Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано
... Вече ако имаш желанието да караш някаква антична "ръгачка", която скоро ще стане пълнолетна - ами редно е да плащаш повече, щото отзад ще има мъгла от пушек при всяко тръгване.

 

 

Малко странна логика или липса на такава - пушека отзад зависи от някои дребни подробности в поддръжката - например сегменти и гумички, а не от годините. :D

 

Според мен трябва да се подеме идея за насърчавне карането на нови коли до 5г, поради ред причини и най-вече безопасност и както е пояснил колегата Dereal

" Вече ако имаш желанието да караш някаква антична "ръгачка", която скоро ще стане пълнолетна - ами редно е да плащаш повече, щото отзад ще има мъгла от пушек при всяко тръгване."

Според мен нещата започват точно от тук, разликата в данъка.

А що се отнася до нас Какво сме направили ние по въпроса за по-добрия начин на живот? НИЩО.

Само седим и обсъждаме "Политиците това, политиците онова...."

А реално какво се пише на страницата на народното събрание-нищо.

Изразявайте вашето мнение там, защото управниците ни идея си нямат какво да правят за определени закони.

http://www.parliament.bg/?page=feed&lng=bg&fid=3

пишете им!

може пък и да им дойде акъла!

Карането на стар автомобил, особено над 10г, е доказано че не е полезно нито за околната среда нито за управляващите го, поради две основни причини:

1. Повече изгорели газове

2. Повече стрес, вследствие на неизправност и по-голям разход на гориво.

](*,)

 

 

Колега, направо ме развеселяваш. Но това е само ако се абстрахирам от факта, че някои от нещата нямат нищо общо с действителността. ТИ мерил ли газовете, имаш ли представа за какво пишеш изобщо? Щото аз съм цитирал по-горе информация в тази област от обективен източник. Газовете, като количество, зависят от разхода на гориво и от типа горивна система, наясно ли си с това? А разхода на гориво зависи от кубатурата на двигателите. А това със стреса вследствие на цената ти гарантирам че ще го изпиташ ако се наложи да подмениш някоя даже не особено скъпа част на новата си кола (извън гаранционната поддръжка).

 

Така е и навън!

Ако колата ти мине определеното техническо състояние плащаш по-малко и караш старата кола, ако ли не ти се вдига данъка.

Но това важи само за автомобили до 10г и с малки изключения за ретро автомобилите с колекционерска цел(предполага се че те почти не се карат). Компромис с ламарина над 10г никой не прави- ЖИВОТА ИМ Е ПО-СКЪП от купчина старо желязо, защото няма по-ценно от това човек да е жив и здрав!

Изследване в Германия, Франция, Италия, Чехия и Австрия е ДОКАЗАЛО че кола(дори и в перфектно техническо състояние) бълва 1,3-1,8 пъти повече вредни частици от една нова кола, а в същото време е до 3 пъти по-чуплива при евентуална катастрофа, което означава че материалът няма достатъчно еластичност след определен период от време(от 5-12г в зависимост от марката).

 

Верно ли? Кола на възраст 9 години, 11 месеца и 28 дни бълва с 1.8 пъти по-малко вредни частици, а след 3 дена, на 10 години и 1 ден бълва повече? smile120 И как става от тая работа? На инжекционите сигурно става, щото компютъра им е програмиран за това :mrgreen:

Освен за еластичността на ламарините и възрастта на автомобилите чувал ли си за други системи за сигурност в тях. Например за устойчивостта на усукване. Знаеш ли какъв е разчета за ресурс и надеждност в зависимост от годината на производство?

 

Изобщо такива "изследвания" ми звучат като пропаганда. Нали трябва да се пропагандира покупката на нов автомобил чрез разпространяването на всякакви сведения в изгода на разпространителя, освен истината.

За мен новият автомобил е: Недостатъци - неоправдано скъп, скъпа и специализирана поддръжка и високи цени на резерни части, с по-къс технически ресурс и по-ниска надеждност. Предимства - комфорт, екстри, малко по-добра сигурност (но и това е относително - нов автомобил от нисък клас е по-несигурен от стар автомобил от висок клас), в някои случаи по-нисък разход на гориво.

Старият автомобил (тук пак зависи кво се има предвид под стар) е с по-нисък комфорт и по-малко екстри понякога, но по-висока надеждност в повечето случаи, по-проста и по-евтина поддръжка.

Старият автомобил се чупи поради лоша поддръжка, а новият - поради ниска надеждност, заложена от производителя. Новите коли са китайджос качество като цяло, еднодневки.

