Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за централно заключване


lent

Recommended Posts

Искам да попитам какъв е принципа на работа на ел.машинките за централно заключване - по- точно сменя ли се поляритета на подаваното напрежение за задействане на машинките при откл./закл. на автомобила и колко е подавания волтаж към тези машинки - 12 волта или по-малко?

Моля ако има някой запознат да се изкаже по въпроса,защото мисля да си направя управление на мигачите - като сработват машинките да примигват мигачите и евентуално може да измисля някакъв звуков сигнал....

Само да допълня,че централното заключване няма опция за свързване към автоаларма,затова мисля сигнал да взема от проводниците на една от машинките :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменя се поляритета

з а мига4ите ти трябват мощни диоди 10а

По-подробно му кажи на човека де. Така само аз (и още няколко ще те разберат) smile092

 

Поляритета се сменя - принципът е обикновено моторче с рейка, което върти нагоре-надолу. Най-лесният начин да накараш мигачите да "светват" при сработване на централното е следният: Купуваш си от М-комплект реле с 4 крака. (предполагам около 3-4 лв.) Купуваш си и два диода IN 5408 (достатъчни са като мощност. Пак около 3-4 лв). Купуваш си и един предпазител във вложка (10 А - червен. И пак около 3-4 лв). Взимаш достатъчно кабел и правиш следното:Краката на релето "85" и "86" ги пращаш (връзваш) за двата кабела на която и да е от машинките за централното (без значение поляритета). После връзваш единия край на бушона за + 12 V, а другия за крак "30" на релето. За останалия свободен крак на релето ("87") връзваш двата диода, като края с белите "чертички" smile091 (ако знаеш що е катод и анод - извинявай за закачката с "чертичките") го пращаш към мигачите, а другият край - (заедно, обединени двата диода) към "87" на релето. Останалите две жици ги връзваш към + на крушката съответно на ляв и десен мигач.

Дано да си ме разбрал. Успех с начинанието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече от ясни са ми тези неща колега,все пак това съм завършил и практикувам ;) Ще сложа един диод паралелно на бобината на релето за да гаси пренапрежението при изключване на релето.Другите диоди са за да не се връща напрежение при вкл. на мигачите или аварийните,но не съм сигурен дали за това кратко време на сработването на машинките,като се вземе в предвид и времето за комутация на релето,дали ще успеят да се загреят жичките на крушките и дали ще светнат?А захранването на машинките 12 волта ли е попринцип?

За да избегна евентуален проблем като гореописания си мислех да напряавя схемичка,която при подаване на сигнал от централното,да задържа релето около 1 сек.,което дава възможност на жичките в крушките да загреят и да светнат добре.Според вас ще се наложи ли да използвам тази тактика?

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменя се поляритета

з а мига4ите ти трябват мощни диоди 10а

По-подробно му кажи на човека де. Така само аз (и още няколко ще те разберат) smile092

 

:oops: в гаража/пиша от работното място :smt032 / нямам време да обяснявам,но ти си обяснил перфектно

По въпроса със загряването на жицата-ще успяват да си премигнат,но ако идеята ти е да се задържа светенето като на заводската аларма на ОК2-то е друго smile027

какво да обяснявам за реле с отворена верига,стори ми се че колегата това го знай ;) smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменя се поляритета

з а мига4ите ти трябват мощни диоди 10а

По-подробно му кажи на човека де. Така само аз (и още няколко ще те разберат) smile092

 

:oops: в гаража/пиша от работното място :smt032 / но ако идеята ти е да се задържа светенето като на заводската аларма на ОК2-то е друго smile027

един конденз 10мф и е готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече от ясни са ми тези неща колега,все пак това съм завършил и практикувам ;)

Извинявяй - не знаех, че си навътре в нещата. Надявам се да не съм прозвучал грубо. Дотук - добре, обаче допускаш маааа-а-а-а-а-алка грешка. Не от друго - от бързане може би.

