без смяна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.