Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Съфорумци здравейте, Да продължим пак за гуми.

Според вас струва ли си да се инвестират гуми с много по висок скоростен показател? Не можах да намеря по интернет някакви данни за дебелина и тежест на гумите спрямо показателя за скорост.

 

До седмица ще поръчам нови летни гуми, но по наличност в много магазини има 91Y който е с показател максимално 300км/час.

С моята кола едва дали ще мога да "хвръкна" с такава скорост и да е нужно да ги имам тези гуми.

Всъщност аз търся специално модела Ultracontact с показател 91V, обаче в размера който ми трябва (225/45/17) няма по тукашните търговци на добра цена и при разчитани продавачи.

Ей го въпросО, дали 91Y гумите са по тежки и по дебели от 91V?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

При този размер почти всички гуми са с индекс Y. Най-вероятно има някаква разлика в теглото при различните индекси, но ме съмнява да е съществена. Ако държиш на по-леки гуми, гледай да не са XL. Това също се среща често при този размер. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То на повечето хора и индекс Т не им трябва :)

Скоростният индекс на гумата е максимално допустимата им скорост при пълно теглово натоварване, а не просто при дадена скорост :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, niki написа:

 Най-вероятно има някаква разлика в теглото при различните индекси, но ме съмнява да е съществена. 

Смесите са различни. Не е задължително да има разлика в теглото.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, niki написа:

При този размер почти всички гуми са с индекс Y. Най-вероятно има някаква разлика в теглото при различните индекси, но ме съмнява да е съществена. Ако държиш на по-леки гуми, гледай да не са XL. Това също се среща често при този размер. 

Не знам дали е фактор теглото на гумата или нещо друго има, но гумата която искам, е с по добър икономичен показател за разход на гориво но малко по скъпа ( около 10 лева за единица гума)

В тези трудни времена вече ще "цепим стотинката на две" за икономии. И ако спестя накой друг лев, поне ще си купя 2-3 ракии в повече. :)

 

91y.JPG

91v.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Stormbringer написа:

Смесите са различни. Не е задължително да има разлика в теглото.

И кои са по меки и си времето кои няма да се втвърдят? Или нещо друго като по конкретна информация.

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Levcho написа:

И кои са по меки и си времето кои няма да се втвърдят? Или нещо друго като по конкретна информация.

Благодаря

По-скоро - температурите, на които, потенциално, трябва да издържат тези, с по-високия скоростен индекс, са по-високи (поради по-голямото триене между частиците в материала на гумата, и между тях и настилката). И да запазват структурата си (твърдост, еластичност) и при тези температури.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всякакви "еко" гуми, пестящи гориво страдат от липсата на достатъчно добър грип. Ясно е защо. Не знам, дали си струва икономията (ако изобщо я има), предвид дори минималното намаляване на сцепление, което е важно за сигурността и доброто поведение на автомобила и пътуващите в него. По 3 аз, не бих правил компромиси с тоя тип гуми. Карал съм такива (не на мои коли) и...не са моите. Първата година са ОК. После...всеки си преценява за себе си.

Просто споделям мнение...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, zloQQ написа:

Всякакви "еко" гуми, пестящи гориво страдат от липсата на достатъчно добър грип. Ясно е защо. Не знам, дали си струва икономията (ако изобщо я има), предвид дори минималното намаляване на сцепление, което е важно за сигурността и доброто поведение на автомобила и пътуващите в него. По 3 аз, не бих правил компромиси с тоя тип гуми. Карал съм такива (не на мои коли) и...не са моите. Първата година са ОК. После...всеки си преценява за себе си.

Просто споделям мнение...

Ако не караш бързо и не спираш/влизаш в завои екстремно , няма никакви проблеми - гума като гума (кръгла и черна).

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена...не карам нито екстремно, нито бързо. Еко контакт, енерджи сейвър и прочее имена, за мен просто не се връзват с представата ми за добра гума. Както казваш - гума - кръгла и черна. Не може обаче да не държи хубаво на влизане в завой например на втория сезон! За мен са си пластмасови. То, няма как и да не са. Все пак се гони икономия с тези продукти. Предпочитам дори т.нар. "all seasons". Да не говорим за хубави гуми :)

Ама т'ва си е мое мнение.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смесите при различните скоростни индекси (за един и същи модел) нямат абсолютно никаква разлика. Кучето е заровено в каркаса на гумата. Както казах по-горе, скоростния индекс е пряко обвързан с тегловият индекс на гумата.

Колкото до индексите, @zloQQ го е обяснил. Колкото повече икономия има, толкова по-малко roll resistance, сиреч и сцепление като цяло. И обратното - много нисък индекс за икономия обикновено се забелязва при UHP гимите :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, Stormbringer написа:

По-скоро - температурите, на които, потенциално, трябва да издържат тези, с по-високия скоростен индекс, са по-високи (поради по-голямото триене между частиците в материала на гумата, и между тях и настилката). И да запазват структурата си (твърдост, еластичност) и при тези температури.

