Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проект "Франкенщайн"


The Best Forman

Recommended Posts

какви са тез глупости бози и тем подобни после що нямам парно защо набаира ми загрява и още 5 теми че щкодата нямала парно и загрявала влагаите малко техническа мисъл в това как яицето ще запуши нещо без да запуши друго нещо

колега,естествено че се намалява топлообмена :!:

аз никога не бих зси сложил

ама за мързеливите -помага

колегата пита и ние му отговаряме-ЯВНО НЕ МУ СЕ СВАЛЯ ГЛАВАТА ДА СМЕНЯ ПРЪСТЕНИ

какви са тез глупости бози и тем подобни....... :x

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей стига с тез препирни това са рецепти от народната автомедицина , които работят ... не винаги е имало STP и разни други присадки ;)

Сега да взема да се похваля имаме спирачки и вече не е закотвен паметник и може да му казвате Бат Франко Движещия се ... днес с колегата Васко /vasilisa/ го пуснахме по наклона и колицата хвана пътя и после превзе няколко банкянски баира и колата се оказа в безупречна форма ... даже и ксенона работи smile152

Ай НАЗДРАВЕ smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ксенона ми е подарък и не съм в течение как вървят цените на комплектите , но Васко /vasilisa/ е изписал един голям ферман в раздел Реклама за тез чудесий , там може да се осведомиш по - подробно , а монтажа е като за хамериканци , но при Фаворита има една тънкост - трябва да срежеш леко с ножовчица гривната , която държи крушката , оти са предвидени кат за тез модели , на които крушката се държи от една странно извита телчица и няма как да и провреш кабелите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

червения пипер и аз не съм го сипвал, но майстора на който има пълно доверие за колата си и който я е поддържал през целия и живот в семейството \Настя-та, докато беше жива\ ми предложи тези два варианто - боза или пипер, та смея да му вярвам и щом бозата проработи - значи и пипера ще стане.

всъщност - боза му налях преди два дни на Щурек, че прокапа при смяна на водата с антифриз... и вече не капе. пък напролет ще си говорим задръства ли се системата или не - то ще си покаже. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на вода не трябва да караш

с/мата се скапва-ръждясма и водата изпарява и тр. по често да доливаж и образува котлен камък по рад-ра освен ако не слагаш дестилирана

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честно казано като я взех незнам на какво беше - може и да е имало малко антифриз щото беше синкаво и вероятно дестилирана вода, но не се знае. Но определо беше изключително бистра течността - никакви бозаве мешавици. и сега на антифриз и боза не е особено мътна, даже не си личи - сипах половин литър и трябва добре да се е размила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При каране на чиста вода, освен антикорозионните добавки липсват и смазващите добавки ;) .

Водната помпа ще се сърди ;) .

Да не говорим, че водата кипва при температура под 100 градуса (при системите под налягане) и мехурчетата в случая се отразяват изключително зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vbox7.com/play:f144fe10

 

Още малко необработен материал ... репортер и оператор Васко / vasilisa / ... коментара както казват ингилизите No coment! :mrgreen:

 

И за да не си мислите , че събираме само разпарчетосани Фаворити ... в почивките ето с какво се забавляваме

 

008859110.jpg

 

smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Едно питане ... възможно ли е да съм направил голяма глупост - със смяната на шайбите и водната помпа да съм променил предавателното съотношение между коляновия вал и алтернатора т.к. по спомен шайбата на коляновия вал беше горе - долу по външния диаметър на новата с трапецовидния канал , а таз на алтернатора горе - долу е като другата т.е. диаметрите на зацеване на ремъците съвпадат и резултата след ремонта на алтернатора и инжекциона след като спаднат оборотите т.е. позагрее колата и няма заряд на празен ход , но мине ли 1100 - 1200 об/мин зарежда перфекнто и сега решението - намирам алтернатор от стария модел като на Формана или престъргвам шайбата на тоз алтернатор , което незнам дали е възможно ? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си сменил комплект и двете шайби ,/ти и 3 те си сменил но на в.п. не ни касае в случая/не би трябвало да се промени предавателното число.Трябва да е сметнато правилно-но може да се получи някакво разминаване ако някоя е от дизел или конфигурацията им е за друг модел динамо с друг вид регулатор на възбуждането или конфигурация за мотор със зададен различен от твоя празен ход.А верен ли ти е оборотомера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление е верен ... проблема според мен е , че многоканалната шайба е по външния диаметър на новата на коляновия вал , от където според мен идва промяната , а алтернатора беше също с многоканална , но там горе - долу съвпадат диаметрите , а в алтернатора всичко е ново .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 12 години по-късно...

