Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Показателно за 1.9TDI...


pigoff

Recommended Posts

Дори да приемем, че не могат да ги правят, което в днешното време на глобализация е абсурдно (Интересно Опел чия собственост е...), то нищо не им пречи да ги карат :) VW, AUDI, MERCEDES, BMW не са никак непознати там ;) Ама нещо не им щат дизелите, ако ще да са с по 3 турбини ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Grace

    17

  • pvatanasov1

    9

  • PRR

    8

  • bega4kata

    8

Най-много писали в темата

Абе защо винаги се спори за това...никога не ми е било ясно. Нямам представа, защо хората, които карат бензин постоянно ми обясняват, колко са високи разходите за поддръжката на дизеловия агрегат, как първоначалната цена била по-голяма и ми носят от 9 кладенци вода само и само да ме запознаят с това, колко съм се минал с тая печка, признавайки само и единственно като плюс - икономията! Ама и там - трябвало да карам еди-колко-си-стотин-хиляди, че да изравня началната инвестиция и чак поооооооооосле да съм евентуално на някакъв минимален кяр... Даже понякога чувам и абсурда, че и ако реша да продам дизела, съм щял да взема по-малко пари от колкото ако е бензин!

Няма да оборвам хората, решили да карат тих автомобил! И аз карам един бензин - знам че е тих! Понякога е подозрително тих даже! Ама...ламя ненаситна :) Нито ще споря, че дизела е спортна кола - бензина си е бензин - тук спор няма! Имах възможност да се запозная от близо с наистина "расови" автомобили, някои от тях да покарам - еми няма такъв кеф!

Просто и аз като Самуил, Пепи и куп колеги тук се чудя за пореден път - какъв е тоя МИТ с тая поддръжка? Толкова ли е евтина поддръжката на бензинките? Ако недай си Боже се счупи на дизела - било скъпо? А колко често се чупи - никой не казва! Дали се чупи по-често от тихият си събрат в предницата на колата? Турбината скъпа била - стига бе! За бензиновите коли да не ги дават безплатно? Ангренажа бил по-скъп, филтрите, маслото /даже и обема му/, релето за мигачи, буксата за радиото, копчето на подлакътника... Ще вземе да изровя всички домументи, които имам и да сравня точно, колко е тая прословута поддръжка и на дизела и на бензина, че вече от толкова доводи с които ме засипват къде ли не, почнах да се чудя, дали наистина "совите не са това, което са" - хахаха!

Малко да се отплесна и към по-горното мнение на колежката. В Америка, икономията е мноооого голям приоритет, но виждам за пореден път, че се пишат неща, доста по-различни от реалността! Бих ти задал малко въпроси въз основа на отговорите ти, които си дала на колегата по-горе :)

Така де - какво те накара да мислиш, че в Америка, икономията не е приоритет? Това твърдение е толкова смешно, че да не казвам друга дума! Ако не беше приоритет икономията, как според теб се постига ниската цена на стоките от първа необходимост /храна, дрехи/ и услуги? Всякаква електроника също е дооооста евтина! Щяха ли да си хапват калифорнийски праскови нюйоркчани, ако икономията не е приоритет? От къде научи, че дизела има 2 пъти по-висока цена на ремонта? Иска се да се отлепи товара и после какво...няма ли да се тегли тоя товар? Само за отлепяне ли говорим...и после поема бензиновия агрегат ли? Кой те излъга, че комфорта при транспортните машини е на последно място?!?!?!

Т'ва, последното ми е особенно интересно - комфорта! Смятам, че би била на коренно различно мнение, ако се качиш в примерно...един комбайн! Не е точно транспортна машина , но пък е оборудван по-добре от 85% от автомобилите! Климатроник, кожа, тонирани стъкла, автоматик, hi-end-stereo, регулиране на седалката по 20 различни начина + подгряване и охлаждане... Все още ли мислиш, че комфорта не е "зачекнат" в машините? Няма да пиша за камиони, че там е още по-луда работата. Помисли логично - това е работно място и ако там не ти осигурят максимален комфорт - няма да си достатъчно ефективен! А специално в Америка - транспорта е от първостепенно значение и компромиси не се правят, когато се търсят добри резултати! Чувал съм да казват: if trucks stops, America stops!

Отплеснах се малко, мога сигурно и повече, но да кажа в заключение: покарвам и бензин и дизел - кефя си се максимално и на двете! Не съм краен привърженик на дизела изобщо! Но в моя случай, ако седна да гледам разходите за поддръжката и първоначална инвестиция - иде ми да фърля бензинката! Всичко по колите е сменяно навреме /на дизела консумативите даже по-рано от предписанията/, карани са без да се издевателства над тях... Да не кажа дори, че бензинката е гледана буквално като писано яйце! Това е конкретен случай все пак...

А иначе - по самата тема от която доста се отклонихме - аз даже и да имам този автомобил, няма да имам нерви да направя този разход, които е описан! Еавла на човека, но т'ва за мен е непостижимо :)

Сега смятам да си отворя една немска биричка и да ви кажа "наздраве" на всички, независимо дизелови или бензинови шкодоводачи!

smile159

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 дизела е по-съвършения двигател - За това в Америка където икономията не е приоритет се скъсват да карат дизел. А в спорта добре, че едно Ауди влезе в историята...

