Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с Фабия 1, 1.4 MPI - не върви


sv_genov

Recommended Posts

Здравейте,

 

преди няколко дни седнах да покарам Фабията ни и останах неприятно изненадан колко много не иска да върви - изключително спъната, никаква мощност и динамика... Освен липсата на мощност, забелязвам и следните странични ефекти - започнала е да пали по-трудно, когато отнемеш газта и след това подадеш отново, се получава едно предръпване все едно двигателя е угаснал и пали на скорост. При отнемане ефекта е същия - все едно угасва, но доста по-слабо е придръпването. На практика не угасва, но не работи добре.

 

Замислям се какъв може да е проблема и според мен много вероятна причина е катализатора. Колата е на 160 хил км, сменени свещи, филтри, масла преди 3 хил км. Последните 6 месеца е карана по 1.5 км в посока до работа и толкова на връщане, естествено студена. Това е и основната причина да мисля, че може да е заминал катализатора при този режим на работа (доста унищожителен за всяка кола :-( )

 

Въпросът ми е как може да се установи със сигурност такъв проблем? Еуратек могат ли да помогнат с диагностиката?

 

Дали работи добре този модел ако се махне катализатора или става лошо с работата на ламбда сондата?

 

Мерси и Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, преди да сменя консумативите, приблизително преди 3 хил км, колата доста прекъсваше докато беше студена и в сервиза, където смениха маслото и филтрите казаха, че са я почистили и след това колата беше много добре. Ако отново се е замърсила до някъде ще обясни проблема при отнемане/подаване на газ, но не виждам връзка с драстичната загуба на мощност :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, възможно ли е наистина проблема да е от катализатора и как евентуално може да се провери това?

 

Също така приемам всякакви други предположения защо може така да е намаляла динамиката на колата...

 

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено най-елемнтарния съвет е на първо време да смениш бензиностанцията.

 

Проблема може да е от много места.

- Бензинова помпа (само на бензин ли я караш?) - премерете налягането което прави и сверете с даденото по каталог (примерно от AUTODATA може да се вземе стойността, трябва да е към 3.0-3.5 bar-а). Паленето трудно е много характерен признак за заминаваща си бензинова помпа - не може да вдигне налягане в рейката.

- Трудното палене може да е и от датчика на Хол (на маховика). Той отговаря и за предварението. Ако имаш възможност - пробвай с друг или най-малкото - почистете този.

- Може и от катализатора - ако се е разтрошил и е запушил назад по системата. Ако не си има проблеми с двигателя досега (особено свързани с попадането на голямо количество масло в изходящия колектор), то не би трябвало катализатора да е заминал. Иначе, принципно, може да се смени с резонаторно гърне, права търаба или просто да се изтърбуши (изброено от най-скъпото, към най-евтиното), а естествено може да сложиш и нов катализатор. Не бързай обаче да почваш оттам.

- Сложи други свещи, за проба. Най-малкото свали тези и ги огледай - ако има омазнени - то това е признак за пропуски в запалването и оттам - "трудно палене и забиване на муцуна". Ако пък са бели - бедна горивна смес (не истига бензина).

- Ако никога не си ходил на компютърна диагностика, то сега не е зле да отидеш. Цената е към 20-30лв. Там ще проверят доста неща - ламбда сондата, температурните датчици, работата на бобините (с бобини ли си?), TPS и т.н.. Ще погледнат и за грешки записани в компютъра, което може да насочи към проблема.

Неработеща ламба сонда или температурен датчик не подаващ правилните данни - може да лъжат компютъра и резултата да е много бедна горивна смес (как ти е разхода извънградско - нисък, нормален или висок?). Хубаво е предварително да се подготвиш с данните за отделните датчици (пак от AUTODATA), за да може да задаваш контретни въпроси, тъй като тези "диагностици" са големи бързаци и не обясняват много-много.

- нарушено газоразпределение - клапани, ангренаж - трябва да се проверят. Няма лошо да го съчетаеш и с едно мерене на компресия.

 

"Съветите" ми са по принцип, тъй като карам само Рена (досега), а Шкода не съм карал от преди 25 години, когато баща ми даваше да се уча на 100S-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, колега!

 

Колатя се кара само на бензин. Първото, което направих е да сменя бензиностанцията - от ОМВ зареждам сега, но като цяло положението е същото. Преди я зареждаха само от Лукойл.

