Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпроси за зимната подготовка


Spartan

Recommended Posts

Уважаеми колеги,

Моля ако ИМАТЕ ОПИТ да ме насочите по следните въпроси:

-в книжката на моята Шкода 120 -пет скорости пише за размера на гумите 165/13R80.Летните ми гуми Барум от които по принцип съм доволен не са особено добри за зимата и искам да купя зимни или свесезонни.Дали е допустимо да използвам размер 175/13R70 тъй като в семейството има и автомобил с този размер и евентуално би могло при необходимост да се ползват и с него.Имате ли опит с такива на шкода 120 и дали няма да опират в калниците или да не стават на джантите?

-акумулаторът ми Монбат 44 Ач е на 4 години и вече май е пътник.Не може да се зареди на повече от 1,25 плътност и не държи повече от 2 седмици.Ще ми се да не ползвам вече акумулатор с подръжка,а капсулован и ви моля да ми обясните особеностите на експлоатация на такъв и какво значат тези три цвята на индикатора на капсулованите акумулатори.Къде в София мога да проверя със гаранция зареждането на релето регулатор?

-антифризът който е зареден в Шкодата е на 3 години.Според вас нужна ли е пълната му смяна и дали се налага някаква промивка на охладителната система при такава смяна?

Благодаря да съвети основани на действителен опит а не на предположения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гуми 175 няма да ти опират.

 

За акумулаторите единствено мога да те посъветвам да внимаваш с размера. Че тая кутия зад седалките е малка и ...

 

За антифриза - препоръчва се смяната му на две години. Ако не са ти раждясали много болтовете на тръбите под купето източваш от там (отвори капачката на изравнителния съд и пусни парното!) и не го мислиш повече. Ако са зле откачаш тръбите към двигателя. Ако имаш време и желание една промивка няма да навреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранцията на акумулатор се заверява в оторизирани сервизи на съответния производител, който ги пише отзад на книжката. Вдигни си оборотите преди прегледа, иначе няма да го минеш главата си залагам. От акумулатора не очаквай много. Монбата (необслужваем с гел дето толкова го искаш) ми държа 4 месеца и го изхвърлих, боша е вече на 2год и 4месеца и вече се отказва и той. Това което аз мога да те посъветвам (пък ти ако щеш) е отиди в сервиза на бош на булевард българия до DAEWOO и виж има ли още Iskra обикновена с завъртащи се капачки

 

За гумите - високи са, с такива гуми кола се обръща. Трябват ти широки гуми и възможно най - ниски 165/65 или 165/60. Ако си решил да са 175/55 или 175/50. Гледай не дали опират в калника а в спирачния маркуч, въпреки че те май при тебе няма как да опрат. Обясни ни как точно гума 13 няма да стане на джанта 13.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм доста 120-ки с размер на гумите 175. В сравнение с оригиналния размер, при този гумата седи малко в страни от джантата, не точно като балонка, но почти. Въпреки това няма проблем да се кара така, щом имаш на разположение този размер. Относно опирането - в нета има много калкулатори за размер на гумите, съответно сам можеш да се убедиш, че 175/13/70 няма да опира.

 

Щом акумулаторът на топло време не ти държи повече от две седмици, значи като паднат температурите едва ли ще изкара и една нощ. Това какъв тип акумулатор да избереш е въпрос на лично предпочитание. Масовите акумулатори с електролит на пазара са такива:

- на които се виждат и можеш да развиеш капачките на клетките;

- на които има цялостна лепенка (рекламна с характеристиките), покриваша пластмасова шина, на която са захванати тапите (не винтови капачки) на всички клетки. Напипваш шината, режеш с макетно ножче лепенката по нея и я вадиш;

- на които под цялостната лепенка има цял капак, който също може да се свали, но само след чупене на едни залепени крачета, след което обратното му поставяне в оригиналния вид е почти невъзможно.

