Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проект "Белослава"


SKODA 105 RS

Recommended Posts

  • 2 месеци по-късно...

Малко да ъпна и аз темата за старата бабичка. Явно празниците са благоприятствали за повишен ентусиазъм и желание за работа по задномотрките.

След като събрахме мотора, кротко отлежаваше докато дойде време за извозване обратно към Белослава

 

post-224-0-71064300-1492543340_thumb.jpg

 

И така, обратно в багажника на Октавията и право към крайната цел:

 

post-224-0-80996000-1492543416_thumb.jpg

 

post-224-0-35457000-1492543418_thumb.jpg

 

Не знам дали сте забелязали вече, но маховика е малко по-различен, та наред с ревизията е време и за малко обновяване на концепцията за сезон 2017. Тъй като при засилване на мотора, немалък проблем е запалването и делкото в частност. В тази връзка, аз реших да се отърва от този проблемен възел и да имам малко по-добра възможност за контролиране на момента на запалване.

 

post-224-0-78688300-1492543572_thumb.jpg

 

post-224-0-45103100-1492543574_thumb.jpg

 

post-224-0-49602200-1492543575_thumb.jpg

 

post-224-0-99865300-1492543576_thumb.jpg

 

Стана си почти като заводско, като за изпълнение в полеви условия.

 

post-224-0-75751300-1492543715_thumb.jpg

 

post-224-0-77836800-1492543716_thumb.jpg

 

След като приключихме с напасването на датчика за позиция на коляновия вал, пристъпихме и към монтажа на мотора, като междувременно освежих опорите на които седи мотора.

 

post-224-0-39075900-1492543804_thumb.jpg

 

post-224-0-48961300-1492543805_thumb.jpg

 

Уви, времето се влоши и се наложи да преустановим работа, но все пак вече пространството пред задната маска не е празно и следващият път се надявам да й се чуе гласа!

 

post-224-0-49329500-1492543802_thumb.jpg

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Как ще разбереш колко градуса си изместил от ГМТ и как ще кажеш на компа че ГМТ на 1ви цилиндър е примерно 20градуса по - наляво от средата на кутията? Иначе доста си си играл с дремела, да направиш гнездото за датчика, браво! Как разбра на колко мм трябва да е от гърбицата? Забравили сте планката за блок- бубината!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, мястото на датчика е 1:1 с оригинала. Доколкото успях да разгадая системата, при палене се прави 1 "опознавателен" оборот, след което, компютъра вече знае положението на датчика и спрямо него решава кога да подаде искра. Край с механиката, почваме да се учим на електроника! :D Планката за бубината не е забравена, още не сме стигнали до нея. Засега ще запаля и ще покарам още малко на карбуратор и тогава ще го мисля (продължавам конверсията).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи , аз съм ти го дефинирал за референцията на датчика. :) :PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако компа се самообучава ок, но от Гената съм чувал, че ако завъртиш маховика (ако размениш болтовете и го сложиш наопаки), не пали, та не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от Гената съм чувал, че ако завъртиш маховика (ако размениш болтовете и го сложиш наопаки), не пали, та незнам.

 

 

Това е друга тема на разговор! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

И така, скъпи приятели, настъпи заветният момент, след близо 4 мъчителни години, Белослава отново се обади с нов глас, готова за подвизи.

 

Малко настройки преди палене

post-224-0-61637200-1528732845_thumb.png

post-224-0-81532200-1528732191_thumb.jpg

 

 

И първи опит ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=nBtktuTsqD4

 

5 литра бензин по-късно ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=BNp5P-c6pPA

 

Както се вижда, опитът ми за импровизиран заглушител на колектора се оказа леко неуспешен, но пък за сметка на това, след като излетя целият квартал разбра, че Белослава е жива! :D

 

И още едно видео, където се наслаждавам на лекото боботене, преди да сложим гърнето отново.

https://www.youtube.com/watch?v=MpsPZMiLdTs

 

На следващия ден се захванах с напасването и монтажа на гърнето на новия колектор. Не съм правил снимки, но ето още един клип от крайният резултат:

https://www.youtube.com/watch?v=wF4RxrFeU4U&feature=youtu.be

 

post-224-0-91492100-1528734708_thumb.jpg

 

Тук се виждат и следите от застояването  :sorry:

 

post-224-0-08623600-1528734731_thumb.jpg

 

И една снимка с Ярослава :D която безвъзмездно дари, датчика си за налягане на маслото, тъй като новият, който бях купил за Белослава се оказа някакво менте и не работеше коректно.

post-224-0-84497200-1528734799_thumb.jpg

 

Горе-долу това е разбора на нещата от изминалия уикенд. Имам да сменя още някой маркуч, 4те гуми и да видя алармата дали ще я бъде или ще я махна на този етап и е готова за подвизи.  :banger_1:  :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееееееее, Пепиииии, направо ме уби !

