Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За разликите в температурния датчик при Favorit и 120 L


120 L

Recommended Posts

Двигателят от Favorit е свързан към купе 120 и се появява невярно отчитане на температурата. При добре загрял двигател на таблото се показват 60 градуса. Има ли начин за корекция и какъв е той? Уредът на таблото е изправен-съдя по стария двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи датчик от 120 ка / ако става на резбата / и си карай ... явно тоз е с други температурни стойности на промяна на резистора и дава грешни показания на уреда и другия вариант да е кофти масата на двигателя .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При повдигната маса спрямо акумулатор се получава по-голяма стойност на показанието. С мултицет много лесно може да се види какви са стойностите на двата датчика /стига да са изправни и двата/ при еднаква температура. като цяло това са датчици тип NCT с понижаване на съпротивлението при повишаване на температурата. има обаче такива които стиган до 10кома максимум пир ниски температури примерно и такива дето са до към 100кома. Ак държиш мога да премеря на 120ковия мотор колко е r на датчика при загрял двигател на 80градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи датчикът отчете на таблото 70 градуса, а термостатът още не беше отворил. Изглежда, че се притеснявам напразно. Сега се позатопля времето и ще продължавам да следя показанията. Благодаря за отзивчивостта! Доскоро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно има разлика в двата датчика. Видимо загряла охладителна система, а на прибора си стоят 60 градуса, даже не разбрах кога е отворил термостатът :? За отбелязване е , че отваряше напълно на 80 градуса със стария мотор ,значи над 60 градуса да почвам да се притеснявам :| ....И защо топъл двигател гасне на празен ход(карбураторът е Пиербург-само това знам за него)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има ли изравнителна плочка под карба? че всмукателите на фав и 120 са с различен наклон и пиербурга без плочка ще стои наклонен - може и това да го ебава.

и при мен фавовия мотор правеше проблеми с температурата - понеже оригинално течността в охладителната система при фава е под налягане и самия мотор има по-висока работна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карбураторът си седи добре, в смисъл-прав. Чудя се няма ли начин да се свърже успоредно резистор към датчика? Или пиша глупости :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега го премерих на 120ката колко му е съпротивлението при показание 80градуса преди да се пусне перката за охлажадане - 25ома. Ако се сетя довечера ще го премеря и на изстинал двигател. Със резистор не едобра идея, защото функцията на температурата ще има вече някаква добавка от типа f(x)=logx+a вместо само logx, ако е логартмично показанието на термистора, пък и да е линейно пак ще има някаква добавка, която ще води до неточност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а къде е поставен датчика? Оригинално на фаворитовия мотор се намира върху кожуха на термостата, а доколкото помня при 120Л е на водната риза на блока - може от там да идват разликите, понеже на 2-те места има различен топлообмен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах много време за писане тия дни. Датчикът е закрепен към водното отопление на карбуратора( то няма и къде другаде да бъде захванат в случая) и затова не отчита съвсем точно. Сега остава да измисля как да измеря температурата на антифриза и да сравня показанията,че да карам спокойно.На всичко отгоре пак се прецака помпата на съединителя за втори път ,откакто е закупена преди година и нещо и съм леко нервен,щото и сменях гумички миналата седмица.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и моят беше закрепен към смукателния колектор, но си показваше точно според мен, но за съжаление често отчиташе прегряване, понеже моделът 110Р е със заден радиатор, явно недостатъчен за охлаждане на такъв мотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всичко отгоре пак се прецака помпата на съединителя за втори път ,откакто е закупена преди година и нещо и съм леко нервен,щото и сменях гумички миналата седмица.......
То хубаво си сменил гумичките ама ако е износена вече повърхността това е временно рашаение. Всички сме сменяли такава помпа някога, така че не се притеснявай. Това не е проблем само при Шкода. Раднай се че е хидравлична, че с жило мъката е голяма.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има и вариант да се шлайфа вътрешната повърхност на помпата и да се изработят малко по-големи гумички. В София това го правеше един майстор Настев, но според мен си заслужава само за супер редки или стари модели, за които не можеш да намериш нова помпа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме заинтересува темата,защото при мен при същата комбинация купе-двигател се наблюдава същото нещо.При загрял двигател показва 60 на уреда и от 70 нагоре течността вече започва да кипи.Датчика е закрепен на кутията на термостата,до щуцера за парното.Пробвах със стария датчик от 105 ДВГ,който работеше без проблеми допреди да го сваля и пробвах с нов от магазина,където ме убедиха,че между 105/120 и фаворитовия няма разлика.Показанията по уред и с двата съвпадат-на загрял двигател-60градуса,което си е доста криво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.