Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем след смяна на антифриз


Toshiro

Recommended Posts

Реших да сменя антифриза с Г12 (старият беше Г11) и го направих като по книга - много старателно промиване докато съвсем се избистри. Измих казанчето и налях новия антифриз - всичко идеално. Розов е като бебешко дупе. Но възникна проблем - температурата според уреда на таблото не се вдига над 80, а при движение в задръстване забелязах, че вентилаторът се включва на 90. Може ли някой да ме насочи към вероятен източник на проблема или не е за мен и да ходя на майстор? Благодаря ви предварително за помощта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някак не мога да схвана така описания проблем но най вероятно се е случило нещо с термостата може би при свалянето му ако си го свалял най добре си го смени за да нямаш ядове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да сменя антифриза с Г12 (старият беше Г11) и го направих като по книга - много старателно промиване докато съвсем се избистри. Измих казанчето и налях новия антифриз - всичко идеално. Розов е като бебешко дупе. Но възникна проблем - температурата според уреда на таблото не се вдига над 80, а при движение в задръстване забелязах, че вентилаторът се включва на 90. Може ли някой да ме насочи към вероятен източник на проблема или не е за мен и да ходя на майстор? Благодаря ви предварително за помощта!

Проблема ти е никакъв!

Карай си и си... smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостатът не съм го свалял, може би отваря твърде рано и затова не вдига температура до 90', но защо вентилаторът се включва на 90 като това е нормална работна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ли се замислял , че може преди смянатана на антифриза не е работел коректно ?

Според мен е нормално да включва 1 - 2 мм. над средната чертичка , а не на 110 градуса ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да сменя антифриза с Г12 (старият беше Г11) и го направих като по книга - много старателно промиване докато съвсем се избистри. Измих казанчето и налях новия антифриз - всичко идеално. Розов е като бебешко дупе. Но възникна проблем - температурата според уреда на таблото не се вдига над 80, а при движение в задръстване забелязах, че вентилаторът се включва на 90. Може ли някой да ме насочи към вероятен източник на проблема или не е за мен и да ходя на майстор? Благодаря ви предварително за помощта!

 

 

Всичко както си описал е като на моята Фелиция,нормално е ,карай си така,измил си системата и охлаждането се е подобрило,лошо ще е ако грее.

Само ми отговори -твоята комби ли е или не е ,защото като гледам на аватара ти не мога да разбера ,ако е комби ,ще е третата такава която знам със този син цвят и модел.

 

Ето я моята странично.

 

012726277.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, но още ми е малко притеснено. Винаги съм мислил че нормалната температура е 90'. Не е комби и цветът е малко по-различен :)

post-4848-138453242907_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, наскоро си сменях термовключвателя, който пуска перката на радиатора.

Доколкото си спомням, на него пишеше, че включва на 92 или 95 градуса (максимум 95) перката.

И наистина толкова я пуска. На фелата, на термометъра за антифирза на таблото има една бяла, по дебела черта, където стои стрелката, след като загрее колата.

Като мине 2-3 мм от там и пуска перката - това с новия включвател.

 

Иначе почти ми лепеше до 110 градуса - преди да пусне перката и колата загряваше доста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фелата, на термометъра за антифирза на таблото има една бяла, по дебела черта, където стои стрелката, след като загрее колата.

Моята вече не може да достигне тази черта в движение със средна скорост, а достигне ли я в задръстване точно на нея включва вентилатора. Сега прочетох, че термостатът трябва да отваря на 88' което според мен значи, че трябва да вдига поне 88 аз съм малко над 70. Възможно ли е да ми държи термостатът отворен постоянно и в същото време да ми е развален включвателя на перката или пък да се е развалил уреда на таблото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

извинявам се за спама,но колегата що не ги махнеш тези тасове-развалят хубавата кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам може, ако термостата ти е бил запецнал отворено и покрай него е имало мръсотия, т.е. все едно е бил леко затворен и сега като си измил, да се отворил....

Но това по-скоро са много невероятни теории :)

 

От друга страна може и уреда на таблото да ти отчита грешно.

Наистина интересен факт, че хем не загрява, хем включва твърде рано перката, всичко звучи, все едно самия уред на таблото е паднал с няколко мм надолу :)

 

Ако ти се занимава - сложи нов термостат и виж какъв ще е ефекта. Сменя се лесно и не е скъпо.

