Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

РБС 130 и глава 105 - възможно ли е?


joeless

Recommended Posts

Колеги, моля дайте акъл...ако се престърже блока от 105 и се натикат вътре РБС за 130 ще има ли проблеми с главата, какви и могат ли да се отстранят и те някак? Изобщо какви главоболия мога да си докарам ако се напъна да я правя тая циганийка... Всъщност - при 130 главата по-различна ли е от на 120 и с какво? :oops:

 

намерих РБС за 130 на цена съвсем малко по-висока от РБС за 105... Всъщност са доста по-евтини от 120кови РБС... и няма как да не ми се развъртят простотиите из главата.. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ще минеш без много промени,но трябва да внимаваш при разстъргването на блока да не се пукне същия,там става тънко.Оставаш със 105 колянов вал,това ще рече със 55 мм осн. лагери и 45 мм биелни.Слагаш ризите,уплътняваш ги хубаво и ги фиксираш с болтове със шайби да не мърдат като вкарваш буталата.След като си вкарал буталата и сегментите,стягаш биелните лагери колкото трябва.Добре е все пак да смениш и основните лагери,което изисква да свалиш коляновия вал преди всичко описано.Така и така като си почнал е добре да смениш разпределителния вал - слагаш такъв от някой 136 мотор МОНОИНЖЕКЦИЯ.Така получаваш малко по-голяма фаза на пълнене - 254 градуса в сравнение с 240 на 105 мотора.Относно главата - на 130 мотора главата е принципно същата,но май горивната камера е по-дълбока,защото буталата на 130 са с изпъкнало чело.Това предполага да не се бара главата откъм шлайф драстично,просто да се провери са измятане и дасе отнеме 0.1 или 0.2мм.Със всичките му там атрибути - вал на обилиците,кобилици,клапани....Най-доре направи едно припасване на клапаните,ако скоро не е правено.Относно гарнитурата - ако не успееш да намериш 130-кова,слагаш 120-кова.Само дето не съм сигурен колко точно са изпъкнали челата и дали почва това от периферията.В смисъл такъв да не закачат 120-ковата гарнитура.Ама това вече ня място ще се гледа.От 135 и 136 мотори гарнитура не става,защото те са с алуминиева глава и има промяна в разположението на отворите на болтовете в главата и блока.Ако имаш някакви други въпроси,питай :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хода на 105/120/130/135/136 е 72мм.Така че вала става.За блока - честно казано не съм абсолютно сигурен,трябва да се гледа на място.Блока на 130 вече е с 60мм диаметър на основните лагери,за други промени не знам.Да казват задномоторните шкода-корифеи smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една съществена разлика между всички двигатели на шкода 1.3 спрямо 1.2 и по-малките - разтоянието между отделните цилиндри. При 1.3 четирите цилиндъра са на равни разстояния един от друг, докато при 1.2 и по-малките цилиндрите са два по два - между 1 и 2 има по-малко разстояние отколкото между 2 и 3. Трудно за обясняване, по-лесно е да се онагледи:

post-10-138453279174_thumb.jpg

post-10-138453279231_thumb.jpg

 

Съответните разлики са налице и в останалите компоненти освен блока - гарнитури, глави, колянови валове.

Иначе казано, ако въобще успееш да набуташ ризите от 130 в блок от 120, няма да дойдат върху шийките на биелните лагери на коляновия вал на 120. Иначе казано, по-добре не прави такива експерименти, защото вместо да спестиш, може да ти струва двойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

txl е много прав а и също така бутала ще ти одарят в главата 130 ковата глава има освобождение за изпъкналата част на 130 ковите бутала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях ти писал мисля, че в другата тема, ако не значи съм го изтрил. Според мен, ако искаш мотор с оригинален номер слагай 105, даже не и 120. Тунинга на тоя мотор е безмислен. Карал си с Фав мотор и знаеш разликата. Ако искаш да правиш бърза колата, - Fav135 viewtopic.php?f=14&t=20952 цената трябва да се уговориш с човека, но няма да е висока. Предполагам, че има бележка за брак на колата и вече от там да го караш мотора така, като евентуално да го минеш на технотест за още 500лв (някой ден) При него вече има повече място за разгръщане на фантазийте, 8 канална глава, имаш възможност за пълна инжекция, капака на клапаните не е железен да се криви ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе казано, ако въобще успееш да набуташ ризите от 130 в блок от 120, няма да дойдат върху шийките на биелните лагери на коляновия вал на 120. Иначе казано, по-добре не прави такива експерименти, защото вместо да спестиш, може да ти струва двойно.

