Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проект "Белослава"


SKODA 105 RS

Recommended Posts

О, да! ***** ** ! Двигателят на Шкодата, определено трябва да е там !!! Ако ще го трошиш в София, ще искам да дойда да гледам и да се уча. В тази сфера имам познания за запълване! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер ме зарежда, така като гледам нещата.

Евала! Ако мога да помогна, само кажи и веднага ще съдействам с каквото кажеш!

Благодаря, Марто! Но единственото, което ми трябва е свободно време ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде хайрлия да е и да се множат тая година задномоторните на пистата... апропо, дължиш ми едно возене ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

И така, нещата вървят напред с бавна скорост ...

Започнахме разглобяване на мотора за ревизия :

 

post-224-0-43780000-1481663305_thumb.jpg

post-224-0-47823100-1481663308_thumb.jpg

 

В общи линии си е за основен ремонт . 

 

Събрахме се бойна група разбирачи и шкода корифеи

 

post-224-0-44061900-1481663306_thumb.jpg

 

Разбира се, беше осигурен и кетъринга, благодарение на Боре и mRt:

 

post-224-0-48689000-1481663307_thumb.jpg

 

 

П.С. Умишлено няма да пускам снимки на цялото количество напитки и съпътстващите ги "мезета", понеже целта на събирането е друга!  :tongue_2:  :cute:

 

Това са ризите, които вече са преминали първи етап на почистване от натрупана ръжда :

 

post-224-0-51647700-1481663309_thumb.jpg

post-224-0-52981200-1481663310_thumb.jpg

 

Малко подготовка на главата за разпиляване:

 

post-224-0-31448200-1481663304_thumb.jpg
 

Горе-долу светна:
 

post-224-0-56746800-1481663311_thumb.jpg

post-224-0-46187800-1481663315_thumb.jpg

 

 

Понеже съм алергичен към ръждата и с голяма доза смирение, бавно и методично се освобождавам от нея 

 

 

post-224-0-64237300-1481663312_thumb.jpg

 

 

Равносметката е :

-биелни лагери;

-основни лагери;

-аксиални лагери;

-пропаднали ризи;

-износени ризи и сегметни (но на този етап остават);

 

Сега ще ми трябва малко време да посъбера всичката карантия и започваме по обратен ред сглобяване!  :mafia:

 

Благодаря на всички, които се включиха в цялата тая гимнастика! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех от мен , аз казах ХАУ , без хубави сегменти няма да минете. Проверете и износването на шийките на коляновия

вал преди да вземете ремонтния коплект . Пепи тури и една маслена помпа.

 

Предполагам знаете - Кранка продава фелата си на части , мотора е вече без делко и запалване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Кире. Ще видя как ще се развият финансово нещата и може да пусна едни нови сегменти. С маслената помпа проблеми нямам. Аз съм със 120ков картер и маслоприемник и лампата не ми е примигвала за миг, дори и в най-големите жеги след 380 км юркане по магистралата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ризите ако не са надрани много, дори да имат леко ръбче няма проблеми... първо, че трудно ще намериш отделно комплект нови ризи /аз намерих само 3 бр. и затова също съм със старите/ пък и са по-сигурни - материала им вече е отвърнат и без изненади от термични напрежения. С Генчо си говорихме, вариантите на сегменти подходящи за понапънат мотор са Колбен или Гьотце, цената с отстъпка стъпва на около 80 лв. комплекта, но си струва - забравяш за проблемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо по хубаво от улегнала/работила и читава без пробиви риза.Чугуна се заздравява във времето , това е най хубава база за разстъргване 

на друг допустим размер за по големи бутала и сегменти , но това вече е силов тунинг. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

И така, със същите бавни темпове, продължаваме да напредваме с работата по проекта ...  :plate_skoda:

 

post-224-0-17259100-1481136833_thumb.jpg

post-224-0-76498800-1481136834_thumb.jpg

post-224-0-19463500-1481136836_thumb.jpg

post-224-0-81986700-1481136837_thumb.jpg

post-224-0-56951800-1481136840_thumb.jpg

post-224-0-60917800-1481136843_thumb.jpg

post-224-0-54913400-1481136846_thumb.jpg

post-224-0-53182600-1481136849_thumb.jpg

post-224-0-52210700-1481136852_thumb.jpg

post-224-0-94884900-1481136855_thumb.jpg

 

Главата е портвана, шлайфана и с нови изпускателни клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Саше. За съжаление, добросъвестни стопани преди мен са карали с каквото има :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, отново дойде уикенда и отново дойде време да продължим със задачите. След толкова дълго чакане, най-накрая започнахме процедурата по асемблиране на мотора.

