Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бойлер Елдоминвест - смяна на термореле


Recommended Posts

smile012 Колеги,

моля за помощ - трябва да сменя едно термореле на въпросния бойлер. С електриките нямам проблем, установих повредата и т.н. Обаче не ми е ясно чисто физически как се навира въпросния датчик на релето, в същата дупка е наврян и датчика на терморегулатора. Стария датчик е все едно прав проводник 4 квадрата, а новите са навити на спирала и ме е страх да го развивам да не го прецакам и бум.. Та въпросът ми е ако някой случайно е бърникал там да сподели опит. По другите форуми зяпах, не намерих тоз въпрос да е обсъждан.

smile126 на модератора предварително, че няма да затрие ВиК тема в авто форум smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На по-старите терморелета, има едно кръгче в средата, като сработи то изкача като бутон и после трябва да го натиснеш. Ако се налага смяна, пак преди самата долна страна която е опряна на вътрешното тяло играе ролята на биметална пластина и нищо не се навива. Що не пуснеш една снимка, да видим как е сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, този е със сонда. Това за бутона го знам, ама просто релето е дало фира за съжаление. А снимка не мога да пусна сега. щото не е у нас. Ама който е сменял ще разбере за какво иде реч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А старото термореле къде стоеше? Имах такъв бойлер преди години, но го смених заради спукан водосъдържател. Електрическата част съм я запазил, но освен терморегулатор/с меката тръбичка,който има врътка отвън/, друга защита не открих. И много добре си спомням, че в тръбичката на фланеца стои само датчика на терморегулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А старото термореле къде стоеше? Имах такъв бойлер преди години, но го смених заради спукан водосъдържател. Електрическата част съм я запазил, но освен терморегулатор/с меката тръбичка,който има врътка отвън/, друга защита не открих. И много добре си спомням, че в тръбичката на фланеца стои само терморегулатора.

Ми ти си си бил потенциална бомба за махлата бре. Всеки бойлер си има ключе за включване (някъде има и два- ползват се външни ел табла) термореле и терморегулатор. НЕма начин да НЕма. Като добавиш и нагревателите май това е цялата електрика на един бойлер без да броим медерните с микропроцесорно управление. За врътката, за която говориш - тя се захранва именно през терморелето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре знам какви защити има един бойлер. Исках да ти помогна, а ти взе да ми изнасяш лекции! Не си спомням къде е стояла термозащитата, НО със сигурност въпросната тръбичка на фланеца е само една и в нея се намира само датчика на терморегулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре знам какви защити има един бойлер. Исках да ти помогна, а ти взе да ми изнасяш лекции! Не си спомням къде е стояла термозащитата, НО със сигурност въпросната тръбичка на фланеца е само една и в нея се намира само датчика на терморегулатора.

 

Добре де, сори, извинявай и т.н. Отде да знам, че знаеш. Ама поне на мен ми стана ясно :)

Именно в това е проблемът - във въпросната тръбичка сега са нахакани двата датчика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, сори, извинявай и т.н. Отде да знам, че знаеш. Ама поне на мен ми стана ясно :)

Именно в това е проблемът - във въпросната тръбичка сега са нахакани двата датчика.

Отново рових останалите части, но точно тази термозащитата липсва. Изчезнала е някъде. ](*,)

Нямам спомен. Това беше преди 5 години.

Поне щях да ти кажа оригинално каква е. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако искаш мога да ти дам оригинална термозащита от старите! Имам стар бойлер напълно работещ! Сменен е с цел икономия на ел. енергия!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като стана въпрос за бойлери..../не е по темата,но е интересно/и аз сменях скоро но реотан и вижте за 6 год.какво излезе отвътре-то за това е и изгорял реотана де :mrgreen:

post-2454-138453240833_thumb.jpg

post-2454-13845324084_thumb.jpg

post-2454-138453240843_thumb.jpg

post-2454-138453240847_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С варненска вода е така...

По скоро с девненска. От девненските извори. За пояснение - част от водата във Варна е от там.

Лично аз се боря с варовика ползвайки стар бойлер с два нагревателя. Работейки на "1", двата нагревателя са свързани последователно и работната температура е по-ниска => по малко отлагане на котлен камък. Вярно, че на "1" мощността е само около 670 вата, ама за нощно затопляне е предостатъчно.

