Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода 110R си има нов собственик


Turbinee

Recommended Posts

Привет на всички от форум Шкода и по-специално 110, Garde, Rapid.

Казвам се Георги и живея в София а родом съм от Шумен. Вчера една моя мечта се сбъдна с покупката на "крехка" Шкода 110R боядисана в черно.

Много от вас може би познават тази Шкода, тъй като беше спомената в някои от форумите тук. Колата е 1975 модел с добър оригинален двигател, скоростна кутия от 120ка, предна маска вероятно от 100ца и поизгнило купе. След първоначалният оглед мога да кажа, че за ремонта на купето ще имам нужда от вашата помощ, тъй като не знам от къде да започна с намирането на части.

Искам да ви кажа че тази не ми е първата Шкода, преди 10 години карах един бял Шкодилак 105 (така му казвахме с жена ми, но виждам че и други хора така наричат белите си Шкоди :) ).

Моля разгледайте смимковият материал и коментирайте. Всякаква помощ е добре дошла.

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=1

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=2

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=3

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=4

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=5

 

 

P.S. Мислите ли че е добра идея да постна същото съобщение и на 100 S, 1000 MB форума, знам че много от ламарините на 100 са същите и на 110. Какво мисли Krankenstein, може би той ще пусне моето съобщение от мен там?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Turbinee

    25

  • Хашек

    5

  • Krankenstein

    5

  • malkiq

    4

Най-много писали в темата

Честито, колега и добре дошъл в клуба! :)

на първо време ще ти трябва добър и търпелив тенекеджия (ако изобщо съществува такова животно), също някои дефицитни ламарини, като преден капак, калници, маска, които наистина трудно се намират и са доста скъпи - самият аз още не съм си набавил пълния комплект. Ако имаш някакви конкретни питания, моля заповядай - ще помагам с каквото мога. Има и доста литература за този модел в раздела, та може да си правиш справки.

В заключение - радвам се, че накрая колата на Павката попадна в добри и грижовни ръце, понеже има още хляб в нея, но иска доста мерак и усилия за въстановаване.

Успех от мен! :smt017

 

п.п. няма смисъл да пускаш тема в раздела за 100с - направо в раздел Купувам пусни обява за ламарините, дано ти излезе късмета. Аз имам излишен нов само заден десен калник за 100с, а Краси (Favorit1.3LX) oт Русе има левия (виж обявите), но биха ти свършили работа само веждите, иначе нагоре са различни от 110Р. Евентуално мога да ти намеря преден ляв калник, но втора ръка (запазен), както и предна и задна маски пак 2-ра употреба

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл колега.

Желая ти много късмет, твърда глава и сериозни доходи. Това ще ти трябва за начинанието, с което си се захванал.

Всичко ние ще бъдем щастливи ако този автомобил се появи в добро здраве на някоя среща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл и честита нова придобивка!

 

Утърва Павел от колата и най-вече колата от Павел :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Успех с начинанието, ще помагаме каквото можем!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ако искаш да видиш един типичен скелет на 110 доста изгнил започнал съм да го права така че можеш да видиш какво каде и от каво освен шкода може да се лага

 

за части се приготви яко с парички щот са доста скъпи еле ламарините

като разбереш какво ти е нужно пиши ще търсим заедно

 

 

може ли да те помола да погледнеш тунела на скоростите под седалката раширяван ли е и ако да да му го измериш

 

ФВАЛА НА ТЕКВИЗИ ХОРА smile194

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ли да те помола да погледнеш тунела на скоростите под седалката раширяван ли е и ако да да му го измериш

 

Коце, и аз мога да ти кажа - не е разширяван, колата винаги е била с 4 скорости. Ще ти пратя едни снимчици на разширен тунел, само да ми пуснат нета в къщи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че я разпознахте тази Шкодичка :D

 

Действително Павел няма възможност в момента да реставрира колата, затова съм много щастлив че дойде при мен.

Не сам наясно (изобщо), но ми се струва че престилката, капакът, предните калници, част от задните, подкалниците, част от праговете, двигателният отсек са като на 100цата. Поправете ме ако не е така.

