Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблясък в съветското автомобилостроене......


Цецо75

Recommended Posts

Шест месеца само кормуване и изучаване на устройството в школата във Видин и след това разпределение по бойните поделения, като "С"-то вече го имах от донаборната школа преди казармата.

 

Колега коя година си бил в школата? И Аз съм карал школата във Видин но преднаборната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    17

  • fulcrum

    6

  • Logrus

    5

  • felicialx

    4

Най-много писали в темата

Колега коя година си бил в школата? И Аз съм карал школата във Видин но преднаборната.

Преднаборната/донаборната/ я карах в Първомай 84г., а във Видин бях от март до септември 85г. войник новобранец в школата, която си е казарма. Бяхме там за преквалификация за по- тежки машини.

Имаше взводове за Урал 375, ЗиЛ 131, МАЗ 500, Краз 255, МАЗ 537, ЗиЛ135, /АТЛ, АТС - верижни/

Като ЗиЛ 135 естествено беше без ракетната установка. Само шаси с една бетонна греда за тежест. ;)

 

п.п. Сега ти видях профила. Горе-долу сме набори! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие бяхте над Нашия полигон.Големите тежки "грозни" влекачи.Аз бях от септември до декември 86г.Преднаборната за С категория.Полигоните ни се виждаха.А рева на влекачите беше музика за ухото.Зил 130 не може да изкара такъв звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие бяхте над Нашия полигон.Големите тежки "грозни" влекачи.Аз бях от септември до декември 86г.Преднаборната за С категория.Полигоните ни се виждаха.А рева на влекачите беше музика за ухото.Зил 130 не може да изкара такъв звук.

Полигона на Винарово.... Ех, спомени, спомени, и все хубави покрай тези автомобили, нищо че бях далеч от Пловдив. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие бяхте над Нашия полигон.Големите тежки "грозни" влекачи.Аз бях от септември до декември 86г.Преднаборната за С категория.Полигоните ни се виждаха.А рева на влекачите беше музика за ухото.Зил 130 не може да изкара такъв звук.

Полигона на Винарово.... Ех, спомени, спомени, и все хубави покрай тези автомобили, нищо че бях далеч от Пловдив. smile049

Млади луди весели години.Сега младите търсят да е климатик да не друса и да има компютър.А тогава бяха железни машини за железни хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даам вече няма такива машини. Всичките производители се ориентират към икономичност намаляне на себестойността и други чисто пазарни принципи, от които няма как да не пострада качеството най вече здравината.

А руските машини се правиха без оглед на икономии и ефективност, основната цел беше да се бие врага и да има здравина.

Яд ме е за казармата.

Определено много се ядосах когато махнаха казармата, улиците се напълниха с меки китчици и таричкатчета, които искат само да "напраят неква врътка да паднат некви бързи кинти". А и колко Уаз-ки се приватизираха от фуражките за по 200-300 лева.

Джогана си беше една легенда, ЗиЛ 131 противно на очакванията ми се оказа доста по калпав не само по отношение на проходимостта но и поддръжката му беше по трудна.

Единия ЗиЛ ми беше набор, беше произведен ноември 1977 година..

Но определен сега вече няма такива машини, ако вземем един нов Хъмър или някоя SCANIA 8x8 не знам дали ще може да издържи на 30-40 години яко юркане по военному.

То като се замисля и при автомобилите е така, в средите на таксиджиите се носи една приказка че след периода 1995-2000 година вече спряха да правят здрави автомобили. А и средния европеец няма намерение да кара една кола 10 и повече години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Абсолютно съм съгласен с мнението на Филип, до последната дума!

Спомням си някои разходни норми на бензиновите автомобили. Може и на някои да им е любопитно. ;)

ЗиЛ131-50/100, УРАЛ375-75/100, ЗиЛ135-150/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

12 години ми минаха м/у верижна и колесна бойна техника , строева , транспотрна , учебна...

Днес си спомням с тъга и умиление.

От търг си купих ЗиЛ 157 ВАРЕМ (Военная АвтоРЕмонтная Мастерская)

Исках Прага V3S , ама не можах да се класирам , доста по - скъпи бяха.

Работилницта е в гората , превърната в чудесно бунгало.

Навряхме двигател от трактор МТЗ 80 /82 и се получи това:Поради това , че загубих файловете , пускам линк в Класик форума:

Добичето измъква 10 кубика дърва на идея си нямате откъде!

http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=1623.200

И един клип , абсолютно същата концепция:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джогана е мнооооооо голяма машина! smile035

Само Татра с 4 оси е по-добра!!! smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 години ми минаха м/у верижна и колесна бойна техника , строева , транспотрна , учебна...

