Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна въже за отваряне на врата от вътре.


dan_

Recommended Posts

Привет.

Преди два дена като исках да изляза от колата (Октовия 1.6; 75 к.с, Elegans), дръжката на вратата (предна лява) "олекна" и си останах вътре. Свалих прозореца и отворих от вън.

Просветих се малко във форума и на следващия ден си купих шестограми -"еврейски" звезди. Свалих кората на вратата, като внимавах доста за да не потроша нещо (пълна е с електроника), въпреки това не се размина без поразии - пукна се леко кората. След демонтажа на кората на вратата, установих скъсан накрайник на жилото на вътрешната дръжка. Гледах и умувах...., но не можах да измисля как да извадя въжето от страната към бравата.

Моля, който е ремонтирал този възел нека да помогне със съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

Преди два дена като исках да изляза от колата (Октовия 1.6; 75 к.с, Elegans), дръжката на вратата (предна лява) "олекна" и си останах вътре. Свалих прозореца и отворих от вън.

Просветих се малко във форума и на следващия ден си купих шестограми -"еврейски" звезди. Свалих кората на вратата, като внимавах доста за да не потроша нещо (пълна е с електроника), въпреки това не се размина без поразии - пукна се леко кората. След демонтажа на кората на вратата, установих скъсан накрайник на жилото на вътрешната дръжка. Гледах и умувах...., но не можах да измисля как да извадя въжето от страната към бравата.

Моля, който е ремонтирал този възел нека да помогне със съвет.

 

 

Купуваш си ново жило и виждаш как точно му е накрайника, с подвижна лампа виждаш как влиза накрайника в бравата. Грозничко. После ако си сръчен с много псуване след около 40-50-60 опита ще го направиш. :D Ако не си сръчен отиди на сервиз. Не ти препоръчвам да сваляш бравата щом си успял да спукаш кората вече....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

сменял съм това въженце,но преди 2год. и по спомен ще ти обесня накратко.

Значи,накраиника на въжето мисля че беше подобно на кукичка с пъпка на края,който се вкарва в едно малко рамо на самата брава.За целта обаче трябва да се завърти бравата ,щото нямаш достъп до нея ,като бръкнеш от вътре(под стъклото),развий винтовете който държът бравата за вратата(2 или 3 бяха,при отворена врата),после от вътре издърпай самата брава към центъра на вратата за да може да вкараш накрайника в дупката на ракото.След това обратно върни бравата на мястото и и завий винтовете.После опъваш въжето към вътрешната дръжка и я закачаш.Това е!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кората я спуках, защото беше "уморена" (закъсана) на същото място от ремонт предния път в сервиз - тогава оправяха бутона за регулиране на огледалата.

 

 

Ако захващането на жилото към бравата е както тук, направо ужас......

post-3001-138453239342_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на снимката точно за това говоря,но няма как да уцелиш дупката на рамото без да развиеш двата болта и да придърпаш бравата към тебе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

..... ,като бръкнеш от вътре(под стъклото),развий винтовете който държът бравата за вратата(2 или 3 бяха,при отворена врата),после от вътре издърпай самата брава към центъра на вратата за да може да вкараш накрайника в дупката на ракото......Успех!

 

Не разбрах къде е захваната бравата - с болтове от вътрешната страна и не се виждат или двата видими болта от външна страна и главите им са с осем или 12 вътрешни зъба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[attachment=0]12072010011-малък.jpg[/attachment]

 

След монтажа ще има ли някакви настройки за затваряне на вратата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[attachment=0]12072010011-малък.jpg[/attachment]

 

След монтажа ще има ли някакви настройки за затваряне на вратата?