 

Първо имахме малко довършителна работа по главата. Смяна на няколко скъсани шпилки и лек шлайф, за да се изчисти мизерията от стари гарнитури.

post-224-0-91377900-1481573511_thumb.jpeg

post-224-0-58086300-1481573512_thumb.jpeg

post-224-0-62722400-1481573514_thumb.jpeg

 

След главата, решихме да се заиграем малко и с буталата и биелите. Целта беше да изравним теглото на всяко бутало и биела, като в крайна сметка, свалихме около 50 грама общо.

post-224-0-77803900-1481573513_thumb.jpeg

post-224-0-66792000-1481573515_thumb.jpeg

 

Използвахме различни методи за отнемане на теглото, докато установим кой е най-сполучлив.

post-224-0-85316400-1481573516_thumb.jpeg

 

Биелите са с нови втулки и бутални болтове, че старите се бяха поразтропали

post-224-0-47526000-1481573517_thumb.jpeg

 

Облагородяване на отливката на биелата :D

post-224-0-05553800-1481573518_thumb.jpeg

 

Тук прецизно сверяваме измерените показания на 2 отделни везни, за да гарантираме максимална прецизност в изравняване на теглото.

post-224-0-69649300-1481573518_thumb.jpeg

 

Хайде и буталата малко да "пипнем". Имаха някой друг грам разлика.

post-224-0-77560100-1481573519_thumb.jpeg

post-224-0-44494100-1481573530_thumb.jpeg

 

След подготовката, да пристъпим към същинската част. Вала с нови лагери нормален размер, вече са на мястото си.

post-224-0-98653200-1481573530_thumb.jpeg

 

Разбира се, ползваме само специализирана литература!

post-224-0-93991700-1481573531_thumb.jpeg

post-224-0-44800600-1481573532_thumb.jpeg

post-224-0-97369100-1481573532_thumb.jpeg

post-224-0-02476300-1481573534_thumb.jpeg

post-224-0-03568100-1481573535_thumb.jpeg

Както и специализирани инструменти :)

post-224-0-04389600-1481573536_thumb.jpeg

 

В Неделя, въпреки, че ми се наложи да отстъствам, момчетата продължиха работа с пълна сила, за което съм им безкрайно задължен!

Нови сегменти Колбеншмит и всички бутала по местата!

post-224-0-23829900-1481572976_thumb.jpg

 

Ангренажа и той е качен.

post-224-0-86919500-1481572976_thumb.jpeg

post-224-0-85255100-1481572977_thumb.jpeg

post-224-0-39143500-1481572978_thumb.jpeg

post-224-0-39660700-1481572979_thumb.jpeg

post-224-0-97907600-1481572979_thumb.jpeg

 

Въпреки че залагаме на възможно най-доброто на пазара, понякога се налага да се ползват помощни инструменти. 

По препоръка на д-р Иванов, ползваме гарнитура за Фабия 1.4 68 к.с.

post-224-0-57436400-1481572980_thumb.jpeg

post-224-0-61962100-1481573021_thumb.jpeg

 

И друг ключов момент, монтирането на "черешката на тортата" :D

post-224-0-63465500-1481573022_thumb.jpeg

 

:banger_2:

post-224-0-66223300-1481573023_thumb.jpeg

post-224-0-67788600-1481573024_thumb.jpeg

post-224-0-68510000-1481573025_thumb.jpeg

post-224-0-68521600-1481573026_thumb.jpeg

 

Нещата започват да добиват завършен вид ...

post-224-0-50229500-1481575171_thumb.jpeg

post-224-0-74225800-1481573027_thumb.jpeg

post-224-0-74922100-1481573028_thumb.jpeg

 

Навън отдавна е тъмно, а след дългия и студен ден е време за отмора!

