Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

преди 54 минути, vladkant написа:

Някой ползвал ли е унироял, шарк скин- ако може да изкаже мнение как се държат предимно на мокро.

Днес ги загледах и ми хванаха окото, остава да видя банковата ми сметка какво мисли по въпроса ?


Привет ! 
Шарк-скин, е технология за по-добро отвеждане на водата или ако щеш - за повече отблъскване.

Не е модел гуми.

Иначе, години наред, карам с всички поколения Рейнспорт и Рейнексперт - смея да твърдя, че няма по-добра гума за мокра и наводнена настилка, включително дълбоки и големи локви на магистрала и прочие !

Никакъв аквапланинг, никакъв и никога !

Автомобилът е като влак по релси !

На сухо, също са доста добри.

Лошото е, че са една идея по-шумни .

Другият минус /за колегите, които искат да си купят едни гуми и да ги погребат като тракийски царе с тях/, е че при сериозна употреба и по-горещи лета, с мъка изкарват повече от три сезона, като според мен, дори третият е компромисен !

Просто, се опичат ! Иначе имат и грайфер, и водата отвеждат, но … се усещат твърди, изгорели и на моменти губят сцепление !

Е, последното е субективно и при “прилични” скорости !

Първите два сезона, са без забележки, при всякакви условия и натоварвания !

Впечатленията ми, са за размери 225/45/17 и 225/40/18 !

Поздрави !

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    131

  • niki

    56

  • Izolini

    55

  • The Best Forman

    41

преди 14 минути, Боре написа:

Шарк-скин, е технология за по-добро отвеждане на водата

Прав си ? не се изразих правилно, само "шарк-скин" ми остана в главата и това написах. Мисля че модела им беше рейнспорт, но не съм убеден.

Три сезона (тоест три години), за мен е приемливо. Откакто съм взел колата, взимам зимни и ги търкалям макс 3 години и хвърлям. Тези почват да изпускат и мисля тази година да взема и летни и зимни, и унирояла ми хвана окото.

Благодаря за положителното мнение за гумите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, vladkant написа:

Прав си ? не се изразих правилно, само "шарк-скин" ми остана в главата и това написах. Мисля че модела им беше рейнспорт, но не съм убеден.

Три сезона (тоест три години), за мен е приемливо. Откакто съм взел колата, взимам зимни и ги търкалям макс 3 години и хвърлям. Тези почват да изпускат и мисля тази година да взема и летни и зимни, и унирояла ми хвана окото.

Благодаря за положителното мнение за гумите ?


Няма за какво !

Ако и ти ги сменяш максимум на или след третия сезон, това са гумите.

Впрочем, имаш и друга алтернатива - Фалкън Азенис. Реших да разнообразя и сега ще им е второ лято. Общо взето, като отзив мога да кажа, че са като Унирояла, но са по-тихи и може би, на сухо държат една идея повече.

Иначе, според мен, животът им ще е точно същият - максимум три сезона.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

Някой ползвал ли е унироял, шарк скин- ако може да изкаже мнение как се държат предимно на мокро.

Днес ги загледах и ми хванаха окото, остава да видя банковата ми сметка какво мисли по въпроса ?

Аз съм с RainSport 3, на същата кола със същите джанти. 205/55R16. Смятам, че гумите са добри, но за другия сезон мисля да взема нови защото сега започват 4-ти при мен, а ги взех на 1 или 2 преди това. Може би пак ще са от същата марка. Предпочитам да свършват по-бързо, отколкото да карам "вечни" гуми, които нямат износване. При мен потеглянето понякога е съпроводено с превъртане, но аз съм само на предно и с малко софтуерна намеса, та не са виновни само гумите. 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четвърто лято съм с Falken Ziex в размер 225/50/R17 добро поведение във всякакви условия. Сравнително тихи са. Грайфер имат още, но след края на сезона ще се разделям с тях. Единствен недостатък е, че цената им се доближава до премиум марките.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, ghost_rider написа:

При мен потеглянето понякога е съпроводено с превъртане

То и аз понякога тръгвам на пилаж....

Вечни гуми няма- това ми е ясно ? 

Карам до откат гумите заради финансовите възможности, все събирам от закуски за джанти и гуми, и винаги излиза я съединител, я окачване и гумите изчезват от списъка ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Efficient grip и за подобни еко маймунщини - нямам наблюдения. Eagle F1 Asymmetric 6 - поне 5-6 приятели с коли от 350к.с. и нагоре заложиха на тях и отзивите са повече от добри. Аз карах предния модел - много добро поведение. Сега съм с други,но ако трябваше да взимам - пак F1 щяха да са. Говоря за 17", 18" и 19"

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех  Eagle F1 Asymmetric 6 18'' и съм повече от впечатлен. Колата е супер стабилна в завоите, и на сухо и на мокро имат много добро сцепление. Имат сериозен борд за защита на джантата.

Препоръчвам ги.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, jorojoro написа:

Някой с GoodYear летни гуми? Мнения за тазгодишните модели?

Аз съм с GOOD YEAR EFFIGRIP PERF 2 94W 215/55 R17. След Pirelli-то, с което дойде супърба, се родих! Гумата се държи брутално в завоите, реагират на всяко действие с волана, което в началото беше плашещо, предвид мудната реакция при Pirelli. Спирачният им път също е повече от приличен. Предвид 4х4-то не съм имал недостиг на сцепление при тръгване. Е, усеща се превъртане на предните, но зацепи ли задния мост колата се изстрелва ... доколкото това е правилния термин за 2 тона кола със 150 магарета под капака ;) На мокро също не съм имал проблеми.