Не,тези две еврейски винтчета са фиксирани,ако нещо не е добре вратата,пробвай с планката на колонката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро се сблъсках с този проблем. Ако ти е проблем свалянето на бравата може да направиш като мен. Ако се е скъсъла само кукичкато която се захваща за дръжката за отваряне на вратата отвътре взимаш една медна тръбичка от някой хладилен техник правиш си кукичка от нея слагаш скъсания край на жилото в тръбичката взимаш силен поялник и калай и го запояваш. За да стане по здраво разтапяш калая докато почне да излиза от другия край на тръбичката. При мен е така от 4 месеца и до сега не е мръднало дано и да не мръдне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз разтопих калай в капачка на газов котлон,където потопих края на скъсаното жило и направената предварително кукичка от дебел меден проводник.Естествено,използва се флюс или киселина за запояване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги не се занимавайте с глупости и аз преди шест месеца го правих и го запоявах и до днес когат пак си останах от вътре и неможах да излезна

обадих се в ЕУРА ТЕК и ми казаха че има ново жило с цена от 25 лв. кръгло, отидох взех си го и утре ще го сменя та каквото ще да става, изобщо вече няма да се занимавам да правя стари жила да се занимавам с глупости

като го направя ще пиша как се сменя и какво се прави точно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

А за да се свали ключалката не се ли вадеше и патрона, като се развива един винт с малка звезда през отвора в ляво?

Колега, иди при тенекеджия, те ги свалят тези неща за секунди. Предполагам, че няма да ти излезе и скъпо, само някоя и друга бира ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте, колеги!

Ето, че и на мен се наложи да сменям жило за отваряне на щофьорската врата. И понеже неделята ми беше свободна, се заех самосиндикално. Ето моя скромен опит:

- вдига се стъклото изцяло (за да не пречи);

- сваля се кората;

- сваля се и патрона (през малкия страничен отвор се охлабва гривната, която го държи);

- отвиват се 2та винта на механизма за заключване - той остава да виси на малкото жило за отваряне отвън. Леко се издърпва, докато се осигури достъп до слота за жилото;

- сглобяване по обратен ред.

Няма как да се монтира новото жило без да се демонтира механизма, мястото е много ограничено, и не си струва мъките. При внимателна работа всичко отнема не повече от 30...40 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Привет колеги!

Да споделя и моя проблем.

Пролетта сваляхме бравата на шофьорската врата.Знаете колко е приятно.Както и да е.

Няколко месеца по-късно при леко отворен прозорецзапочнах да чувам пукания,скърцания и т.н приятни шумове.

След около месец,при напълно затворен прозорец започнах да чувам свиренето на вятъра,което ме наведе на мисълта,че стъклото е разместено в рамката.

Отново свалихме кората и с изненада видяхме,че двата болта които фиксират стъклото към шината,не знам дали правилно,в задния край,са разхлабени.Наместихме стъклото в улея,стегнахме здраво,събрахме кората,но в движение отново се чува свистенето на вятъра,не е както преди,но се чува.Сядах за проба на пасажерската седалка,ами няма такъв силен шум.

Та въпроса ми е:

Как мамка му се регулира стъклото,да върви в рамката правилно без да има такива изнервящи паразитни шумове?

Между другото стъклото върви гладко,без засичания и пукания в горно положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мамка му се регулира стъклото,да върви в рамката правилно без да има такива изнервящи паразитни шумове?

Между другото стъклото върви гладко,без засичания и пукания в горно положение.

Никой ли няма идеи по моя въпрос?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам само предположение. Щом чуваш свиренето на вятъра, значи стъклото не се вдига до край и не прилепва с цялата си площ в горното уплътнение.

Т.е. единия му край изостава или е пропаднал. Трябва да има успоредност в двата вертикални улея. Може би става с регулировка от закрепването на самото стъкло към механизма.

 

п.п. та, тези болтове не ги стягай много, вдигни стъклото до горе и то само ще се намести по горния край на рамката на вратата. След това стягаш здраво.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. та, тези болтове не ги стягай много, вдигни стъклото до горе и то само ще се намести по горния край на рамката на вратата. След това стягаш здраво.

Хм,има логика.

Ние стягахме в средно положение на стъклото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, постарал си се, но се касае за някакви милиметри, които на око не се хващат при регулирането.

Ако позволява, като го вдигнеш горе може и на ръка да го размърдаш, да го доповдигнеш от двата края и да опре с цялата си площ в горната рамка. То се усеща..... и стягаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, за нищо.

Не съм я правил тази операция. Само предполагам как може да стане.

Дано да се реши проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхлабихме всички болтове,няколко пъти го прекарах нагоре-надолу,стегнахме здраво.

Има ефект.

Още веднъж благодаря на колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.