Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia I с 2.0л. бензинов двигател


Милен

Recommended Posts

Това ми е първи пост във форума. Не можах да се оправя с "търсачката" и ако има дублираща се тема модераторите да направят корекция.

 

Прочетох цялата тема "Octavia", но като цяло не намерих достатъчно отзиви за двигателят 2,0л. бензин на Skoda Octavia I. Доколкото разбирам на модела се монтира само един 2.0л. двигател с означение AQY с Motronic 5.9.2.

Имам няколко въпроса:

1. Интересувам се истина ли е че мотора изразходва доста масло? Какъв му е действителния разход на бензин? Има ли проблем да се конвертира с пропан-бутан, метан, разход?. Проблем ли са двете ламбда сонди и това смесообразуване с допълнително подаване на въздух? Изразени слаби места? Динамика като цяло на автомобила с него?

2. Какви са екстрите монтирани на Skoda Octavia I? В какво се състои "обновяването" през 2000/2001г.

3. Има ли го проблема със задвижването на ел. стъклата характерен за Golf 4.

 

Време е да сменя автомобила и съм се насочил към моделите на концерна VW. Каквото изпадне по-читаво - Octavia,Bora/Golf 4 combi. Резервен вариант е Toyota Corolla (E120) 1,6л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!

Няколко бързи отговора от мен:

- моята е с мотор APK; най-добре виж в ЕТКА кои са моторите които се слагат

- разход на масло не трябва да има, въпреки че производителите са си оставили такава вратичка и предвиждат да има в някакви граници

- имам газов инжекцион за пропан-бутан. Не съм имал никакви грижи, работи като часовник. Разхода е според натискането на педала. Гори ми средно 9-10л/100 извънградско. Само веднъж минах 800км с 80-90 км/ч без товар и падна под 8л/100км газ. Имам случаи да мина същото разстояние със скорост 130-160км/ч, разхода беше 14л/100. Изводите са за теб. И на бензин работи по същия начин, зависи от педала. Падала ми е инцидентно под 7л/100км. Тук във форума не толерират газаджиите, но лично аз на всяка моя кола по-стара от 4-5 години ще сложа газова уредба. Обременен съм наследствено, имам роднини в бранша

- чукам на дърво и казвам че не съм чувал за проблеми с ламбда сондите. Не съм имал никакви проблеми със смесообразуване, работа на празен ход или натоварване

- върви прилично, но не е за състезателни натури. По-скоро някой спокойно каращ би се наслаждавал на вървенето на този мотор. Макс,въртящ момент е при 2400об/мин, което дава приятна мощност от самото начало на ускорението. За сметка на това оборотомера идва къс, няма смисъл да се кара с над4500-5000об/мин

- слаби места виж по-долу

- екстрите зависят от това кой и къде е поръчал колата. От Германия, Чехия, Италия и БГ идват с някои малки разлики. По принцип 2.0 литра мотор е по-скъп и се предполага че който го е заръчал е сложил и някоя друга екстра. Не знам какво те интересува. Питай

- не съм специалист по фейслифт-а, но това което на мен ми харесва е по-красивото табло. Мен лично ме спечели със салона

- проблема със стъклата е 1:1 като при Голф. Аз правих едното и чувам второто да скърца, и си отива като че ли. Проблема който аз имам е с централното на едната задна врата. Спря да работи и имаше доста мъки там

- каквото и да избереш : Octavia,Bora/Golf 4 combi, според мен няма разлика. Харесай си екстрите и състоянието на автомобила и стискай палци да излезе читав

- Toyota Corolla (E120) е много добър автомобил. Добре си се ориентирал. Има предимства пред другите по-горе. Първо, по-широко е вътре. Може би пространството за багаж е една идея по-малко, но е пренебрежима разликата. По-стабилен е на пътя, вярно е че друса, но другите също возят доста твърдо. Във возия и пътно поведение е по-добрия избор. Мотора 1,6л съм чел че е проблемен за Авенсис около 1997 до 2003. Запичали са сегменти преди достигане на 100 000 км, всички в двигателя. Тогава е отремонтирано гаранционно от фирмата. Не помня за кой двигател като модификация ставаше въпрос и дали се е слагал на Корола. Порови в нет-а по въпроса. Аз съм фен на японците, който иска да ги оплюва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skOderia благодаря за отговора. Бих искал някой да изясни действително ли има повече от една модификация на 2,0л. двигател на Шкода Октавия 1. В списъка с екстрите, фигурира ли подгряване на седалките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skOderia благодаря за отговора. Бих искал някой да изясни действително ли има повече от една модификация на 2,0л. двигател на Шкода Октавия 1. В списъка с екстрите, фигурира ли подгряване на седалките?

 

Разбира се че фигурира. По често го има поръчван на дизели съм забелязал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skOderia благодаря за отговора. Бих искал някой да изясни действително ли има повече от една модификация на 2,0л. двигател на Шкода Октавия 1. В списъка с екстрите, фигурира ли подгряване на седалките?

 

Разбира се че фигурира. По често го има поръчван на дизели съм забелязал.

 

А пък аз най-често съм забелязал, че го има на автомобили за пазара в Германия. Готина екстра е, но си има и недостатък. Ако си държиш колата на открито, караш всекидневно на къси разстояния в град, включиш нагрвателя на задния прозорец и седалките постоянно, може и да не запалиш някой ден в големия студ. Акумулатора няма да успява да се зареди.

 

 

Двигателите са няколко. Аз нямам ЕТКА сега. Потърси в нет-а също. Аз намерих тези:

Octavia 1999 - 2003 2 APK

Octavia 1999 - 2003 2 AQY

Octavia 1999 - 2003 2 ATF

Виж Wikipedia. Там има писано

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колега моята шкода е точно такава към която си се насочил.2.0 GLXI, 116 H.P. има всички екстри за модела единствено няма климатроник, а е с климатик.Иначе има борд комп., подгряващи седалки, ABS, климатик, чупещ волан по хоризонтала и вертикала, капачката на резервоара има бутон на таблото и се отваря посредсвом жило, плафони в цялото купе, 4 ел. стъкла, ел. огледала, за друго май не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.