Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странно явление при една задномоторна шкода (120L)


lent

Recommended Posts

Такааа....

Започвам с малко предистория:

Точно преди година си купих една 120Л'78,която 2-3 месеца след това дефектира - диагноза:изтропал основен лагер на коляновия вал - откъм съединителя :evil: .По стечение на обстоятелствата се прибегна до почти основен ремонт - чисто нов колянов вал,РБС на 1000км.,нови лагери основни и биелни(естествено),нова водна помпа,профилактика на главата...Разпределителния вал остана същия защото почти не се беше износил.Ремонта беше направен от мен при свален двигател от колата,като беше предвидено всичко,което трябва да се направи - точния размер лагерни черупки,точен размер регулировъчни пластини на коляновия вал,всичко точно фиксирано и стегнато с динамометричен ключ с предписаното усилие.Съответно коляновия вал се въртеше нормално без да са забелязани някакви проблеми.

Мотора беше монтиран на колата и запали,като оттогава съм навъртял 3000км.

 

Проблема:При студен мотор коляновия вал се върти нормално(чрез ключ за ремъчната шайба),но когато е топъл и то след известна работа(забелязвал съм го след изминаване на 50-тина км а и по-малко) сякаш "затяга",т.е. пак чрез ключа се върти,но е необходимо по-голямо усилие - 1.5-2 пъти :oops: След изтиване на мотора,проблема изчезва :!: Компресията е мерена на студен двигател - 11.5атм. на 4-те цилиндъра...

Незнам дали това явление е нормално(според мен не е) и дали проблема може да идва от вискозитета на маслото - 20W-50?

Проблема го забелязах на 50-100км пробег след ремонта...

Мотора не е тормозен,старал съм се да не го натоварвам,не е форсиран над 4000об./мин.По едно време си викам - ''тоя мотор ше блокира скоро,няма даго бъде - честито!'' - да ама досега не е блокирал :-k Правих едно по-дълго пътуване Стара Загора -Бургас - Стара Загора,като карах с 2000об/мин,колата не създаде ядове smile117 .1-2 пъти съм я карал с 3000 - 3500об/мин. но не продължително,абе с две думи не е направила проблем \:D/

Къде може да се крие този интересен проблем? :-k :-k :-k :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е нормално-основно ремонтиран, с висока компресия, която още се увеличава при достигане на работна температура :-k Маслото наистина ми се вижда гъсто за такъв двигател, пък и сега в студа сигурно е голяма мъка докато се загрее маслото :-k

Не написа при нормално палене със стартера как е положението-моята като и бях развалил центровката се чуваше звук отзад, все едно стартера не може да завърти smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами стартера върти нормално,обаче центровката малко бяга - ако на 1-ви цилиндър е 4гр.,на 4-ти е 6гр.Пробвано е и с други делка - същата работа.Сменяно е и зъбното колело,задвижващо делкото,проблема пак е налице :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lent, според мен е точно от разликата в температурите. Когато метала се е свил от студа се получават хлабини. Има по-слабо триене и съответно по-леко превъртане на вала. Аз така си го обяснявам. :-k

 

П.п. Гледах по телевизията вчера, как изстудяваха една огромна втулка за да я вкарат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажната верига верига е почти нова - и аз си мислих че е от нея и като махнах капака - по-стегната верига досега на колата не съм имал :smt034 :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажната верига верига е почти нова - и аз си мислих че е от нея и като махнах капака - по-стегната верига досега на колата не съм имал :smt034 :-k

 

с какъв индекс е веригата и каква е буквата ударена на блока под капака на ангренажа ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.