Като отделяни газове стойностите са почти еднакви от въвеждането на моно- и многоточковите инжекционни двигатели в началото и средата на 80-те години. Тъй че да се заблуждаваме че тия замърсявали повече, а ония по-малко е безсмислено, защото е невярно.

Публикувано
... Вече ако имаш желанието да караш някаква антична "ръгачка", която скоро ще стане пълнолетна - ами редно е да плащаш повече, щото отзад ще има мъгла от пушек при всяко тръгване.

 

 

Малко странна логика или липса на такава - пушека отзад зависи от някои дребни подробности в поддръжката - например сегменти и гумички, а не от годините. :D

 

 

PV, опитай се да ме убедиш, че старите коли, които още от завода харчат повече гориво не изхвърлят повече вредни газова! Няма спор - като не се поддържа колата и пуши повече, но говорех образно! Не можеш да ме убедиш, че един по-ефективен двигател пълна инжекция харчи-пуши и вони, по същия начин като една моноинжекция например. А какво остава за FSI и подобни?

 

Веднага давам пример - преди да вземем шкодата гледах и като алтернатива Астра - по заводски данни ASTRA G - полицейските, 1.7TD 68кс харчи 5.1л на дълго и 7.8л в града. Същия 1.7 само че DTI, 75кс харчи 4.1л дъгло, 6.2 градско. На всички ни е ясно, че тия стойности са по-скоро пожелателни, но погледни разликата в процентите :!: TD е стар дизел, DTI е по-нов с директно впръскване, купето е едно и също, така че сравнението е обосновано.

 

За мен обаче истинския проблем не са толкова старите коли, ами мизерните стари коли, които се карат до откат - сипва се само гориво и евентуално масло, спират като влак - от 80км/ч до 0 за 1.5км и са опасни и като техническо, и като звуково, и като химическо състояние. Тия коли трябва да бъдат целени с новите данъци. Но във вида, които имат сега няма да се получи - контролът трябва наистина да е при ГТП, а не само в данъчното.

Публикувано

За съжаление ще те разочаровам, тъй като проверих в сигурен източник - Autodata - та значи, моноинжекционен двигател на GM от 1988 г. отделря вредни емисии колкото и двигател FSI от 2006 г. Така че теорията ти не е вярна.

За харченето съм съгласен, че новите дизели и FSI имат много по-ниска консумация на гориво. Разбира се и доста по-висока цена, но дали си заслужава зависи от гледната точка и от други съображения.

Обаче ние се отклонихме от темата, а тя е за данъка. Мислех и се чудех каква е философията на този данък. Дали е срещу осигуряване на услуга (поддръжка на пътищата), дали е за даване на право на ползване на пътната общинска инфраструктура или е данък за собственост на автомобил. Изводът ми е, че и тези, които са го приели не знаят това. Първо, ако е срещу услуа поддръжка на пътища, най справедливо ще е да бъде съобразно масата на автомобила - най-тежките плащат повече, тъй като "амортизират" пътя повече. Втория случай, ако е такса за право на ползване, то би било редно да е еднакъв и фиксиран. И трето, ако е данък собственост е най-логично да бъде съобразен с пазарната стойност на колата.

И накрая още нещо - има вече подадена жалба за това, че общиннския съвет е взел незаконно решение извън правомощията си. Законът определя сумите за данъка на база мощност на колите, като минимумът е досегашния данък, а максимума е три пъти повече. Същевременно определя и коефициенти за умножение на данъка, който е по-малък за старите коли и по-голям за новите. Т.е. решението на общинския съвет е противоположно на написаното в закона в частта си за зависимостта на данъка от годината на производство на колата. Веднага ще кажа, че не съм съгласен и със закона, новите коли да плащат х2.8 пъти повече от старите. Тъй като във всички случаи един данък трябва да бъде в рамките на разумното. А в момента не е. И за това вината е във функциониращия в момента закон.

Публикувано

Дублаж :cry:

Публикувано
Така е и навън!

Ако колата ти мине определеното техническо състояние плащаш по-малко и караш старата кола, ако ли не ти се вдига данъка.

Но това важи само за автомобили до 10г и с малки изключения за ретро автомобилите с колекционерска цел(предполага се че те почти не се карат). Компромис с ламарина над 10г никой не прави- ЖИВОТА ИМ Е ПО-СКЪП от купчина старо желязо, защото няма по-ценно от това човек да е жив и здрав!

Изследване в Германия, Франция, Италия, Чехия и Австрия е ДОКАЗАЛО че кола(дори и в перфектно техническо състояние) бълва 1,3-1,8 пъти повече вредни частици от една нова кола, а в същото време е до 3 пъти по-чуплива при евентуална катастрофа, което означава че материалът няма достатъчно еластичност след определен период от време(от 5-12г в зависимост от марката).