Днес ми е носталгично.

 

Искам да разкажа една история, за едно приятелство, за няколко приятелства, за много случки, за много усмивки, за вярна служба, за услуги и за една Кола!!!

 

Далечната 2007 ма година си купих едно Фаворитче.

004891157-big.jpg.2e782059d69cf056475fa9cde47d1e9a.jpg  

Купих го за да взема двигателя за една 120 ка ( в момента е собственност на @smirn0ff за новия проект)

След като започнах да разглобявам колата, пуснах обява тук във форума. След няколко дни, човек кото не познавах дойде да си купи огледалата. Разказа ми, че има Форман и всички Фаворити им блокирали огледалата, той си имал перфектни огледала, но искал да има едни резервни... бях шокиран за какво са му, но за мент беше просто клиент, след няколко години осъзнах колко луд може да е чичи. Предполагам се сещате за кой говоря @The Best Forman Още помня щастливия му поглед, след като сам си свали огледалата, щот аз не съм знаел кво правя... не ми даде да си разглобя своята кола и така е и до днес. Помня също, че се пазарихме половин час, да ми даде повече пари, защото не съм знаел какво продавам и 20лв. било смешна цена...

 

Няколко дни след срещата ни вече бях разфасовал до голяма степен Фаворитката

005524636-big.thumb.jpg.ccb08572aa0b1ac9dcc5340251980d4c.jpg

 

Точно в този момент пак ми звънна оня ненормалния с Формана. Почна да ми обяснява, че си е купил един Фаворит за части, ама бил много хубав и май щял да го възтановява и искал да ми купи предните рогове. Казах му ела и ще се разберем. Той дойде и пак се почнаха едни пазарлъци за пари, защото му казах, че си реже всичко което му трябва, нарязва ми цялата кола, организира извозването на вторичните и не ми дължи нищо... е то не беше на тва мнение, но стигнахем до консенсус...

022523681-big.thumb.jpg.9dedadc1f713394d175be3222ed9feed.jpg

 

След това, знаете изторията, аз не съм участвал в нея, но знам, че @Владо© е обещал да помага, ма историята помни, че е присъствал само два пъти.

022524213-big.thumb.jpg.b2dbd94decbe1089978f0a7a81dddd13.jpg

 

След това колата стана хубавка, лъскавка, перфектна ежедневка и Гената и се радваше много, водеше я по срещи, събори, глезеше я с най-качественни части, навременни ремонти и от време на време някое тунингче, например...

1fe5915b59f85e894aa3de9ce94833f0.0.thumb.jpg.990cf6c819c2761a5598ecfa576f0486.jpg.acf8b355c3e4dc83c805b31a50aca2ed.jpg

 

След дълги години вярна служба, Формана взе да се предава, Евгени мина на Фабия1, но Франки продължаваше да си го слушка и след като мина на Фабия3, започна да се замисля да се раздели с Франко. Точно в този момент на @mRt му беше нужна кола, подходяща за ежедневна и първа кола на "млад шофьор" и както се казва в приказките, Речено сторено, Франко си смени адресната регистрация.

 

141051592_258120679052814_4922946242111880026_n.thumb.jpg.cf3c69529dbf426b868c63ee633fe071.jpg

 

Следваха още няколко прекрасни години за Марто, за Франко не чак толкова (Марто не си глези много колите)

Но колата остана форумна емблема, продължаваше да присъства на всяко мероприятие, всяка среща, календар и какво ли още не...

140846372_4039059199494400_1919450979855194650_n.thumb.jpg.bad57cc257f2ce6492347407a30eff03.jpg

 

Като казвам присъства, колата никога не е била "кух манекен", само ще кажа, че на Калояново, разпука Макса, а той според @maxrpm, е най-бързата кола на магистралата, щот изпреварва всичко, дори на @Боре тъпия автомат...