 

По темата:

Аз лично съм виждал два вида термозащити

- с Г-образна пластина, която се притиска към фланеца с болт

- със сонда във вид на пръчка, която се пъха в отвор във фланеца предназначен само за нея. За терморегулатора има друг отвор.

Каквато и да е термозащитата, идеята е термочувствителния елемент да контактува с корпуса.

Тази която описваш (със спиралата) ми напомня на термореле за печка. При тях температурата се предава по тази спирала до самата термозащита. Самата спирала би трябвало да е топлопровода.

Без снимка обаче само хвърлям боб... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е мн. просто - тази тръбичка където е навита в спирала просто е развиваш внимателно и пъхаш сондата във дупката. Това е. Единствено внимавай да не е прекършиш но не е чак толкова "нежна" , разпъвай смело. Всички от този тип се продават навити , така че няма да си първия дето ще развива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако терморегулатора е с мека сонда като защитата мушкаш първо регулатора после защитата един под друг, ако е с твърда сонда първо защитата, стга да ти се събере цялата сонда на регулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е мн. просто - тази тръбичка където е навита в спирала просто е развиваш внимателно и пъхаш сондата във дупката. Това е. Единствено внимавай да не е прекършиш но не е чак толкова "нежна" , разпъвай смело. Всички от този тип се продават навити , така че няма да си първия дето ще развива.

:smt017 Колегата е напълно прав. До преди няколко месеца извършвах гаранционен ремонт на елдомските бойлери. Първо набутваш сондата на термозащитата, а след нея и сондата на терморегулатора след като внимателно си размотал спиралата без да я прегъваш :)

Няма нищо сложно. УСПЕХ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4ka,що вариш юфка в бойлера бре!!! smile091 smile091 smile091

Аз пък си помислих, че си прави корнфлейкс с прясното мляко в бойлера, ама викам аре да него издавам. smile091 smile001

"Корнфлейкс се приготвя от сварени царевични зърна, които се изтеглят на люспи, сушат се и се пекат. Този хранителен продукт се консумира най-често за закуска с мляко или плодови сокове. Корнфлейксът е много богат на въглехидрати." Ето защо bega4kata има 200+коня, много повер дава тоз корнфлейкс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile021 Пералнята работи по-дълго със КАЛГОН

А понеже не става за пиене - другото спасение е качествен (и съответно сменяван на кратко време) АНОД - всичката "юфка" се отлага по него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се колеги. Проблемът е решен - докато се въртяхме около въпросното железО то взе че прокапа и самия бойлер - сменен е с нов същия модел.

Ха наздраве на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile021 Пералнята работи по-дълго със КАЛГОН

А понеже не става за пиене - другото спасение е качествен (и съответно сменяван на кратко време) АНОД - всичката "юфка" се отлага по него.

 

 

[-X [-X [-X Малко си объркал колега! Анодната пръчка не предотвратява натрупването на котлен камък, а спира развитието на ръждата, там където емйла се е пропукал! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[-X Малко си объркал колега! Анодната пръчка не предотвратява натрупването на котлен камък, а спира развитието на ръждата, там където емйла се е пропукал! smile027

:smt017

Електрода (анодната защита) е от магнезиева сплав и при поява на язва в емайла, протича ток м/у електрода и язвата. Като казвам ток, имам предвид че от анодната защита към язвата "пътуват" метални йони, които се отлагат в/у повредения участък.

Поради тази причина не е лошо да се проверява от време на време състоянието на тази пръчка. Вярно че е мръсна работа (виж снимките на Бегачката), но е полезно - почистваш бойлера, нагревателя и т.н. Това важи особено за нашия регион. Има разбира се и бойлери с анодни тестери, ама те няма да изчистят котления камък. :mrgreen:

Пък и друго си е да видиш на живо как стоят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я препоръчайте читава марка бойлер със серпентина.

И без това киловатите на камината са ми множко,та да растовариме малко с бойлера.

Освен това и ел.енергия ще се пести.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я препоръчайте читава марка бойлер със серпентина.

И без това киловатите на камината са ми множко,та да растовариме малко с бойлера.

Освен това и ел.енергия ще се пести.

Diplomat 80 литра. Има с лява и дясна серпентина емайлирана отвън и отвътре (разбирай, че отворите са им от ляво или отдясно). Четири години съм с него вече, а не знам дали си чувал за качествата на Бургаската вода. Има си анодна защита и бутон със скала за проверката и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.