Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пастиране


worldman

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Преди всичко искам да кажа, че съм използвал търсачката и намерих 2-3 теми, които не ми изглеждат достатъчно задоволителни по проблема с пастирането.

Таа...решил съм да пастирам Октавията...не съм наясно като цяло с тази операция и затова търся компетентното Ви мнение по въпроса. Интересува ме следното:

1. Има ли смисъл от пастиране на автомобила с цел защите на боята?

2. Ръчно или машинно пастиране?

3. Каква паста бихте ми препоръчали за ръчно и каква за машинно пастиране?

 

Говорих с един познат майстор, който е заслужил доверието ми и неговия коментар по въпроса е:

1. Няма много смисъл само от пастиране, ако е без полиране тъй като ефекта му щял да изчезне след 2-3тото измиване на автомобила...

2. Препоръчва МАШИННО пастиране.

3. Модел паста:

Машинно - 3М и Фиесто

Ръчно - цитирам "Отиди в магазина и искай паста за нова боя..."

 

 

 

Очаквам компетентното Ви мнение по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрасти колега консултирал съм се с майстори и ми казаха че от това няма смисъл отнема микрони от боята и става по-тънка и уязвима за ръжда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пастата за нова боя съдържа восък , който попива в микропорите на боята и по този начин предпазва ламарината от въздействието на водата и влагата. Противно на това майсторите си редят клиентела. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пастата за нова боя съдържа восък , който попива в микропорите на боята и по този начин предпазва ламарината от въздействието на водата и влагата. Противно на това майсторите си редят клиентела. ;)

Твърдиш, че няма смисъл от тази операция...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пастирането се прави с цел за заличаване на повърхностни наранявания в лака на боята и е добре да се направи при много такива по цялата кола(прави се машинно).Иначе полирането се прави с цел защита на боята и обикновенно се прави 2 пъти годишно.1 път преди зимата и 2-рия преди лятото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен с пастиране и полиране колата няма да стане по-хубава.Най много да изтъниш боята.

Постига се краткосрочен ефект.

Друг е въпроса,ако я продаваш, тогава си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам до колко е полезно или вредно за боята, но аз всяка пролет и есен си пастирам колата. Правя го сам у дома, а пастата ми е на Sonax. Представлява бяла кремообразна течност, която нанасям върху боята с влажен парцал. Изчаквам 2-3 минути и след това със сух пърцял търкам до припадък. Мислех да си вземам от Практикер една джаджа за пастиране, обаче така и не се наканих.

Между другото първия път без да искам сложих от пастата и на черната лайсна на задната ми броня... ](*,) Сега стои много грозно, останаха бели петна... Та съвета ми е да внимавате много когато пастирате колата сами у дома.

Накрая ще кажа, че аз лично съм доволен от пастирането. Придава блясък на боята, а съм чувал и, че я предпазва от агресивната зимна пътна обстановка.

Успех с пастирането колега и внимавай да не се заиграеш с лъскането... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тафка, я кажи нещо повече за пастирането на бронята. Защото аз имах такъв проблем. Някой накъде (май на мивката) ми беше одрал леко бронята под заден дясен стоп, но не лайстната, а между нея и стопа. Бяха останали няколко вертикални бели драскотини, но много малки. И аз със същата полирпастна на Sonax реших да се опитам малко да го залича. Преди това същата паста ми напълно извади доста голяма драскотина на вратата. Обаче като минах бронята и на мен ми остана по-светло петно, което малко ми вади очите, ама се примирих вече, не е толкова зле, но не е и като да го няма. Всъщност не трябва да се полира ако отдолу е плстмаса ли? Аз си мислех, че отгоре като има боя и лак няма значение дали отдолу е пластмаса или ламарина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отгоре като има боя и лак няма значение дали отдолу е пластмаса или ламарина.-така е.Мисля че Тафката е имал предвид черната пластмаса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отгоре като има боя и лак няма значение дали отдолу е пластмаса или ламарина.-така е.Мисля че Тафката е имал предвид черната пластмаса
Чeрната пластмаса се почиства с мокра кърпичка и след това може да се намаже със силиконов спрей!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За черна пластмаса (и гуми) - спрей "Back to Black" от Бриколаж. Заличава и следите от пастиране, за които споменава Тафката.

За пастиране използвам "Костенурка" - не е най-добрата паста, но за разлика от името с нея се действа доста бързо (не изисква много търкане). ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз два пъти годишно търкам . Скоро пак ще търкам . :D Не знам обаче дали полирам или пастирам . Правя следното и съм много доволен :

Купувам си една полска ВАКСА ( не и знам името , но се продава в магазините за бои) , която е в туба като паста за зъби и стига за 2 пъти.

Та значи , нанася се по всички елементи на колата и когато избелее започва да се търка до припадък ( както спомена някой колега :) ) с вълнено кече или парче микрофибър.

Не изкарва драскотини , но леко замаскирва и най вече увеличава UV защитата на боята ( ако се вярва на описанието). И още , поне 3,4 месеца водата не стича по колата а стои на капки, което ме кефи.На по-старичките коли дето съм имал им придаваше страхотен гланц... :)

Цялата операция отнема около час .

 

към worldman : продава се в авточатите срещу у-ще Г.Кирков и струва около 4-5 лв,

 

към NightSpirit : не би трябвало да има разлика за пастиране на една и съща боя върху различни основи ....най - вероятно драскотината на задната ти броня е към ъгъла и става игра на светлината... мое мнение ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах предвид черната лайсна която е поставена на най- изпъкналата част на бронята. Тя е широка около 5 см. и е по цялата дължина на бронята. Точно нея "полирах" и сега стои много лошо. /все едно някои си е направил кефа- с извинение/.

Мисля, че няма проблем да се пастира боядисаната част от бронята, стига да не е цялата черна като при Джуниър.

Пробвал съм със силиконов спрей, но той премахва петната за няколко дни и след това те пак се появяват. Може би този спрей "Back to Black" от Бриколаж ще свърши работа, но аз не съм го изпитал до сега.

NightSpirit, моята вакса /дори не знам дали правилното й наименование е вакса/ не е за премахване на дръскотини. Тя по- скоро придава блясък, подобрява УВ защитата на боята и я консервира. И тя е с костенурка и се продава по бензиностанции Шел.

Ако някой изпробвя спрея от Бриколаж, ще съм благодарен ако сподели впечетления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тафка, след няколко ходения на автомивкя бялото ще изчезне. Казвам го, защото и аз от много акъл веднъж така пастирах лайсната на едната врата :mrgreen: . Спрея го пробвах и не останах очарован, за мен върши същата работа като силиконовия - оставя пластмасата/гумата лъскава за известно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така един път си пастирах лайсната на Пасатчето ... и много ме дразнеше, то не бе миене то не бе чудо ма все си оставяше бялото в порите на лайсната... Та един път ми хрумна ей така взех една четка за зъби с по твърд косъм и търкай като луд..... определено имаше ефект е не на 100%, но поне трябваше доста да се загледаш :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.