Това са мои наблюдения на базата на МонБат и ACDelco. Възможно е при Бош да има малки различия, не съм разглабял капака на такъв акумулатор, но и не вярвам да си купиш такъв. От изброените три вида, вторите два се водят "необслужваеми". Лично аз бих избрал такъв, на който по един или друг начин имам достъп до електролита с цел замервания. Пък и който каквото иска да ми говори, когато зареждам акумулатор предпочитам да му дам повечко възможност да "диша", което при капсулованите е невъзможно. Там се разчита само на едни малки каналчета и тръбички. Според мен въпросът при избора на акумулатор е в това да не купиш най-евтиния. И с едно подходящо зарядно под ръка няма да имаш никакви грижи с батерията. Относно разликите в обслужването - изброил съм ги горе. Т.е. не ти трябва нищо по-специално при по-новите модели аку-та, за да го ползваш. Но пак наблягам - аз лично предпочитам да имам достъп до електролита.

 

За антифриза колегата ти е отговорил. Ако ти е чиста или сравнително чиста течността, не се занимавай да източваш от пробките на тръбите под колата. Достатъчно е да откачиш дебелия маркуч в ляво в двигателния отсег. Измерваш грубо колко е изтекло и си правиш сметка каква концентрация на антифриз да долееш, така че смесена с останалата охладителна течност да получиш добри стойности на t на замръзване. При този вид източване обикновено се налага доливане предимно на концентрат и по-малко дестилирана вода. Между другото - нали знаеш, не използвай за разреждане чешмяна вода, колкото и чиста да мислиш, че е тя. По бензиностанциите има дестилирана вода на ниска цена.

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На гумите 175 джантите 4.5J (каквито са оригиналните) им идват тесни и започват да се огъват и да не стъпват с целия протектор. Колкото по-ниска е гумата, толкова по-изразен е ефектът. Така че ако ще купуваш нови гуми, по-добре 165, ако ще са зимни, още по-добре, защото на снега е добре да са тесни. Дали да са ниски или високи ти си решаваш, ако търсиш зимни гуми е по-добре да са високи.

 

Антифриза го източвай от пробките отдолу на тръбите, там е най-ниската точка и се източва максимално количество. Болтовете не са железни, така че не ръждясват. И понеже не са железни, внимавай като ги стягаш да не ги превъртиш. Освен това има пробка за източване на антифриза от блока на двигателя, намира се от дясната му страна между бензиновата помпа и камбаната на скоростната кутия. Ако я развиеш и е абсолютно суха, значи зад нея се е затлачило яко - това е пространството около и зад ризата на 4-ти цилиндър. Може да трябва да разбуташ с някакъв тел или нещо такова навътре.

Промиване може да направиш с оцет (10% от общото количество охладителна течност) или с някаква готова добавка, не мога да ти препоръчам. С оцета го сипваш единия ден, караш и на другия го източваш, не знам дали е опасно да го сипеш в антифриза или трябва да налееш вода. Ако е добавка, следваш инструкциите й. Също така разкачаш двата маркуча на парното (единия при термостата, другия при тръбата от водната помпа) и с градинския маркуч промиваш през тях в двете посоки (кранчето на парното е отворено). По същия начин разкачаш двата маркуча към радиатора (дебелите - единия от термостата, другия преди водната помпа) и по същия начин промиваш радиатора в двете посоки. Същото нещо и с двигателя, през отвора преди водната помпа и пробката на блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

откакто се помня моята шкода я карах с 175 гуми и не съм имал никакъв проблем. Щом такива ти се намират взимай и не му мисли. Това, че изглеждали като балон, не стъпват на протектора и тн може и да е истина ама може и да не е. За 4-5 години и зимните и летните ми бяха такива и проблеми не съм имал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... За гумите - високи са, с такива гуми кола се обръща. ...

 

maxrpm,

 

Крайно време е да почнеш да се въздържаш от такива "компетентни" мнения! Ползвай калкулатора за гуми и виж, че разликата във височината е не повече от 3-4mm. Ако това ще обърне колата, по добре не се доближавай изобщо до нея!