Освен това гумата с по-висок скоростен индекс загрява по-бавно, ако не е над 30 градуса при градско и не караш на ура си е все студена, а при по-хладно време се държи направо свински - губят сцепление и на тръгване, и на спиране - хеле пък ако е мокро. За юркане на извънградско нямат проблем. 

преди 2 минути, sauber написа:

Смесите при различните скоростни индекси (за един и същи модел) нямат абсолютно никаква разлика.

Тц, напротив, единствената разлика е в смесите. В тези с по-висок скоростен индекс има повече изкуственяк, за да загряват по-малко, което води до по-слабо износване при висока скорост. Но то води и до посочените по-горе проблеми със сцеплението.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, The Best Forman написа:

Ако не караш бързо и не спираш/влизаш в завои екстремно , няма никакви проблеми - гума като гума (кръгла и черна).

... докато тоя пред теб не спре рязко, а ти се окажеш с 5 или 10м по-дълъг спирачен път ;) Тия гуми са компромис. Ако караш 5к/година, добре, точно за 5-6 години си ги износил и в боклука. Но, ако караш повече, особено извънградско, където скорости са по-големи си е риск. Спестеното много бързо може да се окаже на загуба. Но всеки сам си преценя (нали така беше?).

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

... докато тоя пред теб не спре рязко, а ти се окажеш с 5 или 10м по-дълъг спирачен път ;)

Чичо ти Манчо кара с 30 до 50 под ограничението. Пред него рЕзко може да спре само някой ЗИЛ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@niki

@sauber

@Stormbringer

@zloQQ

@The Best Forman

@Izolini

@PRR

 

Благодаря за коментарите подкреперни с опит мнения и технически данни.

Да оставя мнение за старите ми гуми, па за новите, на лято ще драснем някой ред. Живот и здраве.

 

Старите ми гуми Бридгстоун бяха с показател 91W. Никога не съм имал проблем с вцепление или боксуване, дори след 40к пробег.

Само че доста се втвърдиха (мисля) и са доста шумни. Все още се държат добре но им дойде времето за смяна, завършиха 6 години.

Средно разход е около 5.3литра за 100км (средна скорост 120, дизел дсг автоматик)

Редактирано от Levcho
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

Чичо ти Манчо кара с 30 до 50 под ограничението. Пред него рЕзко може да спре само някой ЗИЛ.

Е па размера ми е достатъчен (на гумите ?) , за не ми се налага да си меря пи..та с комплексари по улиците ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Izolini написа:

 Тц, напротив, единствената разлика е в смесите. В тези с по-висок скоростен индекс има повече изкуственяк, за да загряват по-малко, което води до по-слабо износване при висока скорост. Но то води и до посочените по-горе проблеми със сцеплението.

 

Ице, обяснявал съм го и преди. Скоростният индекс на гумата е пряко свързан с тегловият й такъв. Теста за скоростният индекс е "мачкане" на гумата във валяк с определени увеличаващи се скорости на въртене и натиск към валяка за даден период от време. Изпитание, което по никакъв начин не може да измери смесите.

Високоскоростен индекс не е гаранция за добро сцепление, а е гаранция, че гумата няма да си е*е майката от центробежните сили, натиска при спиране и ускорение от тежестта на колата. Скоростният индекс няма абсолютно нищо общо с аксиалното сцепление. Или има до толкова, че конструкцията е по-силна и не позволява на гумата да се деформира, съответно колата да се "клати" и разбалансира.

Гуми в даден размер може да са V, а в по-голям да са Y. Причината за това е, че във вторите има повече  "хляб", просто защото са по-големи.

Ако загледаш символите и маркировката за temperature и treadwear, ще видиш, че са еднакви при всички размери от даден модел.

Има инфо в Гугъл, но е труд намираемо заради многото статии с "what is tyre speed rating" , от които можеш да разбереш кой символ на каква скорост отговаря и други всеобщоизвестни факти :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото (поне само премиум марки признавате , щот са шукаритетни и скъпи) - гледах някъде тестове на всесезонни гуми и колкото и странно да ви е - бюджетната марка Ханкук се е представила най-добре при ускорение и особено при спиране във всички условия , за разлика от Мишлен , Континентал и Гудиър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хекимин ефендим, Ханкук не са баш бюджетни, след като се ползват за първоначално вграждане в моделите на Ауди.?

 

А на 13.01.23, цяло едно събитие ще бъде под знака на Ханкук:

 

DUBAI 24H SERIES

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, РусенскоВарено написа:

Хекимин ефендим, Ханкук не са баш бюджетни, след като се ползват за първоначално вграждане в моделите на Ауди.?

 

А на 13.01.23, цяло едно събитие ще бъде под знака на Ханкук:

 

DUBAI 24H SERIES

Те и Нексен ползват за да изкарат Шкода от завода , па са си бюджетни ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, sauber написа:

 

Ице, обяснявал съм го и преди. Скоростният индекс на гумата е пряко свързан с тегловият й такъв. Теста за скоростният индекс е "мачкане" на гумата във валяк с определени увеличаващи се скорости на въртене и натиск към валяка за даден период от време. Изпитание, което по никакъв начин не може да измери смесите.

