Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Горене на масло


mil3n

Recommended Posts

Бихте ли споделили имате ли проблем с горенето на масло. Когото и да съм питал, независимо от модела казва, че и неговата Шкода гори масло (Fabia, Octavia, Superb). Аз лично отдавна съм минал на полусинтетика. Проверявал съм и в книжката с инструкциите там беше посочено някакво голямо количество масло за определен пробег (навярно с цел да се застраховат по време на гаранционния срок).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , това дето си направил с полусинтетиката не е много здравословно за турбината ако имаш такава ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За 70к км съм доливал само веднъж около 300гр. Иначе от смяна до смяна (15к) не стига от горна до долна граница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма кола, която да не гори масло. Въпросът е колко. Казваш, че си питал други шофьори, но не споделяш твоята колко гори и защо си минал на полусинтетика? Към "по-гъсто" масло се преминава не след определен пробег, както ще ти кажат много "познавачи", а след започване на по-сериозно хапване на "по-рядкото" масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Karaibrahim: ако сърбежа на топ...е се усложни направи си консултация с лекар.

Да гори съм съгласен, но да доливаш по средата на пробега и след това при точене да е рязко намаляло отново, това според мен е прекалено, независимо от количествата, които се посочват в литературата. Да гори, да гори, но чак такава разлика: когато закарам Рено за подмяна на масло няма видимо намаляване на количеството масло (без да е доливано). А на мен ми се наложи да мина на полусинтетика още към 30 хил. км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джетата ми (200 000 км) НЕ гори масло :D .

Много съм добре с очите, и за 10 000 км (1 година) маслото не мърда повече от 1/4 мм.

Измерванията са правени винаги в гаража сутрин преди палене на двигателя.

Ползвал съм само минерални масла 15W-40 (в началото OMV Control, последните 4 години - Kuttenkeuler).

 

Октавията е на 7 000 км (6 месеца) и маслото не е помръднало от делението на което стои (деленията също са на около 1 мм разстояние).

Измерванията правя на същото място и по същия начин.

 

smile139

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и след това при точене да е рязко намаляло отново

 

Нали не очакваш да източиш толкова масло, колкото си пише в книжката на колата, че се събира в двигателя? Не малко масло остава из кухините(не веднъж това е коментирано из форума, можеш да потърсиш темите) ;).

И пак не казваш с какъв двигател е колата и колко масло ти гори - говорим си общи приказки :roll:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е добре да се спомене и за какви двигатели става дума.

До колкото и аз съм чъвал за TDI е нормално, даже и в книжката си го пише.

За бензинови не знам - на моята не съм забелязал да има разлики в количеството след и преди смяна на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало ни кажи каква Фабиа караш, с какъв двигател и колко масло ти харчи, пък тогава очаквай смислени постове. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааааа ... сега за да започнат отново коментарите как не можело един автомобил да не гори масло ще дам пример: карам Рено за подмяна на масло, меря със щтеката и виждам, че нивото на маслото видимо не е мръднало. Под 'точене' имах предвид при подмяната, а не че някой е мерил източеното от двигателя (неправилно съм се изразил). Сега замервам Шкода Фабиа 1.4 101к.с 2001 и няма и средата на пробега, т.е. 5 000 км, нивото на маслото е паднало от горната част на щрихата на щтеката до почти долната граница. В ръководството за експлоатация се допуска разход на масло 1л/1000км => при посочените отклонения никой не е предприел мерки докато е гаранционна, тъй като "това е в границите на допустимото, обявено от производителя".

За мен ремонт на двигателя на 90 000км (който ми е предлаган) е недопустим при полежение, че проблема съществува през целия период на експлоатация, още от закупуването й от магазина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

фабия 1.9тди на 14000км маслото беше паднало доста в книгата пише 125 грама на 1000км трябва да се доливат и това беше с маслото на шел, а след първата смяна сипахме кастрол и сега ми се струва по добро поведението на колата ии маслото не пада толкожа бързо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За горенето масло освен че зависи с какво масло караш много зависи и от това предимно градско или извънградско джиткаш при извънградско е нормално да гори повече , но това е привидно.Ако за ден два имаш примерно 1000км забележи ,че маслото пада а ако я оставиш след това ден два маслото се вдига.Това се дължи на свързаната вода в молекулата на маслото.Когато караш дълго извънградско тая влага излиза а след това маслото си я възстановява от атм.влажност.Преди имах форд и съм забелязал че 3-4000км след смяна щеката не мърда но след това 100гр.на 1000км си ги гореше така че и стареенето на маслото си има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички автомобили пипат маслото-въпросът е ,че Шкодите сипват по-малко масло на смяна и от там спада е доста видим.

ФСИ=маслоядка.ТФСИ= по-голяма маслоядка-висока степен на компресия,супертънко масло 0-30=1-1,5 л масло на 15000 км.Има и друга тъпня-в екуто на двигателя има програма за бързо загряване на катализатор-първите няколко минутки двигателят е на специален режим.Та Шкодите-особено ТФСИ ,ФСИ понагоряват масло-независимо от стилът на каране.

Относно дизела -там по-рядко има ядове-особено при моделите с филтър твърди частици-а пипне маслото,а се сменя филтър.Относно минаването на по-гъсто масло-всеки двигател си има допустими хлабини ,които си изискват определено масло,след изминаването на определен пробег-100000-120000 км,тези хлабини лекинко се увеличават и позволяват ползването на леко по-гъсто масло(ако имате ядове със старото).Говорим за минаване от 0-30 на 5-30,10-40 на 15-40 и подобни малки промени.Маслото трябва да е по-добро или равно на описаното в книжката-на автомобил каран със синтетика не се слага по-калпаво масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.