post-224-0-67600200-1481575282_thumb.jpeg

 

Остават още няколко дреболии, които да съберем тази седмица, след което ще чакаме някой слънчев и топъл пролетен ден за монтаж и тестове! Още веднъж искам да благодаря на всички замесени в цялото това мероприятие, без вас нямаше да се случат нещата по най-добрия възможен начин! :)

post-224-0-56770200-1481573020_thumb.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички чакаме съвсем скоро да чуем гласа на Белослава и да я видим да дефилира по улиците ...  :moto:

И както се вижда се работи в тази посока ... Разбира се , работата винаги е по-сладка когато има и "екстри" за подсилване на екипа ....  :tongue_1:

post-4899-0-74638000-1481579732_thumb.jpg

 

А съвсем в края на съботно-неделните дейсности , Малкия остави флекса и другите инструменти и ... отиде да реализира едни "други вечерни проекти"   :tooth: , а д-р Иванов ... там не смея да казвам...  :tongue_1:

post-4899-0-75768300-1481579967_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • 4 седмици по-късно...

И така, вчера беше един доста добър ден за българският Skoda Motorsport. С поредните пликчета с части се запътих към гаража, с надеждата да приключим най-накрая този исторически вече ремонт. План графикът за деня беше следният:

 

-ревизия и монтаж на водна помпа;

-монтаж на бензинова помпа;

-ревизия и монтаж на маслена помпа;

-монтаж на маслоприемник и картер;

 

Започвам с тази снимка, която допринася за спорна работа и задоволство от постигнатите резултати. Освен това позволява и освежаването и боядисването на някои дребни детайли.

post-224-0-98984500-1486889744_thumb.jpg

 

Кратък разбор на наличните части и да се залавяме за работа:

 

post-224-0-50232800-1486889895_thumb.jpg

post-224-0-50243900-1486889896_thumb.jpg

Доколкото е възможно се опитваме да ползваме оригинални части.

Фибър Barum:

post-224-0-64151600-1486889897_thumb.jpg

 

Старите лагери си бяха наред, но мисля в бъдеще да не се занимавам повече с този възел:

post-224-0-42232600-1486889900_thumb.jpg

 

След това, метнахме набързо бензиновата помпа, която бях слагал нова преди време. Там единствената корекция е, че заменихме третия болт на блока със шпилка. 

И продължаваме с маслената помпа и маслоприемника (на първата снимка се вижда и бензиновата помпа, вече монтирана )

 

post-224-0-83137400-1486890254_thumb.jpg

post-224-0-84982900-1486890255_thumb.jpg

 

Дойде време и за финалния елемент, а именно картерът.

 

post-224-0-83303800-1486890444_thumb.jpg

 

Разбира се, слагаме подходяща гарнитура, а не такава от 3 лева :D

post-224-0-07726600-1486890446_thumb.jpg

 

Малко силиконче

post-224-0-08296000-1486890447_thumb.jpg

 

Малко нови болтчета и федер шайби

post-224-0-00366500-1486890448_thumb.jpg

 

И вече сме в играта :)

post-224-0-17472000-1486890449_thumb.jpg

 

И така, с огромно задоволство и дълбока въздишка оставяме този плод на почти едногодишни усилия да отлежи още малко, докато дойдат малко по-топли дни, предразполагащи за монтаж и да почваме отново да гърмим по родните пътища.  :running:  :tell_me:  :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Старите лагери си бяха наред, но мисля в бъдеще да не се занимавам повече с този възел:

 

Пепи, махна ли защитните им гумички/капсуловката/, които се падат при монтажа от вътрешната страна на лагерите?

И за да ме разбереш - за да могат да се гресират периодично през гресьорката на водната помпа.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Жоре, спазили сме всички изисквания за монтаж. :D  :plate_rulez:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махни го тоя недомислен датчик за маслото от 120 ка с преходник. Вземи си фаворитов, струва 7,50лв, навива се директно в блока не се къса при стягане и не се пука.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше тоя кат гледам, а и кат си спомням кво съм слагал си е нов! Кво му е? Ни съм го скъсал, ни съм го спукал, ни ще текне някога!!!

Редактирано от malkiq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.