Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

P.I.M.P. my Fabia (добави Ватата!)


trimata

Recommended Posts

Със същия успех историята може да бъде озаглавена „Един уикенд насаме със Skoda-та” или „Как пропусна 2 срещи с Какички”. Но нека почна малко по-отдалече. (Исотрията се случи преди около 2-3 седмици)

 

Един приятел си направи страхотна шумоизолация на неговите коли по един много лесен, евтин и (в неговия случай) бърз начин. Според него най-много шум навлиза от купето през вратите и дупките през които минават кабелите и жилата. Негово решение е поставянето на вата (каквато и да е) по тези места. Та реших че вече е крайно време да свърша тази задачка и в събота след ставане облекох работните дрехи – 6 (шест) ката блузи и 2 броя панталони. В моя случай почнах изотзадзе, от задните врати. Вратата погледната в напречен разрез е доста простичка – ламарината отвън, в моя случай ламарина отвътре и кора. При Audi-тата на приятеля беше само ламарина и кора. Прозорецът влиза м/у двете както може да се досетим . Махаш кората, намазваш ламарината с хелметекс и лепиш ватата. Хубаво е първо да е разкроена, но това не е от голямо значение – с един макетен нож се маха излишъка. ВНИМАНИЕ – ватата е доста кофти материал за работа от здравословна гледна точка. Задължително се работи с маска, хирургически ръкавици (от тези найлоновите дето са като изсъхнал презерватив), може и очила. Аз не обърнах внимание на тези неща в началото и доста дълбоко съжалявах през 5-те минути непрестанна кашица последвали първата врата... След това хващате и затваряте врата. Тъй като на мен ми беше за пръв път задните две врати ми отнеха около 7 часа работа, но аз се размотавах и имаше още няколко дребни повреди за отсртаняване. Вече времето беше напреднало и около 10 вечерта няколко приятели успяха с доста зор да ме изкарат навън .

На другата сутрин процедурата се повтаря – ставане и обратно в гаража. Имайки в предвид знанията натрупани през предишния работен ден си мисля че за има-няма 2 часа ще оправя и предните врати... Да, ама не! Понеже исках да съкратя маршрута на махането на междинната ламрина и да не свалям заключвашия механизъм така се оплетох, че на едната врата ел стъъклото заедно с междинната ламарина го махах 2 часа! Като се видя че няма да мина по „бъзрия” нячин хванах и разглбих цялата врата. Тук е момента да упомена, че не ми работи едното микро бутонче за отврена предна врата. Господата от Volkswagen са го измислили много просто и елегантно, но въпреки това след 7 години се е скапало ;). Свалям бравата – още около 2 часа бораба с това чудо за подмяна на бутончето... Тук звъни едната какичка и казва „Айде бе Жоре, няма ли да ходиме да си купуваш ски?” И аз вместо да скоча на другата кола с целия си акъл взех че отказах... Явно студения гараж ме влече повече :lol: . Следва едно „бързо” сваляне , мацане с хелметекс и поставяне на ватата. Да, ама има тук има още едно място за внимаване. Хубаво е ватата да не е много дебела, защото иначе стъклото ще я закачи и отлепи при движения нагоре-надолЕ както се случи при мен в едната предна врарата. Айде отново сваляй и качвай. Така след 4-5 сглоби-разглоби на всяка една от предните врати успях да ги сглобя около 10 часа .

 

Още не съм карал колата откакто я направих, но очаквам да е доста по-тиха и да иска по-малко парно или климатик, за да държи желания градус вътре . Щото ако не е, тежко и! Утре-вдругиден ще продължа и с мястото около педалите и багажника, че сега само като си помисля и започвам да кашлям.... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук нещата са доста по-прости. Маха се тапицерията около калниците и задните фарове, слага се вата. Това е лесно и няма смисъл от обяснение. Хубаво, по-скоро задължително е да се сложи вата около кормилната колонка и педалите – махат се корите и се слага. Аз сложих и от дясната страна на под жабката.

 

Като ефект:

Много е добър! При мен има още няколко скърцащи неща, които ме дразнят (таблото и петата врата), но сега е осезаемо по-тиха и приятна. При дъжд разликата е още по-осезаема.

