Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нещо като економайзер...


faraona

Recommended Posts

Здравейте колеги! Имам едно питане към вас. Решил съм да направя нещо като економайзер на моята газова уредба. Целта е като пускам по разни наклони и не само, да спирам подаването на газ към мотора. Замислил съм да го направя чрез разтоварване на вакуума посредством клапан от форд(при затваряне, разтоварва след себе си). Мисля тука една схемичка, която да следи оборотите на двигателя и положението на рейката на газта(рид-ампула). Целта е при обороти над 2200 и пуснат педал на газта да разтовари вакуумната мембрана, а под 1400 оборота да възстановява вакуума към мембраната. Респективно е при спускане по наклон да изключвам газта от копчето, но не искам да заигравам с централния клапан.

Та въпроса ми е при разтоварване на вакуума до каква степен се ограничава притока на гориво? Кой е точно кабела за оборотите на бобината. И най-важният въпрос: Заигравал ли се е някой с такова нещо до сега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефекта ще е много малък. Ако ти се занимава го направи, но оборотите трябва да бъдат около 1500. Иначе се обезсмисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефекта ще е много малък. Ако ти се занимава го направи, но оборотите трябва да бъдат около 1500. Иначе се обезсмисля.

какво искаш да кажеш? Над 1500 об да спира подаването на гориво ли? и при колко да възтановявя отново?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да направиш такова нещо вземи електрически изпарител т.к. веднъж дръпната вакуумната мембрана от там на сетне не играе освен ако не нарушаваш херметичността на системата , но тогава мотора може да почне да гасне ... докато при изпарителя с електрически клапан се затваря входа на газта .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефекта ще е много малък. Ако ти се занимава го направи, но оборотите трябва да бъдат около 1500. Иначе се обезсмисля.

какво искаш да кажеш? Над 1500 об да спира подаването на гориво ли? и при колко да възтановявя отново?

Да, при тези обороти е разумно да става спирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да направиш такова нещо вземи електрически изпарител т.к. веднъж дръпната вакуумната мембрана от там на сетне не играе освен ако не нарушаваш херметичността на системата , но тогава мотора може да почне да гасне ... докато при изпарителя с електрически клапан се затваря входа на газта .

 

Забелязах, че при подаден контакт и откачен вакуум газ не се подава. В момента в който симулирам вакуум (с уста)изпарителя започва да подава газ към мотора. Респективно ако по време на работа на мотора и спускане по наклон и освободен вакуум, трябва да не лапа гориво... Ако греша поправете ме. Споменах в предишния пост, че мога да го направя прекъсването да е директно на централния клапан, но не искам постоянно да цъка, защото е един от основните елементи на агу-то.Пък ми е и по-лесно с т'ва клапанче(щото го имам на склад) Имам и един стар електрически изпарител ама е за смяна на мембрани и най-важното - ТУРСКИ Е!(Даже не знам как е попаднал при мен smile049 )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на моята имам ИППХ(икономайзер за принудителн пазен ход) от москчич алеко . струва 7 лв в емк33 . изпарителя ми е електрически - BRC AT 90 - 100kw . единствената доработка е една микретка монтирана на дросела - следи кога клапата е напълно затворена. когато оборотите са над 1500 а педала не е натиснат спира притока на газ. когато оборотите паднат на 1200 - пуска горивото . допълнителна екстра е един клапан който пуска въздух под дросела - намалява разреждането , съответно моторната спирачка става зверска , а и се редуцира харча на масло - особено интересно за глава без гумички на смукателните клапани . системата работи вече 5 години без ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

То е така , ама не е баш тъй ... пробвай при запален мотор да стиснеш маркучето за вакуума и виж дали ще изгасне т.е. дали ще спре притока на гориво ( ако е херметично всичко вакуумната мембрана си остава дръпната и в изпарителя постъпва гориво ) ... за това писах , че ако искаш да постигнеш някакъв ефект трябва да я разхерметизираш посредсвом някакъв клапан само от към изпарителя ( затваряш маркучето към мотора и отваряш към околната среда )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

То е така , ама не е баш тъй ... пробвай при запален мотор да стиснеш маркучето за вакуума и виж дали ще изгасне т.е. дали ще спре притока на гориво ( ако е херметично всичко вакуумната мембрана си остава дръпната и в изпарителя постъпва гориво ) ... за това писах , че ако искаш да постигнеш някакъв ефект трябва да я разхерметизираш посредсвом някакъв клапан само от към изпарителя ( затваряш маркучето към мотора и отваряш към околната среда )

 

Именно такъв е този клапан-"Замислил съм да го направя чрез разтоварване на вакуума посредством клапан от форд(при затваряне, разтоварва след себе си)"Да запазя херметичноста към мотора а да отворя изпарителя към атмосферно налягане. Тогава 100% няма да постъпва гориво към мотора... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.