Ще сложа един диод паралелно на бобината на релето за да гаси пренапрежението при изключване на релето.
Тук си абсолютно прав. НО! Малко бързичко си прочел поста ми. И сигурно не си обърнал внимание на това
Поляритетът се сменя - принципът е обикновено моторче с рейка' date=' което върти нагоре-надолу. [/quote'] Така нали се сещаш какво ще стане. Ще сработи на първия цикъл - примерно "заключване" (50:50 е вероятността), а после...??? Напрежението на машинките е РЕВЕРСИВНО!!! И е 12 V. А токът е около 8-10 А. Нали знаеш (ако първия път си имал късмета да уцелиш посоката на диода, който е в паралел на бобинката) какво следва при следващия цикъл :smt034 smile092 Затова НЕ СЛАГАЙ ТАМ ДИОД!!!

По въпроса за времето - абсолютно достатъчно ти е за да имаш "елегантно" дискретно примигване.

Освен това

един конденз 10мф и е готов.
Извинявай, Ванка, но къде точно да го сложи? Според мен ако иска да удължи времето, което въобще не е нужно ще му трябва (за около секундата, която говори) освен 10-те мф кондензатор и транзистор (пък и резистор - поне 5 Кома на базата) и се получава сравнително сложно и пипкаво за изпълнение.

 

 

Сложи само релето и пробвай. Ще се очароваш от простотата на схемата и ефекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един конденз 10мф и е готов.
Извинявай' date=' Ванка, но къде точно да го сложи? Според мен ако иска да удължи времето, което въобще не е нужно ще му трябва (за около секундата, която говори) освен 10-те мф кондензатор и транзистор (пък и резистор - поне 5 Кома на базата) и се получава сравнително сложно и пипкаво за изпълнение.

 

 

Сложи само релето и пробвай. Ще се очароваш от простотата на схемата и ефекта.[/quote']

 

управлението се прави с отворен контакт за централното,а при желание за по-добро с две релета. конденза е за релето за управелие на светлините на принципа на изгасването на салона/без значение фарове,мигачи,габарит или клаксон/. отделно е ако правим електроника. говоря за управление само с релете. сега нямам желание да рисувам, ама няма проблем ше спретна една бърза схема за реле и ел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, така само с кондензатор (без транзистор) не става [-X .

10мф не са достатъчни (освен ако не си го писал по руски тертип т.е. 10мф == 10mF == 10000µF == 10000мкф smile001 ).

Лошото е, че такъв голям кондензатор има много голям заряден ток, и то продължително време.

Ще има нагорели контакти при това положение...

Да не говорим, че трябва да е неполярен :? , или пък релето да е след грец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това бях забравил да спомена че мисля бобината на релето да е свързана след двуполупериоден мостов изправител тип "схема Грец",който ще осигури постоянен по знак поляритет към релето....А относно задържането на котвата на релето с цел по-продължително светене на мигачите мисля да осъществя с транзисторна схема в комбинация с електролитен кондензатор.Но ще бъде добре ако при откл./закл. светят различно - така от разстояние ще мога да знам кога я отварям и кога я затварям :-k Това съответно ще промени схемата,т.е. ще трябват 2 устройства за формиране на импулси - за откл. и за закл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тука работата си отива към баш ел.спецовете от форума :D

аз не съм от тях .успех

една най обикновенна съвременна аларма включва във себеси това което искате да постигнете ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес централното заключване бе монтирано на 120-ката,всичко стана много добре,но имам един въпрос.

Комплекта се състои от 4 машинки - 3 двупроводни и 1 петпроводна.Петпроводната я монтирахме на вратата на водача,с което при заключването на тази врата се заключват и другите.Централното заключване има изведени 3 кабела за възможност за монтиране на втора 5-проводна машинка.Ако си купя отделно 1 5-проводна и я монтирам,ще има ли някакъв проблем при положение,че не е абсолютно същата на външен вид?Т. е. има ли разлика в схемата за свързване,или по принцип всички машинки са с едни и същи схеми?

Според мен няма да има проблеми,но все пак питам,за да съм сигурен.Моля който има мнение по въпроса да го сподели. :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.