 

ПП. Как да кача снимков мат'риал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "trimatа" - Прати ми снимките по електронната поща, аз ще ги кача в моя сайт и ще дам линкове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос до trimata:

 

Твоята таратайка с какъв мотор -бензин или дизел? По-точно ме интересува как се отразява ватата на шума идващ от моторния кош към купето. ...примерно работа на свободен ход - ПД. При помпа-дюзата има характерен остър (гаден) звук на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

димон, знам, че не влагаш лоши чуства наричайки колата ми таратайка....

 

бензин е. Имаме и една 1.9 ТДИ-ПД, аз не съм обърнал особено внимание на тропането, за което ти споменаваш, но по принцип най много шум идва от конзолата на педалите, кормилото и местата, където има дупки по купето.

 

Valdo> в моя случай е минерална ватата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

димон, знам, че не влагаш лоши чуства наричайки колата ми таратайка....

 

Не влагам и капка лошо чувство! ;) Но всички коли рано или късно стават ...таратайки. ( извинявай , ако си се засегнал)

Мен например , едно от нещата , които ме дразнят в моята таратайка :D е острия звук ( тракане като от шевна машина) на свободен ход . Знааам , че това са електрическите клапани в дюзите или самите дюзи и т.н. , но не искам да го чувам ...Затова исках да чуя мнението ти по въпроса с ватата ..., дали ще се приглуши този звук ако се натъпче под таблото ( между педалите) с такава. А може би да няма никакъв ефект , ако звука се предава по шасито.

Друго ми става интересно: като си карам градско , спокойно...като минавам покрай дървета чувам птичките да пеят , като карам зад камион по магистрала чувам задния му мост как придрънква ( на затворени прозорци). Мисля , че на други коли , които съм карал не съм чувал подобни звуци. А може би да греша , може да остарявам и да се побърквам !!!! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги внимавайте с тези минерални вати !!!

Много са опасни/канцерогенни (верно не чак толкова като стъклената).

Финния прах който се вдига при работа не бива да се вдишва в никакъв случай!

А дали няма да се появява после и при експлоатация...

 

Мисля, че за такива изолации се ползва един материал, който прилича на пресовани дунапренени парчета. На вид е многоцветна смесица.

За съжаление не мога да кажа от къде се набавя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

димон, сега с един приятел гледахме какво тропа и скърца при мен и се установиха следните неща:

1. Багажника. ПОбърква. Според него повечето багажници с един механизъм имат този проблем :(.

2. ЦД-то. То е за смяна, трака нещо вътре в него

3. Тампон на двигател - при изкачване по павета и ряско даване на газ > яко тропане.

4. Преден десен лагер...

 

И аз не знам защо го описах целия този ферман, ама нейсе.

 

Та, при теб - от моите наблюдения няма смисъл от вата при теб. Ако искаш пусни едно ЛС да се видим да те повозя да чуеш как е и да видиш къде съм сложил вата.

 

chavdarlk> Да, така е, но това е при работа с нея. Съгласен съм, че по принцип е ужасно вреден материал (която и да е вата), но аз съм я сложил на места, които нямат директен досег с купето - във вратите, от външата страна (дупките са с тампони, има кора), в някои от колонките (изолирани с пластмасови капаци), при педалите (пак пластмасов капак). На тези места няма въздушен поток, който да "дразни" ватата и да предизвиква отделяне на частици. Ако греша моля те поправи ме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак има далеч по-удачни алтернативи за изолация.Ако шума е преблем Dynamat го решава.Едно приятелче си поръча за дизела и определено има ефект

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак има далеч по-удачни алтернативи за изолация.Ако шума е преблем Dynamat го решава.Едно приятелче си поръча за дизела и определено има ефект

 

Werz, разкажи с повече от две изречения за приятелчето и за Dynamat плз! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

werz >гледах китовете за изолация в цунами или проспийд - китовете бяха около 650 лева за cялата кола без монтажа.

Далеч не твърдя, че това, което аз съм направил е толкова добро, но то струваше има-няма 20 (!) лв. Тяхното да не би да е 31 пъти по-добро?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тяхното да не би да е 31 пъти по-добро?!

 

33 пъти искаш да кажеш :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ! Не смяташ правилно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Време е малко да дам обратна връзка: ИМА СМИСЪЛ! страхотно стана. Да дам един сравнително обективен пример:

Надута музика - отвън се чува много слабо. преди си кънтеше и отвън доста сериозно. Като субективно усещане - има разлика. Да не говорим, че и климатика ще се налага да стиди по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.