Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сваляна на уреда за гориво/температура от таблото


Recommended Posts

След като си свалих таблото и успях съвсем лесно да сваля километрежа и часовника от пластмасовия корпус на блока с уредите, на на него останаха уреда за температуратура на антифриза и уреда за нивото на горивото.

Очевидно тези уреди за занитени за платката отзад.

(вижте снимките)

 

IMG_1864n

IMG_1866n

http://www.flickr.com/photos/52064507@N05/

 

Отпред - посредством 2 винтчета е закрепена скалата на съответния уред.

Като отвия винтчетата - всичко се разхлабва, но самата стрелка продължава да пречи да сваля цялата скала.

Някой има ли идея как се сваля скалата?

Изглежда стрелката е набита на самата ос на уреда.

Страх ме е да дърпам и напъвам стрелката силно, за да не вземе да се счупи.

Някой знае ли как се сваля това нещо или дали въобще е разглобяемо.

Или пък уреда е занитен за платката отзад, след това отпред е сложена скалата и стрелката е набита на оста, без възможност за сваляне.

 

Защо питам - ами ако някой е сменял самата хартийка на скалата сигурно го е правил.

Лично моята цел е да откача платката изцяло от пластмасовия корпус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уредите за температура и гориво не са занитени, те влизат в тези "крачета" които си оградил от задната страна, просто са хванати доста здраво и аз като го отварях моето табло за първи път не можах да ги махна. С малко сила излизат уредите. Също не успях да махна стрелките, един уред така го повредих като дърпах стрелката и тя така и не излезе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а после слагането как става, т.е. стрелката има ли конкретна позиция или като я сложиш накриво - уреда показва невярно?

Евентуално някакви мерки да се вземат преди свалянето, някакво маркиране?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нещо не схващам каква е идеята на такова мащабно разкостване на уредите - плаки ще сменяш , стрелки ли те дразнят или просто за спорта си разглабяш колата ?

При Фаворита няма ограничители и там може да се сбърка положението , ама тука има стърчилки непозволяващи да слиза надолу стрелката - забиваш да опира в ограничителя и готово .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уредите за температура и гориво не са занитени, те влизат в тези "крачета" които си оградил от задната страна, просто са хванати доста здраво и аз като го отварях моето табло за първи път не можах да ги махна. С малко сила излизат уредите. Също не успях да махна стрелките, един уред така го повредих като дърпах стрелката и тя така и не излезе.

 

колега мерси!

Свалих ги.

Хващаш таблото и натискаш силно болта, който стърчи между двете нитчета от задната страна. Само с ръце без инструменти. И уредите излизат доста лесно.

Всъщност - това са нитове, които държат едни малки оси от другата страна на платката, на които е надянат самия уред.

Ето снимка:

ured-osi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нещо не схващам каква е идеята на такова мащабно разкостване на уредите - плаки ще сменяш , стрелки ли те дразнят или просто за спорта си разглабяш колата ?

При Фаворита няма ограничители и там може да се сбърка положението , ама тука има стърчилки непозволяващи да слиза надолу стрелката - забиваш да опира в ограничителя и готово .

 

Колега, ако трябва да съм откровен - смисъл няма.

Отваряне - разглеждане - изчистване - сглабяне.

По-скоро за спорта. Забавлявам се. Иначе платката и стрелките си изглеждат наред.

Иначе пиша във форума, може би пък някой ден някой да му помогнат обясненията и снимките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

два въпроса малко офтопик:

 

1. На всичките уреди, часовници, които свалих има печат с дата.

Най-късната дата е 12/21/1997.

Може ли да се предполгата, след като има такъв печат, че колата не е излязла по-рано от завода? С други думи е някъде Декември'97, което спада към моделна година 98?

 

2. Очевидно таблото е било отваряно и преди. Личат некадърни нарези с отвертка, счупени щипки и т.н. Предполагам въртян е километража. Който понякога не показва скорост докато леко не го чукнеш. Отначало си мислех, че е ел. проблем, тъй като се губеше и подсветка по таблото. Скоростомера и подсветката тръгваха заедно след почукване.

Но се оказва, че скоростомера и одометъра са чисто механични.

Предполагам това е станало при превъртането на километрежа, как мислите?

 

И за какво ги въртят - колко пари може да сложиш на една Фелиция отгоре? Цената е все тая и на 120 хил и на 150 хил и на 200 хил, сигурно пак е все тая. Само трошат уредите бизсмилено, а те са скъпи.

 

Имаше и една лепенка VDO, която беше скъсана, нещо като пломбираща лепенка, тип като винетките, дето се къса, ако решиш да я разлепиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравей Phiko,прочетох темата и отговорите,но преди да стигна до такова цялостно разглобяване,искам да питам как да проверя действието на уреда за гориво ,без да свалям таблото.

Скоро не съм зареждал с бензин догоре/46 л показваше на колонката/,но уреда показваше малко над 1/2 ,както показва и сега след като е към 22 л и не е мръднала по-нагоре стрелката.Източих през маркучето ,което връща бензина обратно в резервоара към 22 л ,на 2 л преди да свърши бензина ,стрелката бързо слезна надолу и светна лампата и след това спря да се източва бензин чрез помпата.Извадих сондата ,мерих реостата,плъзгача му е добър ,има верига навсякъде.Както е извадена наслагах кабелите и тук ми нарави впечатление ,че дори и да движа поплавъка ,стрелката след подаване на контакт отива до мястото над 1/2 и не мърда.Дори след откачване на кабелите тя си стои там.Когато изключа от контакт ,пада долу.

Как да разбера дали стрелката се движи до горе ? smile150 :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

вярно че разлобих цялото табло, но реално не съм тествал уреда и не знам как се тества.

Значи казваш, че стрелката ти стои на 1/2 почти винаги, дори да е пълен или почти празен резервоара?

Интересно, но наистина не мога да помогна....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Как да разбера дали стрелката се движи до горе ? smile150 :?

Дай кабела от реостата на маса и уреда трябва да се отклони в крайно положение.

п.п. С вкл. контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам съм и за тази тема. При мен случая беше че уреда за нивото на гориво не стигаше до червено. Спираше в едно положение по- надолу неможе. Реших че е от системата в резервоара и я оставих на един приятел да я види. Резултата е че сега стрелката е в крайно горно положение постоянно :D . Някой ако е запознат със схемата да каже, нещо на късо ли са дали или са прецакали уреда на таблото като са пипали резервоара ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.