Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

За максималнотокова защита ( защита от късо съединение ) при зареждане на силно разредени акумулатори на такива по - прости

схемички поставям автоматичен ( по възможност бързодействуващ ) предпазител за съответния номинален ток на вторичната

намотка , който осигурява трафа.

Свързва се м/у греца и вторичната намотка.

Зарядния ток при зареден акумулатор клони към нула , но никога не е нула. Обикновено заема минимална стойност ,зависеща

от капацитета му , състоянието на електролита , вътрешното му съпротивление ( с напредване на ресурса му се увеличава)

и не на последно място - от големината на зарядния ток.

Процеса на зареждане/разреждане на акумулатор е аналогичен на уравновесяването на нивото в скачени съдове.

  • Отговори 92
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • A_Anastassov

    35

  • maxrpm

    16

  • Оги

    6

  • deas

    3

Най-много писали в темата

Публикувано
За максималнотокова защита ( защита от късо съединение ) при зареждане на силно разредени акумулатори на такива по - прости

схемички поставям автоматичен ( по възможност бързодействуващ ) предпазител за съответния номинален ток на вторичната

намотка , който осигурява трафа.

Колега, и аз използвах такава защита, НО миналия ден имаше гръмотевична буря. След една светкавица нещо "изпука" в зарядното ми. След направената проверка установих, че LM интеграла е изгорял, а бързодействащия предпазител беше здрав.

( т.е. бързодействащия предпазител е много бавен - първо изгаря електрониката). Сега правя бързодействаща защита от пренапрежения. След тестовия период ще публикувам схемата, ако е надежна.

Публикувано

Така е ,автоматичен предпазител сработва за 50 - 200mS , електронен - за около 1mS.

При тебе се е получило пренапрежение от атмосферен тип - за мрежи н.н. 220 волта е характерно това че се,, прокрадва"

през нулевия п-к на мрежата.

Публикувано
Така е ,автоматичен предпазител сработва за 50 - 200mS , електронен - за около 1mS.

При тебе се е получило пренапрежение от атмосферен тип - за мрежи н.н. 220 волта е характерно това че се,, прокрадва"

през нулевия п-к на мрежата.

Абсолютно сте прав. За колегите които не са на "Ти" с електрониката ще добавя едно пояснение : 1 mS e равно на 1/1000 от секундата.

  • 3 месеци по-късно...
Публикувано

Поздрави на всички колеги.

Аз също реализирах схемата на колегата Анастасов с LM317 и 2N3055 на зарядно с ток на ограничение до 5А.

Мога да кажа,че съм много доволен от схемата,тръгна от раз и не е сложна за направа.Докато си играх да пробвам различни резистори за токоограничаващия транзистор,някак успях да изгоря транзистора BD140,но с помоща на автора на темата се преборихме и сега работи ОК.

При една от пробите,бях размених неволно + и - на акумулатора и тук си проличаха предимствата на схемата.Просто напрежението и тока станаха равни на 0.Не знам колко време може да работи в режим на "късо",но вградената защита е добра.На предния панел сложих допълнителен потенциометър,който може да се превключва и така имам регулируем захранващ блок за разни малки електронни схеми.

П.С. Понеже имаше място в кутията,сглобих и сложих схемата на колегата batVenci (във форума на vw е с токоограничаващ тиристор).При грешното свързване(размяна на + и- на акумулатора),токоограничаващия тиристор изгоря преди бушона да разбере,че става нещо.

Благодаря на колегата Анастасов за хубавата схема. smile027 Колегите които желаят да я реализират,мисля че няма да срещнат трудности.При правилно свързване,тръгва от раз и работи много добре.

Да вметна само че резистора 22 ома е добре да е 2 вата а резистора 0.12 ома 10 вата(при опитите 5вата ми се струваха горещи.) 0.12 ома се получава при паралелно свързване на 0.2 и 0.3 ома.

 

DSC_0698.jpg

DSC_0701.jpg

DSC_0703.jpg

  • 1 месец по-късно...
Публикувано
...сглобих и сложих схемата на колегата batVenci (във форума на vw е с токоограничаващ тиристор).При грешното свързване(размяна на + и- на акумулатора),токоограничаващия тиристор изгоря преди бушона да разбере,че става нещо.

Да добавя,че колегата batVenci е направил и неговата схема устойчива на обратно включване,има си токоограничение и работи също много добре.

