Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Виж схемата от http://hobby.neomontana-bg.com/kit97.htm - с добавяне на мощен PNP транзистор и съпротивление R1 - 22 Ома се постига заряден ток до 5.0 А. Добави тези два елемента към схемата от първия ми пост и постави LM317 вместо LM350.

  • Отговори 92
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • A_Anastassov

    35

  • maxrpm

    16

  • Оги

    6

  • deas

    3

Най-много писали в темата

Публикувано

Проблема не е в твоята схема, тя си работи чудесно, проблема е че не намирам LM350 с хубава основа. Щом намеря ще я сменя ;)

Публикувано

С по-горния пост ти казвам как с 1 бр. LM317 можеш да постигнеш до 5А заряден ток (избягва се паралелното свързване на две LM317).

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано

Колега Anastassov, проявявам интерес към схемата с по-големия заряден ток/5А/.Ще можеш ли да я публикуваш както и да упоменеш точните стойности на резисторите и типа на мощния транзистор.От ровичкането из нета бях се спрял на тази схема http://www.rlocman.ru/shem/schematics.html?di=65102, но ми се вижда по-сложна/ чета за разни температурни коефиценти в нея/ а познанията ми по електроника са ограничени.Все пак като по-вещ в материята сподели и твоето мнение.

Публикувано

Прилагам схема.

post-6515-138453315679_thumb.jpg

Публикувано

Moга ли да монтирам 2 та транзистора на един охладител или не ?

P.s много благодаря за всичките ти схеми досега съм направил 2 на приятели и нямат проблем :smt017

Публикувано

Могат да се монтират на един радиатор, но САМО АКО СА МОНТИРАНИ С ИЗОЛАЦИОННИ ПОДЛОЖКИ, защото колекторите (корпуса) на транзисторите НЯМАТ обща точка.

Публикувано

Да благодаря и аз на колегата Anastassov за схемата и да го попитам, ако за радиатор се използва металната кутия на зарядното, трябва ли корпусите на LM317 и 2N3055 при монтажа да се изолират от нея?

Публикувано
Да благодаря и аз на колегата Anastassov за схемата и да го попитам, ако за радиатор се използва металната кутия на зарядното, трябва ли корпусите на LM317 и 2N3055 при монтажа да се изолират от нея?

Изолират се, но не можеш да ползваш корпуса, охладителя трябва да е от цветен метал, като не е лошо да изрежеш и една дупка в кутията за 80мм вентилатор от PC аз така съм направил и го захранвам с отделна схема грец с резистор

Публикувано

Най-добрият радиатор е от мед, след него е алуминият. Може да поставиш 2N3055 и LM317 на един радиатор, като ги изолираш от него (не забравяй силиконова паста). Радиатора е хубаво да има голяма контактна повърхност с металната кутия, като по този начин се увеличава площта на радиатора. Ако по време на заряд температурата на радиатора е висока трябва да поставиш компютърен вентилатор, който да охлажда радиатора. Свържи вентилатора към изводите за акумулатора. За намаляне на оборотите му може да добавиш последователно съпротивление от около 10 ома.

  • 7 месеци по-късно...
Публикувано

Благодаря на автора A_Anastassov за посочената от него схема-тази с LM350 от първия му пост.Аз си я направих и работи много добре.Цената на всички елементи заедно с алуминиевия радиатор е 5.80лв.

Публикувано
Благодаря на автора A_Anastassov за посочената от него схема-тази с LM350 от първия му пост.Аз си я направих и работи много добре.Цената на всички елементи заедно с алуминиевия радиатор е 5.80лв.

 

 

 

Заедно с трафа ли?

Публикувано

Ще изглежда странно, но направо се побърквам. У нас има някой трафове и на село също, до тук ок. Казвам си не знам колко ампера са, ще си купя. Навсякъде са във ватове ?!?!? Колко вата са 5А или 10А ? Знам, че мощността в ватове = U.I и това още повече ме обърква.

Публикувано

Тока го знаеш - 5 или 10А, напрежението за по лесно смятане го приеми 15V. Така ще получиш мощността.

Това обаче е на изхода на зарядното. Като се отчетат загубите в трафа и стабилизатора, реално ще ти трябва малко по-голяма.

Публикувано
Ще изглежда странно, но направо се побърквам. У нас има някой трафове и на село също, до тук ок. Казвам си не знам колко ампера са, ще си купя. Навсякъде са във ватове ?!?!? Колко вата са 5А или 10А ? Знам, че мощността в ватове = U.I и това още повече ме обърква.

Ориентировъчно можеш да определиш амперите (I) на вторичната намотка на трансформатора като знаеш мощността (W) и вторичното напрежение (U):

I = (W*К)/U , К -> коефициент от 0.7 до 0.9 отчитащ загубите (можеш да го приемеш средно 0,8), U -> вторичното напрежение, I -> ток, W -> ватове.

