Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Threshold Braking - Пределно Спиране


Me4o_nyx_e_kyx*

Recommended Posts

Пепи, аз с твоето мнение съм напълно съгласен и изобщо не съм имал идея да го оспорвам :). И аз съм написал, че говоря за ежедневно шофиране, не за рали или нещо подобно. Идеята ми беше, че са ми странни крайни мнения, като "ABS e направен от хора, които не могат да карат за хора, които също не могат" и прочее smile049 . Поздрави! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля за почти 20 години три пъти съм ползвал екстемно спирачките и като резултат 2 пъти сменях дискове и веднъж и гуми , но въпреки това АБС -а мисля , че е необходимост , а не глезотия ... четвъртия път не се брои ... тогава каквото и да имах пак щях да сменям предницата smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не казвам, че АБС е излишна глезотия - напротив полезно нещо си е. А по отношение на концентрацията - никой не трябва да кара и да спи, говори по телефона, яде пуканки и да си мечтае щото бил влюбен примерно особено в напрегнат рафик, какъвто е съвременния. Иначе никакъв АБС не може да го спаси от канавката. Пак да попитам - какво става ако настилката е хлъзгава - продължаваме да натискаме педала до дупка и колата да се оправя сама ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф егати и смешките дето пишете!Тези дето нямат ABS са мега големи карачи и на тях ABS не им трябва!То сигурно и по същата логика не ви трябват и ел. стъкла щото сте големи батки с яки мускули! smile091

Тва т.н. спиране съм го правил при 120-ката,но иди го направи при аварийно спиране,когато естественото ти движение е да натискаш педала колкото се може повече с надеждата да не се удариш!

Лошо се получава и като от кола без ABS се качиш на такава със.При ABS-а като усетиш че почва да рита трябва колкото се може по-силно да натиснеш педала, за да може системата да си свърши качествено работата и да спреш с възможно най-къс спирачен път!

 

 

Ако става въпрос за това - тук няма нищо по отношение сравнението при спиране на хлъзгава настилка. Ако имаш предвид, че всеки се панира и скача на педала до дупка при екстремно спиране.... то - не е така.. аз поне не се панирам, а не съм състезател или от сорта.. нормален шофьор съм си и обаче ми е пределно ясно че ако скоча до дупка ще ми блокират колелата и колата ще се провлече.. много сме така между другото..не съм единствен ;)

 

"натискаш педала колкото се може повече с надеждата да не се удариш" - каква надежда при положение че ти практически не спираш а летиш, трябва да пуснеш малко - лесно е. ;)

smile159 smile159

 

Пак да кажа - не съм против АБС-а . Това е стара система още от 70-те години измислена и се е доказала отдавна. А и вече масово се слага по колите.. А паниката е н нещо което убива винаги - така е и при плуване и при каране на кола и при напускане на сграда при пожар и при ред други неща. Затова паника не трябва да има, едно време когато се провеждаха все пак що годе шоф. изпити - изпитващите умишлено се държаха отвратително с курсистите, с цел да ги стресират допълнително и ако онези направят грешка да не им дават книжки. Не че и по принцип не си бяха гадове де, но го имаше и този "положителен" момент. Също така имаше и изпит по екстремно спиране и незнам защо го махнаха.. явно са минали само на рушвети за по-лесно и удобно за всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, първият ABS е бил измислен още през далечната 1929 година и е бил използван в самолети, за да симулира Прагово спиране. По-късно във времето, през 1958, системата е била сложена на мотоциклет.А първия ABS на кола е бил сложен на Крайслер Империал 1971 , системата е била наречена "Sure Brake" (или известен вече като ABS) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS-а е нещо което ми харесва че го имам. На сняг зимата много му се кефя. На лед обаче наистина не хваща. Ама изобщо.

Миналата зима имах критичен случай - влизам в бензиностанция на Лукоил към колонките с около 25км/час - вали сняг и има около 5 см неутъпкан сняг на входа на бензиностанцията. Отдолу е замазка с гладък цимент - намалявам леко и....колелата блокираха на 100% и тръгнах да се пързалям навътре към колонките и право към задната броня на джип дето зареждаше. Навъртях вляво и се ударих с лява предна гума в бурдюра встрани от колонките за да мога да спра.