На първите 3 /три/ клипчета, Белослава по нищо не отстъпва по звук, на малък Harley Davidson !!!

Същият, привидно неравномерен ход на двигателя /всъщност, отчасти той наистина е такъв/, който в купето на Белослава, звучи страхотно !

Евала !!!

Очаквам я с нетърпение, на 06.07.2018 г., да взриви Нощта на Калояново !!!

Макар и с последните напасвания, на генерация и гърне...

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Патрик! Честно казано вече си мислех, че този проект ще си остане вечно в проект... ако съм в БГ по време на събора ще дойда специално за да ми върнеш возенето на пистата, дето си ми обещал ;)  А живот и здраве догодина се надявам и аз да дочакам този момент за моя вече 10 годишен проект...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехххх.

Страхотно ! От доста време чакахме този "гръм" !

Айде "пускай" я да пори вЕтъра , че не се търпи вече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно малко филтърче съм си приготвил. За сравнение с бутилка от мин. вода 1.5л.  :fiu:  :moto:

 

post-224-0-60370900-1528866281_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, що дърпа парцала навътре.

Защото за пръв път регулирам клапани сам и бяха останали леко натегнати :D На следващия ден ги проверих отново и направих още малко корекции и мотора заработи доста по-равномерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Да споделя малко развитие по процеса на съживяване ...

 

Времето не прощава на всички гумени изделия, затова се наложи да сменя и 4те гуми, които макар и с добър грайфер бяха доста нацепени по всички възможни посоки. Преди време бях приготвил 2 гуми така или иначе, та се наложи да намеря още 2.  Прибрах се и вдигнах колата на трупчета, свалих 4те джанти и газ към гумаджията.

 

post-224-0-01989800-1530459546_thumb.jpg

 

За жалост, след свалянето на джантите се откри доста неприятна гледка по предния мост

 

post-224-0-09648900-1530459749_thumb.jpg

 

post-224-0-29036200-1530459766_thumb.jpg

 

Така или иначе няма какво да направя в момента, освежих малко дискове, апарати и барабани и сложих джантите обратно с новите гуми.

 

Следо това закарах колата до канала, да я огледам отдолу, където се откри следната гледка.

 

post-224-0-38243800-1530459895_thumb.jpg

 

post-224-0-47533200-1530459939_thumb.jpg

 

post-224-0-02202400-1530459956_thumb.jpg

 

Това трябва да е маркуча от резервоара до бензиновата помпа, който и без друго бях планирал да подменя, но не очаквах да е в такова трагично състояние. Което всъщност обяснява трудното подкачване на бензин от помпата.

 

Леко преправяне на "интейка"  :tongue_1:  и тестово позициониране на филтъра

 

post-224-0-00659200-1530460120_thumb.jpg

 

post-224-0-12683400-1530460173_thumb.jpg

 

Ще трябва да му измисля някаква стойка, че е доста голям и трябва да го фиксирам по някакъв начин.

 

Остана ми малко време да си поиграя и с алармата, която нещо не функционираше както трябва. Успях да си намеря документацията и се оказа, че е влязла в някакъв сервизен режим, та след няколко неуспешни опита, успях да я върна отново в нормалното й състояние и вече отново се радвам на тази благина.

 

post-224-0-66698000-1530460252_thumb.jpg

 

Вече към края на деня реших да я раздвижа малко и се качих до едно любимо място

 

post-224-0-68285800-1530460433_thumb.jpg

 

И тази снимка е специален поздрав за Сашето, понеже знам че е фен на снимките с включени фарове, а и тъкмо да проверя изправността на всички светлини

 

post-224-0-62029300-1530460577_thumb.jpg

 

Горе долу така приключи изминалия уикенд.

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре, честити гуми, и честит маркуч! Леле, този е приключил много отдавна, как изобщо е качвал бензин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Твоята гледна точка е яка, но аз и гледам задника, двеста и кусор километра и да ти кажа... секси е!!!

post-587-0-06321900-1532295300_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.