Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Споделям опит


Recommended Posts

Притежавам 20 годишен Favorit 135L. Преди месец започна да губи по малко охладителна течност и полека-лека пресече маслото. Преди да отида на майстор прочетох всичко, което намерих по форумите не само на "Шкода", а и на други марки автомобили. Майстора без да прави каквито и да е тестове (надуване на охладителната система, надуване на цилиндрите)

каза "издухана гарнитура". Имам техническо образование и след прочетеното по форумите и две книги за ремонт на Favorit,Felicia не бях уверен в твърдението му, но на "майстор" смееш ли да му противоречиш!? Купувам гарнитура, той я сменя, смяна на масло, филтър,антифриз-плащане и си тръгвам. Минавам 40-50 km - същата работа като преди ремонта. Връщам се и обяснявам на майстора.Че като вдигна един шум-всичко било наред, ако ми изпуска от някъде имало добавки за теч на антифриз и т.н. Абе майсторе, то ако беше до добавки , щях ли да идвам при тебе? Направо си ме изгони.

Стигнах до извода, че дефектът е доста сериозен и единственото място окъдето може антифриз да отива в маслото (обратното го няма- в разширителния съд няма мазни петна) са медните пръстени под цилиндровите втулки. Отивам при втори майстор, разказах му първият какво е "натворил", споделям и моя извод. А той казва, че това е много малко вероятно. Каза за някакви тапи на главата, за които нищо не е писано в книгите. На другия ден отвори капака на кобиличките, наду с уста през гърловината на разширителния съд и ми показа дефекта-под вала с кобиличките има три тапи с размер на 20-стотинкова монета, подобни на тези външни тапи по блока и главата. Едната от тях беше прогнили (все пак 20 години...) и пълна с вода, ане с масло. Смени я човекът за нула време и.. това е.

От цялата работа излезе: съвсем на "вятъра" сменена гарнитура, масло, маслен филтър, плащане за "майсторлъка" и куп нерви и разкарвания. Вярно е, че за тези тапи, ако човек не ги знае и при отворен капак на кобиличките не би ги видял. А това е най-лесната и безболезнена проверка при смесване на антифриз и масло.

Дано не ви се налага, но ако все пак се случи, първо направете тази проверка, а след това гарнитури и не знам какво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

единственото което може да се каже е.........."АМАН ОТ ПИШМАН МАЙСТОРИ" smile150 smile150 smile150 , добре че си се справил успешно :smt017 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.