 

Тук имам въпрос:

Къде е линка с изследването, което показва, че един 15г. Мерцедес е по-чуплив от чисто нова Дачия, за пластмасите ли си говорим или за желязото...Писнало ни е на всички от пишман-стъкмистики, но все пак ще е интересно, ако изнамериш линка, аз лично не съм убеден.

Поздрави.

Публикувано

Абе, може ли някой с кола до 5г примерно 105 к.с. да каже колко кинта данък в София е плащал миналата година ? :mrgreen: ...за да видя дали пак съм прееВан.

 

п.п. До колкото разбрах на последното заседание на С Об С днес 7.03 останали старите коефициенти , с тази разлика , че колите до 5г ще се умножават и по 2,8. Ебати мизерниците - за да имаш право да си купиш нова кола трябва да даваш 3 пъти повече пари за данък ! :roll:

Така например 105 коньовия мотор ще се нуждае от около 300 лв РЕКЕТ на година!

На печелившите честито !!!

Публикувано

 

Преди време имаше краш тест в "Fifth Gear" между чистак бърсак ново Рено Еспас и същото като модел, но минало 9-те лазарника. Резултатът беше, че новата кола в буквалният смисъл влезе в старата. На старата, въпреки еърбега, манекена беше затиснат между ламарините и данните от сензорите показваха високи стойности на ускоренията. При новата кола, еърбезите не се бяха отворили, а се бяха задействали само пиропатроните на коланите.

 

Всички се ежат за Кремиковци, защото замърсявал въздуха, а когато стане въпрос за замърсяване от колите прилагат двойни стандарти. Някой по-горе е написал, че не е честно собствениците на стари коли да плащат повече, защото нямали пари. А пари за поддръжка на колите си имат ли? В БГ на ГТП се минава само с документи.

По каква логика за един нов двигател с катализатор, с Евро 4, който изхвърля в пъти по-малко вредни емисии от някакъв таралясник, който когато е произведен не са и чували за Евро стандрти, се дължат повече пари от по-старите и неекологични возила? Излиза, че колкото повече цапаш, по-малко плащаш. И после държавата била скапана, ще станем по-зле от Косово и т.н. се чете от горните постове. Сами си правим кочината, защото едно 90% от българите си обичат да живеят в нея.

Публикувано

ID A, напълно си прав! Защо трябва да плащам 300 лева данък?!? Къде отиват тези пари?!? А някакъв 30-годишен Москвич, който не само цапа, но е и по-опасен ще плаща 20 лева?!? Не искам и да чувам причината, че хората с по-стари коли нямат пари! Като нямат пари да не карат кола!

Публикувано

Ами не сте прави, на мене лично не ми е проблем да си взема и нова на изплащане, не ми е проблем и да ходя пеша, изобщо много хубави неща има в живота, но има колеги които ще се обидят от тези изказвания - все пак доста хора тук си глезят колите с хубаво масло, смяна с оригинални части - просто мисля, че не е коректно така да се изказвате - /стари таралясници, бедни цървули, не искам да ви знам проблемите/ така Ви звучат изказванията...

 

А по отношение на Рено - нито съм им фен, нито някога ще сарам такова чудо където има "екстрата" лампа за прегоряла гарнитура.. За мене всяко Рено си е опасно.. хеле пък недоносчето Рено Дачия Логан...

Пак казвам - предпочитам 15г. Мерцедес, а Вас ако не Ви е страх - купувайте си нови Рена - все едно е какъв данък ще плащате, ако искат и -2 лв. да го направят..

Аз пък за Рено, Пежо и .... не искам да чувам...

 

Поздрави,

Публикувано

Е така е,

:lol::lol::lol:

мойто разбира се е Made in Japan 100% ,

обаче според последната новина ще има завод в Русия ?!? откъдето ще слизат както Лада така и Нисан и Рено хахаха..., та и с твойта Лада ще сме братовчеди :)

Абе изобщо напоследък Совите вече не са квото са ?!?

:roll: :roll:

Поздрави,

  • 4 седмици по-късно...
Публикувано

Засега в София данъците за леки коли си остават като миналогодишните:

 

http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=1181141

 

Поздрави.

Публикувано

И ако си ги платим бързо има невероятната отстъпка от 5% :D

Публикувано

Сутринта звънях в ЕТ, защото трябва да внасям данъка. Казаха ми, че по всяка вероятност ще остане същия като миналата година ( 220 лв за 1.6 - 75 kw - 102 кс)

Публикувано

Извадката е от учебник по медицина! :?

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.