Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Показателно за 1.9TDI...


pigoff

Recommended Posts

Аз познавам не един :) Включително родителите ми, които от TDI се качиха на бензинов Голф целенасочено, заради по-тихия и спокоен двигател и заради нищожната иначе икономия (ако въобще!) като се вземат всички фактори като цена на колата, поддръжка, консумативи и цена на ремонти. Още повече, че за кратки разстояния (предимно градско) се препоръчва бензинов.... мн по-подходящ е и не му вредят до толкова кратките отсечки колкото на дизелов :)

 

Единственото, което ме доубеди да взема дизел е факта, че аз рядко я карам градско, а по-скоро на дълги разстояния и за целта дизеловия е малко по-подходящ казват вещите ....

 

Зет ми, който от мисля 9 години кара първата си дизелова кола (Ауди А4 TDI PD 2000г.) е категоричен, че е и последната му дизелова. Преди това имаше Ауди 100 2.8 и въпреки икономията в неговия случай, тъй като А4-ката до момента му служи напълно вярно, казва че комфортът му е по-ценен и държи да си го позволи отново

 

Иначе се е насочил към Superb, така че скоро ще е в клуба :)

ако зет ти е с 2.5-литровия е нормално повече да не иска да погледне дизел

вземеш ли си 2.5 тди на а6 или а4 си купуваш проблеми :D

моята фабия е бензинова, а приятелката ми има citroen C3 1.4 дизел, на 220 000 км. и е просто прекрасен

работи отлично, невероятно нисък разход и е доста тих

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Grace

    17

  • pvatanasov1

    9

  • PRR

    8

  • bega4kata

    8

Най-много писали в темата

аз пък не познавам нито един който от дизел се е качил на бензин....само обратното

 

Мен бензинките не ме притесняват, важното е да имат турбина и DSG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако зет ти е с 2.5-литровия е нормално повече да не иска да погледне дизел

вземеш ли си 2.5 тди на а6 или а4 си купуваш проблеми :D

моята фабия е бензинова, а приятелката ми има citroen C3 1.4 дизел, на 220 000 км. и е просто прекрасен

работи отлично, невероятно нисък разход и е доста тих

 

Не, с 1.9 TDI е :) Моторът не му е правил никакви проблеми, просто го дразни шума, стила на каране, и вс. друго типично за дизел :) Отначало бе много радостен, че кара икономична кола... в момента е "мерси за икономията, комфорта и удобството ми е по-скъпо, повече никога дизел"

 

Абе стига с тая по-скъпа подръжка бре :evil: Кое и е по-скъпото-на 120 хиляди като сменяш ремъци ще дадеш 300лв повече. smile175

 

[*] Сравни цената на акумулатор за TDI и на такъв за съответен по мощност бензинов

[*] Сравни цените на филтрите и всичко консумативи извън ремъци, които сменяш ежегодно

[*] Сравни държавните такси, които се определят според обема на двигателя

[*] Сравни цената на всяка една част, която минава в графата "амортизираща се" при едните и при другите, която някога ще трябва да смениш или има риск да се счупи/развали

[*] Сравни размера на спирачните апарати (дисковете...) на дизел и на отговарящ по мощност бензин. Теглото налага по-големи и по-скъпи такива. От опит - разликата в цената на предни дискове и накладки на моята спрямо бензиновия Голф, който споменах и който е с 5 коня по-мощен беше 40лв в негова полза.

[*] Сравни обема на маслото което сменяш всяка година с това на бензинова (отново пример - при мен 4,3 л., Голф 4 1.6 16V - 3,5 л.)

 

И като добавиш "приятното" потракване и вибрации......

 

Икономията остава под доста въпросителни.

 

Но ако, евентуално, да чукаме на дърво, може би.... току виж сме спестили след 100 000км някой лев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизелът ценното е едно основно - много висок въртящ момент при ниски обороти. От там и чувството, че човек кара 2 пъти по-мощен бензинов еквивалент. 2.0 FSI не може да стъпи на малкия пръст на 2.0 TDI. TSI моторите стопяват разликата, но пак има разминаване между литров обем и нютонметри в полза на дизелите.

