Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как се сваля решетката при предния прозорец?


hanoi

Recommended Posts

колеги ,как се маха пласмасовата решетка ,с гумените уплатнения , пред предния прозорец (оки 1) имали некви особености , свалят ли се чистачките , мисля да я смяня ,защото гумата е изгоряла вече , и пада ,, имали некви "хитринки" ,или трябва да си купя нова ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за пластмасовата кора под чистачките -няма никакви хитринки, купуваш си нова от ЕураТек за 40лв и си готов.

Лявата кора пред шофьора се сваля по-друдно, като първо се свалят рамената на чистачките. Те са на шлици и са от алуминий, трудно излизат. Можеш преди това да ги напръскаш с някакъв спрей примерно WD40.

Много от колегите собственици на Октавия I ги подценяват тези кори, не ги подменят на време ала после ще имат проблеми...

Тези пластмасови кори не са сложени случайно и имат ролята да не допускат попадането на вода и прах в нишата под предното стъкло, в която е компютъра на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес ги купих , и смених, 84лв те са лява и дясна 40 / 45лв, ама с тях се сменят и "цицките" на пръскачките, пипкава работа общо взето, но новата решетка , е по различна от старата, няма дупки,а е като излята ,(по добре изглежда) и е по функционална :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

p.s.

"цицките" ги купих от магазина на "В.Левски" 12 лв - бр. , но ми направи лошо впечатление че същатата пласмасова кора струваше към 20-25 лв по скъпо от еуратек, (новия модел) , а стария идваше на парите на новия в представителството, а същите разпръсквачки струват 9 лв бр. там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте, тази тема с корите на предното стъкло ми е като мехлем за изстрадалата октавианска душа.

 

Това е така, понеже дълго търсих решение на един мой проблем, свързан с теч в купето а Октавията ми, водещ до наводняване (буквално, последния път като махнах подовите настилки, май изхвърлих около 5-6 литра вода!).

В моя случай търсенето на причините за теча продължи дълго, но накрая май открих главната - въздушният филтър на климатика, разположен именно под въпросната кора (от страната на пасажера), се оказа с доста смачкани и пропускащи гумени уплътнения. Оттам водата, постъпваща от улеите, и задържаща се от събрания боклук (листа, кал, клечки...) в пространството между предния прозорец и коша за двигателя, си се изливаше през една пластмасова коруба, водеща към моторчето на вентилатора на парното/климатика, и оттам - в купето. Както и да е, ако и когато ми остане време, ще го опиша в отделна тема, че да е полезно и на други страдалци с подобен теч.

 

Въпросът е, че след като си реших проблема (отчасти обаче) с уплътнението, понеже махането/слагането на пластмасовите кори се случи на няколко пъти, гумените им краища доста се отвориха откъм стъклото, а това при дъжд не е желателно. Отделно от това, от 1999 г. откогато е октавията (аз съм й втори собственик от една година), те са си и доста поизхабени. На трето място идва пак частично решеният проблем с теча, защото тези кори (оригиналните са, тоест, доста са видели) фабрично са с доста големи отвори за оттичане на вода към същото пространство, където е въпросният филтър (а и други неща). И при дъжд или миене, част от тази вода все пак успява да проникне отново в купето по неведоми пътища (вече не от уплътнението на въздушния филтър). И понеже подозирам, че откриването на този места ще ми отнеме твърде много време и впоследствие и време за отстраняването на проблема, се загледах в кори на октавии от по-новите модели. Техните кори са плътни, нямат отворите на стария модел, а същевременно имат едни хубави малки отворчета за засмукване на въздуха от вентилатора на климатика/парното. Но тъй като не знам дали ще паснат на моята, се разтърсих във форума и попаднах на тази тема.

 

И след тези дълги описания, въпросите ми са следните:

Новите кори, които сте закупил от ЕТ, дали приличат на описаните от мен за новите модели на октавия - плътни, с малки "кутийки", повдигнати над основната равнина на кората, които са с малки отвори за въдуха? Тези нови кори дали ще стават за по-стари модели като моя (1999 г., LX, 1.6, 75 к.с.)? Къде се намира въпросният магазин на В.Левски, за да отскоча да проверя "визуално", че покрай строжа на метрото до ЕТ се стига вече доста трудно и бавно, а и съм в другия край на София?

 

Благодаря за отговора предварително, ако се върнете отново към тази тема и ми видите поста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.