Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Сами, ще ти снимам заводските на Йетито... На 5год стават, аз имам 20+х км преди мен са поне на 30се, ОК са, не са се напукали. Да не я държиж на слънце? Все пак си на морето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

От доста места съм чувал, че Пирели са твърди гуми и са за по-горещ климат. За нашите ширини не са препоръчителни. Пирели съм карал само Р6000 преди доста години и си бяха пластмасаци. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продадох Мица с Пирели P7 Zero на 5 години и в съвсем прилично състояние. Да, искаха си температура, но съм ги карал и при нулеви температури, че дори и под нулата, и не са ме подхлъзвали  :blush:

 

Същевременно опита ми с летен Goodyear в дъжд е повече от отрицателен. Не помня точния модел, но и надали това е чак толкова от значение. А им карах зимен модел и бях доволен.

 

Та не бих бил чак толкова категоричен че дадени гуми не стават. Малко е несериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От зимните Пирели не съм доволен - 205/55/17. За повече от 2 пъти по-малко пари, Контито и GY на Октавията - 195/65/15 - държат по-добре. Четвърти сезон!

Летни Бриджстоун ЕР 300 - никога няма да повторя! 195/65/15. Няма тръгване, няма спиране, много твърди. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш много и на топло(за летни) пирелито е супер, ако караш малко континентал. Мишелина е посредата и покрива разликата помежду им. Гудиъра е като мишелина, но за мен по слаб. Патрик, ако караш доста, пирелито не се изпича ;), износва се равномерно и през целия си живот държи на натоварване, нещо което една фулда или йокахама не могат, те свършват бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега два пъти съм изхвърлял гуми с псувни. И двата пъти бяха карани по две години. Мишелин примаси - тотален кенеф като сцепление. И дънлоп спорт нещо си. 3 от 4 гуми така се бяха изкривили, че на машината кючек играеха.

 

Ще се взема тоя път Ханкук. Или пак ще е Континентал... Ама вече 2 ри комплект приключвам, та ми се щеше да пробвам друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има разлика в изработката за лека кола и за сув, но защо никой не гледа в Кумхо изобщо - опитът ми е 30 000км с Кумхо и са страхотни на всякакви терени, време и всичко. Отделно колата ми я пробутаха с Кумхо на 10 години и бяха леко напукани по основите на протектора, но тази гума държеше супер много на дъжд и сухо (мен ме хвана “шуберт“ - да не гръмне, че понякога съм със 180км/ч тук-там, а лятото жегата си стига до 40С, и затова ги смених). Бяха станали леко твърди, но не и пластмасови. Колата харчеше по-малко с тях, тръгваше по-леко и спираше супер (АБС не съм усетил до сега все още на дъжд и сухо време с никои от Кумхотата). Сегашните са на година и 30 000км и няма грижи все още, но и зимата ги карах без проблеми...

 

Според производителя гаранцията им е, че ще изкарат 60 000 мили, което е много много добре за гума, за мен. Водят ги магистрални и са доста приятни за каране. Шум - почти не ги чувам /а аз си слухтя/.

 

Kumho Road Venture APT KL51.

 

На шкодата вредето беше по-твърда гума, докато я карах - определено си беше по-твърда. Много по-шумни бяха...

 

Ханкук-а също не е лоша гума. (На базата кой-какво карал)

 

От гудиъра съм приблизително доволен, но за мен това е много твърда гума. На шкодата бях със GY Eagle NCT5. Много бързо се изпече, 40 000км някъде и “две-три“ години ли изкараха, но не тръгваше и не спираше вече - бяха си твърди доста-доста, но не и напукани... Не бих взел пак тази марка.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има разлика в изработката за лека кола и за сув, но защо никой не гледа в Кумхо изобщо - опитът ми е 30 000км с Кумхо и са страхотни на всякакви терени, време и всичко. Отделно колата ми я пробутаха с Кумхо на 10 години и бяха леко напукани по основите на протектора, но тази гума държеше супер много на дъжд и сухо (мен ме хвана “шуберт“ - да не гръмне, че понякога съм със 180км/ч тук-там, а лятото жегата си стига до 40С, и затова ги смених). Бяха станали леко твърди, но не и пластмасови. Колата харчеше по-малко с тях, тръгваше по-леко и спираше супер (АБС не съм усетил до сега все още на дъжд и сухо време с никои от Кумхотата). Сегашните са на година и 30 000км и няма грижи все още, но и зимата ги карах без проблеми...

 

Според производителя гаранцията им е, че ще изкарат 60 000 мили, което е много много добре за гума, за мен. Водят ги магистрални и са доста приятни за каране. Шум - почти не ги чувам /а аз си слухтя/.

