Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да си направим къси светлини за зимния период?


stivan_

Recommended Posts

Струва ми се че критерий за автоматично включване на фаровете по-добре би било когато напрежението в ел системата се повиши над 13 волта или когато двигателя се развърти над определени обороти примерно над 1000. Това само на стартер не може да стане. За целта може да се използува една електронна джаджа колкото кибрит, която се използува при газовите уредби за автоматично включване на газта, няма начин да не се намира по газаджийските магазини, и за управление на фаровете се използува кабела за газовия клапан. Той е голям консуматор, не знам точно колко ампера товари но мисля, че може да удържи фаровете, пък ако не може- едно реле да се върже е проста работа. През тази система трябва да се захрани ключа къси-дълги и габарити /за да свети и отзад/. Има и индикация за автоматичен режим, активирана система, неактивна / като изключена газ/ и бутон за управление, а евентуално ако включва на по-големи обороти и за настройка за ръчно управление- това може да се прави с елементарен алгоритъм. При всяко изгасване на мотора, дори когато не е изгасен от контакта - то изключва само' и докато оборотите не превишат заложения критерий- си стои изключено. Не съм го правил, давам го като идея и мисля че е практически добро решение за тези, на които им се занимава и чиито коли не са в гаранция. Нямам представа и колко струва, защото плащах цяла уредба заедно с монтажа и не съм се интересувал. И с реле за време може да стане, но мисля че 15 сек си е доста време, през коеуто трябва да почакаш преди да тръгнеш на улицата- а след, като ти е на ума да го следиш- за какво да си усложняваш инсталацията като може вместо това да врътнеш копчето и да тръгнеш веднага. Освен това за някои сервизни операции при които се налага захранване от контакта ще трябва релето за време да се изключва. Надявам се идеите ми да ви бъдат от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше ли готов сигнал някъде, който показва работещ двигател :?: .

Боби, май ти го знаеш къде е :roll: .

Смятам, че такъв сигнал е удобен за управление на реле за дневни фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Устройство за вкл. и изкл. на фарове има в магазина за който писах по-горе ,затова идете и си вземете.

На ул.Макгахан е ,не мога да дам карта,защото не се отваря сайта на bgmaps.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shotik, това дето си го дал с линк, прилича на кутия с изведени + и - на реле и изходите на релето.

 

Аз понеже си мисля да направя автоматично включване на светлините и като гледам предложенията на пазара, нищо не ме грабва и преди малко ме осени страхотна идея. Да взема да прекарам 12V за габаритите преди ключа за фаровете през реле с НО контакт, а релето да го захранвам през ЦК ключе с НО от 12V за късите светлини преди ключа. Те и без това се захранват през Х реле и като ключа не е контакт, не светят. Така просто си оставяш ключа на фаровете в положение включени и когато не си на контакт, те няма да светят. А ЦК-то мисля да е с два превключващи контакта, така успоредно на релето през НЗ на ключето ще минава захранването на габаритите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shotik, това дето си го дал с линк, прилича на кутия с изведени + и - на реле и изходите на релето.

 

Аз понеже си мисля да направя автоматично включване на светлините и като гледам предложенията на пазара, нищо не ме грабва и преди малко ме осени страхотна идея. Да взема да прекарам 12V за габаритите преди ключа за фаровете през реле с НО контакт, а релето да го захранвам през ЦК ключе с НО от 12V за късите светлини преди ключа. Те и без това се захранват през Х реле и като ключа не е контакт, не светят. Така просто си оставяш ключа на фаровете в положение включени и когато не си на контакт, те няма да светят. А ЦК-то мисля да е с два превключващи контакта, така успоредно на релето през НЗ на ключето ще минава захранването на габаритите.

 

Моята идея, която реализирах на Октавията е точно такава. Само една разлика имам, че за да светнат принудително габаритите не управлявам бобинката не релето, а директно свързавам прекъснатата верига за габаритите през ЦК ключе с голям допустим ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Фаровете и габарита светват като дадеш на контакт, а самите фарове гаснат на стартер. Има си реле в колата за тези цел...

