Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Едно питане за Ауди и Фолксваген.


FleXos

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Изправен съм пред избор, който трябва да направя в рамките на два месеца. Налага ми се да си купя автомобил и се колебая между Ауди 100 2,3l или 2,6l и Фолксваген Пасат 92-95 г, 1,8 турбо или VR6, задължително комби. Ако някой колега от форума има лични наблюдения и опит с тези автомобили и съответните двигатели, моля да сподели своите впечатления. Благодаря предварително.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Изправен съм пред избор, който трябва да направя в рамките на два месеца. Налага ми се да си купя автомобил и се колебая между Ауди 100 2,3l или 2,6l и Фолксваген Пасат 92-95 г, 1,8 турбо или VR6, задължително комби. Ако някой колега от форума има лични наблюдения и опит с тези автомобили и съответните двигатели, моля да сподели своите впечатления. Благодаря предварително.

 

Поздрави.

 

http://vwclub.bg/forum/index.php?sid=d9 ... d6ab37addb

 

Задължително Пасат - има много по-евтина подръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да питам защо точно с тези двигатели да е Пасата?

Карал съм Пасат но 2002 г 1.8Т-перфектен двигател-много здрав найстина (нашия обаче бащата го гръмна :( ).

Обаче и харчалъка на бензинец е ......... ;)

 

За ВР6 нямам впечатления!

 

Един авер има Ауди но 80 с 2.3 и въобще не е доволен-много проблеми му създава и подръжката му никак не е лека-все пак е на годинки колата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за пасат-а. Знам, че са здрави, а и са по- разпространени. Струва ми се, че ще ти е и по- лесно да го сервизираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

audi 2.6 един приятел го беше вкарал за продаване много тромаво с роувара 101 кс вървяха наравно и двете коли бяха читави споредмен всичи 6 цилиндрови мотори са трудни за подръжка и не много пъргави по добре надуи малко 1.8т то и така :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това исках да чуя. Мерси много на всички отзовали се колеги. Така, както гледам, мисля че избора ми ще бъде Пасат 1,8 Т. :mrgreen: Определено 6-цилиндровите двигатели са доста скъпи за подръжка.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже, скъпи били за поддръжка. То това е, като се пише от типа "един приятел ми каза, че..."

От личен опит мога да споделя за 2.6 V6 двигателя - от година и нещо имам такова Ауди и му навъртях 20 0000 км.

Двигателят е дефорсиран, с по 2 клапана на цилиндър, 150 коня и 225 НМ въртящ момент. Определено не е за спортно ориентирани шофьори, малко тромав е при потегляне, тъй като 1-ва предавка е къса, но от 2-ра предавка и 1500-2000 нагоре оборота вече се усеща мощността. Идеален за дълъг път, а най-големия кеф е по стръмни планински пътища, по които се кара почти на една предавка, тъй като е супер еластичен, почти няма обороти на която и да е предавка, при които да липсва мощност. Един пример - веднъж качвам Петрохан и по едно време гледам оборотомера, че оборотите са много ниски, поглеждам скоростния лост и гледам, че съм на 5 предавка, забравил съм кога съм я включил, явно не е имало нужда да превключвам доста дълго време. :D Причината за това е плавната крива на въртящия момент, чийто максимум е на 3500 оборота. 0-100 км/ч ги прави за малко под 9 секунди.

Тъй като е дефорсиран и механично здрав надеждността му е много висока и междуремонтният пробег е доста дълъг-поне 600-700 000 км,а вероятно и доста повече. Не че не се налага да се сменят някои неща, но това става при положение, че така или иначе трябва да се отвори по някаква причина; ако е добре поддръжан и експлоатиран с качествено масло, вероятността от проблеми е минимална.

За поддръжката вярно е малко по-скъпа - имаш масло 5.3 л, две ламбда сонди, шест броя свещи и шест кабела за тях. Смяната на ангренажен ремък се прави между 60 000 до 90 000 км, при което се сменят 2 ролки и водна помпа. Примерните им цени са:

1. 74 лв и 90 лв двете ролки,

2. 55 лв ремък,

3. 125 лв. водна помпа,

4. 70-100 лв за труд.

