Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разходи по поддръжка на Fabia


kanas

Recommended Posts

Здравейте на всички smile056

 

В общи линии съм се заел със следното - правя едни тънки сметки за автомобила, който евентуално ще си купя, и Шкода влиза в тях. Та питането ми е - ако приемем, че за 100 000 км нямам никакви повреди по автомобила, колко ще излезне поддръжката му за смяна на стандартни неща от типа филтри, свещи, масло и т.н.? Става въпрос за Fabia hatch с двигатели бензин и дизел.

 

Знам, че в различните сервизи цените са различни и не може да се даде точна стойност, но аз така или иначе не търся точна стойност.

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, здравей и добре дошъл във форума!

Много зависи нова ли ще купуваш, къде ще я поддържаш, къде и как ще я караш и най вече как.

Иначе използвай търсачката - колегата bega4kata има историята на една fabia, много подробно май до около 500К.

Успех със закупуването :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами трябва да си голям оптимист че за 100 000км няма да стане нещо,особено с тази комерсиална политика на производителите на автомобили.Според мен 100 000км са доволно много,за да се скапят бая работи по окачването и ходовата част най-вече,като се има в предвид състоянието на пътищата в милата ни родина smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, здравей и добре дошъл във форума!

Много зависи нова ли ще купуваш, къде ще я поддържаш, къде и как ще я караш и най вече как.

Иначе използвай търсачката - колегата bega4kata има историята на една fabia, много подробно май до около 500К.

Успех със закупуването :smt017

ми аз уж я използвах веднъж, но не се задълбочих чак толкова :)

мерси все пак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами трябва да си голям оптимист че за 100 000км няма да стане нещо,особено с тази комерсиална политика на производителите на автомобили.Според мен 100 000км са доволно много,за да се скапят бая работи по окачването и ходовата част най-вече,като се има в предвид състоянието на пътищата в милата ни родина smile049

абе оптимист не съм, но поне да знам какви са ми "гарантираните" разходи по автомобила :) После вече ще скачам по дупките, за да си ги напасна с бюджета :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-грубо казано, първите 3 години (при мен това прави 45 000) не сменяш нищо освен масло и филтри, а после се почва с ремонтите. Около 100 000 вече бях ремонтирал рейка, гарнитура на глава, водна помпа, ангренажна верига, алтернатор, датчик на рейката, гърнета, 2 лагера, тампоните на носачите не ги броя, тях ги включвам в графа дискове и накладки ... По усреднени мои сметки поддръжката излиза около 700 лв. годишно в сервиза на ЕТ София. Усерднени, защото по едно време, като тръгна да се чупи всичко, съм давал сериозни суми, но пък като смениш, после може и година-две пак нищо да не пипаш. Смея да твърдя, че карам внимателно и щадя колата доколкото е възможно по нашите пътища. Все пак моят автомобил е един от първите фабии и доколкото чувам доста от тези "детски болести" в следващите версии са отстранени. Действително това колко, какви ремонти и за колко пари ще направиш е много относително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към разходиде за поддръжка не е лошо да добавиш и някои съвсем задължителни суми:

-гражданска отговорност

-данък МПС

тези две неща ти дават право да караш колата :D

и още:

-евентуална винетка

-каско - желателно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-грубо казано, първите 3 години (при мен това прави 45 000) не сменяш нищо освен масло и филтри, а после се почва с ремонтите. Около 100 000 вече бях ремонтирал рейка, гарнитура на глава, водна помпа, ангренажна верига, алтернатор, датчик на рейката, гърнета, 2 лагера, тампоните на носачите не ги броя, тях ги включвам в графа дискове и накладки ... По усреднени мои сметки поддръжката излиза около 700 лв. годишно в сервиза на ЕТ София. Усерднени, защото по едно време, като тръгна да се чупи всичко, съм давал сериозни суми, но пък като смениш, после може и година-две пак нищо да не пипаш. Смея да твърдя, че карам внимателно и щадя колата доколкото е възможно по нашите пътища. Все пак моят автомобил е един от първите фабии и доколкото чувам доста от тези "детски болести" в следващите версии са отстранени. Действително това колко, какви ремонти и за колко пари ще направиш е много относително.

колега каква кола ти се е паднала? егати късмета! ](*,)

аз карам 10 г. октавия за две години съм сменял дискове ,накладки,масло,филтри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно точно моята сглобка не е от най удачните. Датчикът на рейката, а май и самата рейка в следващтите години ги замениха с други. Алтернаторът магнетон - нямам думи за начина, по който са му поставени четките и за твърдостта на самите четки. Гарнитура на глава - в завода не бяха затегнали главата както трябва. Гърнетата и лагерите ясно как си отидоха ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fabia HTP 1,2 12V 21.12.2006г. до сега 79000км. - сменяни са единствено необходимите масла и филтри, веднъж свещи, предни накладки и спирачна течност. Винаги съм ползвал ЕТ Варна. Средно годишно около 200-250лв. Скоро ми прегледаха ходовата част и казаха, че няма нищо за смяна. Да не чуе дявола, за сега количката се държи много добре.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към разходиде за поддръжка не е лошо да добавиш и някои съвсем задължителни суми:

-гражданска отговорност

-данък МПС

тези две неща ти дават право да караш колата :D

и още:

-евентуална винетка

-каско - желателно

Тия влизат в друга графа :)

Не съм ги забравил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята Фабия Комби 1,4 TDI - PD за 51 000 км. освен стандартните масла и филтри съм сменял предни дискове и накладки (150 лв. без работата) и педал на газта (215 лв. всичко в ЕТ), сега за смяна са прословутите задни тампони на предния носач, но ще ги изчакам да се разтропат още малко. Хвърлих и пластмасовите барумки, с които ми я продадоха. Общо взето смея да твърдя, че поддръжката и е доста евтина, сервизният интервал на 15 000 км. излиза около 160 лв., а този на 30 000 км - около 300, това цени на ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз карам Фабия 1.2 12V от 2006 г. Сега колата е на 102 000 км, като за този период са сменяни 2 пъти накладки, веднъж свещи, и наскоро биалети, кормилни накрайници и задни тампони, ама това е поради факта, че живея в разкопания град Сливен.Иначе смяната на масла и филтри е около 140-170 лева(зависи в какъв сервиз се обслужва колата). Поздрави :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 100 000 вече бях ремонтирал рейка, гарнитура на глава, водна помпа, ангренажна верига, алтернатор, датчик на рейката, гърнета, 2 лагера, тампоните на носачите не ги броя, тях ги включвам в графа дискове и накладки ... По усреднени мои сметки поддръжката излиза около 700 лв. годишно в сервиза на ЕТ София. Усерднени, защото по едно време, като тръгна да се чупи всичко, съм давал сериозни суми, но пък като смениш, после може и година-две пак нищо да не пипаш.

 

Божеее, колко си прав! :)

Само това ми идеше да възкликна като прочетох.

Моята Фабия направи 98 хил.км и съм сменила потъмнените части. Сега виждам какво още ме очаква...

 

Не съм съгласна за усреднената сума. Ако поддръжката е в ЕТ няма да е толкова, а по-скъпо.

 

колега каква кола ти се е паднала? егати късмета! ](*,)

аз карам 10 г. октавия за две години съм сменял дискове ,накладки,масло,филтри.

 

Стига се фука де, стига се фука.... :D Следващият път ще е Октавия, ясно ни стана... :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.