 

Kumho Road Venture APT KL51.

 

На шкодата вредето беше по-твърда гума, докато я карах - определено си беше по-твърда. Много по-шумни бяха...

 

Ханкук-а също не е лоша гума. (На базата кой-какво карал)

 

От гудиъра съм приблизително доволен, но за мен това е много твърда гума. На шкодата бях със GY Eagle NCT5. Много бързо се изпече, 40 000км някъде и “две-три“ години ли изкараха, но не тръгваше и не спираше вече - бяха си твърди доста-доста, но не и напукани... Не бих взел пак тази марка.

Преди 6-7год взех 2 х 4ки кумхо. Едните 205 55 16 и едни 225 45 17. 17ките бяха под всякаква критика за сцепление. 16ките бяха ОК. Ku31, по-спомен беше модела. Въртях ги със се джантите на о2кТа и на с1, все 17ките бяха много скапани на поведение. Нито спираха, нито държаха странично, на тръгване тракшъна се побъркваше(без логика, на по-малката гума беше ОК), накрая се изкривиха, но 16ките изкараха дълго. Тогава аз приключих с Кумхо, иначе на цена са ОК! Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се кои гуми да избера между VREDESTEIN SPORTRAC 5 91H 195/65 R15 и UNIROYAL  RainExpert 3 91H 195/65 R15. Цената е почти еднаква. VW го карах с VREDESTEIN HITRAC и се държаха много добре.

 

p.s.

 

Доколкото разбрах от Google - правата за производство за Европа на Uniroyal се държат от Continental, а за USA от Michelin.

 

Vredestein в момента е собственост на индйската Apollo.

 

При това положение май ще се спра на Uniroyal. :)

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6-7год взех 2 х 4ки кумхо. Едните 205 55 16 и едни 225 45 17. 17ките бяха под всякаква критика за сцепление. 16ките бяха ОК. Ku31, по-спомен беше модела. Въртях ги със се джантите на о2кТа и на с1, все 17ките бяха много скапани на поведение. Нито спираха, нито държаха странично, на тръгване тракшъна се побъркваше(без логика, на по-малката гума беше ОК), накрая се изкривиха, но 16ките изкараха дълго. Тогава аз приключих с Кумхо, иначе на цена са ОК!

Баааси... Ясно... Сегашните може да са по-добре, знам ли.

 

 

johnnie213, от sportrac-а ми на шкодата съм супер доволен, обаче са много шумни, да знаеш. Тръгваш и при 60-80 се чува фшшшшшшшшшшшшшшш... Но държаха на всякакви условия на 100%. Шумът, ако не те притеснява и нямаш проблем с това - действай. 205/55/16 е размерът за който говоря. Абсолютно пред същата дилема бях преди като теб, четох английските форуми и разбрах, че ако живея в Англия, на 100% ще купя унирояла...но за тук по-доброто беше вредето...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно пред същата дилема бях преди като теб, четох английските форуми и разбрах, че ако живея в Англия, на 100% ще купя унирояла...но за тук по-доброто беше вредето...

 

Заради атмосферните условия ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже спорите относно Пирели,да си кажа и аз скромния опит.

Предишният ми Супърб беше с Пирели-летни,17- ки (така си дойде от завода).Много твърди и се напукаха на трета- четвъртата година.Една директно я срязах в една дупка още на третия месец,а пък друга и излезе балон на шестия месец, пак след влизане в дупка.Та две от тях ги смених с нови още на първата година. 

След това ги карах повече напомпани и не съм имал проблем.Кофтито е,че се напукват по грайферите сравнително бързо,за разлика от по-меките Мишлен,Гудиър,Конти и Дънлоп.

Зимните ми бяха Дънлоп,много меки,супер на сняг,но пък лесно се кривят.

Новия сега пак е с летни-Пирели,19-ки(пак така си дойде),ще ги видим това лято.Зимните този път не направих грешка с дънлопа,а си взех Конти-перфектни бяхя тази зима,няма кривене и супер безшумни.

На Октавията съм пак с Конти-зимни и летни,никакви забележки.

На жена ми Рав 4-ката е пък с Мишлени-зимни и летни,също никаква забележка.

Предишната ми Октавия съм карал с Гудиар летни,даже новия собственик още ги търкаля,вече 8-ма година.

Та рекапитулацията ми е такава:1.Конти 2.Гудиър 3.Мишлен 4.Дънлоп,Барум,Вредстейн и т.н.......

Пирелито им давам още един шанс на сегашния Супърб и ще видим!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради атмосферните условия ли?