 

Единственото нещо, което ме дразни при дизелите, е шумът и вибрациите. Всичко останало е чист +

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизелът ценното е едно основно - много висок въртящ момент при ниски обороти. От там и чувството, че човек кара 2 пъти по-мощен бензинов еквивалент. 2.0 FSI не може да стъпи на малкия пръст на 2.0 TDI. TSI моторите стопяват разликата, но пак има разминаване между литров обем и нютонметри в полза на дизелите.

 

Единственото нещо, което ме дразни при дизелите, е шумът и вибрациите. Всичко останало е чист +

 

 

Не съм толкова на вътре технически и не държа и да бъда.... но от чисто потребителска гледна точка предпочитам колата да ускорява постепенно, но дълго на една предавка, отколкото рязко, но много кратко както на дизелите. С бензинова кола караш до 100+ на втора.... а с дизелова сменяш предавки по 15 пъти от светофар од светофар... not cool

 

Но всеки има право на вкус :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма смесъл да спорим smile175 какви спирачки са по-големи-те са според мощноста какво общо с това дали е дизел или бензин

за другите неща ,да не коментирам щото са смешни-я ми посочи 1 част,която минава в графа амортизация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма смесъл да спорим smile175 какви спирачки са по-големи-те са според мощноста какво общо с това дали е дизел или бензин

за другите неща ,да не коментирам щото са смешни-я ми посочи 1 част,която минава в графа амортизация

 

Не са според мощността :) Сравни големината на спирачни дискове на Fabia или Golf TDI 101 PS с тези на Голф 4 1.6 или 1.6 16V (101PS / 105 PS) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже сме Шкода форум,да ти дам пример за спирачки на Шкода Октавия примерно

--- 1.6бенз.-105 коня,1.9дизел-105 коня са с дискове 280мм-като накладки ,спир.апарати са еднакви

--- 2.0бенз.-150 коня,2.0бенз с турбо 160 коня и 2.0 дизел-140 са с 288мм дискове

--- 2.0бенз.200к.с. ,2.0дизел-170к.с.-са с 312мм спирачки

..............и при Голфовете са подобни нещата и при Фабийките и при всички автомобили :)

СПОРЕД МОЩНОСТА СА!

П.П.до сега спор не съм губил във форума....така че внимавай с кого спориш ;) smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже сме Шкода форум,да ти дам пример за спирачки на Шкода Октавия примерно

--- 1.6бенз.-105 коня,1.9дизел-105 коня са с дискове 280мм-като накладки ,спир.апарати са еднакви

--- 2.0бенз.-150 коня,2.0бенз с турбо 160 коня и 2.0 дизел-140 са с 288мм дискове

--- 2.0бенз.200к.с. ,2.0дизел-170к.с.-са с 312мм спирачки

..............и при Голфовете са подобни нещата и при Фабийките и при всички автомобили :)

СПОРЕД МОЩНОСТА СА!

П.П.до сега спор не съм губил във форума....така че внимавай с кого спориш ;) smile027

 

 

Е... винаги има първи път... колкото и срамно да е, че е от жена :)

 

Разбира се, че е И според мощността, но ставаше дума за сравнение бензин/дизел при еднаква мощност.

 

Golf 4 1.9TDI / Skoda Fabia 1.9TDI (ATD) 101PS ---> 280 mm

Golf 4 1.6 8V 101PS / Golf 4 1.6 16V 105PS ---> 256 mm

 

Сигурна съм, че това не е и изключение.

 

Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на 1.9 TDI DSG и 4x4 са 288 мм

Аз не виждам кои са плюсовете на малките дискове, освен че спират по-зле :mrgreen:

Като цена на накладки са идентични

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на 1.9 TDI DSG и 4x4 са 288 мм

Аз не виждам кои са плюсовете на малките дискове, освен че спират по-зле :mrgreen:

Като цена на накладки са идентични

 

 

По-евтини са ;) Няма проблеми със спирането... вероятно е помислено ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами моето 1.9TDI с 288 мм спира по-добре от 1.9TDI с 280 мм. Явно не е помислено достатъчно или чехите са пиели бира докато са мислели smile049

 

Спорът е доста безсмислен като цяло. Освен това мама ми е казвала, че с жена не се спори. Винаги тя е права smile149

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се говори (ако колата е на фирма) , за амортизационна норма.

Там нормата е 5години (дано не се лъжа) и в зависимост от % си кешаш като поп!