Коя схема ще предпочетат да сглобят колегите,си е въпрос на личен избор.Реализирах и двете,смятам че работят добре.Поздрави и правете зарядните че иде зимата. smile027 Ето и линкове към неговата схема с токоограничението и допълнителния диод с/у обратно включване.

http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=196498&mode=view

http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=204692&mode=view

Публикувано

Разгледах двете схеми на batVenci, но те НЯМАТ токоограничение (токовото ограничаване е с предпазител). В схемата от втория линк е по-добре мощният диод (VD2) да се свърже последователно на тиристора (КТ708) т.е. между тиристора и предпазителя - по този начин няма да "изгаря" предпазителя при обратно включване на акумулатора.

Недостатък - няма електронно ограничаване на зарядният ток. Ще дам два примера:

1. Акумулатор 38 Ач (Шкода105) - зарядното може да го зарежда с 10 А (при номинален заряден <=3.8А), което не е "здравословно" за акумулатора.

2. Акумулатор 120 Ач - (при номинален заряден ток <=12А) ще изгаря предпазителя и няма да мога да го заредя.

  • 3 месеци по-късно...
Публикувано

Здравейте. Аз да попитам имам голямo зарядно дето може да зарежда до 15 А. Можеш да си го нагласяш. По бавното зареждане (например на 4 А) по добро ли е за един акомулатор ?

Публикувано
По бавното зареждане (например на 4 А) по добро ли е за един акомулатор ?

 

Да.

 

PS: АкУмУлатор smile049

Публикувано
По бавното зареждане (например на 4 А) по добро ли е за един акомулатор ?

 

Да.

 

PS: АкУмУлатор smile049

Мерси. smile027

Акумулатор да. :oops: :D

Публикувано

Токът на заряд на акумулатора е препоръчително да е по-малък или равен на 1/10 от амперчасовете на акумулатора и по-голям от разрядният му ток (за да има заряд). По-малките токове на заряд "щадят" акумулатора и го зареждат по-добре, но времето на заряд се увеличава.

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано

Схемичката си работи чудесно, реализирах я и съм много доволен. Допълнително и сложих системка за автоматично изключване когато батерията се зареди и схемичка за принудително включване на охлаждащ вентилатор и всичко си е ОК. Благодарности на А.Атанасов. Малко са хора които споделят нещо работещо. Аз не съм любител на Шкода, карам БМВ но когато нещата са комплексни няма място за марки, предпочитания и т.н. Още веднъж както се казва - ЕВАЛА :)

  • 4 седмици по-късно...
Публикувано

Здравейте колеги,

Схемичката сигурно е много добра и лесна за реализиране, но само за който може и му идва отръки, както се казва. Аз лично не съм по техническата част много, мразя и силнотоковата и слаботоковата електротехника :D , но това пък не ме спира да търся алтернативен начин. Най-простия за мен начин е да ползвам вашата схема и да я дам на някой да ми сглоби зарядното или да си купя готово, но незнам дали мога да им се доверя напълно, в смисъл ако са толкова добри, защо да си правите сами, освен за тръпката разбира се :D В този ред на мисли може ли да ми препоръчате марка и модел, и онлайн магазин откъдето да си поръчам примерно. Разглеждах и сам разни модели и сайтове, но нали не разбирам много от параметрите незнам на какво да се спра. Познат майстор ми препоръча Schumacher и за сега съм видял, че ги продават в Autotrade.bg, но не са ми финален избор, така че очаквам предложения, ако ви се занимава да ми пишете. Благодаря предварително!

Публикувано

Всички магазински са еднакви. Не спират заряда самички

  • 1 година по-късно...
Публикувано

тези от Lidl също спират автоматично

Публикувано

Поста на колегата е от преди година и половина... Дали ще прочете коментара?

  • 3 месеци по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Виждам че темата е стара, но се надявам някой от по - светнатите да успее да помогне.

 

Направих схемата, от 2 ра страница с 2n3055 с зарядно за лаптоп работи между другото, проблема е че когато я калибровам с товар от 20W на 14,2v, когато откача товара, напрежението пада на 13,4v А преди не беше така. Кое съм изгорил?

 

Също забелязах че акумулатора се е кротнал на 13,35 и си смуче 2,20 ампера...

Редактирано от PIIIcoppermine

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.