Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за Шкода Фелиция


Recommended Posts

Здравейте,

нов съм тук, а също така и със Шкодите. Искам да си купя Шкода Фелиция 1.3 1999г. (вече съм си я харесал), но ме интересува само едно. Тази кола има ли лампа "Engine check" или джамбазина я е изкормил да не свети изобщо. Също така, ако може да споделите какво да гледам по-специално при покупката на колата.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат,няма такава лампа.Обаче те поздравявам за избора - 1.3 шкодовия мотор има евтина подръжка,няма ги тия ангренажни ремъци и ролки,моторчето е с верига ;) Предполагам ще взимаш 1.3MPI или ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мотора е лъснат до блясък трябва да внимаваш за течове и т-н :-k ако неси наясно по добре я огледай с някой разбирач smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е 1.3 пълна инжекция. Интересуваше ме дали има лампа за Engine check, защото аз по-принцип карам фиат пунто и като цяло съм доста наясно със всичко свързано с фиат. Та при фиат, като дадеш контакт и светва "умната дюза" (engine check лампата) и след 2-3 секунди ако всичко е ОК гасне. Също така при палене на двигателя, тази лампа не трябва да свети. Повечето джамбази обаче, при проблем махат крушката за тая лампа и съответно тя не свети нито при първоначалното подаване на контакт, нито след това. Затова питах за Шкодата, защото при подаване на контакт, такава лампа не светва, а пък колата е 1999г и има ECU.

Двигателя е яко лъснат, но и да има течове едва ли ще е много скъпо да се отстранят. Това което ми хареса е, че двигателчето работеше като часовник. Супер тихо и спокойно.

Ако има някакви други слаби места на които трябва да наблегна при огледа споделете колеги.

Благодаря за отговорите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава лампа при Фелиция няма,въпреки че имат ECU,съответно независимо дали са с едноточково впръскване(моно инжекция Bosch Mono-motronic) или с многоточково впръскване(пълна инжекция,SIEMENS или BOSCH)

 

Щом мотора работи равномерно и тихо,проблеми не би трябвало да има.Може да погледнеш блока на двигателя до 4-ти цилиндър - към ъгъла на двигателя между блока и главата.Ако от ъгъла излиза гарнитура,двигателя е отварян 100%.Ако не излиза значи е със заводската гарнитура и поне не е махана главата.Въпреки това принципно може а се намери някой чешит като слага друга гарнитура да я изреже така,че да не се подава навън,но според мен това е много малко вероятно да се сети да го направи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако от ъгъла излиза гарнитура...

Излиза или се вижда? При мен се вижда,но не излиза и ме вкара в много лош размисъл :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата ''излиза'' извън главата и се вижда едно такова като триъгълно парче,което обаче не излиза извън блока на двигателя.Това е положението ако гарнитурата е сменяна,респективно е сваляна цилиндровата глава.

Разликата е в това,че оригиналнатагарнитура ''върви'' по главата и така като се сложи главата гарнитурата не се вижда,докато гарнитурите които се продават "вървят'' по блока на двигателя и като се сложи главата,остава едно подобно на триъгълник парче гарнитура да излиза извън периферията на главата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lent, мисля, че може и да не си 100% прав за гарнитурата. А по темата на колегата аз съм на мнение, че смяна на ремък е по-лека операция от смяна на верига, на всичкото отгоре животът на тая верига е колкото на ремък. Ако бяхме по-запознати с този мотор едва ли бихме си я купили тази кола, ама като сме се хванали на хорото...Успех с новия автомобил и много безаварийни километри с нея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата ''излиза'' извън главата и се вижда едно такова като триъгълно парче,което обаче не излиза извън блока на двигателя.Това е положението ако гарнитурата е сменяна,респективно е сваляна цилиндровата глава.

Разликата е в това,че оригиналнатагарнитура ''върви'' по главата и така като се сложи главата гарнитурата не се вижда,докато гарнитурите които се продават "вървят'' по блока на двигателя и като се сложи главата,остава едно подобно на триъгълник парче гарнитура да излиза извън периферията на главата...

Аз съм 100% сигурен, че не е прав за гарнитурата но не ми се занимаваше да влизам в пререкания. Та спете спокойно колата я имам от чисто нова и гарнитурата все така си стърчи и там където стърчи с червени букви пише TEMAC. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 Живота на веригата бил колкото на ремъка - ако е някоя китайска верига може....давайте,плюйте чешкия агрегат - после да не го търсите smile012

 

За гарнитурата - признавам - не съм напълно сигурен,но до 1998 мисля че е така.Но недейте с лека ръка да отхвърляте двигател,който 40 години е задвижвал това що е било лек автомобил ''Шкода" - от 60-те години в 1000МБ та до Фелиция 1.3...Щом дори през 2000г. се е монтирал,значи не е толкова зле колкото някои хора предубедено си мислят.Вярно е все пак че по принцип е с твърде остаряла концепция,но пък това е двигател,подходящ за улегнали хора и такива които няма какво да доказват,защото вече са се доказали в живота... smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че моторът е сравнително надежден и като цяло колата е по-добре сглобена от доста конкуренти в класа си, със здрава ходова част, но можеше малко подобрение да направят в газоразпределителната система...

Ама аз какво искам - няма пълно щастие!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеше ама е трябвало да правят нова глава и за по-лесно са сложили направо 1.6 от VW. Виждал съм чешкия двигател едно към едно на външен вид само, че 1000см3 на VW лупо ама нямах възможност да го огледам има ли подобрения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...на всичкото отгоре животът на тая верига е колкото на ремък...

И аз мисля, че не си прав колега. На моята веригата потракваше след 200к км и понеже имах гарнитури разни за смяна я смених и нея (т.е. така или иначе мотора беше поразФърлян). Освен това хубава верига (не твърдя че е била оригинална) ми излезе малко под 50 лв. заедно със зъбните колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята верига беше на 70к като я смених,щото ме дразнеше звука.Вярно новата струваше 30лв+60 смяна.Работеше като дизел ими омръзна да обяснявам, че няма обтегач.Преди имах Рено-5 и веригата му беше на 350к и беше ок.Но не съм чул за скъсана верига,тъй че споко...Иначе съм ВЛюбен във ФЕЛА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе кво сте се разплюли по двигателя. Едва ли има друга агрегат в момента, който срещу 200-300лв да може да се поднови изцяло. Разните фаувета с вечно тракащи повдигачи и т.н. на ЕМ-найсе хиляди километра(карани от пенсионерки в Швейцария) да не са цвете. smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно не ми харесва много-много в чешкия мотор - от едно време направили отливката на блока да е с 3 основни лагера на коляновия вал и това е...оттам насетне нищо не са барнали по тоя въпрос...да ги бяха направили 5,ама не - блока и валовете вече веднъж проектирани,никой няма да си направи труда да ги промени :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.