 

 

С две думи - за мен това е доста прилична гума, с класи над Pirelli.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Атанас написа:

Аз взех  Eagle F1 Asymmetric 6 18'' и съм повече от впечатлен. Колата е супер стабилна в завоите, и на сухо и на мокро имат много добро сцепление. Имат сериозен борд за защита на джантата.

Препоръчвам ги.

Пропуснах да посоча размера - 225/40/18

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както написах няколко страници по-рано:

Започнах трети сезон с 205/55R16 91H Efficientgrip Performance 2. Разликата между мен и @PRR е, че аз минах на тях не от калпаво Пирели, а от много добрите Dunlop SP Sport MAXX RT.

Потвърждавам написаното от Пепи - много добро сцепление, почти няма разлика в поведението сравнено с Дънлоп. Единствено при потегляне на мокро превъртат малко повече ако не внимаваш как стъпваш на газта.

Голямата разлика с Дънлоп е това, че след 2 години и 27к (към септември миналата година) километра не са загубили качества, а протектор има за още толкова - септември бяха на 6,5 мм. Двата ми предишни комплекта Дънлоп са карани 24к и 22к. За тези километри и двата бяха на ограничител.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, jorojoro написа:

Някой с GoodYear летни гуми? Мнения за тазгодишните модели?

Аз съм със такива - модел Eagle F1 Asymmetric 6, ДОТ 0323, размер 225/45/17, на Октавия 3 1.4 бензин

 

За два месеца и близо 2500 километра експлоатация само положителни впечатления и отзиви мога да дам.

 

От София, гумите бяха на разходка до ресторант Малкия явор в с.Първенец, една седмица след клубната среща там, след това, на Великден, уверено ни заведоха до Белоградчик през прохода Петрохан, от там през Магурата отидохме до Зайчар в Сърбия, прибрахме се през Княжевац по завоите и през прекрасната магистрала до Драгоман, оцеляхме през недоразумението и подигравката, наречено АМ Европа, което е като шамар, след напускане на Сърбия и влизане в България, и като за финал, засега, с тези гуми три дни смело превземахме всички стръмни, прашни и тесни сокаци в Одрин баш на деня на труда.

 

Доволен съм изключително много от представянето, стабилността и сцеплението, както и при поведението на гумите в моменти на екстремно спиране, шоферите - зетя и съпругата, също останаха впечатлени и се изказаха ласкаво за поведението на новите чепици на колата, както  по завоите, така и на проливен дъжд и при скорости до 175 км/ по АМ Марица и АМ Тракия.

Редактирано от РусенскоВарено
  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах за GoodYear, защото един приятел ми каза, че последните им модели (не знам кой модел визираше) давали много "брак" - гумата буквално се нацепва. И снимки ми показа.

Препоръча ми Continental. Та, за моя размер (R15) една гума се връзва на 150-160 лева... и се вкарах във филм, какво точно да си купя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година, когато ги свалих и огледах, не забелязах никакви признаци на напукване. Уикенда ще ги сложа пак и ще споделя наблюдения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че беше Февруари 2023, когато ги купувах сегашните летни, но за 225/45/17 получих цена от 195 лв. за брой + 7 лв. за брой доставка от склада в Бургас, та.....

 

Иначе, ако избора е Continental, с две ръце съм за, имал съм летни 195/65/15 на предишната Октавия, сега от Ноември до Април търкалям зимни 205/55/16, купувани и двата комплекта от Еуратек, много пъти са се доказвали и са се представяли блестящо.

 

Успех в избора.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих Hankook - Ventus нещо си 4, навъртях една хилядарка, всичко изглежда супер. Не съм се впускал в лудешко шофиране, та не мога да кажа повече 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.05.2023 г. at 12:01, jorojoro написа:

Питах за GoodYear, защото един приятел ми каза, че последните им модели (не знам кой модел визираше) давали много "брак" - гумата буквално се нацепва. И снимки ми показа.

Сега смених и погледнах гумите. DOT 4919, сложени на 17-08-2020. Пукнатини и забележки няма. Карат се само лятото (май-ноември), основно на дълъг път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как ще коментирате следния феномен- летни гуми , купени комплект , произведени 5017 и сложени април 2018 , две имат повърхностно напукване , другите две все едно сега слизат от конвейра (не са маркови). Всеки сезон ги въртя (предни/задни).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, слънцето няма отношение според мен. Грее ги еднакво, освен ако колата не е паркирана цяло лято и не се мърда. Мисля си, че напуканите може да са били предни и да са въртяни (завои) на настилка, която ги е наранила...например. Или времето да е било по-топло въпросната година.

Ако са обаче предна и задна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, zloQQ написа:

@The Best Forman двете леви/десни ли са напукани или двете предни/задни?

Напуканите са на една ос , но къде са били , когато са започнали - нямам идея , а за въртене на гуми и вземане на завоои с висока скорост - кой , аз ли бе ? .. нали всички ме бъзикат за пенсионерския стил на шофиране ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, The Best Forman написа:

Напуканите са на една ос

Карал си ги меки. Най-вероятно предни, загрявали са и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.