Публикувано
Ще изглежда странно, но направо се побърквам. У нас има някой трафове и на село също, до тук ок. Казвам си не знам колко ампера са, ще си купя. Навсякъде са във ватове ?!?!? Колко вата са 5А или 10А ? Знам, че мощността в ватове = U.I и това още повече ме обърква.

Трафовете се обозначават по изходна мощност, т.е. загубите им не се включват в сметката.

Тъй като и напрежението е дадено при номинален товар, то P = U * I важи с пълна сила за вторичната намотка.

Разбира се всички стойности са ефективни, т.е. RMS :!:

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано

Колеги, аз съм си направил една много проста схема на зарядно. Смятам, че всички, които по-горе сте умували по темата ще си я направите и ще си решите проблема със зарядно за акумулатор веднъж за винаги. Сега за да не пълня темата с много данни, публикувам само схемата, а обесненията подробно съм дал във VWclub форума.

post-10635-138453367924_thumb.jpg

Публикувано

Taзи схема която си взел, колега, не спира заряда след зареждане. триака КТ708 помага при обръщане на полюсите на акумулатора и това е.

Публикувано

Макс,

 

Това си е класическа схема на стабилизатор на напрежение. Т.е. зареди ли се акумулатора (т.е. напрежение над 14.4V) тока ще си стане 0.

Публикувано

batVenci,

Kакъв е тока на заряд при разреден акумулатор ?

Схемата няма ограничаване тока на заряд и може да го зарежда с недопустимо голям ток, който ще доведе до по-бързото разрушаване на акумулатора.

Схемата няма никакви защити и си представете какво ще стане ако дефектира някой елемент (разчита се само на предпазителя в първичната намотка). Като пример : ако дефектира ценера или "окъси" КТ708 какво ще стане ? - "ще си решите проблема с... акумулатора веднъж за винаги"

Публикувано

Колега аз имам трансформатор за 24 в.Какво трябва изменя по схемата за да зарежда акумулатор 74 ач

Публикувано

Колега parmapar,

имате лично съобщение.

 

Колеги моля Ви,

За частни случаи да ми пишете на "Лични" за да не претрупваме с постове темата.

А.Анастасов

  • 1 месец по-късно...
Публикувано
batVenci,

Kакъв е тока на заряд при разреден акумулатор ?

Схемата няма ограничаване тока на заряд и може да го зарежда с недопустимо голям ток, който ще доведе до по-бързото разрушаване на акумулатора.

Схемата няма никакви защити и си представете какво ще стане ако дефектира някой елемент (разчита се само на предпазителя в първичната намотка). Като пример : ако дефектира ценера или "окъси" КТ708 какво ще стане ? - "ще си решите проблема с... акумулатора веднъж за винаги"

Колега наистена схемата няма защита от обратно свързване на акумулатора. Понеже схемата съм я свалил от немски заводски зарядни, там има гнездо с автомобилен предпазител 10 Ампера на изхода. Ако по погрешка се свърже акумулатора обратно, то предпазителя просто изгаря и така германският инжинер е решил този проблем. Все пак моята плюсова щипка е червена, а минусовата е черна, а и използвам на изхода предпазителя на старото пернишко зарядно, който не съм начертал на схемата. Просто признавам, че тук съм направил пропуск при чертането на схемата. Що се касае до стръмността на характеристиката на схемата, на практика не виждам за какъв проблем става дума. Просто както автомобилния генератор зарежда до 14,4 V, така и тази схема зарежда до тази стойност и не я превишава, защото тиристора просто се запушва при достигането й. Смятам, че е изключително вредно за акумулатора при заряд превишаване на напрежението по вече от 15 V. Бързите заряди с голям ампераж при високо напрежение (по-вече от 15 V), водят до изключително бурни химически реакции в акумулатора и събаряне на активна маса от плочите. Супер професионалните зарядни (пак от посочените по-горе фирми) при заряд измерват и температурата на електролита и така елиминират проблема с разпадането на активната маса в акумулатора. Ясно е, че за непрофесионални цели, устройствата трябва да са опростени и лесни за употреба от масовия автомобилист и затова фирмите предлагат устройства с такава схема. Аз направих схемата и си зареждам акумулатора така, като предишния ми Монбат изкара така близо 9 години. Мои познати също си направиха схемата и те са доволни. Просто споделих схемата с колегите от VW (по-късно и в Skoda) форума, защото такова зарядно на Bosch, Absaar и т.н. от този клас струва на пазара у нас около 100 лв. и нагоре. На Еinhell със същата схема за около 60-70 лв. Почти всички колеги предполагам могат да си го направят за няколко лева, ползвайки за основа старо руско или пернишко и т.н. зарядно.

 

Просто давам част от обясненията, които съм дал във VW форума, като и там имаше колеги, които се съмняваха във възможностите на схемата. Вече там смятам колегите се убедиха в качествата на схемата. Дано и тук, колегите повярват и за няколко лева си направят заводско зарядно...

Публикувано

Интересно, аз питам за тока на заряд, а ми се обяснява за напрежение - две съвсем различни неща.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.