 

Sorry за лиричното отклонение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
Вземи за пример ванко ако искаш, не мен. Имаме и видео. Това че разликата е 4мм не означава че и оригиналния размер не е прекалено висок(165/80/13). Като нещо не ти харесва влизаш, триеш го и си готов, никога не ми е пукало за пост в форума.

 

За ширината на гумите ще си премълча, явно само аз съм на горното мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината за зимните гуми,е че трябва да са максимално тесни и една идея по-високи от летните.Аз намислил да взема едни 155/14,пък да видим как ще драпа като верижен трактор из преспите :mrgreen: А за лятото е обратното :arrow: широка и ниска гума - там е истината :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

maxrpm,

 

от правата на модератор се възползвам само при крайна нужда!

 

Относно гумите - ниските гуми зимно време са опасни. Сваляйки височината има реална опасност да задереш. А да ти напомням ли коя е най-ниската точка на 100/105/120?

Освен това, както е писал колегата, широката гума дава и още един недостатък - колата почва да "виси" и протектора не може да се впие в снега. Резултата е шейничка. Не случайно на ралитата (зимните) гумите им са 155ки :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно зимната подгоовка на автомобила:

 

:idea: Не подценявай бравите!!!Хубаво е да свалиш машинките и да ги измиеш с бензин и гресираш. Една профилактика на стартера също не е излишна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли не е зле да се намажат гумените уплътнения с глицерин. Пък и греста не е добра идея че е хигроскопична и като поеме влага се втърдява от студа....

 

PS: Гледам на аватара все всенараодни любимци слагаш :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми е чудно как акомулатора се зарежда до гъстота 1,25 а колегата ме у намислил пъкленото дело. Тая кола на 2 седмици веднаж ли се кара...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро има утечка. Ладата по някога съм я оставял по един месец зимата и като врътнех палеше веднага. А акумулатора не беше първа младост. Единия почти 10 години изкара, а другия на петата година я продадохме с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми е чудно как акомулатора се зарежда до гъстота 1,25 а колегата ме у намислил пъкленото дело. Тая кола на 2 седмици веднаж ли се кара...

 

Гъстотата на един добре зареден акумулатор трябва да е 1,28 на всички клетки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колеги,благодаря за доброжелателните съвети!

След като 3-4 дни от олисялото ми теме се вдигаше пара от мислене вижте до какъв резултат стигнах:

-купих нов акумулатор за 120 лева марка GM -General Motors производство уж на Опел - Германия.Капсулован с две години гаранция.Върти като ненормален,но за дълго ли...?Не е от най-евтините за 95 лева Искра,ама и не е Варта за 180 лева...

-може би са прави колегите за по-тесни гуми за сняг ама аз взех че разсъдих по-иначе-от един роднина опрчетох книжката на Собеслав Засада "Безопасна скорост".Ама че антика,а - от 1968 година!Да,ама човека дава съвети за автомобили без ABS,EBD,Traction и прочие магии,които ги няма при Шкода 120,нали?Той споделя опит от каране на заднонатоварени автомобили като Рено Дофин,Порше 911,а моята Шкода е точно такава.Той съветва когато няма много пресен,а повече замръзнал и отъпкан сняг,лед и замръзваща вода да се използват по-широкопрофилни гуми.И аз след като съобразих,че не карам всеки ден а 3-4 пъти седмично бих могъл при снеговалеж да изчакам малко да го отъпче тенекиената лудница в София.Та така достигнах до купуването на 4 зимни гуми Сава 175/13R70 за по 80 лева.Най ми допада че не са еднопосочни-не мога да ги възприема тези еднопосочните,макар да ги хвалят!А ако ме застигне снега ще карам като баба Костенурка.Щото съм и ял попарата на Шкодата с тази лека предница пре месец август на мокър път...!

-за антифриза реших да не го сменям за сега ,само ще го доливам-може и да греша,дано не замръзне.

И КАКТО КАЗВА ЕДИН ИЗВЕСТЕН НАЦИОНАЛИСТ - "МОЛЯ ВИ СЕ НЕ МЕ СЪДЕТЕ...!!! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.