Krankenstein веднага предложи помощ с някои ламарини за което съм безкрайно благодарен. Още от пръв поглед е ясно че ще имам нужда от:

-нов под и тунел

-нови прагове и рамата под тях

-подкалници

-А колонки

-дъното на предният багажник и страниците

-калници

-предна маска (задната е мн. добра

 

 

 

Хубавата новина е че владея CAD и че професията ми е индустриален дизайн та ако не мога да намеря някои от ламарините по купето (ламарини които са близко до правоъгълни) знам къде да ги изрежа, угъна и заваря, това мое умение може да бъде поделено с вас за направата на някои метални части, ако имате нужда.

 

Също така malkiq казва че неговата 110 е на скелет, много настоявам да я видя в това и състояние, тъй че когато сметнеш за добре свиркай.

 

 

Krankenstein как да се разберем за частите с които може да ми помогнеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам излишен нов само заден десен калник за 100с, а Краси (Favorit1.3LX) oт Русе има левия (виж обявите), но биха ти свършили работа само веждите, иначе нагоре са различни от 110Р

 

Krankenstein защо задните калници не стават (не че съм ги съпоставял, но изглеждат подобни)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задните калници на 110Р са цели ламарини до колонката на вратата, както и вентилационният отвор е съвсем различен. Част от задните калници на 100С може да се изплозва като вежда за задните калници на 110Р (както обикновено вървят резервните ламарини на Опел и др. марки). Затова не е лошо да имаш и задни калници от 100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С предишния си пост имах предвид че задните калници са подобни като форма и габарити, естествено въздуховода е различен. Идеята ми беше подобна- да се ползват като вежда за калниците на 110.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че я разпознахте тази Шкодичка :D

 

Действително Павел няма възможност в момента да реставрира колата, затова съм много щастлив че дойде при мен.

Не сам наясно (изобщо), но ми се струва че престилката, капакът, предните калници, част от задните, подкалниците, част от праговете, двигателният отсек са като на 100цата. Поправете ме ако не е така.

Krankenstein веднага предложи помощ с някои ламарини за което съм безкрайно благодарен. Още от пръв поглед е ясно че ще имам нужда от:

-нов под и тунел

-нови прагове и рамата под тях

-подкалници

-А колонки

-дъното на предният багажник и страниците

-калници

-предна маска (задната е мн. добра

 

 

 

Хубавата новина е че владея CAD и че професията ми е индустриален дизайн та ако не мога да намеря някои от ламарините по купето (ламарини които са близко до правоъгълни) знам къде да ги изрежа, угъна и заваря, това мое умение може да бъде поделено с вас за направата на някои метални части, ако имате нужда.

 

Също така malkiq казва че неговата 110 е на скелет, много настоявам да я видя в това и състояние, тъй че когато сметнеш за добре свиркай.

 

 

Krankenstein как да се разберем за частите с които може да ми помогнеш?

 

задните калници включват и вратите на 100с. Праговете също са други.Предната маска има разлика в захващането, но се коригира. Предния капакът има малка разлика. Задните подкалници стават, ама те се кърпят. Дъното на багажника отговаря. В зависимост в кой ден и от кого е правен предния калник и той става :P С някой части мога да помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честита ти нова придобивка колега мн безаварийни километри и мн адреналих в кръвта докъто я караш тая бегуна ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина сте чудесен клуб, най-добрият в който съм бил до сега. За един ден получих толкова много помощ и съвет че свят ми се върти.

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, тази неделя направих още снимки и ето резултата.

 

Тук се вижда пода на предният багажник, за мое щастие не е изгнил и би трябвало да бъде въстановен лесно.

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=6

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=7

 

Тази снимка е показателна за състоянието на електрическите

кабели :roll:

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=8

 

Ушите за носачите, там където се свързват с купето изглеждат добре,

но единият носач е ударен и изглежда крив.

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=9

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=10

 

Рамките на вратите не са изгнили и изглеждат добре. Гумените оплътнения са за смяна, което от предишен опит знам е много тегава работа защото се намират трудно.