Да спомена какво се е наложило да сменя лично аз година и 3 месеца и 20 000 км:

1. помпичка на резервоара за чистачките - 20 лв втора ръка.

2. Термовключвател на радиатора - около 22 лв.

3. Картер поради изръбена от "майстори" пробка за маслото - 100 лв втора ръка.

4. Ламбда-сонда универсална - 100 лв.

5. Горна помпа на съединителя - 190 лв, бях в Бургас и там нямах избор, тъй като в повечето магазини не можаха да ми намерят верния каталожен номер на моята и се наложи да отида в един по-скъп магазин.

6. Казанче на антифриза - 50 лв.

Естествено разхода не е много нисък - 13-15/100 градско, 7.5-9/100 извънградско в зависимост от бензина който слагаш и скоростта. При скорост около 120-125 км/ч (макс. въртящ момент) разхода е около 8-8.5 литра. Даже при поддържане на 140 и на моменти до 180-190 не ми е давал разход над 9. Напоследък слагам предимно 100 октанов бензин. С В-пауър 95 разхода е малко по-нисък. Разхода много зависи от качеството на бензина и коректната работа на датчиците на инжекционната система - ламбда сонди, датчиците за температурата на въздуха и антифриза. Поради което е добре да се минава на компютърна диагностика профилактично 2-3 пъти годишно или когато те усъмни с малко по-висок разход.

Ходовата част на колата е доста здрава, окачването е опростено по конструкция и доста усилено, като го сравняван с Вектра А.

Двигателят 2.3 е също добър, за конете си върви доста добре, създава усещане че върви повече на старт, но 0-100 км км/ч ги прави за около секунда повече, около 10 секундни. Мисля, че по-лесно му се слага газова уредба, ако те интересува. За 2.6 е много по-удачно да се сложи газов инжекцион. Аз лично обаче съм против газта на този двигател.

Като минуси моделът 100/А6 има някои дребни недомислици като примелно липсата на релета на включването на фаровете, поради което контактите нагарят и се налага почистване или допълнително слагане на релета. Също така ако гледаш такъв модел обърни внимание на хидравликата на волана, за теч от рейката и от един маркуч за високо налягане, който никак не е евтин. Конкретно за 2.6 отпред има две резонаторни гърненца, които се слагат на мястото на катализаторите и са доста ниски и при качване на бордюри могат да се ударят и оттам се налага заварка.

Двигателят 1.8Т го познавам от колегите с Ауди А4. Той е по-модерен и технически по-сложен двигател, поради което поддръжката му не е много по-евтина. С турбината постига въртящ момент от 210 НМ, които поддръжа от около 2000 до към 4600 оборота. По-бързооборотен е и прави 0-100 кч/ч за около 8.5 секунди. Приятен за каране и икономичен, лесно му се слага газова уредба. Като минус може да се каже липсата на тяга и мощност под 2000 оборота, което за мене след 2.6 ще ми е кофти. Като надеждност и ресурс мисля, че е по-ниска от на 2.6. Обаче на Пасат 1.8Т го слагат от 2001 г нататък, тия от 92-95 са с 1.8 с 16 клапана 139 коня и 1.8 G60 160 коня.

Като поддръжка мога да кажа, че за Ауди частите са с 20-30 % по-скъпи само заради това, че са за Ауди, така че Пасата ще е по-евтин за поддръжка.

Но ако не те вълнува разхода, гражданската отговорност и малко по-скъпата поддръжка, мисля че 2.6 или даже 2.8 е отличен избор. Даже 2.8 е малко по-икономичен, лошото е, че е акцизен.

Ако имаш други въпроси, може да драснеш на лично. Също ако тръгнеш да гледаш Ауди с такъв двигател, бих дошъл да хвърля и аз един поглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.