140680242_456122558891561_6133936731646335479_n.thumb.jpg.4752a9a6793ff69642433660269635fa.jpg

140753196_239485187643841_5425695353449139973_n.thumb.jpg.cab0b956c3e107ab93d3fd4da86e5872.jpg

141389364_410115256767487_609391230741093782_n.thumb.jpg.e2f9f619aa9bb7fb42edf9bae3c09a37.jpg

 

И след толкова много емоции, купенцето на уличника Франко, взе да се предава, а възтановяването му, беше непосилна задача за Марто.

 

Един ден той ми сподели, че смята да си търси "нова" ежедневна кола, а след смърта на баща ми, неговата Джета, стоеше просто така.

Обсъдихме ситуацията и веднага влезнахме на бартер...

140715124_1841101662724875_4937726051049992673_n.thumb.jpg.f378d4b69ded1db130eb3546249d9ccf.jpg

141416989_1094882170984084_7211994052875664245_n.thumb.jpg.f67e784fdb6ccfb2ffb9b0fb3efced70.jpg

 

Аз също се порадвах на Франко няколко седмици, и след като му изтекоха платените такси, започнах да го разглобявам...

IMG_20170914_184542.thumb.jpg.70ca3b8576a4a4bf9140d5b9ca340ac4.jpg

 

Щастлив съм, че много от неговите части, все още живеят в други коли, повечето клубни!!!

Но това беше края на жизнения му път...

IMG_20171011_130655.thumb.jpg.cc952e5a20cb0192996b4640b0b7ca1a.jpg

 

 

Не случано казах, че колата беше форумна емблема.

През всички тези години Франко е помагал при нужда, на адски много хора, когато тяхната кола е била в сервиз, при ПТП или когато са имали нужда от кола. Част от хората които помня са @Pepino, Жена му Лили, Дъщеря му Криси, @gogata, @zloQQ, @Боби Доктора... със сигурност пропускам някой.

 

Франко беше една непретенциозна, практична, вярна и НЕРАЗРУШИМА количка, около която се завързаха толкова много Приятелства и прекрасни емоции, че никога няма да я забравим!!!

 

Сега сте вие!!!

Можем да понапишем някой ред, за финал на тази приказка и да и слагаме ключа обзети от приятни спомени.

 

 

  • Благодаря 3
  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поне 2 пъти съм взимал рент-а-кар от Гената! Пък дали не бяха и три... Ама т'ва няма значение, спасявала ме е (и Евгени де), когато се е налагало.

Между другото, марката (не конкретната кола от темата) е причина за познанството ми с изключително ценни и приятни хора! Казвам го, защото т'ва е нещо важно за мен. И ще дам един пример, за цвят :)

Гената си беше заръчал един монитор за колата и разбира се, аз изпълних поръчката с доставката. Та, седяхме в едно ОМВ с обичайните заподозрени от ШКБ и чакайки го (Евгени), стана дума за поръчката му, защото все пак не я бях скрил в раницата, а си седеше на масата. И докато коментирахме монитора и бъдещия му собственик, реших да попитам тез добри хора, дали са съгласни да разделим помежду си цената на монитора и да му го подарим на Гената. Защото всеки знае, какъв човек е Евгени! Та, както го казах, така излязоха парите от джобовете на всички - без една питанка дори!

И, за да не засенчвам темата за червеното возило (Спортната Шкода - Евгени ще се сети) с писаници за собственикът му - спирам. С една снимка. Да се наредя и аз до Франки :)

 

IMG_5074.thumb.JPG.3be9af60148d3d831c704c49a0add815.JPG 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много красиво, готино и емоционално продължение на темата за Франкенщайн!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Много красиво, готино и емоционално продължение на темата за Франкенщайн!

Всъщност не е продължение , а The End.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, The Best Forman написа:

Всъщност не е продължение , а The End.

Как беше? Щом я помним - значи е жива! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомням си скоро след монтажа на компютъра, монитора беше за компютър, на една ОМВ чичо Генчо реши да ни демонстрира хай тек у Фаворит и той взе, че заби. ? За съжаление тъкмо го оправи и разбиха колата, за голия монитор.

Аз, като такси не можах да я ползвам, но бях уредил нещата с Марто, когато моята беше в бокса, ако се наложи.

И за мен марката стана причина за запознанство и приятелство с изключително добри и хубави хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.