Днес си спомням с тъга и умиление......

Кире, откъде я измъкна тази тема бе човек :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джогана е мнооооооо голяма машина! smile035

Само Татра с 4 оси е по-добра!!! smile092

Не може да се каже, че е по-добра - това са автомобили с различна концепция и конструкция. Джогана е с правоъгълна (относително) рама от греди, а Татра ползват тръбна рама тип "рибя кост" - една централна носеща тръба и тръбно "ребро" за всяко колело. Освен това при Татра левите и десните колела не са съосни - по мои спомени имаха разминаване от около 10см. -десните са по-напред. Освен това при руските машини двигателят е отпред, а при чехите е почти централно разположен. Като цяло са доста различни автомобили и е малко трудно да бъдат сравнявани коректно.

 

Съжалявам, ако на някой написаното от мен му се види глупаво - не съм експерт - най-голямата машина която съм карал е Газ 53 (10км. с Актрос не се броят). Също така не претендирам, че съм на 100% точен - от доста време не съм си опреснявал познанията в областта на камионите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И с Татра 813 скоро време ще имам работа , така че ще гледам да осигуря за това фото/видео материал. smile027

Не е никаква глупост - чехите си обичат рамата тип ,,рибя кост" ,само се мени големината / мащаба.

Шкода 440 /450 / Октавия е един от масовите модели лек автомобил с рама тип ,, рибя кост"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, откъде я измъкна тази тема бе човек :)

 

Жорка, с офф-роуд няма да се занимавам! smile048 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка , с офф - роуд няма да се знимавам! smile048 smile027

Давай газ на техниката!.....Руските машини с повишена проходимост са ми хоби ;)

smile027

 

Джогана е мнооооооо голяма машина!

Само Татра с 4 оси е по-добра!!! smile092

Едното е 6х6, другото 8х8. Няма място за сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм Зил-131 в казармата - като влекач на гаубица. И с товар е по-добър от Джогана. По-мощен мотор, изцяло изолирана и екранирана запалителна система, възможност за промяна на налягането по отделните мостове, а и в отделните колела.... И по-добри спирачки. Иначе както е бензинов - си лапаше над 100 литра бензин, Б70, когато буксираше гаубицата. Но можеше хем да я буксира, а хем и 100 снаряда за нея да носи - което не му се отразяваше на проходимостта. И беше и достатъчно комфортен, с яко парно! За зимата - без грешка!

Въобще руснаците умеят да правят камиони и високопроходими транспортни средства..... Няма какво да си говорим.

Лошото е, че серийното производство им куца. А и леките автомобили..... са пълна скръб. Приора, Калина, Гранта - човек като ги види на снимка, и да му се отще да ги кара. А какво остава да ги подкара в действителност.

Мотор 1.6, мощност 87 коня..... Хайде бе - толкова ли могат?

Ами Марусята им - тя как може да е така избарана? Еееееее, може ли такова нещо?! Значи дребносериен автомобил могат да направят, а крупносериен - не могат.....

Манталитета на нацията , политиката спрямо обикновения човек , надпреварата

във въоръжаването , и много други... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Лошото е, че серийното производство им куца. А и леките автомобили..... са пълна скръб. Приора, Калина, Гранта - човек като ги види на снимка, и да му се отще да ги кара. А какво остава да ги подкара в действителност.

Мотор 1.6, мощност 87 коня...

 

В Лада форума броят грантата за страхотен автомобил, опитах да им обясня, че не става за нищо и им станах враг №1. За всеки влак си има пътници. Авто Ваз продава изключително и основно на руския пазар а там има необятно много хора без познания и възможности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викаш всеки си има вкус и по стечение на обстоятелствата твоя е най-правилния и трябва да обясниш на хората как това, което харесват е тъпо във форума им-яко :) иначе и на мен доста ми харесва този камаз, голяма работа е :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викаш всеки си има вкус и по стечение на обстоятелствата твоя е най-правилния и трябва да обясниш на хората как това, което харесват е тъпо във форума им-яко :) иначе и на мен доста ми харесва този камаз, голяма работа е :smt017

 

Не искам да навлизам в подробности, но тези хора там изкараха грантата по-хубава от Голф 6 с DSG и не издържах. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък и дизайн им правят Руснаците на триоските. Като да не вярваш. Явно фините неща им куцат ;)

УРАЛа за мен е №1 :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.