Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Интересно за реле-регулатора IRP-14V за Фелиция/Фаворит


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

стори ми се интересно, затова го пускам тук. Не смея да го пусна във форума за Фелиция, да не ме изгонят вече от там :)

 

Понеже съм на тема електрика та ето какво интерсно ми попадна.

Купих си регулатор IRP-14V на CDL.

В кутуйката има една интересна листовка на Чешки.

Бъхтах се сума ти време да преведа каквото мога с Googlе Translator, после порових още малко из Нета и открих следното. Преразказвам листовката.

 

Някои алтернатори ползват регулатори WNC 914 или DLR 2P, които били с

обратен поляритет на IRP 14V, PH 14V/2А и други подобни.

Затова ако сменяш регулатор от WNC 914 на IRP 14V, се изпълнява

следната процедура.

 

Въпроса е в процедурата, която се правела за предварително възбуждане на алтернатора, която ми се струва тотално безсмислена. Освен в листовката - намерих същата процедура описана в нета в друг Чешки форум. И пак с Google Translate. Абе човек без работа съм :)

 

Та, ако някой може да изкаже мнение, защо се прави тази процедура, при смяна на регулатори с обратен поляритет (ако пък някой знае какво значи обратен поляритет на регулатор)

 

1. Монтира се новия регулатор

2. Откачва се кабела от Д+ който води до контролната лампа

3. Слага се нов кабел между Д+ директно към В+

4. Пуска се двигатела на около 2000 обората за 2 до 5 секунди

5. Откача се помощния кабел между Д+ и В+ (това предполагам след като

се изгаси двигателя се прави)

6. Закача се обратно към Д+ кабела който води до контролната лампа

7. И сега всичко било наред.

 

Доста странна процедура.

 

При мен не се налага да я правя, зaщото моя стар регулатор е PH-14V/2A, който според листовката е със същия поляритет.

Защо се прави при другите? Какъв е смисъла, освен може би да се намагнетизира нещо в самия алтернатор?

 

Любопитно ми е, затова пускам темата.

 

Прилагам листовката и превода на английски от Google translatora.

 

IRP-14V Instructions

 

 

IRP-14V regulator, together with the brush holders to install and dismantle the alternator to the same procedure as the regulator of WNC 914th IRP-14V regulator, however, has the opposite polarity of excitation, and therefore must be used in its assembly position controller WNC 914 (Tesla) or 2P DLR (German product) trans wake alternator.

 

Procedure overloading the alternator:

1st IRP-14V regulator is mounted in the alternator.

2nd Disengage the wire from the pilot light terminals D +

3rd Assistant conductor of the connecting terminals D + and B + (see diagram - striped wire)

4th The engine is allowed to run at higher speeds (approximately 2000 rpm. For 2-5 seconds).

5th Disconnects the auxiliary wire between terminals D + and B +

6th D + terminal on the wire connects the control bulbs

7th Engine runs and supervises the functions of the charging system (pilot light should go off charge)

 

WARNING:

All the rest to the engine when the ignition is off!

 

Regulators of IRP-14V (CDL), 443,930,134,540, 443,930,136,131 (Magneton), PH-14V/2A, PH-14V/2G (Tesla), 130 954 (Hůco), MP291 (transpo) have the same polarity alarm. When the mutual confusion is not necessary to make any adjustments.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Интересно...между другото тия дни и аз ще се занимавам с алтернатора 14V 70A от Фелиция,защото днес изненадващо установих,че дори при форсиране не иска да качва повече от 13.8V,а при вкл.фарове не качва повече от 13.6V :? По принцип някой ще се намери да каже че това е нормално напрежение,обаче според мен нещо става защото преди качваще до 14.10 - 14.20V,a с фарове 13.8V.Ако има действително проблем в алтернатора,то мисля че при такива симптоми най-вероятно четките на релето или самото то правят мизериите.Обаче искам да попитам и нещо друго - преди 2 дни доста време колата беше оставяна на контакт без да е запалена и отделно плафоните на вътрешното осветление светеха.Това говорим за около 3 часа :roll: Не че 3 часа е стояла на контакт,но имаше вкл/изкл като на контакт е престояла повечето време.После обаче си завъртя стартера нормално и запали...А предната вечер имаше пътуване с вкл. фарове,само че поддържах двигателя на 2000об/мин,това ще рече алтернатора да се върти с около 4300об/мин(алтернатора е с малката шайба за клиновиден ремък).Тези 4300об/мин са 33% от макс. обороти на алтернатора и мисля че трябва да зарежда нормално,фаровете светеха добре smile049

Та въпроса ми е може ди акумулатора да е бил по-разреден и затова днес като запалих и започнах да меря,показа такива резултати?Може би да му трябва малко зареждане?