Високоскоростен индекс не е гаранция за добро сцепление, а е гаранция, че гумата няма да си е*е майката от центробежните сили, натиска при спиране и ускорение от тежестта на колата. Скоростният индекс няма абсолютно нищо общо с аксиалното сцепление. Или има до толкова, че конструкцията е по-силна и не позволява на гумата да се деформира, съответно колата да се "клати" и разбалансира.

Гуми в даден размер може да са V, а в по-голям да са Y. Причината за това е, че във вторите има повече  "хляб", просто защото са по-големи.

Ако загледаш символите и маркировката за temperature и treadwear, ще видиш, че са еднакви при всички размери от даден модел.

Има инфо в Гугъл, но е труд намираемо заради многото статии с "what is tyre speed rating" , от които можеш да разбереш кой символ на каква скорост отговаря и други всеобщоизвестни факти :)

Саше, това, че с този тест не можеш да измериш смесите, не значи, че не са различни. И това не ми е информация от интернет, а от човек, който от 25 години гумите са му бизнеса, ходи по обучения и прочие.

И за XL истината е малко по-различна. Факт е, че преди години гумите с теглови индекс 117 бяха много по-малко, но ги имаше като еквивалент на 113 в един и същи размер. Разликата беше в дебелината на борда. Обаче, автомобилите стават все по-големи и най-вече по-тежки заради всички екстри и боклуци, с които ги тъпчат. И производителите, точно както си написал, започнаха да правят големите размери предимно XL. Естествено има и изключения - вчера гледах размер 275/55/20 и имаше марки, които бяха с теглови индекс 113.

И като последно - от 2 години производителите са притиснати да правят гуми, които се износват по-бавно. Не от потребителите, а от еко изисквания, за да се генерирал по-малко отпадък. Е, да, ама аз съм карал и преди такива гуми - Дънлоп БлуРеспонз - и след 2 лета протектора беше със същата дълбочина, но самия материал се беше изпекъл, лъснал и нямаше сцепление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, фирмата ми доставя няма значение какво в четири завода на Мишлен в Европа. Не съм говорил с инДЖенерите за това, не съм се интересувал пряко, ходил съм в производствата по тотално друг въпрос. Но когато видиш как се случва производството, ще разбереш, че дори и да искат е абсолютно тотално безумие да се влага различна смес за даден модел гуми. Няма как да ти го обясня като производствен процес.

Отделно от това, аз съм ходил по обучения в годините, в които се състезавах. И присъствах на "workshop" (тогава такава дума нямаше) на BF Goodrich, които към оня момент правеха отлични сликове за бегачки. И хората говориха за подгряването на гумите, което се оказва, че далеч не се случва с триене, а се случва с трептене и гънене например. Факти, които са далеч от интуитивното, но са...факти.

Отделно от това, пак ти казвам. Разтърси се когато имаш време и прочети. Остави мнението на търговците по дадени теми. Търси това на практикуващи и експерти (каквито търговците не са). Аз продавам доста неща и не мога да кажа, че съм експерт в производството им/проектирането им. Даже напротив, хал хабер си нямам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, The Best Forman написа:

Между другото (поне само премиум марки признавате , щот са шукаритетни и скъпи) - гледах някъде тестове на всесезонни гуми и колкото и странно да ви е - бюджетната марка Ханкук се е представила най-добре при ускорение и особено при спиране във всички условия , за разлика от Мишлен , Континентал и Гудиър.

 

Ханкук Е премиум марка. Това, че топ моделите им са на по-ниски цени се дължи на факта, че в Южна Корея няма "Зелена сделка" и хората не се опитват да си убият производството.

 

Преди 10 часа, РусенскоВарено написа:

Хекимин ефендим, Ханкук не са баш бюджетни, след като се ползват за първоначално вграждане в моделите на Ауди.?

 

Не е просто на Ауди, ами е на RS, SQ и прочие таралясници. А и те доставят на...ми почти всички от големите - https://www.hankooktire.com/global/en/company/global-automotive-partnership.html

Не за всеки модел, щото изглежда, че не е като преди - Една марка гуми за цялата гама, но все пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, zloQQ написа:

Всякакви "еко" гуми, пестящи гориво страдат от липсата на достатъчно добър грип. Ясно е защо. Не знам, дали си струва икономията (ако изобщо я има), предвид дори минималното намаляване на сцепление, което е важно за сигурността и доброто поведение на автомобила и пътуващите в него...

 

+100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

 

Ханкук Е премиум марка. Това, че топ моделите им са на по-ниски цени се дължи на факта, че в Южна Корея няма "Зелена сделка" и хората не се опитват да си убият производството.

 

 

Не е просто на Ауди, ами е на RS, SQ и прочие таралясници. А и те доставят на...ми почти всички от големите - https://www.hankooktire.com/global/en/company/global-automotive-partnership.html

Не за всеки модел, щото изглежда, че не е като преди - Една марка гуми за цялата гама, но все пак...

За мен като просТ потребител , щом е на половина или почти половина от цената на Мишлена , си е бюджетна ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.