 

Относно разхода - по компютър извънградско дава около 5 (4.8-5.2), но според мен реалния й разход е поне 6. не знам от къде идва тази разлика :?:

 

Единственото, което мога да направя сам, е да погледна свещите, но според мен от проблем с тях признаците биха били по-различни.

 

Преди 6 месеца я водих на стенд в Еуратек, но явно пак ще се ходи там. Дано помогнат....То ми беше 99% ясно, че няма да се размине без посещение там, но поне ми се искаше да знам какви могат да бъдат евентуалните причини.

 

Относно газоразпределението - тя е с верига, която е за смяна, но в сервиза казаха, че освен дразнещия шум и лека "игра" в оборотите на празен ход, за сега не е фатално.

 

Ще планирам посещение в сервиза за 04-05.06.2010 и ще пиша какво се е оказало.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Май проблема е установен и частично решен. Оказа се, че клапаните имат нужда от регулиране. Бяха напълно натегнати. След регулирането колата върви много добре.

 

Но произлизат следните въпроси:

1. Може ли някак да се установи какво е състоянието на клапаните - дали са прегорели и т.н. без да се сваля главата?

 

2. Т.като 99% има нагар в резултат от неправилната работа, бихте ли ме посъветвали как може да се почистят - добавки някакви и т.н.?

 

Относно сервиза - не ходих в Шкода, а в едно сервизче, където пичовете са много точни. Но по-интересното е, еч преди половин година колата беше на диагностика в Еуратек и като ги питах за клапаните, те ми казаха, че са саморегулиращи се. Е, оказа се, че не са, но ми е много чудно как може да не знаят.... А пича от сервиза, където ходих, още при смяната на масло ми каза, че гарнитурата е за смяна + регулиране на клапани. Сега й смених и веригата и колата мърка, мърка..... smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз трябва да сменям верига. Кажи някакви координати на момчетата от койтито си доволен. Ако не е таина какви парички е веригата + разходите по смяната и. Благодаря ти предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр,

 

т.като не съм съвсем сигурен в правилата, съм ти изпратил лично съобщение с подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май проблема е установен и частично решен. Оказа се, че клапаните имат нужда от регулиране. Бяха напълно натегнати. След регулирането колата върви много добре.

 

Но произлизат следните въпроси:

1. Може ли някак да се установи какво е състоянието на клапаните - дали са прегорели и т.н. без да се сваля главата?

 

2. Т.като 99% има нагар в резултат от неправилната работа, бихте ли ме посъветвали как може да се почистят - добавки някакви и т.н.?

 

Относно сервиза - не ходих в Шкода, а в едно сервизче, където пичовете са много точни. Но по-интересното е, еч преди половин година колата беше на диагностика в Еуратек и като ги питах за клапаните, те ми казаха, че са саморегулиращи се. Е, оказа се, че не са, но ми е много чудно как може да не знаят.... А пича от сервиза, където ходих, още при смяната на масло ми каза, че гарнитурата е за смяна + регулиране на клапани. Сега й смених и веригата и колата мърка, мърка..... smile152

клапаните СА саморегулиращи-друг е въпроса ,че твоите маслени повдигачи са се износели и някой ги е натегнал за да не тракат и да я закупиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще проверя това, което казваш, но хората от сервиза ми обясниха, че това е стария двигател на Шкода и клапаните се регулират както на старите шкоди. А това, че някой умишлено ги е натегнал за да я купя - не е точно така поради ред причини, които няма да се впускам да обяснявам.

Ако можеш да помогнеш с повече информация относно клапаните - ще съм ти благодарен. Ако не - здраве да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за да установиш състоянието на клапаните без да отв.главата-премери компресия

иначе с никакви присадки не може да ги почистиш-особено изпускателните-само газ на дълъг път

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех за мерене на компресия.... Това с продухването на дълъг път вече го приложих, но само за около 60 км, държах я в обороти между 3000 и 4000.