Другото което си мисля е да н би да се е повредило релето - CDL IRP-14V когато колата е стояла на контакт повече време,защото при незапален двигател,т.е. алтернатор в покой през релето минава максимален възбудителен ток :roll: Лампата на таблото е 2вата и не съм я сменял с по-мощна,че да стане нещо в резултат на 2 пъти по-големия ток,интересно е обаче че няма пълна загуба на зареждане,просто по-слабо :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интерсна е цялата тази работа с алтернаторите.

 

1. Пробвай да позаредиш акумулатора, той дърпа доста ток, ако е разреден.

2. релето трябва да пуска между 3 и 4 ампера ток на празни обороти. Това е така за да компенсира ниските обороти на алтернатора.

3. като подадеш газ и качиш оборотите, в зависимост от комсуматорите тока трябва да падне до 0.5-0.6 без консуматори.

4. При мен случая беше същия като твоя. След това смених релето и докарах 14 волта на празни обороти. И после изведнъж пак се прецака и сега съм макс на 13.8

(виж по другите теми, които съм писал)

5. Мерих напреженията и тоците в един стар Фаворит (не мойта кола). Там нпарежението на самия алтернатор (мериш директно на Б+ клемата и маса) е 14.2 волта.

А алтернаторъ е 55А, стар, релето не е сменяно никога :) Е вярно, ако мериш напрежението на самата батерия - там е доста по-ниско - 13.6-13.8 волта, но поне на алтернатора вдига 14.2. При моя и на самия алтернатор на вдига толкова. Пробвай замери при твойта.

6. Ако искаш пиши ми на лични и ако си от София да се видим. Аз вече поне месец разглабям и сглабям и се мъча да разбера какво става. Направил съм и някои спомагателни екстри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, всичко е наред! Всяко напрежение над 14V е ПРЕЗАРЕЖДАНЕ!

 

14,2V Жоре

smile159

Така да бъде! smile027

Споделям опит: Алтернатора на Шкодата ми - 55А, винаги е давал 13.8V с вкл. консуматори и в обороти. Акумулаторите съм ги сменял през 5 - 6г. без да ги свалям за дозареждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще пусна снимков материал, подробно обяснен, как можете сами да проверите изправноста на реле регулатора.

За целта обаче трябва да разполагате със стабилизиран регулируем токоизправител и волт-метър. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очакваме с нетърпение.

Разполагам и с двете и вече правих експерименти с реле-регулатора, но с удовлствие ще си направя още :)

Само пусни инструкциите :)

 

Даже, натроших едно реле за да видя какво има вътре.

Основно един дарлингтон BDX33C и един ценер, които са активните елементи.

 

Върти ми се в главата идея, като допълнителен проект, че от реле регулатора може да се използва дръжача на четките и корпуса и човек, ако иска,

може да си направи доста по слежен регулатор с индикации и разни други екстри.

Не че има нужда от такъв, но като уплътняване на времето, може да се направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще пусна снимков материал, подробно обяснен, как можете сами да проверите изправноста на реле регулатора.

За целта обаче трябва да разполагате със стабилизиран регулируем токоизправител и волт-метър. smile049

 

Хайде де, пускай ...

Или имаше в предвид тези дни покрай Коледа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще пусна снимков материал, подробно обяснен, как можете сами да проверите изправноста на реле регулатора.

За целта обаче трябва да разполагате със стабилизиран регулируем токоизправител и волт-метър. smile049

 

Хайде де, пускай ...

Или имаше в предвид тези дни покрай Коледа :)

 

Стига бе :evil:

Ще пусна,но немога да изровя от мазето реле-регулатора, а ме мързи да обяснявам.

Преди коледа ще е .smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.