 

П.С: Да не ползвам търсачката, че тази тема отиде в съвсем безмислени спорове и насока.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[*] Сравни цената на акумулатор за TDI и на такъв за съответен по мощност бензинов
Не мисля, че 40-50 лв за три -четири години са по скъпа подръжка левче на месец ;)

[*] Сравни цените на филтрите и всичко консумативи извън ремъци, които сменяш ежегодно

Крушките са им еднакви, гумите също кои по точно консумативи имаш в предвид

 

[*] Сравни държавните такси, които се определят според обема на двигателя

За справка държавните такси се определят и от това дали колата ти е под 100к.с и с комбинация катализатор или си над 100 к.с. в случая колите са под 100 к.с с катализатор, Разлика в цената на гражданската отговорност е минимална между коли с кубатури 1400-1900

 

[*] Сравни цената на всяка една част, която минава в графата "амортизираща се" при едните и при другите, която някога ще трябва да смениш или

има риск да се счупи/развали

:-k

 

[*] Сравни обема на маслото което сменяш всяка година с това на бензинова (отново пример - при мен 4,3 л., Голф 4 1.6 16V - 3,5 л.)

0.8литра икономия за бензина.

 

И като добавиш "приятното" потракване и вибрации......

 

Икономията остава под доста въпросителни.

 

Но ако, евентуално, да чукаме на дърво, може би.... току виж сме спестили след 100 000км някой лев.

Нека да сравним въпросния бензинов Голф 1.4 16V със среден разход 6.6литра срещу дизеловата fabia 1.9 sdi със среден разход 4.9л. Имаме икономия 1.7 литра на 100км, а в задачата се пита след 100 000км колко литра сме спестили :-k 1700 литра икономия добре ли е :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е. 1 700 * 2.20 = 3 740 лв. smile091 И за тези пари ли става въпрос?!!! Големи сте смешници. А колко по-скъпо копуваш дизеловия двигател от бензиновия? Аз спестих поне 5 000 лв само от разликите в цените на самия двигател. А че е по-скъпа поддръжката на дизела си е факт, колкото и да се опитвате да докажете обратното. Щом е по-скъп двигателя, значи или има повече части или са по-скъпи. Пази Боже нещо да му се счупи. Да не говорим, че бензина стабилно поевтинява спрямо дизела. Днес забелязах, че разликата е 11 ст. "Икономията" от 3 740 ще се стопи на още малко. Пийте бира и си слушайте тракалките. От мене голямо мерси, но ще си карам бензина и нека ми е гадно. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е. 1 700 * 2.20 = 3 740 лв. smile091 И за тези пари ли става въпрос?!!! Големи сте смешници.

...

 

Разход градско с дизела - под 6.5

Разход градско с бензин - около 10.0

Разход градско с газ - около 12

 

Това е сметката при мен. Ти смятай за 100к км колко е разликата. За справка - колата от подписа е със СРЕДЕН разход за 100к км от 5.7 ... по бензиноколонка! Цената за км, включваща обслужвания, гуми и сие, ми е 17ст.

 

Глупостите за поддръжката няма да ги коментирам.

Началната цена - като взимах моята разликата беше 500лв .... в полза на дизела smile049

Тракането и вибрацийте - като си затвориш прозорците шума си е повече от приличен. На висока скорост проблема идва от аеродинамичния шум и гумите, а не толкова от двигателя. А на празен ход на светофара - ами взел съм си кола да се движи, а не да стои smile001

 

И стига толкова - пак го обърнахме на дизел/бензин. Темата е за това какъв двигател е 1.9TDI, а не колко какъв е в сравнение с бензиновите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е. 1 700 * 2.20 = 3 740 лв. smile091 И за тези пари ли става въпрос?!!! Големи сте смешници. А колко по-скъпо копуваш дизеловия двигател от бензиновия? Аз спестих поне 5 000 лв само от разликите в цените на самия двигател. А че е по-скъпа поддръжката на дизела си е факт, колкото и да се опитвате да докажете обратното. Щом е по-скъп двигателя, значи или има повече части или са по-скъпи. Пази Боже нещо да му се счупи. Да не говорим, че бензина стабилно поевтинява спрямо дизела. Днес забелязах, че разликата е 11 ст. "Икономията" от 3 740 ще се стопи на още малко. Пийте бира и си слушайте тракалките. От мене голямо мерси, но ще си карам бензина и нека ми е гадно.