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=11

 

Трябва ми предно малко стъкло

:D

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=12

 

Този педал изглежда просто ужасно, чудя се дали не мога да намеря нов такъв.

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=13

 

Тенекиите изглеждат добре.

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=15

 

Къпето е здраво отзад при двигателя и ще изисква съвсем малко кърпене, което ме прави много щастлив защото предпочитам да не ги сменям тези панели.

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=16

 

Чудя се защо е била изрязана тази дупка, някакви идей?

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... 1&photo=17

 

Продавача в магазина до зоологическата градина ми каза че ауспуха за тези коли бил с една тръба и тои го има, ама тук са две и се чудя какво става?!?!

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=246528&photo=18

 

 

Най-сериозният ремонт е на пода. Реших да го изработя на ново целия заедно с тунела и рамата за задните седалки. Целият под ще бъде изрязан на лазер, огънат на преса и точково заварен. Когато направя чертежите ще ги покажа на форума, ако има желаещи да си поръчат комплект. Естествено ще си платят само материалите и фабрикацията, разработката от мен срещу някой чарк от ваша страна. Мисля че това е честно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз бих си поръчал ново дъно още сега, но зависи за кога ще може да стане, защото съвсем скоро ще задвижа проекта за купето на 130РС

За носачите провери в магазина на Монтевидео (адреса и тел. ги има в раздела за магазини), ако там нямат къси носачи за 100с, поръчай на колегата Краси (Favorit1.3LX) да ти прати от Русе с куриер (виж темата му в раздел Продава). Уплътненията мисля, могат да се приспособят от друга кола, педал за газта предполагам също ще има нов в магазина. За стъклото е трудна работа - виж пак в раздела магазини и се обади на доставчиците в Казанлък, на мен преди 2-3 г. ми доставиха ново предно стъкло - ако нямат възможност остава да помолиш някой, който ще ходи до Чехия да ти вземе по обява на старо. Ауспухът с 1 тръба, който са ти показали в магазина е за Шкода 100с, а на твоята кола е от 105/120л - най-добре си купи нов такъв, понеже оригинален за 110 е почти невъзможно да намериш у нас, още по-малко изпускателен колектор за него. Разликата е само в рзаположението на тръбите, за да може да се поберат м/у блока и радиатора, но при теб вече е наравено, така че няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педала на газта - според мен ще е по-добре да вземеш рециклиран(втора употреба) - новите се кършат като халва, понеже са от някаква много странна сплав и ще ти се наложи след доста кратко време да го заваряваш или сменяш с нов. Докато карах 1000МВ-то си взех такъв от Жоро от Баня Мадара срещу 10 лв и 2 години си карах с него без проблем.

 

Ауспуха - оригинално е с 1 тръба. Доколкото виждам на снимката обаче, ти си с карбуратор от 120 => колекторите и ауспуха също са от 120. За това ауспуха е с 2 тръби.

 

П.П. Малко извън темата, но ако помпата на спирачките е същата като на 1000МВ(нека някой, който знае да каже), мога да ти дам чисто ново буталце+няколко гумички за него:) .

П.П.2 Поръчки на части от Чехия, мисля че правят(или поне преди време правеха) в синьото гаражче на Баня Мадара и в магазина на Монте Видео(и двата са на един собственик). Ето ти и телефон, надявам се не го е сменил човека - 0888 329037- Димитър Пейчинов и 0898 452125 - Мартин(сина му). Съветвам те обаче да говориш с бащата Димитър, понеже и много по-наясно с нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще си правя и ново стъкло. Един приател има сервиз и там режат стъкла за огледалата за обратно виждане, сигурно и страничното ще могат да изрежат.

За пода;

Вчера го разглеждах и той е абсолутно геометричен, т.е. може да бъде изрязан и огънат, не трябва да се щампова. Единствената пречка това да не се случи след седмица е че трябва да измеря целият под. След като бъде измерен за 2-3 дена ще се превърне в SolidWorks файл и след още 2-3 дена на чертеж. От там на фирмата с която работя и трябват около 1-10 дена (щото уж са ми приятели и сме им най-големият клиент, ама като имат серия и няма да ме пуснат докато не я свършат). Като се има предвид че съм в командировка след две седмици и че тази събота и неделя ще махам калници от колата, май ще го започна пода след средата на идният месец. Просто не мога да му отделя нужният един ден да го изрежа от колата и още един ден да го измеря след това.

