Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Грешка в схемата или не?


maxrpm

Recommended Posts

В ръководството за употреба, в частта му за релетата за къси и дълги мисля че има грешка.

 

Според мен трябва от клема 6 и 7 на лостчето кабелите трябва да отиват на клема 30 на релетата, а клема 85 на релетата да отива на клема 1 от ключа който се намира отляво на таблото.

 

НО тогава излиза че плюса до ключа е една от веригите без предпазител и би следвало да има всички видове фар без предпазител 1. Това вярно ли е, има ли според вас грешка в схемата, защото, ако найстина в 120 ките релето е вързано така както пише в книжката, то е още по - безполезно дори и от електрическия клапан за малки обороти на карбуратора!

 

A как стои въпрОСА със светлинния клаксон?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма грешка, защото като гледам и релетата за фарове за мъгла са свързани така ( стр. 304, 305 зелената книга ).

Е, че това какво общо има? Те може и така да са представени, може и така да са вързани в колата, ама излиза едно, че релето е на постоянен + както виждаме от клема плюс на акумулатора, второ ако проследиш схемата не съм много сигурен кое точно е вход на включвателя и от къде е входа на напрежението на светлинния клаксон който работи без да са пуснати габарити и къси, номи се струва, че напрежението първо минава през лостчето, после отива в релето и ? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релетата са правилно свързани преди включвателя, защото така предпазват от нагар всичките му контактни повърхности.

[-X

С ключа/за да не нагаря/ се управлява оперативната верига на релето. А силовата на релето е вход+ и изход към фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството за употреба, в частта му за релетата за къси и дълги мисля че има грешка.

 

Според мен трябва от клема 6 и 7 на лостчето кабелите трябва да отиват на клема 30 на релетата, а клема 85 на релетата да отива на клема 1 от ключа който се намира отляво на таблото.

 

НО тогава излиза че плюса до ключа е една от веригите без предпазител и би следвало да има всички видове фар без предпазител 1. Това вярно ли е, има ли според вас грешка в схемата, защото, ако найстина в 120 ките релето е вързано така както пише в книжката, то е още по - безполезно дори и от електрическия клапан за малки обороти на карбуратора!

 

A как стои въпрОСА със светлинния клаксон?

...И какво пише в книжката, как е вързано релето? И как разбра, че е безполезно след като не му знаеш принципа? ;)

 

Саше, схемата е много грамотно направена и не виждам какво те притеснява.

Ключът за къси дълги получава захранване от ключа за основните фаровете/в ляво/, след неговото включване в положение "фарове". Със смяната на къси дълги, съответно се задейства оперативната верига 85 на едно от двете релета/за къси или дълги/. Чрез оперативната верига се затваря силовата верига, която е: вход+ клема30, изход+ клема87, през предпазители/4бр. за всяка светлина и фар по отделно/ и към фаровете.

Светлинният клаксон - Ключът за къси дълги има захранване и от предпазител 1 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-1079-138453279306_thumb.jpg

Eто я схемата. Това е от сервизната книжка за Японка. Извинявам се, надявам се да си личи цвета с който маркирах веригите, но монитора ми сдаде багажа и сега съм с черно-бяла 14ка на която няма как да разбера дали се открояват, нито дали се виждат. Надявам се да не съм ги нарисувал с черно.

 

Аз смятам, че клема 5 на лостчето е захранване тъй като идва от главния ключ. Както се вижда по удебелената маркировка, при схема без реле 7и8 от лостчето отиват на предпазители. От тук съдя, че това са изходите след лостчето идващи от клемата му 5.Те се прекъсват от релето (на неговите клеми 85 и 87) докато то се захранва от чист + на клема 30 което е невъзможно.

 

Според мен има грешка, като клема 85 следва да се прочете клема 30 и обратното.

 

Мисля, че няма грешка, защото като гледам и релетата за фарове за мъгла са свързани така ( стр. 304, 305 зелената книга ).

 

Taм, въпреки, че е представена друга верига, при това обяснено неразбираемо, пак е сбъркано :lol:

Ключа няма смисъл да ходи на клема 85

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Те се прекъсват от релето (на неговите клеми 85 и 87) докато то се захранва от чист + на клема 30 което е невъзможно.

Според мен има грешка, като клема 85 следва да се прочете клема 30 и обратното.

