Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ауспуха-а-а-а!


Spartan

Recommended Posts

Абе,колеги какво правите с проклетия аукпух на 120?На мен през 2-3 години нов-новиничък ми се пробива,изгаря най-вече отгоре по шевовете.Дали купувам все скапани и как да ги позная чие производство е по-свястно?Един ми вика-така е с всички защото е близо до изходящите отвори,друг ми вика-много ти е бедна сместта,трети ми вика сложи една гресьорка на нов и му щприцовай по малко грес отвреме на време!!!Омръзна ми да се мъча със запечените гайки при демонтаж и да запушвам дупки със азбест и водно стъкло.И вие ли сте така? smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

пробвай с гърне от Косер. По-читаво е от тези, които се продават за "оригинални" в шкода магазините.

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спартане, осъзнай се 3 год са абсолютно нормално време за едно гърне, сменя се за секунди ако си си го направил както трябва ( с помеднени шпилки на колектора или неръждавейки от магазин "Евроболт" в софия)

 

Това че ти си си сложил шпилки от железарията които се продават на метър за да спестиш 5лв не е проблем на шкодата, а твой.

 

Трябва да се отбележи също че цялостния ремонт на изпускателната генерация на задномоторна шкода е доста по - евтин и по - лесен в сравнение с предномоторна кола!

 

Ела на срещата в неделя, да те видим теб и колата ти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали купувам все скапани

Според мен да, аз от 3 години карам, предният собственик не знам и той колко е карал и няма наченки на прегаряне на гърнето :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

пробвай с гърне от Косер. По-читаво е от тези, които се продават за "оригинални" в шкода магазините.

 

Успех.

 

:smt017 още един глас за гърнетата на косер, цената по памет около 50 лв. алуминизирани били smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех гърне на Косер миналата седмица, цената е 47лв. На пръв поглед ми изглежда от по дебела ламарина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега не съм пробвал гърнетата на Косер,обаче наистина са с по-дебела ламарина,а не като тия ''BOSAL''.И някои ''BOSAL''-и дрънчат и резонират адски гадно.Мисля,че до определена степен колата ще стане малко-по тиха в тя обороти на двигателя,които не създават онзи гаден резонанс на купето :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувал съм за по 10-15 лв. втора ръка и пак си карат по 2-3 години, това е. Даже имам още едно останало в мазето. Ново купих веднъж, изкара 3-4 години и край.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заговорихме за смяната на ауспух, да питам - как се махат старите шпилки, че да се сменят с нови и те?

И също ... какво правим ако скъсаме някоя при развиването на гайките, което ми се вижда доста вероятно като ги гледам колко са спечени :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето няколко варианта за развиването на шпилките:

-с гайка и контрагайка

-изпиляваш шпилката двустранно и с ключ

-тръбен ключ ("гарга")

-навиваш гайка, срязваш шпилката по диаметъра с ножовка (правиш шлиц), връщаш гайката нагоре за да не се отваря шлица и със здрава отвертка развиваш.

При последните три метода хвърляш шпилките.

И преди какъвто и да е опит, не е лошо да ги "почерпиш" с подходяща течност. :D

 

При скъсване вариантите много зависят от мястото на скъсване. Може да се наложи и сваляне на колектора.

Има един универсален метод - разпробива се със свредло с по-малък диаметър и после се използва инструмент подобен на метчик, но по скосен (по подострен) и с лява резба. Намира се по магазините за инструменти и крепежи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето няколко варианта за развиването на шпилките:

-с гайка и контрагайка

-изпиляваш шпилката двустранно и с ключ

-тръбен ключ ("гарга")

-навиваш гайка, срязваш шпилката по диаметъра с ножовка (правиш шлиц), връщаш гайката нагоре за да не се отваря шлица и със здрава отвертка развиваш.

При последните три метода хвърляш шпилките.

И преди какъвто и да е опит, не е лошо да ги "почерпиш" с подходяща течност. :D

 

При скъсване вариантите много зависят от мястото на скъсване. Може да се наложи и сваляне на колектора.

Има един универсален метод - разпробива се със свредло с по-малък диаметър и после се използва инструмент подобен на метчик, но по скосен (по подострен) и с лява резба. Намира се по магазините за инструменти и крепежи.

От всички изброени варианти, най-смислен ми се вижда този с контра гайката. Всички останали са загуба на време и нерви. И наистина, много е важно ден-два предварително да се напръскат резбите с WD40 или подобен спрей.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека ви представя моята теория защо дават фира ауспусите на задномоторните шкоди:

 

Започваме от чисто нов ауспух и студена кола :-)

 

Палим, караме известно време, нагрява се хууубаво ауспуха, понякога до червено (max може би ще сподели подобни случай?) и ХОП! минаваме през нещо студено и мокро - локва, пряспа, киша...на ламарината й става много добре - няколко стотин градуса температурна разлика за нула време - сами се досещате че се получава температурна корозия (може това да не е точното име), която като я умножим по много пъти всеки ден (примерно зимата) и се получава тъй нежеланото прогаряне/прогниване.

 

Аз пробвах следния лек като ми прогоря поредния ауспух - увих новозакупения ауспух (тогава 28лв.) с каменна вата и покрих с алуминиеви листове. Пистегнах добре с медна тел и запалих колата. Карах 2-3 години с тази конфигурация докато се разпадна обвивката - предаде ме медната тел - тънка била и се изпокъса от вибрациите smile049 Но ауспуха беше съвсем здрав! И още е, защото не се кара колата ама това е друга тема :-)

 

Като бонус каменната вата служи и за звукоизолация - имаше ефект, макар и слаб в моя случай.

 

Та така - не знам някой да е правил тоя номер, според мен има ефект! Ако някой трягне да го прави да се обади, да направим заедно версия две :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така като го увиваш в разни ми ти работи и вати, не задържа ли влага, и не би ли трябвало да загнива по-бързо?

Питам щото ми се въртят мисли с врътки за сериозно заглушаване на 105/120 и ... тъй де ... сподели наблюдения, мооооля smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да задържа, да задържа...колко да задържа? И аз мислих за разни кондензи и т.н. ама нямаше...все пак това е първото и единствено гърне и то се нагрява доста добре - влагата излита яко дим smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.