 

Проверих това, което каза и наистина се оказа, че са хидравлични. Но в крайна сметка след като ги охлабиха колата е неузнаваема. В петък ще ходя пак при тях за да уточним как ще процедираме - дали да ги сменям или да я караме така и ще ги помоля да премерят компресията. Но съдейки по вървенето, едва ли има проблем с компресията. Сега е интересно да се види с разхода как ще бъде. Иначе клапаните сега започват да се чуват на високи обороти, но доста тихо. Поне сравнено с един Мерцедес 190, който се чуваше като дизел от повдигачите.... Иначе на ниските обороти не се чуват. В момента е с масло 10W-40, но не мисля, че евентуална смяна ще помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

След доста време се връщам на темата за регулирането на клапаните при двигател AME

 

В темата с документация за шкода, във файл "Fabia 2000 - Dvigatel mehanichna chast 1.0-37,1.4-44,1.4-50 - CZ.pdf" има описана процедура как се регулират клапани, 0.2 мм трябва да е луфта и т.н....

 

Не знам вече на кого да вярвам :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

регулират се-нищо че са хидравлични

какво ти е толкова чудно

ела във Варна да ти ги регулираме

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

регулират се-нищо че са хидравлични

какво ти е толкова чудно

ела във Варна да ти ги регулираме

 

Ами чудно ми е това, че в предишен твой коментар изрично си написал, че са саморегулиращи.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саморегулиращи се са -автоматично сами убират хлабината между клапана и кубиличката,НО трябва тази хлабина да се регулира първоначално!!!

Налага се примерно първоначално регулиране при смяна на гарнитура на главата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема, ще ви помоля за консултация по следните 2 въпроса:

 

1. Отвих капачката за наливане на масло при работещ двигател и установих, че духа много от там. Нормално ли е за този двигател?

 

2. Свалих свещите профилактично и бяха чисто бели. До колкото съм чувал, това е признак на бедна горивна смес. Как се регулира сместа при този модел?

 

3. Големият вентилатор на радиатора не работи... Пробвах да го сваля, но не можах да се справя с куплунга. Освен да е изгорял, има ли друга вероятна причина?

 

Разхода на колата в София е 10/100 само градско, което ми се струва сравнително нормално, но продължавам да мисля, че трябва да е по-пъргава...... Лошо, че нямам база за сравнение.

 

А и още не съм намерил правят качествена диагностика, различно от ЕТ. Проблемът ми с ЕТ е, че искат да им закарам колата и да я оставя там и те я гледат когато имат възможност. Не записват час само за преглед ](*,) Практически пропилявам цял ден за да измина 2 пъти маршрута Младост-Надежда-Младост..... smile012

 

П.С тази седмица съм в отпуска и затова съм се активизирал за шкодата. Искаше ми се малко да я постегна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Отвих капачката за наливане на масло при работещ двигател и установих, че духа много от там. Нормално ли е за този двигател?

Това не е критерий. Ако не хвърля масло не е никакъв проблем. Този тест е един добре подхранван мит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема, ще ви помоля за консултация по следните 2 въпроса:

 

1. Отвих капачката за наливане на масло при работещ двигател и установих, че духа много от там. Нормално ли е за този двигател?

 

2. Свалих свещите профилактично и бяха чисто бели. До колкото съм чувал, това е признак на бедна горивна смес. Как се регулира сместа при този модел?

 

3. Големият вентилатор на радиатора не работи... Пробвах да го сваля, но не можах да се справя с куплунга. Освен да е изгорял, има ли друга вероятна причина?

 

Разхода на колата в София е 10/100 само градско, което ми се струва сравнително нормално, но продължавам да мисля, че трябва да е по-пъргава...... Лошо, че нямам база за сравнение.

 

А и още не съм намерил правят качествена диагностика, различно от ЕТ. Проблемът ми с ЕТ е, че искат да им закарам колата и да я оставя там и те я гледат когато имат възможност. Не записват час само за преглед ](*,) Практически пропилявам цял ден за да измина 2 пъти маршрута Младост-Надежда-Младост..... smile012

 

П.С тази седмица съм в отпуска и затова съм се активизирал за шкодата. Искаше ми се малко да я постегна.

ok e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ok e

 

Еееее, не се бъзикай :oops: smile027

 

Сериозно: трябва ли да се притеснявам за нещо от т.1 и т.2? За т.3 е ясно - трябва да се прави вентилатора, че иначе жената ще я прегрее ако спре и малкия вентилатор.....

 

П.С В събота съм във Варна, може да почерпя smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.