 

Само няколко километра преди това на пътя на същия този пресен сняг подскачаше педала и колата си спираше супер бързо с ABS на снега.

 

На гладката циментовата замазка покрита със сняг, нещо не сработи обаче.

 

После на излизане, пробвах за да видя дали нещо не е станало с ABS-a - работеше си отново супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FAV135,казвам ти че не четеш, ама пак продължаваш! smile001

Като настилката ти е хлъзгава и ABS започне да действа,шофъора трябва още по-силно да натисне педала на спирачките!

Ако няма ABS използва техниката описана в първия пост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго имах предвид, ама нейсе. Айде наздраве. smile004 ;) smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. А паниката е н нещо което убива винаги - така е и при плуване и при каране на кола и при напускане на сграда при пожар и при ред други неща. Затова паника не трябва да има, едно време когато се провеждаха все пак що годе шоф. изпити - изпитващите умишлено се държаха отвратително с курсистите, с цел да ги стресират допълнително и ако онези направят грешка да не им дават книжки. Не че и по принцип не си бяха гадове де, но го имаше и този "положителен" момент. Също така имаше и изпит по екстремно спиране и незнам защо го махнаха.. явно са минали само на рушвети за по-лесно и удобно за всички.

Основната тема вече се изяснила и повечето хора получихме най-важното - знание.

Затова обръщам внимание на следния цитата по-горе за паниката ...който ми направи особено силно впечатление....В действителност това е перефраза на прочутият цитат "Не оръжието убива, а човека който дърпа спусъка...." Та думата ми е за паниката.

Паниката сковава мозъка и сетивата на човек (знам от опит), и му пречи да действа разумно. За шофирането тя е особено вредна, защото може би автомобилния транспорт е станал най-голямата заплаха за живота ни в иначе уреголираното ни ежедневие. Срещу паниката, човек може да се бори както и с други заболявания - основно чрез познание. В конкретната ситуация си струва човек да изтренира, как да реагира в стресови ситуация.....бързо потегляне и рязко спиране, избягване на внезапно възникнало препятствие...и т. н.. Нищо че ще позиноси гумите, ремъци, съединител... или каквото се сетите.

Добре е да се пробват тези неща на някое безопастно място, особено на влажна настилка и преди сезона. Още по добре е ако заведете и половинките си.....хем на тях ще покажете как трябва, хем ние ще си припомним, а и най-важното....който от вас знае повече ще научи другия. Както казва един мой познат "ако аз имам един лаптоп и си ги разменим, след размяната аз пак ще имам еди и ти пак един. Ако обаче аз имам идея и ти идея....след размяната и двамата ще имаме по 2 идеи..."

поздрав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS написа колегата бил тъпа машина и карачите му дърпали бушона... Това е меко казано смешно изказване- същите тия големи карачи като стане дадена напечена ситуация и толкова печено реагират че ги гледаме във вечерните новини как са се справили-блестящо :lol::lol: Тези процедури които е описал колегата за пределното спиране човек може да си ги прави в едно спокойно състояние "за теста", далеч съм от мисълта че когато водача се стресира би реагирал адекватно като вижда че вместо да спира колата се влачи по мокрия асфалт например с блокирани гуми. Така че щом са го измислили хората има смисъл от ABS-аз лично съм мн доволен от антиблокиращата система като такава-особено при аварийни и резки спирания заради "големи-майстори". По тази логика да зачеркнем и ел. стъклата и климатика нали-спокойно може да се душим с вентилатор който ни обдухва с 40 градуса през жегите и да навиваме ръчката за стъклата. Все пак е 21 век и тва са напълно достъпни екстри дори и в много евтини автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Tihoslav, прав си. Не случайно новите технологии навлизат все повече в ежедневния жиовот. Относно дали човек е способен да спира с тази техника в спешни (опастни и стряскащи) ситуации, не мисля, че е пречка. Вярно, трудно е да се запази самообладание в екстремни моменти, но все пак всеки си има глава на раменете и реагира по-различен начин в дадена ситуация.Аз ще говоря от мой личен опит.Наскоро се наложи да спирам бързо, без да блокират колелетата.Беше сутрин,около 7 часа (все още не дотолкова разсънен) и се прибирах от Метро към дома.Същата сутрин беше валяло и беше хлъзгаво.Както си карах, по мое невнимание (признавам си, бях леко заплеснат в момента, от тогава си имам едно на ум, когато карам сутрин :) ) трябваше да спра бързо, защото светофара светна червено и имаше една кола пред мен.Колата пред мен (бмв 3та серия-компакт) наби спирачки и спря, но бмв-ето е с АБС.В последния момент натиснах спирачките и спрях на 10-20 см от него.Имайки предвид, че недопуснах да блокират колелетата, защото ако това беше станало.... ехе работата щеше да се превърне в пързалка.