Мисля, че няма грешка, защото като гледам и релетата за фарове за мъгла са свързани така ( стр. 304, 305 зелената книга ).

Taм, въпреки, че е представена друга верига, при това обяснено неразбираемо, пак е сбъркано :lol:

Ключа няма смисъл да ходи на клема 85

Саше, искам да ми обясниш какви вериги има в релето за фаровете, на кои изводи са, как работи и защо всъщност е поставено. Същото се отнася и за релето за подгрев на задното стъкло. Принципа е един и същ.

Първо го разбери и след това коментирай схеми!

Нещо си говорим на различни езици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оппа, объркал съм се в номерациите на различните изводи аз. Смятах 4е клема 30 е + на бобината, а всъщност се оказа че + е 85 а 86 е -

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оппа, объркал съм се в номерациите на различните изводи аз. Смятах 4е клема 30 е + на бобината, а всъщност се оказа че + е 85 а 86 е -

И какво следва от това? В схемата няма грешка, нали? ;)

 

.....а, защо не си осмислил това, което ти написах още вчера? :mrgreen:

...Саше, схемата е много грамотно направена и не виждам какво те притеснява.

Ключът за къси дълги получава захранване от ключа за основните фаровете/в ляво/, след неговото включване в положение "фарове". Със смяната на къси дълги, съответно се задейства оперативната верига 85 на едно от двете релета/за къси или дълги/. Чрез оперативната верига се затваря силовата верига, която е: вход+ клема30, изход+ клема87, през предпазители/4бр. за всяка светлина и фар по отделно/ и към фаровете.

Светлинният клаксон - Ключът за къси дълги има захранване и от предпазител 1 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не съм го обмислил не знам, защото съм прос' :lol:

П.с. намерих в кашона с части бушонно табло и мисля да мина през 2x15A жицата на контакт и 2x15A жицата за фаровете. Мисля да запоя леко предпазителите за бушонното табло, защото то попринцип много прекъсва. Лостчето за къси-дълги ми е прецакано и когато включа дълги ми пуска къси и дълги едновременно, това са общо 240W което са 20А, тук 2х15 е ок, но за захранването за контакт дали е достатъчно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Лостчето за къси-дълги ми е прецакано и когато включа дълги ми пуска къси и дълги едновременно...

Съмнявам се да е от лостчето. Няма как да окъси и двете вериги.

Свързал ли си правилно 4те фара? Оригинално вътрешните са само дълги, при къси не светят. Но не в това е проблема. Проблема е, че не се изключват късите. Провери как си ги свързал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е кабели, при мен е в тази пластмаса която се чупи, от многото превключвания къси дълги, зъбчето което прещраква се е заоблило и когато се превключи на дълги понякога лосчето седи по средата и дава контакт върху 2 те пластинки. Не съм го сменял, защото мисля, че така ми е и по -удобно. Скоро не съм и ходил до магазин Шкода.

Не виждам и смисъл преди да сложа релетата, то без релета скоро цялото ще се прецака и ще го сменя комплект. Едно лостче вече отиде та една нощ се гъзих да го правя под един билборд на цариградско, на изхода ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...намерих в кашона с части бушонно табло и мисля да мина през 2x15A жицата на контакт и 2x15A жицата за фаровете. Мисля да запоя леко предпазителите за бушонното табло, защото то попринцип много прекъсва. Лостчето за къси-дълги ми е прецакано и когато включа дълги ми пуска къси и дълги едновременно, това са общо 240W което са 20А, тук 2х15 е ок, но за захранването за контакт дали е достатъчно?
Проблема не е кабели, при мен е в тази пластмаса която се чупи, от многото превключвания къси дълги, зъбчето което прещраква се е заоблило и когато се превключи на дълги понякога лосчето седи по средата и дава контакт върху 2 те пластинки. Не съм го сменял, защото мисля, че така ми е и по -удобно. Скоро не съм и ходил до магазин Шкода.

Не виждам и смисъл преди да сложа релетата, то без релета скоро цялото ще се прецака и ще го сменя комплект. Едно лостче вече отиде та една нощ се гъзих да го правя под един билборд на цариградско, на изхода ;)

Добре Саше, сложи релетата, оправи си превключвателя и не се занимавай с щуротии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.