 

smile035 Имаш пълната подкрепа от един TDI-юзер да го правиш! :) И аз преминавам на бензин със следващата. Или караш кола като човек, че да ти е кеф и комфорт... или по-добре недей.

 

Да не говорим, че среден разход на 1.4 16V със сигурност не е 6.6, така както на SDI не е 4.9 ;) Но както и да е

 

Но наистина малко завихме темата в друга посока. Идеята ми беше, че макар и разход от ~4л./100 да е при определени условия напълно възможен, това няма никакво значение, тъй като е една от многото цифри в сметката. И в крайна сметка - въпрос на късмет, щото един по-сериозен ремонт на тия 100 000км. като например турбинка... и ойдоха 2000 лв от икономията нали

 

Наздраве на всички и всеки да си кара квото му е кеф или както в моя случай, квото си е взел и да се моли да не се разваля, че мерси за разхода на 100 какъвто и да е smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами те тука пишат дизелари дето сами си ги разглобяват и сглобяват за закуска тия двигатели и викат "къде му е скъпата поддръжка". Аз като не мога ходя в неделя да паля свещ да не се счупи нещо, че като тръгна по "майстори" лошо ми става. Дизела е пази Боже нещо да се счупи. Моята турбина е сменях вече един път. Втори път няма да стане. smile175

А бе всеки да кара каквото му е кеф. Ясно е че няма да стигнем до решение и само ще спамим форума. Ако бяха толкова велики тия дизели, нямаше да има бензинови а всичко щеше да е дизел. Да, ама не.... Тъй че карайте си колите разумно и да сме живи и здрави!!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела е точно като работата с газовите: Инвестираш пари, уж да пестиш и ах - колко евтино излиза.... и в един момент ако нямаш късмет основния ремонт идва и опаааааааа, кво стана :idea: .

 

Теглиш черта и си мечтаеш да не ти се е налагало да траеш тракторизма за някаква теоретична икономия.

 

И все пак - да чукам на дърво като изключим дискомфорта, за сега дизелчето ме слушка и се надявам да продължава така :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 дизела е по-съвършения двигател

2 дизела има два пъти по-голям ресурс

3 сравнен с бензин без турбо предимствата му са изключително много

4 ако не е по-евтин за подръжка и по-икономичен нямаше да го слагат на камиони и кораби там където се иска сила издръжливост

нисък разход и огромен ресурс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърнахме го наистина в дизел/бензин спор, но:

 

1 дизела е по-съвършения двигател - За това в Америка където икономията не е приоритет се скъсват да карат дизел. А в спорта добре, че едно Ауди влезе в историята...

2 дизела има два пъти по-голям ресурс И два пъти по-висока цена на ремонтите

3 сравнен с бензин без турбо предимствата му са изключително много За леки коли недостатъците не са по-малко

4 ако не е по-евтин за подръжка и по-икономичен нямаше да го слагат на камиони и кораби там където се иска сила издръжливост

нисък разход и огромен ресурс Там се иска висока мощност на ниски обороти и ниски скорости, за да може да отлепи товара. Нуждите на леките автомобили и областта на употреба е малко по различна, от тази на един ТИР не мислиш ли. В транспортната техника комфорта е на последно място например.

 

Тракториста кара трактор по принуда, а ти (ние) сме трактористи по избор :idea:

 

Гледах много интересно журналистическо предаване на тема дизелови автомобили и концепцията. За съжаление не помня как се казваше и по коя програма беше. Бяха установили, че едва 20% от заможните хора в Европа си купуват дизелови автомобили/лимузини, а едва 35% от шефовете на автомобилни консорциуми като VW, Mercedes-Benz, BMW карат дизелови автомобили. Сам си отговори защо...

 

P.s. Най-интересното в случая е, че никой не може да ме обвини в явлението "моето си е най-хубаво" докато много от вас са потенциални заподозрени ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен да се мерим с американците. Ние докато прозивеждахме многоточкови инжекциони, онези правеха карбуратори. За дизелите им да не говорим... Същата е причината и руснаците да нямат свестни дизели - просто не могат да ги правят. А бензиновия двигател, колкото и джаджи да му накачат (изключае новите разработки на VAG - FSI) е прост като гъбена чорба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.