Така стоят нещата, не знам дали искаш да чакаш толкова. Истината е че веднъж като имам чертежи пода може да бъде изрязан винаги когато ти потрябва.

 

Кога да дойда за калника ;)

 

Най-ми е удобно към пет, какво мислиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинално трябва да има маслен радиатор, който стои вертикално отдясно на мотора и се обдухва от въздуха влизащ през десния заден калник. Дупката за която питаш мисля че е за това, но ти липсва радиатора ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

axl,

 

казаха ми че трябва да има маслен радиатор, ама тая дупка изглежда рязана допълнително, не прилича на заводско изпълнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да се изкаже някой със 110-ка, защото аз нямам кола пред мен да проверя, но ако от този отвор има въздуховод до въздухозаборника на калника, да знаеш че отвора е затова а явно някой е рязал допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауспуха - оригинално е с 1 тръба. Доколкото виждам на снимката обаче, ти си с карбуратор от 120 => колекторите и ауспуха също са от 120. За това ауспуха е с 2 тръби.

 

Добре де предишният собственик ми каза че разлика в телата на карбураторите няма, защо ли са сменили колекторите тогава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпускателният колектор оригинално на 110Р е различен от 100 и от 105/120, както и гърнето. Гърнето е с ДВЕ тръби, подобно на 105/120, но тръбите са изместени по-близо до задния край на колата, предполагам заради радиатора. Като гледам снимката, при теб колектора и гърнето в момента са от 105/120.

Тук можеш да видиш оригиналния колектор:

http://www.mototechna.wz.cz/s110r-test.htm

 

Карбуратора - в началото на 110Р са слагали Иков ДДСР, който е с механично отваряне на втората клапа. По-късно са минали на Иков ЕДСР, който се слага и на първите 105/120, с вакуумно отваряне на втората степен. Гледайки снимките ми се струва, че твоя в момента е ЕДСР.

 

Погледни тази тема:

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9358

Там в литературата има каталози за резервни части, включително за 100С, 110Р, 105/120. Там можеш да видиш всяка една част при всеки модел приблизително как изглежда, а по каталожните номера да сравниш кои са еднакви и кои - не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така стоят нещата, не знам дали искаш да чакаш толкова. Истината е че веднъж като имам чертежи пода може да бъде изрязан винаги когато ти потрябва.

 

Кога да дойда за калника ;)

 

Най-ми е удобно към пет, какво мислиш?

 

Ами аз съм на работа да 18, и се връщам чак към 19.

За гърнето Гогата се е объркал малко, защото не е имал такава кола, ще ти обясня и покажа разликите на място. За стъклото - понеже има лека извивка, мисля, че трябва да се прави по калъп, което излиза адски скъпо за единична бройка. Иначе навремето (преди около 10 г.) съм давал да ми закаляват обикновено стъкло, за да стане "Секурит" в з-д Кристал Перник, но не знам дали все още правят тази услуга.

За пода и аз не знам как ще се развият нещата при мен - както знаеш тенекеджиите са доста муден народ, особено като става въпрос за ретро коли, така че може би ще ме устройва и след 1 месец, само кажи приблизително колко ще е цената?

п.п. За поръчка на дефицитни части наистина най-добре е, както те посъветвах от казанлъшката фирма - нейн представител е магазинът в София на бул. Левски. Там може да оставиш капаро и до месец ще получиш съответната част, след като предварително са проверили, че я има на скалд в Чехия. Другите доставчици от Симеоновско шосе и Монтевидео ходят за стока доста по-рядко (2-3 пъти годишно) и ще трябва да чакаш доста.

 

казаха ми че трябва да има маслен радиатор, ама тая дупка изглежда рязана допълнително, не прилича на заводско изпълнение.

 

масленият радиатор би трябвало да стои в кухината зад водния, поне така съм виждал на живо изпълнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.