 

Ако ефекта не ти хареса, един включвател за перката е към 20 лева и той се сменя лесно - можеш и сам да го направиш.

 

Аз също имам един въпрос - този розовия антифриз - сигурен ли си, че става за този тип двигатели? На мойта никога не ми е хрувало да и сложа от него и понеже му е ред, да взема да пробвам и да видим какво ще стане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам един въпрос - този розовия антифриз - сигурен ли си, че става за този тип двигатели? На мойта никога не ми е хрувало да и сложа от него и понеже му е ред, да взема да пробвам и да видим какво ще стане?

 

Мен ме интересува наистина ли розовия антифриз се ползва за изцяло алуминиеви мотори, каквито са при Фаворит-Фелиция .Казвали са ми ,че Фаворита се кара само с червен антифриз.Аз карам със синия и затова ме интересува каква е разликата, освен в цвета разбира се. :^o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам един въпрос - този розовия антифриз - сигурен ли си, че става за този тип двигатели? На мойта никога не ми е хрувало да и сложа от него и понеже му е ред, да взема да пробвам и да видим какво ще стане?

 

Мен ме интересува наистина ли розовия антифриз се ползва за изцяло алуминиеви мотори, каквито са при Фаворит-Фелиция .Казвали са ми ,че Фаворита се кара само с червен антифриз.Аз карам със синия и затова ме интересува каква е разликата, освен в цвета разбира се. :^o

В розовия антифриз(G12) има присадка за алуминий и е хубаво да се кара с такъв.Ако карате с вода или обикновен антифриз главата след няколко хил. километра заприличва на швейцарско сирене ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм на мнение , че без значение от вида на антифриза не се ли сменя в допустимите срокове е опасен за алуминия ... незнам защо , ама моите тикви още не са замязали на лунен пейзаж smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм на мнение , че без значение от вида на антифриза не се ли сменя в допустимите срокове е опасен за алуминия ... незнам защо , ама моите тикви още не са замязали на лунен пейзаж smile001

 

Оооо, грешно ти е мнението колега. Да взема да събера малко снимков материал да видите за какви ужаси говорим. То какви ли не антифризи има. Антифриз от 3-4лв цена на дребно колко е антифриз знаете ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото можем да кажем и за G12 от 6 -7 лв. , ама хората си го купуват и мислят , че са фанали Бога за шлифера , отделно длаечната 1962 г. га са измислили тоз мотор не е имало G12 , па колко продупчени блока на МВ та има от оня антифриз дет мязаше на боза ... така мое до утре да теглим локуми , ама и синия и червения антифризи имат определено време за престой у мотора и после става бозЪ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото можем да кажем и за G12 от 6 -7 лв. , ама хората си го купуват и мислят , че са фанали Бога за шлифера , отделно длаечната 1962 г. га са измислили тоз мотор не е имало G12 , па колко продупчени блока на МВ та има от оня антифриз дет мязаше на боза ... така мое до утре да теглим локуми , ама и синия и червения антифризи имат определено време за престой у мотора и после става бозЪ ;)

 

Прав си за цената ама цвета няма значение. Важното е да е качествен. Ама то със всичко е така. Почти всичко по евтино излиза по скъпо. Просто не се знае кой ще е "късметлията".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, да поставя въпроса така - Каква температура на двигателя трябва да поддържат термостата и перката при отворен голям кръг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй както работи в момента си ОК - малко над чертичката 70 отваря термостата и малко над чертичката в средата включва перката ( показанията на уреда не са линейни и няма какво да се притесняваш )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има голямо значение изрично е споменато в литературата.Само неми е ясно едно как колегата си е промил системата без да свали термостата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Източих стария, налях дестилирана вода и карах с нея при отворено кранче на парното. след два дни източих и така 4 пъти, докато течността в казанчето се избистри. След това с градинския маркуч при свалена тръбичка за разширителния съд и запален мотор 30 40 мин доливах в казанчето пак докато текна съвсем бистра водица. Не ми е хрумнало да свалям термостата... Как става със свален термостат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да и така става .Аз действам така ;свалям термостата изваждам долната тръба на радиатора и на студен двигател като теб с градинския маркуч първо в главата после в горния маркуч на радиатора и така става по бързо.Иначе със запален двигател нее ли малко опасно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.