Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

защо моторът прекъсва в планината?


Krankenstein

Recommended Posts

Днес се разходих по Витоша до хижа Планинарска песен. След като подминах отбивката за Копитото, пътят стана заснежен, а моторът започна да придърпва отвреме-навреме, като този ефект се засилваше колкото по-нависоко се изкачвах. В един момент моторът започна направо да прекъсва и заглъхва и се налагаше да смъквам предавки и да подавам яко газ, за да продължа. Накрая не издържах, превключих на бензин и колата си тръгна нормално. И предишния път като се качвах в планината ми се случи подобно нещо, но тогава газта ми беше на привършване и го отдадох на това. Някой има ли подобни наблюдения и идеи на какво може да се дължи този ефект на прекъсване при надморска височина 1600-1700 м?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами колкото по- високо се качваш, толкова по- ниско е налягането или друго яче казано в един кубик въздух имаш много по- малко кислород, отколкото на морското равнище... абе не й стига въздух на колата :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

huko е много прав, Митак! Въпреки сравнително малката разлика от 1100 метра /Сф. е ~550 метра надморска височина/, явно колата, когато е на газ ги усеща. Явно, всеки потребител на кислород реагира на промяната в налягането...

И малко встрани от колата... При хората например, катериш ли над 2500 метра, задължително е да става постепенно, а не рязко, за да се аклиматизират към понижаващото се налягане. Има един термин - височчинна болест, при който ако не вземеш мерки, изхода може да е...смърт /колкото и странно да звучи/. Получават се белодробни или мозъчни оттоци в резултат на промяната на налягането. Понеже съм фен на планините, та съм прочел това-онова за алпинизма... Извинете за отклонението... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мите, а въздушният ти филтър на колко километра и в какво състояние е? Защото аз съм се катерил със 120-ката в планината на газ, но сменях филтъра на всеки 5-6000 км докато карах с това гориво и не съм имал подоен проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

филтъра съвсем скоро го сменях - има-няма 1500 км да съм минал с него. За недостига на кислород и аз се сетих, ама не знаех дали е нормално да ми го прави тоя номер само на газ или нещо не са ми у ред настройките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема е че принципно с с по-богата смес отколкото трябва. Отиди на една диагностика да ти я регулират и пробвай пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега като се стопли задължително ще мина диагностика - последните регулировки ги правихме с Гената с цел обедняване сместа към 2-ра клапа и оттам икономии. Подозирам също последната газ, дето я сипах от Еко, щото напоследък и в града почна да ми придърпва понякога

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още една възможност - при мене поне стана така навремето, имах проблеми с работата на газ поради натрупване на котлен камък в охл. система. Като направих едно почистване с оцет се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още една възможност - при мене поне стана така навремето, имах проблеми с работата на газ поради натрупване на котлен камък в охл. система. Като направих едно почистване с оцет се оправи.

 

а с какво влияе котления камък на работата на газ, и защо това не важи за бензина. Поне според уреда моторът не прегрява - стои си на 90 и няколко градуса при изкачване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още една възможност - при мене поне стана така навремето, имах проблеми с работата на газ поради натрупване на котлен камък в охл. система. Като направих едно почистване с оцет се оправи.

 

а с какво влияе котления камък на работата на газ, и защо това не важи за бензина. Поне според уреда моторът не прегрява - стои си на 90 и няколко градуса при изкачване

 

В твоя случай щом не прегрява колата, може и да не е от това, но при мен през лятото на 2006 в градско движение прегряваше, а един път път като се качвах на Витоша нямаше мощност и се държеше все едно свършва газта, при това бях заредил малко преди това. Това си го обясних с намалената способност за топлоодване на изпарителя, като го отворих и оттам изтече бая мръсотия, беше позадръстен от мръсотии. След почистването температурата си закова на 75 градуса, колкото трябва да е ДВГ на Шкода 120 и липсата на мощност изчезна. Виж си първо настройките на газта, също така знаеш, че състава на газта варира даже от едно и също място да зареждаш се нуждае от корекции от време на време, а за всеки случай може да си отвориш изпарителя да видиш как е отвътре, да няма мръсотия, а също и мембраните в кво състояние са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами антифриза го сменях преди началото на зимата и тогава щателно промихме системата - не че изчезна напълно ръждивия цвят, ама поне големите г..на ги няма вече. Имам лек теч от радиатора някъде изпод изходната тръба, засега само доливам по малко, като се стопли още времето ще го сваля да ми го оправят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес Кольо, помощникът на Симо до зоопарка ми даде добра идея - да покарам една седмица само на бензин и да проверя после дали антифриза си е на мястото. Според него ако има пропуски в мембраната на изпарителя може да се смесва водна пара с газта и оттам да са всичките проблеми, но все пак не ми се разглобява преди да съм сигурен, че проблемът е някъде там...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с глупости да разтуряш нов изпарител / освен ако не си го карал да замръзва зимата / и пак няма да се скапят мембраните от едно замръзване ;)

Ако това ще те успокои като разхождах баба в околностите на Пампорово и Смолян въобще не си и помислих да карам на газ - първо нямаше мощност по тез баири и също зачезнаха малките обороти , но като влязох в Бачково на връщане нещата стояха по друг начин ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със сигурност съм го замЪРзил изпарителя поне няколко пъти - като забравя вечер да превключа на бензин докато е топъл мотора, после сутринта рискувам да скапя акумулатора от въртене доде подкачи бензин и затова си палех на газ при минусови градуси ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а при загряла кола като натиснеш докрай газта като не си в планината, има ли заглъхване към по-високите обороти. Да речем като си в ниското няма, а като си на високо заглъхва. Щото ако това явление го има и в двата случая, значи просто трябва да пуснеш по-голям приток на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в ниското ми се получи тоя ефект само няколко пъти съвсем леко и епизодично. Като изфорсирам мотора поема, по-скоро в ниски и средни обороти при натоварване глъхне. Доколкото помня Гената намали притока на газ към 2-ра клапа с цел падане на разхода, но всъщност се оказа, че филтъра бил за смяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.