A Америка какъв критерий е?!?!? То, между другото де, там малолитражката е от 2.0 литра нагоре ... за да докарат въртящ момент като на турбо дизел ... с половината кубатура smile091

 

2 дизела има два пъти по-голям ресурс И два пъти по-висока цена на ремонтите

Това ти го казат един познат, който е чул от негов познат, че познава един на който му казали, че ...

Аз, понеже не вярвам на приятеля на приятеля на ..., чета от първа ръка. Ето ТУК и ТУК.

 

3 сравнен с бензин без турбо предимствата му са изключително много За леки коли недостатъците не са по-малко

И кои по-точно са му недостатъците? Мощност ли няма? Или като го натовариш и спира? Или ?

 

4 ако не е по-евтин за подръжка и по-икономичен нямаше да го слагат на камиони и кораби там където се иска сила издръжливост

нисък разход и огромен ресурс Там се иска висока мощност на ниски обороти и ниски скорости, за да може да отлепи товара. Нуждите на леките автомобили и областта на употреба е малко по различна, от тази на един ТИР не мислиш ли. В транспортната техника комфорта е на последно място например.

Каква мощност те гони? Иска се въртящ момент. Същото което ползваш всеки път на светофара с изключение на случаите когато тръгваш с 5000+ оборота. Колко често го правиш?

 

Тракториста кара трактор по принуда, а ти (ние) сме трактористи по избор :idea:

Пак глупости.

 

@Grace,

Карал съм бензинова кола, карал съм бензинова кола, карал съм и кола с газ. Та имам лични впечатления от различните варианти. И ... следващата ми пак ще е дизел.

 

Що се отнася до състезанията. Ами баш не било един дизел на Льо Ман, ами били последните 3-4 години. Първо беше Ауди, след това пак, а последните две години (май) Пежо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А иначе - по самата тема от която доста се отклонихме - аз даже и да имам този автомобил, няма да имам нерви да направя този разход, които е описан! Еавла на човека, но т'ва за мен е непостижимо :)

...

 

Ти ли го каза?!?!? Дето е докарваш разход 3.2 (нали толкова беше?) при това със свидетели smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ти го казат един познат, който е чул от негов познат, че познава един на който му казали, че ...

Аз, понеже не вярвам на приятеля на приятеля на ..., чета от първа ръка.

Обърни внимание на подписа ми... забележи какво карам. Отбелязах и защо имам съвсем ясна представа - защото в семейството имаме съизмерим (по мощност) бензинов Голф. Обикновено 2-те коли ходят заедно на профилактика... само, че фактурите накрая са с различна "тежест" :idea:

За да не бъда голословна - пълна профилактика (ремъци, ролки, филтри, водна помпа и т.н.) за Шкодата в ЕураТек веднага след като я взех преди време излезе 1450лв!

Същото за голфа само 6 месеца преди това в същия сервиз (имах познат там) - 800 лв ! Едно кафе разлика........

 

Каква мощност те гони? Иска се въртящ момент. Същото което ползваш всеки път на светофара с изключение на случаите когато тръгваш с 5000+ оборота. Колко често го правиш?

 

Аз понеже като добро момиче слушах в часовете и лекциите по физика, та знам, че за да се премести тяло с дадено тегло от точка А до точка Б е нужно да се извърши определена РАБОТА. Определената РАБОТА за единица време пък се нарича МОЩНОСТ, а не въртящ момент :idea:

 

МОЩНОСТТА пък от своя страна е продукт от въртящ момент и обороти...... Сега надявам се сам можеш да си дадеш сметка, че 2 автомобила с еднаква мощност извършват еднаква работа за еднакво време, т.е. пренасят колата ти от единия светофар до другия за еднакво време! (въпреки, че при еднакви купета дизела е има няма 200кг отгоре....!) .... а ако ти не знаеш как да погалиш един бензинов двигател за да го впрегнеш на РАБОТА с цялата му МОЩНОСТ, то това е отделна тема. Факт е - дизелът се кара много по елементарно... но нали уж шофирането не е само натискане на педали... или поне така казваше инструктора едно време... :idea:

 

А за тръгването с 5000 оборота - РЯДКО.... но също толквоа рядко и сменям 4 скорости до 50 км/ч когато карам бензин :idea: Пък по математика имаше едни такива неща като логаритмична функция от графика... че била равна на площта отдолу.... пък колкото по-дълга една крива, толкова по-голяма площ.... абе науки разни ;)

 

Май трябваше и аз да запиша икономика като колежките, че да вярвам по-лесно на форумни илюзии...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и едно Наздраве разбира се smile027 ;)

 

Еми айде де - аз вече изпих всичко от хладилника докато ви чакам да кажете "Наздраве"! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и едно Наздраве разбира се smile027 ;)

 

Еми айде де - аз вече изпих всичко от хладилника докато ви чакам да кажете "Наздраве"! smile027

 

 

Ааа ще се наваксва значи, захващам се ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

За да не бъда голословна - пълна профилактика (ремъци, ролки, филтри, водна помпа и т.н.) за Шкодата в ЕураТек веднага след като я взех преди време излезе 1450лв!