Вярно може тази ситуация да не е така екстремна или стряскаща, но не е невъзможно да спреш както трябва - когато трябва ! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми щом съумяваш да се координираш така че нещата да приключат благополучно за теб това е похвално, все пак провидението а и добрите шофъорски умения знаеш-понякога изневеряват за нещастие. ABS не е магическо устройство просто много помага при резки спирания, спирания по хлъзгав път и прочее- а когато човек не съумее да прецени добре ситуацията или се е разконцентрирал, панирал, мисля че и техниката на пределното спиране колкото и добре отработена да е, както и ABS И MBA биха били недотам ползотворни за водача.

А има и друг фактор- ти например си изминал стотиция хиляди километри с автомобила си и си му свикнал напълно-има водачи които още опознават колата, за които тя е нова и още се адаптират към нея или особеностите и. Все пак всички автомобили са на един принцип но всяка кола си има субективни особености както на управление, така и на спиране , на набиране и прочее. Докато водача не се адаптира достатъчно към особеностите на конкретната кола която управлява мисля че дори и да е мн добър шофъор не би се намесил толкова адекватно за да приложи пределното спиране с необходимата ефективност.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е колега, може и да си всички системи за безопастност, но нищо не може да надвие законите на физиката. Ако човек си мисли, че със 100км/ч се спира бързо, било то със системи или не, жестоко се лъже и трябва да преусмисли нещата. Надявам се с бъдещето колите да стават все по-безопастни и по-безопастни.

Поздрави и лека :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Прерових малко форума и намерих тази тема, за да не пиша друга ще питам в нея. Как мога на Октавия да си изключа ABS-a, че нещо това "удоволствие" не ме кефи хич. Днес заваля малко дъжд и започна да пречуква при спиране. Много колеги сигурно ще изкажат мнение, че теова е нещо хубаво, но всичко е до това кой как е свикнал. Има ли отделен предпазител само за ABS-a и ако се изключи няма ли да навреди на работата на нещо друго. Благодаря предварително. А що се отнася до това дали без или с ABS колата има по къс спирачен път - може излишно да се поспори.

Поздрави на всички. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS досега ми е спасявал 2 пъти живота, така че за мен е безусловно задължителна екстра. Техническото и интелектуалното ниво на бакшишите, които карат по джапанки, без колани и си изключват ABS няма да го коментирам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прерових малко форума и намерих тази тема, за да не пиша друга ще питам в нея. Как мога на Октавия да си изключа ABS-a, че нещо това "удоволствие" не ме кефи хич. Днес заваля малко дъжд и започна да пречуква при спиране. Много колеги сигурно ще изкажат мнение, че теова е нещо хубаво, но всичко е до това кой как е свикнал. Има ли отделен предпазител само за ABS-a и ако се изключи няма ли да навреди на работата на нещо друго. Благодаря предварително. А що се отнася до това дали без или с ABS колата има по къс спирачен път - може излишно да се поспори.

Поздрави на всички. smile027

 

А дали проблема ти не е в гумите, а не в АБС-а? :-k Щото при нормално спиране при почти всякакви условия(с хубави гуми) нищо не "причуква". smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да определено и в гумите е проблема, но до сега съм карал винаги без ABS. Много се дразня и на служебните коли, че те имат ABS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми почни от тях(гумите) и никакви бушони няма да ти се налага да скубеш и други подобни Бай Ганьовщини smile027.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми почни от тях(гумите) и никакви бушони няма да ти се налага да скубеш и други подобни Бай Ганьовщини smile027.

smile159 ще го махна, че ме дразни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.