И какво се получава:

1. Съседката като те гледа от балкона и си вика "абе този сладур на кого присветква всяка сутрин?";

2. Скъсяваш живота на крушката на късите (не че са толкова скъпи);

3. Неприемливо за ксенон - предполагам поне веднъж в годината ще сменяш крушка.

 

Предложението на PRR за реле за време ще реши горните точки. За това, ако ти се занимава, освен на дизела, го приложи и на другата кола ;)

 

Ами тя инсталацията на Октавията, че и на Фабията си е такава. Има си реле, което включва късите само когато си на контакт и ги гаси в положение стартер. Габаритите светят във всяко положение на ключа. Мисля, че всяка нормална кола е така. При Рено е абсолютна простотия - светят постоянно дори при изваден ключ и двете, на стартер нищо не гасне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Фаровете и габарита светват като дадеш на контакт, а самите фарове гаснат на стартер. Има си реле в колата за тези цел...

И какво се получава:

1. Съседката като те гледа от балкона и си вика "абе този сладур на кого присветква всяка сутрин?";

2. Скъсяваш живота на крушката на късите (не че са толкова скъпи);

3. Неприемливо за ксенон - предполагам поне веднъж в годината ще сменяш крушка.

 

Предложението на PRR за реле за време ще реши горните точки. За това, ако ти се занимава, освен на дизела, го приложи и на другата кола ;)

 

Ами тя инсталацията на Октавията, че и на Фабията си е такава. Има си реле, което включва късите само когато си на контакт и ги гаси в положение стартер. Габаритите светят във всяко положение на ключа. Мисля, че всяка нормална кола е така. При Рено е абсолютна простотия - светят постоянно дори при изваден ключ и двете, на стартер нищо не гасне.

 

 

Не е простотия. Много пъти ми е трябвало да си светна фаровете без контакт. На шкодата това май е невъзможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shotik, това дето си го дал с линк, прилича на кутия с изведени + и - на реле и изходите на релето.

 

Аз понеже си мисля да направя автоматично включване на светлините и като гледам предложенията на пазара, нищо не ме грабва и преди малко ме осени страхотна идея. Да взема да прекарам 12V за габаритите преди ключа за фаровете през реле с НО контакт, а релето да го захранвам през ЦК ключе с НО от 12V за късите светлини преди ключа. Те и без това се захранват през Х реле и като ключа не е контакт, не светят. Така просто си оставяш ключа на фаровете в положение включени и когато не си на контакт, те няма да светят. А ЦК-то мисля да е с два превключващи контакта, така успоредно на релето през НЗ на ключето ще минава захранването на габаритите.

 

 

Аз помогнах с каквото можех,а който каквото иска да прави.

Няма да си монтирам такова у-во,защото съм си направил един мигащ червен светодиод да ме подсеща че не са включени фаровете,а това е създадено за мързеливци/ако искате се сърдете,ако искате недейте/които ги мързи да натиснат едно копче,но пък да се гъзареят -вижте какво имам.

Повече по темата няма да пиша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше ли готов сигнал някъде, който показва работещ двигател :?: .

Боби, май ти го знаеш къде е :roll: .

Смятам, че такъв сигнал е удобен за управление на реле за дневни фарове.

 

Няма по-сигурен и лесен сигнал от РЕЛЕТО НА АЛТЕРНАТОРА (лампата за заряда). Но от релето е по-лесно. (А и при коли с CAN-BUS тая "лампа" е светодиод и не става така просто. Трябва разглабяне на табло и усилване на сигнала от светодиода с транзистор - СЛОЖНО...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го мислих да взема сигнал от това реле, но ме бъркат подгряващите свещи. Ще го правя както предложи колегата PRR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби, на прав път си! само че се ползва сигнал от лампата на динамото и лампата за маслото едновременно и фаровете не светват докато нямаш достатъчно ток и достатъчно налягане на маслото

 

П.С. изпълнява се с две реленца...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.