Същото за голфа само 6 месеца преди това в същия сервиз (имах познат там) - 800 лв ! Едно кафе разлика........

800лв в оторизиран сервиз? :-k Или при кварталния майстор?

 

...

Аз понеже като добро момиче слушах в часовете и лекциите по физика, ...

МОЩНОСТТА пък от своя страна е продукт от въртящ момент и обороти...... Сега надявам се сам можеш да си дадеш сметка, че 2 автомобила с еднаква мощност извършват еднаква работа за еднакво време, т.е. пренасят колата ти от единия светофар до другия за еднакво време!

Да, но никой не кара колата си при пълна мощност, нали? Просто при 2000 оборота дизела разполага с 50% от мощноста си, докато бензина е още на 25-30%. Затова с бензиновата не можеш да тръгнеш нормално с 2000 оборота, а отиваш на 3000. Просто силата на дизела е в частичните натоварвания, не в пълните. Обратно. На бензиновия двигател силата му е във високите обороти. А никой не кара в "лютеницата".

 

...

(въпреки, че при еднакви купета дизела е има няма 200кг отгоре....!)

Стига бе! Жив да не бях! Това къде го прочете?!?!? Щото Шкода казват:

1.8TSI (118kw) - 1305kg

2.0 TDI PD (103 kW) - 1335kg

1.6 MPI/75 kW - 1250kg

1.9 TDI PD/77 kW - 1325kg

Та викаш тия 200кг башким били 30 до 75 smile091 При това 75kg при PD която е вече излязла от производство!

 

...

.... а ако ти не знаеш как да погалиш един бензинов двигател за да го впрегнеш на РАБОТА с цялата му МОЩНОСТ, то това е отделна тема. Факт е - дизелът се кара много по елементарно... но нали уж шофирането не е само натискане на педали... или поне така казваше инструктора едно време... :idea:

Не знам дали мога или не мога да "погаля" колата. Във форума има достатъчно хора които могат да коментират по темата. Но ти определено не си между тях smile049

 

...

Май трябваше и аз да запиша икономика като колежките, че да вярвам по-лесно на форумни илюзии...

Без да се засягаш, но и други са поучвали технически науки. ВЕрвай ми.

 

Айде стига - всеки да кара каквото му е на душата smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсата на популярност на дизелите в Щатите и в Гърция си е национална черта. Традиционното дизелът там е двигател от сферата на обслужването. Трактори, автобуси, камиони, баничарки, пикапи... Освен това в Гърция специално дизелът е скъпо удоволствие, а хората си правят сметката и карат автомобили според стандарта си. Не са като нашенци...

 

Последен разход на колата ми: София - Бургас - София - 5.00/100. Нека ми е зле с гадния дизел smile001

 

ПС. Най-смешното в цялата тема е, че всички спорим с човек, който също кара дизел smile091

Представете си само, ако Grace караше бензинка...

Мисля, че проблемът е в липсата на четвърти цилиндър smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помисли си пак и прочети подписа и. Тя четвърти цилиндър си има, ама много от вас обърнаха темата, че от дизела по-хубаво нЕма. Станахте досущ като Сашо и възхваляването на задномоторника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помисли си пак и прочети подписа и. Тя четвърти цилиндър си има, ама много от вас обърнаха темата, че от дизела по-хубаво нЕма. Станахте досущ като Сашо и възхваляването на задномоторника.

 

Aaa, не! Сашето е недостижим smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А още по-готиното е, че никой няма да си смени автомобила. Само си чешем езиците ... :lol:

 

Aaa, не така [-X Аз, като един върл фен на дизела, си купих и бензинка. Е, не е Шкода, но пък си има стикер и лайсни на клуба smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой каквото ще да говори, аз ще продължавам да си карам дизелови автомобили.

Първата ми дизелова кола беше Октавия 1.9 ТДИ 90 коня. Бях решил да си купувам нова кола и баща ми ме посъветва да е дизелова, каза ми "купи си дизелова кола, за да разбереш истината". Купих си дизелова кола и разбрах истината, за

450 000 км. освен обслужванията смених само един картер, който се счупи при преминаване с висока скорост през един легнал полицай (ударих камък). Ето това е истината, който иска да вярва, който не иска много му здраве. С новата ми октавия минах вече около 25 000 км само с една смяна на масло и няколко стотин литра гориво. smile126 smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Варна до СОфия среден разход на шкодака 6.8 - на магистралата под 150 не съм свалял, щото беше сряда и движение нямаше, а на двулентовия карах зад едно а6 да ми пази сянка от ченгетата. А тва ауди върви бе :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aaa, не така [-X Аз, като един върл фен на дизела, си купих и бензинка.

 

И защо така ?! :-k

 

Щото ми трябваше нещо 4х4 което не е предназначено за газене по асфалт и все пак да влиза в разумните финансови граници ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.