Доколкото разбирам Джо иска да смени само РБС, т.е. друго по блока няма да се размества, така че няма да има проблем с това... освен ако при 130 и отворите за буталните болтове са по-различни от на 120 ковите, тогава ще се наложи малко преправяне на биелите. Знаеш, че в моя случай се наложи припилване на биелите откъм болтовете, но и блока е доста екзотичен - 130 с основни лагери 55 мм като за 120 вал.

 

п.п. апропо чувал съм навремето за присаждане на бутала и сегменти от Заз, Застава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Доколкото разбирам Джо иска да смени само РБС, т.е. друго по блока няма да се размества, така че няма да има проблем с това...

Ще се наложи и използване на гарнитура от 130, която няма да стане. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитури доколкото знам се правят и поръчкови, при това може да се варира и с дебелината, за да не се случи близка среща от 3-тия вид на клапан с бутало ;) Всичко е въпрос на мерак, но в случая Макса е прав, голяма файда няма - ето дори Анастас пенсионира шкодовия мотор, след като изсмука от него близо 100 коня, ама на каква цена и колко ще изтрае..? Така наистина става "спортен автомобил" с малък ресурс, не е за ежедневието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитури доколкото знам се правят и поръчкови, при това може да се варира и с дебелината, за да не се случи близка среща от 3-тия вид на клапан с бутало ;)...

Тези поръчковите, да не са от онези, дето прегарят за нула време на "бегачките"? :lol:

Друго си е оригинала. ;)

 

Коментирам този вариант на двигател по принцип. Иначе съм на мнение Джо да си намери стандартни части или мотор, било той 135/136 и да не се фкарва у филми, щото с тези импровизации работата въобще не е сигурна - гаранция - Франция. Най- малкото ще се чуди после що му влиза антифриз в картера.

Хвърлени пари на вятъра. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да каже и джо, все пак, нещо smile048

първо, благодаря за многото и все смислени коментари и информация :smt017

то се е видяло че няма така да се прави тоз матор, явно много АКО и излишни галимации се получават. Идеята ми по начало не е да правя колата бегачка. Но пък веднъж видял цените, нямаше как да не си помисля "я, ебаси, що пък не".. Както и да е, явно е доста по-сложно от надеждите ми, а дори и да има как да стане май ще глътне съвсем немалко жълтици.. така че отпада варианта с преправянето.. :?

 

ако някой се засили да прави експерименти, нека споделя лудницата с нас!!! smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност защо Джо да не опиташ да модернизираш Матилда малко - да я зарадваш примерно с някой 136 мотор моно или пълна инжекция?Играта не е чак толкова голяма,но после такъв кеф няма - палиш - автоматично вдига обороти,компа управлява запалване,горивоподаване....А и ще си уникален \:D/ Гледах преди в you tube студен старт на шкода естел с трансплантиран мотор от фаворит/фелиция и инжекционна система - много добре се е получило.Пича влиза вътре - завърта ключа и колата запалва почти веднага без проблем,вдига някъде 1100-1200 оборота на авт.смукач и се кротва.

 

за сравнение - край с това - http://www.youtube.com/watch?v=GxLCt7R0 ... re=related

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инжекцията мисля, че се управлява от датчик на хол, но предполагам може по някакъв начин да се излъже компа, тук трябва да се включи Евгени. Относно паленето, то се случва дори и с Пиербург, поне аз каквито фелиции съм виждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това в You Toube съм го гледал,както и доста други чешки уест коуст изпълнения включително и двигател на форд гранада качен на матилда.Навремето исках също да си направя чешки самолет освен L39,но с времето това което ми дава двигателя на 120L ми е достатъчно.И все пак повече кончета не пречат.Желая здраве и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.