 

Ахам. Унироялките са меки гуми, за да са rain expert и т.н. Тук 75% е сигурно, че ще изкривиш някоя след година, или ще изкара балонче от някоя дупка и т.н... Затова е по-добре да вземеш по-устойчиви, според мен.

 

Виж мненията тук (доста често го ползвам този сайт):

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniroyal/RainExpert-3.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredestein/Sportrac-5.htm

 

Всички "познати им" марки и модели:

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жуже, не си прав за Унироял !

Сестрата е с Rainsport 3 на 5-цата /знам че мразиш марката/.

Рядко добра лятна гума, а на мокро и дъжд - нямам думи, все едно е влак, няма мърдане, при никакви скорости и маневри !

Може и да са една идея по-шумни - не мога да кажа, в Бйе Йем Вйе - то, не се чуват.

А, е с предни на 245 и задни на 275, на 18-ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налага се да си сменям поне две от гумите, може ли да ми дадете мнение за тези три модела?

SAVA Intensa UHP 2 225/45 R17 91Y

FULDA SPORTCONTROL 2 91Y FR 225/45 R17

Hankook Ventus S1 Evo2 K117 91V 225/45 R17

Редактирано от santa123
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се кои гуми да избера между VREDESTEIN SPORTRAC 5 91H 195/65 R15 и UNIROYAL RainExpert 3 91H 195/65 R15. Цената е почти еднаква. VW го карах с VREDESTEIN HITRAC и се държаха много добре.

 

p.s.

 

Доколкото разбрах от Google - правата за производство за Европа на Uniroyal се държат от Continental, а за USA от Michelin.

 

Vredestein в момента е собственост на индйската Apollo.

 

При това положение май ще се спра на Uniroyal. :)

 

Колега, аз карах едно лято с Вредщайн, не са лоши, даже бих казал, че са доста добри, но! Нисък клас гуми са и на мен ми се падна една "квадратна" :D Та, гледай при баланса, преди да ги сложиш на колата кое как е, че после е разправия да ти я сменят. Аз от Диана ги взимах. Все пак излязоха коректни и смениха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налага се да си сменям поне две от гумите, може ли да ми дадете мнение за тези три модела?

SAVA Intensa UHP 2 225/45 R17 91Y

FULDA SPORTCONTROL 2 91Y FR 225/45 R17

Hankook Ventus S1 Evo2 K117 91V 225/45 R17

От тези трите Ханкук на 100%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз клоня към тях, но не знам скоростния индекс V дали да ме притеснява. По талон го дават W за този размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, понеже и аз ще си купувам нови летни, и съм се спрял на Continental Premium Contact 5 - днес видях, че от днес почва промоцията на Еуратек.

 

Ако искате Continental или Barum вижте тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се кои гуми да избера между VREDESTEIN SPORTRAC 5 91H 195/65 R15 и UNIROYAL  RainExpert 3 91H 195/65 R15. Цената е почти еднаква. VW го карах с VREDESTEIN HITRAC и се държаха много добре.

 

 

 

...И двете не съм ги карал, но миналата година един приятел си взе точно VREDESTEIN SPORTRAC 5 195/65 R15 точно заради класациите на АДАК съпоставени с добрата цената. Беше много доволен, направи има около 10к преди да му откраднат колата - Ауди А3. За шум нищо не е казал, но предполагам Аудито е малко по-обезшумено от Шкодата :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От началото на март съм с Гудиар Игъл Ф1 Асиметрик 3. Т.е. хванах и кишавицата, която падна в началото на месеца. Гумата лепнеше още при ниските темератури (0-5 градуса), а вече със затоплянето на настилките качествата й ги усещам все по-осезаемо! Прекрасно сцепление при раздаване на газ, много добре влизат в завои с по-висока скорост, на дъжд и ниски температури също ме изненадаха много приятно! Гумата страхотна! Може би я усещам 1 идея по-добра от предното ми Пирли П-Зиро, което също бе отлично, но на по-студено даваше по-малко сцепление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕТ пуснаха Промоционалната ценова листа за летни гуми Barum и Continental. Ето малко примери:

 

BARUM BRILLANTIS 2 195/65R15 91 T - 72,59 лв с ДДС

BARUM BRAVURIS 2 195/65R15 91 H - 79.99 лв с ДДС

BARUM BRAVURIS 2 195/65R15 91 V - 86.40 лв с ДДС

 

CONTI PREMIUM CONTACT 5 195/65R15 91 T - 98.03 лв с ДДС

CONTI PREMIUM CONTACT 5 195/65R15 91 H - 100.80 лв с ДДС

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.